- Liittynyt
- 1.3.2003
- Viestejä
- 4 493
Jälkimmäinen on ainakin jossain määrin totta. Ajetaan esim vitosella kun kierrokset on reilu tuhat, eipä siellä rattaat hirveästi pyöri.. Ja vaihteiston voitelu taitaa edelleen olla sen mukaan, mitä vauhtia ne rattaat vaihteistossa pyörii?Mulle on 2 eri paikasta sanottu että a) Vaihteita voi kiihdyttäessä jättää väliin mutta kannattaa käyttää vaihdekeppi joka kolon kautta, vaikka ei kytkintä nostaisikaan välissä. Kuulemma vaihdelaatikolle ystävällisempi.
b) Isolla vaihteella ajo liian hittaala vauhdilla saattaa aiheuttaa pitkällä aikavälillä sen ettei vaihde pysy enää päällä.
Tuota ensimmäistä vähän ihmettelen. Jos sulla on kytkin pohjassa, niin eihän siellä edes käy rattaat yhdessä, joten mihin tuo nyt sitten perustuu?