auton bensankulutuksen vähentäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko tuo nyt aina sitten bensan säästöä tavallisissa autoissa (=lue muissa kuin 1.0-koneella olevissa ekoautoiss). Jos nyt esim tyhjäkäynti vie 1-2L tunnissa, minuutissa tuo tekee 0,016-0,032 litraa. Mutulla heitän että kyllä se auto käynnistyessä enemmän hörppää kuin joku 0,3 desiä..
Altea xl:n ajotietokone näytti 0,6l/h lopputalvesta kun kokeilin.... 1.9 tdi
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On kyllä kauhea kulutus kakslitraselle myllylle! Mulla menee kaupunkiajossa 13-15 litraa, motarilla 10 litraa ja maantiellä ysikymppiä kitkuttaen n.8 litraa satasella -- ja pelinä siis Mersun 3,2 litranen bensa-eemeli (~1700kg) automaattilootalla.
 
"normi" bensa autossa paras käyttöalue on luokkaa 1400-3000 rpm.
Joten reippaasti kiihdyttää haluamaansa vauhtiin pitäen kierrokset tuolla välillä.

Automaatti kuluttaa muutenkin enemmän kuin manuaali ja manuaalilla on vielä helpompi säästää jos ajaa "ekologisesti".
 
Itellä Saab -84 2.0. Kulutus kaupunkiajossa 14l/100km :rock: Oishan se kivaa jos kuluttas vähemmän, taloudellisesti silti ajelen.
 
hauskaa on että kyseinen auto vie maantieajossa 7l/100, mutta kaupunkikulutus on mieletöntä (kehä1 inside).

Renkaat 205/55/16 110t km ajettu. Alkaa tuntua siltä että moni on samaa mieltä kulutuksen ylenpalttiudesta, ehkäpä on syytä ajaa korjaamolle tai tutkia missä mättää.

Kiitoksia kommenteista, koetan löytää vaikkapa korjaamon puolelta korjauksen ongelmaan. Samanmoinen kulutus ei voi jatkua. Auto on muuten mahtava ja toimvia.
 
Kokeile Volvon Diiseleitä:D

Menet asemalle ja avaat luukun, tunget pistoolin sisään ja annat koneen haistella diiselin katkua.
Dieseliä ei tarvitse lisätä, tällä tavalla pääset taas 100km eteenpäin:D

Nuo volvon dieselit menevät oikeasti pyhällä hengellä.

Eikös nuo Volvon diisselit ole vielä aika syöppöjä jos verrataan muiden valmistajien vastaaviin versioihin?
 
Eikös nuo Volvon diisselit ole vielä aika syöppöjä jos verrataan muiden valmistajien vastaaviin versioihin?

On mutta esim D5 motissa on 172hp/340nm ja auto painaa perkeleesti.
En tiedä tarkkaa lukemaa kulutukselle ,mutta maantiellä ei mene juuri mitään.
 
Zone-sarja -42%
Ei volvon diisselit ole syöppöjä, bensat vain.
Sepä on nii että bensa auto ku bensa auto nii tahtoo aina se kulutus olla yli 10l/100km sekaajossa
 
Näsäviisastelua: helpoin tapa säästää bensaa on vähentää kilometreja.

Ajotapaansa voi aina hioa.

Pitää sen rouskunsa suunnilleen säädöissä.

Ei ajele puolityhjillä kumeilla.

Siinä tärkeimmät.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samanlaista juttua olen kuullut itsekin. Eräskin tyyppi jakaa Kalevaa Oulussa juurikin tuommoisella. Mitä tuli juteltua sen kans, niin ainoa syy tuohon autoon oli todella pieni kulutus.
 
Ennakoiva ajo ja max 80km/h vauhtia, sopivan iso vaihde, moottorijarrutus... siinä niitä.

Autolla pitää pyrkiä ajamaan tasaisesti suurimmalla sopivalla (ei kuitenkaan yli 80km/h) nopeudella pienillä (ei liian pienillä) kierroksilla mahdollisimman vähän polkimiin koskien.
 
En nyt kokenut aiheelliseksi kirjoittaa että satasen tiellä ei ajeta kuuttakymppiä jos on muitakin tielläliikkujia...
Kaupungissa on turha ajella varsinkin ruuhkassa(ajetaan metri pari, odotetaan, metri pari, odotetaan...) jotain parin korttelin matkoja, jalan on usein jopa nopeampi kulkea. Samoin esim. isolla parkkipaikalla kurvaan yleensä ensimmäisiin, kauimpana oleviin ruutuihin. En koe sadan metrin kävelyä ylivoimaiseksi ja autokin saa olla rauhassa kauempana(=ei kolhuja).
 
Niin sitä vain että yleisessä liikenteessä ei ole suotavaa ajaa maksimissaan 80km/h, kun 100 ja 120 alueitakin on. Nusnus.
Heh, noh en edelleenkään tajunnut miten alinopeuteen liittyy suljettu alue. Mutta ehkä meillä menee tässä huumorintaju vähän ristiin :)
 
Mulle on 2 eri paikasta sanottu että a) Vaihteita voi kiihdyttäessä jättää väliin mutta kannattaa käyttää vaihdekeppi joka kolon kautta, vaikka ei kytkintä nostaisikaan välissä. Kuulemma vaihdelaatikolle ystävällisempi.

b) Isolla vaihteella ajo liian hittaala vauhdilla saattaa aiheuttaa pitkällä aikavälillä sen ettei vaihde pysy enää päällä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom