Autohifit kuntoon!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllä kaikki ajattelin vaihtaa kerralla, nyt kun on asennusapu tarjolla. Nostan sit vaikka vähän budjettia.

Takakajarit vaan sotkevat stereokuvaa. Tietty eriasia,jos tulossa on DD5.1 tai DTS-setti.
Mutta jos on taaksekin kajarit saatava,niin ei siinä mitään.
Osta 5 kanavainen vahvistin esim. SPL Dynamicsin S-4006 tai Helix Dark Blue Five (späläristä kokemusta-hyvä värkki hintaisekseen) Subbariksi vaikka Pioneerin lituska (menee pieneen koteloon ja soi hyvin) Taakse jotkut edulliset koaksaalit (mitkä saat sopimaan) ja eteen jotain jo edellisessä viestissäni vinkkaamaa. Tietty DLS:n MS-sarja olis hyvä vaihtoehto,etenkin kun hinnat on laskeneet.
Vakavasti kannattaisi harkita etuovien modaamista 6.5":lle. Ei nuo muut jätkät pas*aa puhu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, takakajareista ei oo ku haittaa.

Yleensä siinä ei vaan käännytyspuheet auta, kun ne takakaiuttimet on päätetty hankkia. Nekin rahat vaan kannattaisi lisätä sinne etupään komponentteihin.

Paljon hyviä ehdotuksia tullut. Mitäpä tuohon enää lisäämään.
Powersetin sivuilta löytyy tosiaan myös valinta- ja asennusohjeita kaiuttimille ja vahvistimille, jos perusteet on yhtään hakusessa tai unohtunut.
 
Selittäkää nyt vielä tyhmälle mikä on koaksaali? :D

E: eli takakajareista vois ne johdot ottaa irti kokonaan.. ok!
 
Selittäkää nyt vielä tyhmälle mikä on koaksaali? :D

Koaksiaalissa on yhdistetty diskantti ja keskiäänielementti yhteen kaiuttimeen. Eli toistavat "koko" äänialueen.

Jos taakse laittaa kaiuttimet, niin erillissarja ei ole kannattava, koska suuntaaminen ei onnistu.

edit: typoja
 
Siel takapilarissa on tila 5,25" .. jostain luin. Mutta jos sinne ei tarvi laittaa mitään, selviän siis pienemmällä budjetilla. Hirveän paljon ei viitsi noihin rahaa laittaa, kun autolla ajaa talvisin päivässä sen 5-10min :D Kesät taas menee pärrän selässä.. auto seisoo parkkipaikalla.
 
Siel takapilarissa on tila 5,25" .. jostain luin. Mutta jos sinne ei tarvi laittaa mitään, selviän siis pienemmällä budjetilla. Hirveän paljon ei viitsi noihin rahaa laittaa, kun autolla ajaa päivässä sen 5-10min :D

Ei kannatta laittaa taakse mitään.

Asian oivaltamisessa auttaa jo sekin, kun katsoo kuinka monessa kilpailutason stereohifiautossa on muita kaiuttimia kuin subbareita takaosassa. Eipä varmaan yhdessäkään :D
 
No kannattaako laittaa aktiivisubi vai vaihvistin ja sellanen perussubi.. passiivi? :D
Ja jos vahvistin niin voikos se olla yhtaikaa niille etukajareille ja subbarille??
 
Jätä ne kaiuttimet taakse. Radiosta voit tarvittaessa säätää niitten balancen nollaan jos niin haluat.
4-kanavaisella vahvistimella pystyt hoitelemaan etukaiuttimet sekä passiivisubbarin.
 
OK.. eli nyt alkaa pikkuhiljaa selkiytyä. Eli jos tilaan sen aikaisemmin esille tulleen subin ja vahvarin ( JBL GTO-1260BR 12" subwoofer + laatikko ) wasahifiltä. Niin tarvitsen vielä siis nelikanavaisen vahvistimen ja erillissarjan eteen. :)
Mitenkäs tällaiset http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_23_115&products_id=4428
Ja http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_25_143&products_id=5163

E: tai tälläinen vahvistin wasahifiltä myös JBL CS 60.4 4x60W RMS / 2x160W RMS
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, takakajareista ei oo ku haittaa.
Mitäs sä höpiset? Mun 7.1 DSP-järjestelmä kyllä kuulostaa "ihan kivalta" autossa... aika surkea tilantuntu olisi pelkillä etuämyreillä. Onko etukeskikajarikin siis turha?
:D
 
+700€ SPL Dynamics S2000D
tai +350€ SPL Dynamics S1200D.
+375€ SPL-300D2 saa 1Ohmiin. Suomalaista laatua.

Eli jos vain rahaa on ;)
 
Ei ole rahan takia budjetti pieni. Pointti on se, että autoa käytetään vaan talvisin ja silloinkin erittäin vähän. Sen takia haen mahdollisimman edullisesti äänentoiston parantelua :)
 
Mitäs sä höpiset? Mun 7.1 DSP-järjestelmä kyllä kuulostaa "ihan kivalta" autossa... aika surkea tilantuntu olisi pelkillä etuämyreillä. Onko etukeskikajarikin siis turha?
:D

Käytännössä on. Siksi ei ole saanutkaan autohifiharrastajien suosiota. Etukaiuttimet on niin lähellä toisiaan, ettei ihmiskorva hyödy siitä että väliin tungetaan vielä yks. Ja takakajareista ei hyödy oikeastaan kuin leffoissa. Musiikki kuunnellaan kotonakin stereona. ;) Nim. kahteen autoon pitänyt tulla 5.1 äänentoisto, prossuistakin löytyy valmiudet, mutta oikeastaan vain "söy"-autoissa tuo on käytössä. Ns. oikea autohifiharrastaja ei hyödy mitään. Nykyisessäkin mulla on 2-tie setti edessä ja pari subia kontissa, etupää vaihtunee 3-tie sarjaan ku auto näyttää mulla pysyvän. Näitä tulenee eteen, diskantit itse asiassa jo on laatikossa http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=283&teksti=6.3PP
PS. Mieluummin DLS:ää ku SPL:ää.
 
Zone-sarja -42%
Tilasin wasahifiltä tuon subin ja laatikon 99 eurolla. Vielä vahvari, erillissarja eteen ja ne johdot ja härpäkkeet mitä tarvii. :)
 
Käytännössä on. Siksi ei ole saanutkaan autohifiharrastajien suosiota. Etukaiuttimet on niin lähellä toisiaan, ettei ihmiskorva hyödy siitä että väliin tungetaan vielä yks. Ja takakajareista ei hyödy oikeastaan kuin leffoissa. Musiikki kuunnellaan kotonakin stereona. ;) Nim. kahteen autoon pitänyt tulla 5.1 äänentoisto, prossuistakin löytyy valmiudet, mutta oikeastaan vain "söy"-autoissa tuo on käytössä. Ns. oikea autohifiharrastaja ei hyödy mitään. Nykyisessäkin mulla on 2-tie setti edessä ja pari subia kontissa, etupää vaihtunee 3-tie sarjaan ku auto näyttää mulla pysyvän. Näitä tulenee eteen, diskantit itse asiassa jo on laatikossa http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=283&teksti=6.3PP
PS. Mieluummin DLS:ää ku SPL:ää.
Kyllähän tuo DSP on parasta mitä autohifimarkkinoilla on koskaan keksitty. Keskikajarin turhuus toki on 2-kanavaseteissä perusteltua kun homma hoidetaan etoskobejen viiveillä ja kuuntelupaikkoja saadaa tasan 1 ainoa? Kanssamatkustajienhan ei tarvitse ääntä kuulla kunnon stereokuvalla, eihän? :jahas: Riittää siis kun kisaillessa alan kisoissa se kisatuomari saa hyvät soundit, autohan on vain paikka jossa istutaan kuuntelemassa kisatuomarin arvioita? Myös takapenkillä musiikinkuuntelu on täysin turhaa?

Tällaisessa tilaefekti-hässäkässä nuo 13 kajaria ovat kyllä täysin perusteltuja ja itse 2-kanavahifistinäkin pidän tuon tuottamasta äänikuvasta todella paljon. Sopii autoon hienosti.
 
Pitikös se olla nyt sitten 4-kanavainen vahvistin, jos siitä menee piuhat subille ja sille erillissarjalle eteen?

E: Lisää kysymyksiä.. wasahifiltä ehdotettiin erillissarjaksi eteen Perless R 5 ja vahvistimeksi Lanzar Heritage HTG234. Onkos nuo nyt sitten kunnollisia?? Vai tilaanko erillissarjaksi autostudiolta Bostonin BAS50 ??
 
Vahvistimeksi käy myös se aiemmin mainitsemasi 3-kanavainen. Toi Peerless on varmasti hyvä vaihtoehto, toi lanzar taitaa olla kaksikanavainen?
 
Kyllähän tuo DSP on parasta mitä autohifimarkkinoilla on koskaan keksitty. Keskikajarin turhuus toki on 2-kanavaseteissä perusteltua kun homma hoidetaan etoskobejen viiveillä ja kuuntelupaikkoja saadaa tasan 1 ainoa? Kanssamatkustajienhan ei tarvitse ääntä kuulla kunnon stereokuvalla, eihän? :jahas: Riittää siis kun kisaillessa alan kisoissa se kisatuomari saa hyvät soundit, autohan on vain paikka jossa istutaan kuuntelemassa kisatuomarin arvioita? Myös takapenkillä musiikinkuuntelu on täysin turhaa?

Tällaisessa tilaefekti-hässäkässä nuo 13 kajaria ovat kyllä täysin perusteltuja ja itse 2-kanavahifistinäkin pidän tuon tuottamasta äänikuvasta todella paljon. Sopii autoon hienosti.

Siis despillähän säädetään ääntä ja sitä en ole väittänytkään, etteikö se olisi hyvä keksintö. Hyvin soivaan laitteistoon oikeastaan pakollinen. Itsellä on Alpinen PXA-H701 eikä ominaisuuksia puutu. Mutta ku niitä takakajareita ei oikeasti tartte autossa, ellei A) sulla ole aina kyydissä perhettä, porukkaa tms. B) kattelet aina leffoja(kuulostaa hyvälle monikanavaisena) C) sulla on niin monen tonnin vehkeet, että kaikki on huippulaatua ja tykkäät käydä näyttelyissa esittelemässä laitteistoa/autoa. Sillon useammasta ämyristä on hyötyäkin.
Yksin tai kaksin ajellessa ja musiikkia kuunnellessa hyvin soiva etupää(+subi) on se juttu. Eli säädöt saadaan tehtyä eri paikoille juuri despin avulla. Mullakin oli jossain vaiheessa "paljon porukkaa kyydissä"-säädöt ja sit "yksin/kaksin"-ajelun säädöt. Se on helppoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom