Autohifit kuntoon!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt ei pala power valo ollenkaan kun katsoin (yön yli nukuttu) vaikka eilen illalla vielä pienellä voluumilla toimi. wtf? nyt palaa vain punainen valo pelkästään. heräte ei kunnossa?
 
Toivottavasti asia selviää. itellä vähän samantapainen ongelma. luukutin pioneerin mankalla erästä levyä suht kovaa, sitten sanoutu vahvari irti. Punaista suojavaloa näyttää vaan, ja sulakkeen polttaa, kun koittaa kytkeä päälle.
 
Minä luukutin kovaa niin Nissanin -89 vuoden laturi sanoi poks. No pistin uuden laturin ja rok rok!
 
Nyt ei pala power valo ollenkaan kun katsoin (yön yli nukuttu) vaikka eilen illalla vielä pienellä voluumilla toimi. wtf? nyt palaa vain punainen valo pelkästään. heräte ei kunnossa?
Jostaa ottaa oikaria, piuhat, kajarit jne tai sitte on vahvari rikki.

Itekku ostin vahvarin (SPL Dynamics S-2002) niin oli samantyylistä, toimi ja ei toiminnu, näytti vihreetä ja punasta kumpaakin, lopulta sökähti että näytti punaista vaan, oli jotain johtokatkosta tjsp vahvarista sökönä, lähetin takuukorjaukseen, tuli takas korjattuna ja toimnnu siitä asti hyvin.

Toi kyl vähä ihmetyttää et miten toimii pioneerilla mut ei jvc:llä, ootko koittannu et toimiiko se nyt normaalisti pioneerilla?
 
Herätteen voi ottaa suoraan väliaikaisesti siitä vahvarin powerliittimestä. Kytkee vain johdonpätkän väliin. Näinhän vahvari on aina päällä ja syö akun tyhjäksi vuorokaudessa, mutta saa testattua onko siinä vikaa. Mutta ei kuulosta herätevialta.

Tuommoisessa voi olla vian syynä vaikka mitä. Mankassa huono maa tai huonosti saa virtaa. Maadoitus vahvarissa paska.

Ja kannatta irroittaa ne virtapiuhat irti vahvarista ja kytkeä ne uudestaan. Joissakin malleissa voi se suojarele laueta jostakin syystä. Ja sillon pitää ottaa virrat irti. Itse kirosin joskus Hifonicsin vahvareita, mutta ne meni vain suojatilaan, kun sisäiset konkat latautui ja sai virtapiikin tai jotain. Ne olikin "old school". Nykyään nekin on koreanrimpuloita niin kuin kaikki muutkin.
 
Zone-sarja -42%
Toi Prayerin ongelma kuulostaa niin paljon virransaantiongelmalta kuin vaan voi. Mulla oli sama juttu omassa autossa joskus, kun oli paska sulakerasia vahvarin virtapiuhassa. Sen ja sulakkeen välillä oli aivan järjettömän huono kontakti, vaikka kaikki näytti olevankin kunnossa. Joskus toimi hyvin, joskus alkoi isommalla volumella särkeä, kun virranantokyky loppui. Joskus taas sammui vahvari kokonaan. Toimi ihan milloin halusi ilman mitään tiettyä kaavaa.

Ja sulakerasia oli motonetin lasiputkisulakerasia. Sulake kyllä istui sinne ihan niin kuin pitikin, mutta virta ei kulkenut. Sulakkeeseen oli palanut kantaan ihan selvä jälki kohtaan josta virta oli välillä hyppinyt ja antanut kipinää. En tiedä mitä ainetta se sulakerasian kontaktipinta oli, mutta sähkönjohtavuuskyky oli sama kuin muovilla. Ja ei parantunut millään, vaikka korjailin sitä tämän tästä.
 
Toi Prayerin ongelma kuulostaa niin paljon virransaantiongelmalta kuin vaan voi. Mulla oli sama juttu omassa autossa joskus, kun oli paska sulakerasia vahvarin virtapiuhassa. Sen ja sulakkeen välillä oli aivan järjettömän huono kontakti, vaikka kaikki näytti olevankin kunnossa. Joskus toimi hyvin, joskus alkoi isommalla volumella särkeä, kun virranantokyky loppui. Joskus taas sammui vahvari kokonaan. Toimi ihan milloin halusi ilman mitään tiettyä kaavaa.

Ja sulakerasia oli motonetin lasiputkisulakerasia. Sulake kyllä istui sinne ihan niin kuin pitikin, mutta virta ei kulkenut. Sulakkeeseen oli palanut kantaan ihan selvä jälki kohtaan josta virta oli välillä hyppinyt ja antanut kipinää. En tiedä mitä ainetta se sulakerasian kontaktipinta oli, mutta sähkönjohtavuuskyky oli sama kuin muovilla. Ja ei parantunut millään, vaikka korjailin sitä tämän tästä.

No samanlainen piti tuohonkin laittaa kun ei siihen hätään muuta ollut, eli tuo menee vaihtoon?:D
 
Nyt tais käydä meikäläiselle vanhanaikaisesti. Laitoin autoon popit kiinni, soittelin onnellisena hetken aikaa, käynnistin auton ja tuloksena kauhea rätinä ja särinä, eikä juurikaan muuta. Eli jotain meni paskaksi, mutta mitä?

Itse veikkaan surullisen kuuluisaa Pioneerin maafoliota. Soitin itsessään toimii, mutta kummankin vahvistimen kautta tulee pelkkää epämääräistä mökää, enkä nyt viittaa musiikkimakuuni. Toisen vahvistimen hajoaminen vielä kuulostaisi uskottavalta, mutta ei ne molemmat voi samalla hetkellä paukahtaa, joten taivun siihen maafolioon. Mitäs muut on mieltä?

Olin kyllä ihan tietoinen Pioneerin ongelmasta, ja akunkenkä oli irti koko ajan kun räpelsin soittimia. Siitä huolimatta ilmeisesti se onnistui kärähtämään. Täytyy nyt vähän yrittää tutkiskella asiaa ja katsella missä mahtaa vika olla. Hyvistä veikkauksistakin saattaa olla apua.

E: Kyllä se nyt taisi maafolioksi varmistua, kun kävin tutkimassa. Vahvarit päällä ilman rca:t irti ei kuulu mitään, rca:t kiinni alkaa särinä. Ja nyt uskalsin laittaa hiukan kovemmalle, niin tulee sieltä musiikkikin normaalisti, särinän säestämänä tosin. Eli vahvarit on kunnossa ja ainoa mikä tulee enää mieleen, on se maafolio. Kiitos Pioneer.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
autohifiä...

mulla olis nyt golfissa edessä lanzar 5,25 erillissarja 400w peak ja takapahveissa focalin 6,5 erillissarja täs tais olla lähel sama.. hattuhyllyllä pioneerin 6*9 330w peak. subina toimii lanzar heritagen tai olisko optitrive jonpi kumpi 1000 rms ja 2000w peak.

pitäis saada jostain ihan kisa kamat autoon ku noi ei soi tarpeeks kovaa..
ohjeita asennuksiin ja mistä kannattaa ostaa hifit autoon..
autostudiolla olen käyny mutta ei ole tarpeeks tehokasta tavaraa, ja kromonil on ja tilattu.
 
Ei soi tarpeeks kovaa? Onko sulla noi kaikki soittimen perässä kiinni :rolleyes:

edit. Ei se anttilatehonkesto "helpon" äänenpaineen kannalta paljoa merkkaa, vaan herkkyys.
 
ei soi juu... tai sitten mulla on kuulo menny ku soittelen vhän liian kovaa.. kiitos kasseelle toi on aikas hyvä sivu mist löytyy oikeest kunnon vehkeet :D:D:D
 
ei soi juu... tai sitten mulla on kuulo menny ku soittelen vhän liian kovaa.. kiitos kasseelle toi on aikas hyvä sivu mist löytyy oikeest kunnon vehkeet :D:D:D

sielt saa juu. laitaha kulosuojaime pähä et ei kulo mee ja äly...
 
pitäis saada jostain ihan kisa kamat autoon ku noi ei soi tarpeeks kovaa..
ohjeita asennuksiin ja mistä kannattaa ostaa hifit autoon..
autostudiolla olen käyny mutta ei ole tarpeeks tehokasta tavaraa, ja kromonil on ja tilattu.
Kyllä noikin luultavasti saa hyvin soimaan. Vaimentelet autoa, tukevat asennukset erkkasarjoille ja jos sitä äänenpainetta subilta haet niin refleksikotelo olis varmaankin ihan jees. Mikä vahvistin/vahvistimet sulla on? Ei välttämättä ole vika meinaan elementtipuolella jos vahvistin on täyttä kuraa.

Niin ja johdotukset yms virtapuoli pitää toteuttaa asianmukaisella tavalla eikä sinnepäin.
 
edit. Ei se anttilatehonkesto "helpon" äänenpaineen kannalta paljoa merkkaa, vaan herkkyys.
Herkkyys muuten ei merkkaa sitten juuri mitään. Joskus se voi antaa jotain suuntaa. On olemassa subbareita joilla herkkyys on yli 100 dB/w/m, mutta sillä herkkyydellä ei tee subbarikäytössä yhtään mitään, koska kyseinen herkkyys saatetaan saavuttaa vasta 500 Hz tienoilla. Samalla subbarilla herkkyys bassotaajuuksilla, eli siellä 50 Hz paikkeilla on monta desibeliä pienempi kuin kunnon subbarilla, jonka herkkyys on jotain reilu 90 dB/w/m. Noissa siis käyrä nousee liian loivasti, toistaakseen bassotaajuuksia kunnolla.

Yleensäkin suuri herkkyys tarkoittaa sitä, että alataajuudet kärsii. Mitä herkempi, sitä huonompi alataajuuksien toisto. Vähemmän herkällä pääsee aina alemmas. Optimi onkin hyvä kompromissi näiden välillä.

Ja jos et usko, niin suosittelen simuloimaan winISD:llä vaikkapa subbaria Eminence Kappa 15 ja jotain kunnon autosubbaria, esim spl, niin huomaat miten käy. No eminence on PA-subbari, mutta se on esimerkkinä siksi, että se on herkkyyden ääripää 103 dB/w/m herkkyydellään. Ja juu, on kokemusta. Heitin kokeilunhalusta autoon tollasen Eminencen Kapan, kun halvalla sai, ja olihan se ihan vitun herkkäkin. Vitutti, kun ei toiminut sitten yhtään. Ei edes autossa, vaikka auto korostaa alataajuuksia. Nykyinen SPL potkii aivan vitusti enemmän, vaikka herkkyys on paljon pienempi.

E: Ja kotka25, jos kunnon äänenpainetta haluat, niin maxboomin sivuilta löytyy ohjetta jos jonkinmoista. Itsellä on subille 666 kotelo liukumäkiaeroportilla ja hakkaa ihan mukavasti. Kunnon portti on kyllä must.
 
Totta :nolo:

Eipä tullut ajateltua asiaa, niin suuresti subbarin ja matalien taajuuksien kannalta. Asia riippuu kuitenkin niin monesta eri seikasta.

Ja kannattaa tosiaan käyttää WinISD:tä kun suunnittelee koteloita subbarielementille. Saa siten mahdollisiman varmasti tehtyä oikeanlaisen kotelon elementin parametrien avulla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom