Auton hälyttimet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt olisi tarkoitus laittaa mazdaan keskuslukitus ja hälyt. Auto on 323F 1.6i -91 ei alkuperäistä keskuslukitusta.

Tuolta hälytin.com:ista löytyy tollanen Rattler autohälytinjärjestelmä, joka ainakin hinnan puolesta olisi sopiva. Tarkoituksena olisi sellainen itse asentaa.
Siihen lisäksi neljä noita ovi moottoreita ja sit toi kaksikenttäinen mikroaaltotutka.

- Onko kellään kokemuksia hälyttimen asennuksesta?
- Kyseisestä hälyttimestä?
- Miten vakuutus yhtiöt suhtautuvat?
- Jostain muista hyvistä ja halvoista hälyttimistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HaRaXz sanoi:
Nyt olisi tarkoitus laittaa mazdaan keskuslukitus ja hälyt. Auto on 323F 1.6i -91 ei alkuperäistä keskuslukitusta.

Tuolta hälytin.com:ista löytyy tollanen Rattler autohälytinjärjestelmä, joka ainakin hinnan puolesta olisi sopiva. Tarkoituksena olisi sellainen itse asentaa.
Siihen lisäksi neljä noita ovi moottoreita ja sit toi kaksikenttäinen mikroaaltotutka.

- Onko kellään kokemuksia hälyttimen asennuksesta?
- Kyseisestä hälyttimestä?
- Miten vakuutus yhtiöt suhtautuvat?
- Jostain muista hyvistä ja halvoista hälyttimistä?

Minä (kaverini avustuksella) olen asennellut omaan autooni tuon rattlerin.
Älä sitten tilaile siihen akkuvarmennettua sireeniä, kun se latailee sitä alussa, niin se inahtelee itsekseen kesken ajon.

Melkein kannattaisi kysellä, että josko siihen rattleriin saisi kaksi mikroaaltotutkaa, jotta sen auton saisi katettua tarkemmin. Sen mikroaaltotutkan kenttä kun on pyöreä, niin et varmaan saa venyteltyä sitä ihan kojelaudalta takakonttiin asti, ilman, että tutka reagoi jokaiseen ohi kulkevaan ihmiseen.

Muistaakseni tuossa rattlerissa on vain yksipiirinen ajonesto, joten se ei vissiin vakuutusyhtiöille kelpaa. Aika samahan se kuitenkin on, että kelpaako vai eikö, ellet ole vakuutusyhtiöiden hyväksymä asentaja.

Miten minusta tuntuu, että metelöivät hälyttimet on turhia? Meidän rivitalon parkkialueella kun pärähtää joku hälytin soimaan, niin ketään ei kiinnosta. Korkeintaan laitetaan ikkunaluukut talosta kiinni ja sadatellaan "taasko se #¤%& hälytin lähti itsekseen soimaan? Loppuisipa äkkiä."

Mä en kanssa näe hälyttimissä oikein mitään itua, tietysti karkottaa ehkä kaikkein tunareimmat teinirosvot ja pahantekijät, mutta siihen riittää yhtälailla jo se punainen ledi kojelaudalla.. :)

Hälytin pitäisi olla äänetön hälytin, että siitä menisi tieto esimerkiksi omistajan kännykkään soittona tai tekstiviestinä, ja siitä tiedon voisi jatkaa tarvittaessa poliisille.

Paras suojaus olisi kunnollinen ajonesto, että autoa ei saa käyntiin johdoista eikä virtalukkoa telomalla.

Jos autoon saisi tuommoisen täydellisen käynnistämättömyysefektin, olisi jokaisen otettava ilkivaltavakuutuslisä varkausvakuutukseen. Vakuutusyhtiöt ovat kovia venkoilemaan kun joku on autoon murtautunut. Mulle tuli kerran poliisit ovelle yöllä ja sanoivat notta tohon sun bemariis on murtauduttu. Olivat saaneet ratista kii rysänpäältä kaverin joka oli käynnistämässä autoa. Vakuutusyhtiön homo sitten ei meinannut korvata takaikkunaan, minkä rosvo oli sekopäissään tuhonnut, se ei kuulemma kuulunut itse varkauteen, vaan oli ilkivaltaa. Tästä sitten kelasin, että jos varas hajottaa auton vituiksi mutta ei saa sitä yrityksistä huolimatta käyntiin, voi vakuutusyhtiön puppeli sanoa "juu, ei tämä ole ollut varkausyritys vaan ilkivaltaa, korjaa ite homo!"

Mike sanoi:
Jos autoon saisi tuommoisen täydellisen käynnistämättömyysefektin, olisi jokaisen otettava ilkivaltavakuutuslisä varkausvakuutukseen. Vakuutusyhtiöt ovat kovia venkoilemaan kun joku on autoon murtautunut. Mulle tuli kerran poliisit ovelle yöllä ja sanoivat notta tohon sun bemariis on murtauduttu. Olivat saaneet ratista kii rysänpäältä kaverin joka oli käynnistämässä autoa. Vakuutusyhtiön homo sitten ei meinannut korvata takaikkunaan, minkä rosvo oli sekopäissään tuhonnut, se ei kuulemma kuulunut itse varkauteen, vaan oli ilkivaltaa. Tästä sitten kelasin, että jos varas hajottaa auton vituiksi mutta ei saa sitä yrityksistä huolimatta käyntiin, voi vakuutusyhtiön puppeli sanoa "juu, ei tämä ole ollut varkausyritys vaan ilkivaltaa, korjaa ite homo!"
Näin se juuri meneekin. Itselläni on kokemusta kun autosta oli hajoitettu ikkuna ja lamput parkkipaikalla, mutta mitään ei oltu viety niin vakuutus yhtiösssä sanottiin ettei he korvaa koska sinulla ei ole ilkivaltavakuutusta(lue täyskasko), no onni onnettomuudessa sain siinä sen verran sitten kikkailtua että ei tarvinu ite alkaa maksu mieheksi :) .Nykyään on eri yhtiössä vakuutukset ja sieltä sai sitte erikseen tän ilkivaltavakuutuksen eikä maksa ku 20e vuosi. Edellisessä yhtiössä ei ollu pelkkää ilkivaltavakuutusta olemassakaan vaan ois pitänyt ottaaa täyskasko ja minähän en mihinkään vanhaan romuun täyskaskoa ota.

Dreamer sanoi:
Miten minusta tuntuu, että metelöivät hälyttimet on turhia? Meidän rivitalon parkkialueella kun pärähtää joku hälytin soimaan, niin ketään ei kiinnosta. Korkeintaan laitetaan ikkunaluukut talosta kiinni ja sadatellaan "taasko se #¤%& hälytin lähti itsekseen soimaan? Loppuisipa äkkiä."

Mä en ehkä odotakkaan, että naapurin muoreja kiinnostaisi jos joku sinne autoon murtautuu, lähinnä itse ajattelin paikalle mennä tarkistamaan tilanteen jos näin käy.

Ja jos se hälytin huutelee itsekseen ilman syytä, niin se on huono tai huonosti säädetty/asennettu.

Tossa ratlerissa on ainakin joku ihme vian esto systeemi. Tarpeellinen hälytin on ainakin minun mielestä. Ihan hauska jos joku vaikka kolauttaa kylkeen parkkipaikalla ja hälyttimet käyvät huutamaan. Ei tekijä välttämättä heti paikalta pois lähde.

Kyllä jos hälytin taloni pihalla pärähtää niin kyllä siel tulee varmaan käytyä ja katottua mistä se johtuu.

Tossa ratlerissa on ajonesto. Kyllähän jos joku auton oikeasti haluaa viedä niin kyllä se sen vie... :(

Mike sanoi:
Jos autoon saisi tuommoisen täydellisen käynnistämättömyysefektin, olisi jokaisen otettava ilkivaltavakuutuslisä varkausvakuutukseen.

Monissa uusissa autoissa on juurikin täydellinen käynnistymättömyys efekti nimeltään ajonesto. Siitä saa myös alennusta vakuutusmaksuihin, niin jää rahaa ilkivaltavakuutukseenkin.

Mulla on tuossa autossani itse kännykästä rakentelema hälytin,
eli kun laihakoipi menee autoon sisälle, kännykkä pirauttaa minulle ja
minä tiedän mennä mailan kanssa hätiin, ulospäin tuo ei hälytä,
vaan varas voi nirhata stereoita irti niin kauan kunnes minä potkaisen
oven kiinni ja rosvon alat jää väliin. :evil:
Onneksi ei ole vielä kertaakaan häly lauennut...

Masa76 sanoi:
Mulla on tuossa autossani itse kännykästä rakentelema hälytin,
eli kun laihakoipi menee autoon sisälle, kännykkä pirauttaa minulle ja
minä tiedän mennä mailan kanssa hätiin, ulospäin tuo ei hälytä,
vaan varas voi nirhata stereoita irti niin kauan kunnes minä potkaisen
oven kiinni ja rosvon alat jää väliin. :evil:
Onneksi ei ole vielä kertaakaan häly lauennut...
/me jää korva höröllä odottamaan rakenteluohjeita...
Ellei ole patenttihakemus vetämässä ?

Tikari sanoi:
* Tikari jää korva höröllä odottamaan rakenteluohjeita...

Ellei ole patenttihakemus vetämässä ?

tossa jotain pientä.

Jossain pitäisi olla tarkemmat ohjeet vielä mutten tunnu niitä enään löytävän mistään. Jos jollain on linkki tallessa niin voisi heittää sen tänne kun on noita ylimääräisiä kännyköitä kertynyt nurkkiin.

Elikkäs.. aukaisin 1631 Nokialaiseni, tinasin johdot virtanapille ja vihreälle luurille, sekä näytön ledille.
vihreän luurin piuha releeseen, joka kytkee johdot yhteen, kun rele saa auton ovivalokytkimeltä maata.
Virtanapin johtoihin pienenpieni painonappi kojelautaan tai vaikkapa johonkin piiloon ja pieni miniledi siihen viereen, tuosta ledistä näet, milloin kännykkä käynnistyy, tai milloin se sammuu.
Autokännykkälaturi puhelimeen kiinni ja virta sellaisesta paikasta, johon tulee virtaa kun autossa virrat päällä, eli kännykkä latautuu autolla ajettaessa.
Kännykkä latureineen piiloon kojelaudan alle. Kännykkään puhelinnumero, johon haluat hälytyksen, painat vihreää luuria ja numero jäi muistiin viimeksi soitetuksi numeroksi.
Ansa viritetään seuraavasti:
Kun olet autossa sisällä ja ovet ovat kiinni, painat siitä kojelaudan virtanapista, tällöin puhelin aukeaa.
Seuraavaksi kun avaat oven poistuaksesi autosta, ovikytkin-rele painaa vihreää luuria, jolloin viimeksi soitettu numero jää puhelimen näyttöön.
Nyt ovi lukkoon, jos joku aukaisee seuraavan kerran oven, kännykkä-hälytin soittaa sinulle!!
Kun menet itse autoon, painat siitä kojetaulun virtanapista puhelimen heti pois päältä.
Ja älkääkä sanoko että joku autovaras älyäsi autoon könytessää etsiä tuon pienen painokytkimen ja poistaa hälystä virrat...
Selitinhän tarpeeksi epäselvästi??

Tuo viritykseni on joskus hauskakin, jos vaikkapa vaimo lähtee autoilemaan ja unohtaa laittaa hälyn pois päältä, häly soittelee minulle merkiksi, että nyt emäntä lähti autolla kylille..

Tein ratkasun... En laitakaan hälytintä tähän autoon. Ostan uuden auton.

Kävi polttelemaan BMW uudemmalla E36 korilla oleva kiituri. Sit kun sen hakis viel ite saksasta niin... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom