Autoa vaihtamassa, hintaluokka 3000-5000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tidus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
13.6.2003
Viestejä
3 210
Työttömäksi jäätiin ja Chevrolet aveo-mallisesta 2007 vuoden autosta ollaan velkaa vielä reippaat 7000e. Autoarvio.fi-sivuston mukaan autollani olisi arvoa tällä hetkellä vajaa 11000e.

Nyt pitäisikin löytää auto, jonka ainoat kriteerit ovat luotettavuus, kilometrilukema 20000-50000:n välimaastossa ja hintaa 3000-5000 euroa. Millään muulla ei ole mitään väliä. Eli auto saa olla vaikka tämän näköinen, ei voisi vähempää kiinnostaa. Joku pieni ja näppärä, eikös ne ole olevinaan kovinkin halpoja?

Mitä tässä nyt ensin kannattaa tehdä? Minne autoni kannattaa myydä? Liikkeestä, mistä se ostettiinkin?
Entä uusi auto, kannattaako ostaa mielummin yksityiseltä kuin liikkeestä?

Ja tosiaan, tiedän autoista vähemmän kuin keskivertonainen, joten kohdelkaa sen mukaan :hyvä:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jep

Taannoin ajelin muutaman vuoden alle kolmen tonnin Seat Ibizalla vm. 1999. Ikinä ei ollut ongelmia ja ihan pirteä 1,6 koneella.
 
Itse ostin tuossa Opel Vectra 2.0 Dti farmarin vuodelta 1999. Kilometrejä 235 000 ja kohtuu mukava varustelu. Moottori on erittäin taloudellinen, sillä olen nyt muutaman tuhat kilometriä ajellut ja kulutus on ollut keskimäärin joku 4.8 litraa satasella, vaikka melkein päivittäin joutuu Helsingin ruuhkissakin hivenen seisomaan. Diesel on halpaa jos reilummin tulee ajettua, muuten katselisin kyllä mieluummin bensavehkeitä. Tuollaisen Vectran saa mukavasti tohon hintahaarukkaan ja jopa jonkun verran alle, kun vähän hintoja vertailee. On myös melko edukas huoltaa jos vikoja ilmenee, kunhan katsoo, että reilummin ajetuissa malleissa on ruiskutuspumppu vaihdettu ennen kuin tekee kaupat.
 
Itse ostin tuossa Opel Vectra 2.0 Dti farmarin vuodelta 1999. Kilometrejä 235 000 ja kohtuu mukava varustelu. Moottori on erittäin taloudellinen, sillä olen nyt muutaman tuhat kilometriä ajellut ja kulutus on ollut keskimäärin joku 4.8 litraa satasella, vaikka melkein päivittäin joutuu Helsingin ruuhkissakin hivenen seisomaan. Diesel on halpaa jos reilummin tulee ajettua, muuten katselisin kyllä mieluummin bensavehkeitä. Tuollaisen Vectran saa mukavasti tohon hintahaarukkaan ja jopa jonkun verran alle, kun vähän hintoja vertailee. On myös melko edukas huoltaa jos vikoja ilmenee, kunhan katsoo, että reilummin ajetuissa malleissa on ruiskutuspumppu vaihdettu ennen kuin tekee kaupat.
Jos katsot tarkkaan niin alkuperäisessä postissa oli mittarilukemana 10kertaa vähemmän kuin sulla. Harvemmin saat vectraa millä olisi ajettu 20-50k.

Kyllä mä lähtisin tonne a-sarjan mersuun tai honda jazziin :)
 
Zone-sarja -42%
Jos katsot tarkkaan niin alkuperäisessä postissa oli mittarilukemana 10kertaa vähemmän kuin sulla. Harvemmin saat vectraa millä olisi ajettu 20-50k.

Kyllä mä lähtisin tonne a-sarjan mersuun tai honda jazziin :)
Oho... Puusilmä! :D

Tosiaan noi Vectrat on melkein järjestäen ajettu lähemmäs 300 000km tai usein ylikin. Itsekin löysin mielestäni melko vähän ajetun. Se Vectroista sitten tässä keississä... Suzuki Alto sitten vaan ajoon!
 
Kyllä mä lähtisin tonne a-sarjan mersuun tai honda jazziin :)

Sulta jäi sitten se hintaraja huomioimatta. Molemmat noista on pienillä kilometreillä jopa kalliimpia kuin alkupostauksen Aveo.

Mutta vastauksena alkuperäiseen. Ei ole tarkoitus masentaa, mutta en millään usko että voisit saada autostasi 11 000 euroa. Nettiautossa on pari saman vuosimallin autoa, joissa pyynnit on alle 8000 euroa, liikkeissäkin muutamia alle kympin. Jos autoliike myy autoa ulos vaikkapa hintaan 9900 euroa, niin heidän sisäänostohintansa saattaisi olla juuri ja juuri sinun jäljelläolevan velkasi verran. Käy kysymässä jos et usko.

Toinen fakta: viidellä tonnilla ei saa luotettavaa alle 50 000 km ajettua autoa. Nosta suosiolla kilometrirajaa tai budjettia.
 
Mutta vastauksena alkuperäiseen. Ei ole tarkoitus masentaa, mutta en millään usko että voisit saada autostasi 11 000 euroa. Nettiautossa on pari saman vuosimallin autoa, joissa pyynnit on alle 8000 euroa, liikkeissäkin muutamia alle kympin. Jos autoliike myy autoa ulos vaikkapa hintaan 9900 euroa, niin heidän sisäänostohintansa saattaisi olla juuri ja juuri sinun jäljelläolevan velkasi verran. Käy kysymässä jos et usko.

Voi paska, niin näyttäis olevan. Tuo vajaa 11000 tuli kuitenkin kahdelta eri nettisivustolta laskettua. Noooooh.... :D

Mikä nyt olisi ylipäätään sellainen tolkuttoman halpa auto? Ei nyt tarvitse linkitellä nettiautoon jo myynnissä olevia käytettyjä autoja. Ihan vaan auton merkkejä ja malleja halvimmasta päästä (ja jos se luotettavakin vielä olisi).

Osta Twingo
Noh, ei paha vaihtoehto, kilometrejä tietysti jonkin verran, mutta kaipa tosta kilometrivaatimuksesta on tosiaan pakko joustaa.
 
Melkein sanoisin että älä vaihda. Eihän tota "shevyä" huokeampaa kippoa löydykään, ellei älyttömän vanhoihin lähde. Tai jos pakko on niin joku -90 mallinen japsi.

Hyvät kaupat teet jos saat lainan maksettua myyntihinnalla :rolleyes: Et kai ostanut uutena?
 
Mites starletti? Katsastustilastojen valossa ainakin luotettavimpia mahdollisia autoja ja yarista ei taida ihan tuohon rahaan ainakaan noin vähää ajettua saada. Pienihän tuo on eikä noissa yleensä ole mitään varusteita mutta onpahan ainakin halpa pitää ja luotettava sekä sen verta kevyt että liikkuu yllättävän hyvin 1.4 koneellakin. Itsellä ollut nyt 3 vuotta tuollainen ja saa vierestä naureskella kun kaverit remppaavat ohjaustehostimiaan, ilmastointeja ja ties mitä turhakkeita kalliilla hinnalla :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerta rahat on ilmeisesti tiukalla, niin mikset unohda kilometrirahaa ja osta yksinkertaisesti jotain 200tkm ajettua toyotaa? Pesee luotettavuudessa Daewoot, yokihamat ym ihmeellisyydet. En nimittäin usko että Daewoolla ajaessa korjauskulut huomioidan paljoa plussalle jäädään.
 
Yksi vaihtoehto voisi olla että laitat autosi nettiautoon myyntiin ja ilmoituksessa mainitset että vaihto halvempaan.

Jos tuollaista halpaa autoa oot ostamassa niin suosittelisin jotain kohtuu vähän (100 tkm) ajettua perus japsiautoa, varmatoimisia, halpoja huoltaa ja ihan ok autoja ajaa kuitenkin tuollaiseen Matizin kippoon verrattuna.

Ja jos autosi myyt niin ehdottomasti yritä yksityiselle myydä, ja jos liikkeille tyrkytät autoasi suoralla myynnillä niin kysele tarjouksia monesta liikkeestä, oikeesti voi olla todella isoja erojä rahassa mitä suostuvat nykyisestä autostasi maksamaan.
 
Mitenkäs tuon auton myynti nyt sitten käytännössä tapahtuu kun olen rahoitusyhtiölle sen reilu 7000 velkaa? Onnistuuko se nyt sitten ylipäätään ollenkaan muuta kuin liikkeelle myymällä?

Olen aikeissa edelleenkin vaihtaa auton tuohon matizin kippoon. Tänään kävin jopa yhtä koeajamassa, eikä minulla sen suhteen ollut mitään valittamista (menihän se pisteestä A pisteeseen B - enkä sen enempää vaadi) ja tietysti niitä huolettomia kilometrejä pitää olla vielä runsaasti edessä. IMO tämä: http://www.nettiauto.com/daewoo/matiz/2807200 näyttäisi edelleenkin olevan se ylivoimaisesti paras vaihtoehto. 21tkm takana eikä hintaa nimeksikään.
 
Mitenkäs tuon auton myynti nyt sitten käytännössä tapahtuu kun olen rahoitusyhtiölle sen reilu 7000 velkaa? Onnistuuko se nyt sitten ylipäätään ollenkaan muuta kuin liikkeelle myymällä?

Olen aikeissa edelleenkin vaihtaa auton tuohon matizin kippoon. Tänään kävin jopa yhtä koeajamassa, eikä minulla sen suhteen ollut mitään valittamista (menihän se pisteestä A pisteeseen B - enkä sen enempää vaadi) ja tietysti niitä huolettomia kilometrejä pitää olla vielä runsaasti edessä. IMO tämä: http://www.nettiauto.com/daewoo/matiz/2807200 näyttäisi edelleenkin olevan se ylivoimaisesti paras vaihtoehto. 21tkm takana eikä hintaa nimeksikään.
Itse ajelisin 100 kertaa mieluummin omalla 250 tkm ajetulla ja n 500 euron arvoisella carinallani kun tuolla kinderillä... Tuntuu sentään autolta ja turvallisuuskin vähintään samaa tasoa. Eli jos tosiaan ei kummoisia vaatimuksia ole niin miksi ihmeessä maksaisit 4000 euroa enemmän vaan pelkistä kilsoista?? Lähe vaikka reissuun säästämilläsi rahoilla kun jätät tuon kauppaan:)
 
Mitenkäs tuon auton myynti nyt sitten käytännössä tapahtuu kun olen rahoitusyhtiölle sen reilu 7000 velkaa? Onnistuuko se nyt sitten ylipäätään ollenkaan muuta kuin liikkeelle myymällä?

Jos myyt yksityiselle niin tilaat rahoitusyhtiöstä loppuvelkalaskelman, ostaja maksaa loppuvelan ja rahoitusyhtiön kanssa sovitaan kenet merkitään uudeksi omistajaksi, tuon jälkeen ilmoitusosaan merkitty henkilö rekisteröi auton itselleen. Eli ei mitään merkitystä, onko ostaja liike tai yksityinen, vain raha merkitsee.
 
Se vaan, että tolla kinderillä on niitä huolettomia kilometrejä jäljellä aivan vitusti. Jos nyt onnistun vaikka töitä saamaan jossain vaiheessa, niin ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, käynnistyykö se auto tänään tai jääkö se tien varteen. Ei välttämättä vastaavaa luottoa löytyisi 500 euron arvoiselle 250tkm ajetulle autolle.

Taitaa ollakin parempi, että väännän viimeisen päälle rautalangasta, mitä nyt haen autolta: Auto ei ole minulle kyrvänjatke, kyrpäni on jo riittävän iso. Auto ei ole minulle pillumagneetti; en saa pillua joka tapauksessa kuitenkaan. Ajan autolla pisteestä A pisteeseen B ilman stressiä. Stressitön ajonautinto on silloin, kun minun ei tarvitse pelätä auton hajoamista. Minua ei kiinnosta hevonvittuakaan, paljonko jostain peltilehmästä löytyy vääntöä (hyvä kun edes tiedän, mitä moinen tarkoittaa). Ei kiinnosta kuinka nopeasti se kiihtyy nollasta sataan tai montako vitun hevosvoimaa moisessa kotterossa on. Fakta on kuitenkin se, että sellaista autoa ei Suomesta löydy, joka ei kulje riittävän kovaa (eli sen 120km/h) miksi vitussa autolla pitäisikään päästä sen kovempaa?

Tämä voi kuulostaa kovin omituiselta monen miehen korvaan, olenhan itsekin olevinaan kovakin nuori testosteroniuros. Auto on minulle vain välttämätön paha, josta en halua maksaa penniäkään ylimääräistä. Itse asiassa koen, että tuon Chevroletin ostaminen oli yksi elämäni isoimmista virheistä. Voin vain kuvitella, minkälaista säästöt minulla nyt olisi jos vain olisin heti ostanut tuollaisen "surkean kinderin".

Sitten jos joku osaisi jotain kommentoida tohon yksityiselle myymiseen jotain, niin olisin kovin kiitollinen :)

e:
Jos myyt yksityiselle niin tilaat rahoitusyhtiöstä loppuvelkalaskelman, ostaja maksaa loppuvelan ja rahoitusyhtiön kanssa sovitaan kenet merkitään uudeksi omistajaksi, tuon jälkeen ilmoitusosaan merkitty henkilö rekisteröi auton itselleen. Eli ei mitään merkitystä, onko ostaja liike tai yksityinen, vain raha merkitsee.

Eli käytännössä auton uudelta ostajalta pitää löytyä rahat suoraan tuon loppuvelan kuittaamiseksi? Käytännössä ostajan siis pitää ottaa pankista lainaa? Tai miten näissä nyt yleensä on menetelty?
 
Ja tarkoitus ei myöskään ole vaihtaa autoa väliaikaisesti "huonompaan ja halvempaan" vaan tarkoitus on nyt ostaa suoraan auto, jolla elinikää on ~10 vuotta. Siksi kilometrivaatimus on noinkin tiukka.
 
-Et kertonut nykyisestä autostasi muuta kuin vuosimallin merkin lisäksi, niiden perusteella nettiauton pyynneistä katottuna 8-11te PYYNNIT. Eli, jos mietit auton vaihtoa niin laitappa se kikottimes ensin nyt myyntiin ja koita saada kaupaksi jonkinmoiseen hintaan. Ostajathan noille on vähissä ja voit varautua kuukausien myyntiaikaan. Jos joku liike tuon ottaisi vaihdossa niin uskoakseni vain kalliimpaan ja silloinkin hyvitys on luokkaa max. 5t€

-Mikäli haluat luotettavan ja toimivan perusvehjeksen niin unohda nyt noi muoviautot.

-Ajokilometrit ja ikä eivät missään nimessä takaa että autosi toimisi ja olisi huoleton omistaa.

-Tuolla "kinderillä" ei ole missään nimessä niitä huolettomia kilometrejä edessä kovinkaan paljoa, ota huomioon että nuo ovat halvimpia mahdollisia autoja ja niiden "kestoikä" ei todellakaan ole edes mitään 200tkm. Maissa joihin noi kikottimet on luotu on paljon/loppuun ajetun auton käsite jo about 100tkm ja tuon saa kestämään vaan vaihtamalla muutaman vuoden välein kaiken mikä sijaitsee rekisterikilpien välissä.


EDIT. tuohon rahoituksen siirtoon vielä se että yleensähän tuon hintaiset autot ostetaan ihan käteisellä mutta riippuen ostajasta ja rahoitusyhtiöstäsi rahoituksen voi myös siirtää. Mutta, ennenkuin mietit sitä niin kannattaa keskittyä myymään sitä kikotinta ja laskea sitten montako kymppiä jää yli loppuvelan uutta varten, veikkaisimpa että tiukkaa tekee saatko edes bussilippua...
 
-Et kertonut nykyisestä autostasi muuta kuin vuosimallin merkin lisäksi, niiden perusteella nettiauton pyynneistä katottuna 8-11te PYYNNIT. Eli, jos mietit auton vaihtoa niin laitappa se kikottimes ensin nyt myyntiin ja koita saada kaupaksi jonkinmoiseen hintaan. Ostajathan noille on vähissä ja voit varautua kuukausien myyntiaikaan. Jos joku liike tuon ottaisi vaihdossa niin uskoakseni vain kalliimpaan ja silloinkin hyvitys on luokkaa max. 5t€

Liikkeet näyttäisivät ostavan auton sisään 7000 eurolla ilman vaihtoa.

-Mikäli haluat luotettavan ja toimivan perusvehjeksen niin unohda nyt noi muoviautot.
Miksi?

-Ajokilometrit ja ikä eivät missään nimessä takaa että autosi toimisi ja olisi huoleton omistaa.
Mikä sitten takaa?

-Tuolla "kinderillä" ei ole missään nimessä niitä huolettomia kilometrejä edessä kovinkaan paljoa, ota huomioon että nuo ovat halvimpia mahdollisia autoja ja niiden "kestoikä" ei todellakaan ole edes mitään 200tkm. Maissa joihin noi kikottimet on luotu on paljon/loppuun ajetun auton käsite jo about 100tkm ja tuon saa kestämään vaan vaihtamalla muutaman vuoden välein kaiken mikä sijaitsee rekisterikilpien välissä.

Mitä nyt olen autosta lukenut kaikenmaailman arvioita ("asiantuntijoiden" ja käyttäjien), niin enpä kovin montaa pahaa sanaa ole kuullut tuosta Daewoosta. Onko sinulla kenties jotain omaa kokemusta, että tuo kippo kestäisi vain 100tkm? Vai perustuuko tämä vain ja ainoastaan siihen, että ko. auto ole sinun mielestäsi oikea auto, eikä se siis mitenkään voi kestää yhtään mitään?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom