Auton hankinta väliltä 9000-13000 EUR

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon hankkimassa autoa hintaluokasta 9000 -13000 EUR. Tähän väliin mahtuu tietty paljon autoja, ja olis hyvä kuulla muiden mielipiteitä millaisia ehdotuksia pakkislaisilla on.

Kilometrejä voisi olla tuollaiset 70 000 - 120 000. Vuosimallit 2002 - 2006.

Autot jotka kiinnostaa: MAZDA 6, FORD FOCUS tai MONDEO, HONDA ACCORD, DODGE CALIBER, OPEL ASTRA tai VECTRA ja TOYOTA AVENSIS.

Eniten hyvää olen kuullut Mazda 6:sta. Se on perusluotettava varma ajokki. Se on mulle tärkeintä. En ole maailman pienin mies, joten keskikokoinen auto on vähintäänkin oltava. Moniko teistä ajaa jollain noista?
Mitä mieltä te olette noista autoista?

Seatia, Fiatia tai Renaultia en edes koeajaisi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minä unohtaisin noista antamistasi vaihtoehdoista ainakin tuon Dodgen.
Ei paljon muovisemman ja halvemman oloiseksi voi auto enää mennä.

Mazdan 6:nen on tosiaan varmatoimisen auton maineessa ja käsittääkseni pärjännyt hyvin laatututkimuksissakin.

Joo, onhan se Dodgen Avenger komeempi auto, mut sitä ei saa tuohon hintaan kyllä mitenkään.

Mazda 6 on tosiaankin voittanut AutoBildin asiakaskyselyn/laatututkimuksen 3 vuonna peräkkäin, lisäksi se oli vuoden -08 auto Suomessa ja juuri kukaan ei kyseiseen autoon ole pettynyt. Pitääpä käydä koeajolla.

Toyota Avensikselle heti ei. Sisätila kulahtaa heti rumannäköisesti, listat alkavat meluamaan ja kytkin/vaihdetuntuma on huono.

Hondaa suosittelen.. itellä 4 ollut ja perus huoltojen ja kulutus osien lisäksi ei ole ongelmia ollut.

Itellä ois myynnissä Civic vm. 2000 ja ~65tkm ajettu kiinnostaisko ? :D

Tuollainen 2003 -> Accord on kyllä hyvä auto. Mulla oli uutena 2.0 Sport farmari ja ajoin sillä jonkun 70tkm kolmessa vuodessa. Ainakin noilla kilsoilla se oli vielä tosi hyvässä kunnossa, ei nitissyt, kolissut tai paukkunut mistään. Kaksi kertaa piti huoltojen lisäksi käyttää korjaamolla. Toinen oli kun ilmastointi lopetti kylmän tuottamisen ja korjasivat takuuseen, toinen keikka oli vain 5 min lambda-anturin puhdistus.

Tuolla Ajovalon artikkelissa (http://www.ajovalo.net/Mallit/HondaAccord_03.htm) on aika osuvasti listattu hyvät ja huonot puolet.

Noista vaihtoehdoista lähtisin kokeilemaan accordia (vain sedanina, farmari on aivan hirveä). Tuo näyttää vieläkin hyvältä ja hondissa on laatuvaikutelma kohdillaan.

Jos taas dieseli kiinnostaa, niin tämmönen vanhan mallinen passatti voisi olla hyvä vaihtoehto (olettaen, että ei ole saksan tuonti). Tämä ei kylläkään ole mikään teiniformula, mutta todella mukava ajaa.

Mazda:sta kannattaa katsoa ruosteet huolella. Kaverilla on muistaakseni vm.03 ja yllättävän paljon on ruostetta tuon ikäiseksi autoksi mm. konehuoneessa on paikkoja jotka ovat lähes puhkiruostuneet. Hyvät ajo-ominaisuudet on. Tosin olen kyllä ajanut vain kahta gt-mallia, joten en perus mallista tiedä.

Hyvin pidetyssä yksilössä tosin ruosteita ei välttämättä ole ollenkaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toisessa vastaavassa ketjussa kehuttiin kovasti Mondeoita, myös uudehkoja Vectroja saa tohon rahaan jos uskaltaa ostaa Fordin tai Opelin..

..vanhan mallinen passatti[/URL] voisi olla hyvä vaihtoehto (olettaen, että ei ole saksan tuonti)...

Mihinkäs tuon olettamuksesi perustat?

Nyt puhutaan kuitenkin vain 10 tonnin autoista eli uutena 35-40 tonnia maksaneet Passatit ovat kyllä tuossa vaiheessa jo sen verran reilusti käytettyjä, että ovat jo yksilöitä. Tarkoitan siis sitä, että jokainen auto täytyy ottaa täysin yksilönä, olipa sitten tuotu Saksasta tai Suomessa valmistettu. :D

Mä ottaisin nimenomaan Saksan tuonnin, eipä olisi altistunut tuolle perkeleen natriumkloridille. Tietysti kilometrit olisi syytä tarkistaa, jos niiden suhteen jotain epäselvää olisi.

Ja mistä sä löydät Passatin mikä ei ole Saksan tuonti, en oo nähnyt Suomessa vielä Passatteja valmistavaa autotehdasta. Ihan samoja autoja ne Saksasta tuodut ovat.

no voin tähänkin topiciin kertoa omat kokemukseni ford mondeosta. itselläni on 2001 vuoden mk3 mondeo ja tyytyväinen olen ollut, ostopäätökseen vaikuttivat hyvät kokemukset kahdesta -01 ja -05 vm montikasta (isän autot). erittäin loistava ajo-ominaisuuksiltaan eikä vuosihuollotkaan ole kalliita. ja muutenkin tuohon hintaluokkaan minun mielestä jopa kaunis ja edustava niin sisältä kuin ulkoakin. tuon ikäisissä fordeissa ovien kittaukset ruostuivat tehtaan virheen takia (väärät massat tms) mutta ne korjataan takuuseen ja varmaan ei +4 vuotta vanhempaa autoa löydy missä tuota operaatiota ei olisi jo tehty. auton heikkous on alustan ja jarrujen kulutusosat..tosin mielestäni jos auton tyyppiviat ovat kulutusosat niin en pidä sitä isona ongelmana

edit: minun perseen alla mondeo tuntui paremmalta mitä -99 passatti tai -01 C-sarjan mersu..

Tuo Mazda 6:n ruostumismahdollisuus pitää toki ottaa huomioon, mut jos hyvä yksilö löytyy, on tuo merkki kyllä aika vahvoilla. Passat kyllä kiinnostaa myös.

Zone-sarja -42%
Onkos kellään kokemusta Chrysler Sebringistä?

Aika massiivisen oloinen kaara.

Ameriikan Lada.

Paljon peltiä ja vähällä rahalla. Vanhaa tekniikkaa ja halpoja materiaaleja. Ei siinä toki mitään, jos noista ei välitä, niin käytettynä saa todella sopuhintaan.

Tarkoittaa kääntäen sitä, että uutena ei todellakaan kannata ostaa, ellei halua kokea aivan tolkutonta arvon alenemista.

Haukkumisesta huolimatta voisin hyvin kuvitella ostavani, kunhan saa uudehkon siistin yksilön tarpeeksi halvalla.

Tänään koeajettu vm-04 Mazda 6. Kyllä oli loistava auto, automaattikin vielä. Taidanpa päätyä siihen. Sebringiä oli tarjolla mut Mazda tuntui niin hyvältä että en edes kokeillut muita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom