Autoa ostamassa - Subaru Impreza GT Turbo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Solid10
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
6.7.2006
Viestejä
4 928
Pitkällisen harkinnan jälkeen olen päättänyt lähteä metsästämään Subaru Impreza GT Turboa, vuosimallia 99-00. Haluaisin kuulla teidän, oi arvoisat ja kaikkitietävät Pakkislaiset, mielipiteitänne ja tuntojanne. Kokemuksia, kuulopuheita, ideoita, mietteitä, mitä vain. Mitä kannattaa katsoa kun lähden vertailemaan markkinoilla olevia yksilöitä? Mitä mahdollisia tyyppivikoja tässä mallissa on? Tulenko olemaan monet vuodet onnellinen? Niin juu, en ajatellut importtia ostaa vaan ihan suomalaiset juuret omaavan nuorikon.

Minulla ei siis ole vielä mitään kokemuksia kyseisestä autosta, ei ole ollut Nettiautossa Tamperelaisia yksilöitä nyt hetkeen joita olisi voinut käydä katselemassa.

Himoni perustuvat täysin mieleeni iskostuneisiin kuviin ja videonpätkiin. Himo alkoi kun näin kyseisen auton tuossa liikennevaloissa ollessani kävelyllä, ja boxerimoottorin sulosoinnut keskeyttivät mitättömät ajatukseni. Mieleeni tulvahteli hävyttömiä ajatuksia, olenhan sentään ollut autoselibaatissa jo yli vuoden etsiessäni "sitä oikeaa". Hetken häpesin ajatuksiani: Subaruhan on japsi. 2.0 litraa, miten semmoisella pääsee edes liikkeelle? Mutta auto kyllä täyttää kaikki haluamani kriteerit: kohtuullisen tehokas (paitsi väännöltään), neliovinen ja nelivetoinen. Mahtuukohan sinne istumaan tällainen 195cm tikkuniska helposti?

attachment.php

"Osta minut, Solid Necro! Rakastellaan joka päivä boxerin sulosointujen tahdittaessa yhteistä taivaltamme..."

Auttakaa siis miestä hädässä, tai kertokaa vaikka kivoja kuminpolttotarinoita. Älkääkä vain ohjatko minua Subaru-clubin sivuille, täällä on paljon kivempi jutella :)
 

Liitteet

  • scooby.webp
    scooby.webp
    9,3 KB · Katsottu: 7 637
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä Subaru, enkä ole vaihtamassa toiseen merkkiin. Tuttavat joilla Subaru, ovat myöskin merkkiuskollisia. Pysyy tiessä mukavasti, kulutus on kohtuullinen ja tuntuma erinomainen.

Haittapuolena on pitkille kavereille kattotilan mataluus ja jalkatilan lyhyys. Myöskin korimelu on aika kova, tai ainakin ennen oli.

Tyyppivikoja on mm. iskareiden kuluminen ja aika tiheästi ajovalojen pesurit tuntuvat menevän paskaksi. Haittana myös varaosien kalleus ja takuukorjaamot eivät ole tuhkatiheässä.

Mutta koeaja pariin otteeseen vielä ja harkitse ihmeessä.
 
Kaverilla importti gt turbo lastulla, käsittääkseni hänellä ei ole ollut mitään ongelmia auton kanssa. Itsekin muutaman kerran ajanut ja kyllähän se lähtee, jättää ja suhisee! :whip:
 
Zone-sarja -42%
http://www.subaruclubfinland.net/bbs

Tuolta kun kattelet ja käytät hakua niin löytyy asiaa vaikka kuinka paljon.

Mulla itsellä oli pari vuotta sitten juuri 99 GT Impreza, mahtava auto!

Plussat:
- Ulkonäkö
- Neliveto joka toimii
- Turbo moottori, tehon lisäys helppoa jos sitä tarvitsee
- Remontoiminen kohtuu helppoa, ei liikaa sähkövermeitä

Miinukset:
- Sisusta halvan oloinen, mutta ralliautoiksihan nämä suunniteltiinkin
- Ajomelu kova, askartelulla eli bitumin lisäyksellä oikeisiin paikkoihin saa hieman paremmaksi

Tyyppivikoina on ilmamäärämittari (MAF) mutta missäpä autossa se kestäisi yli 100 tkm. Nykyisin ajelen Subaru Foresterilla, koska se sopii hieman paremmin omaan käyttöön lisätilan ja korkeuden takia.

2-ovisia Imprezan malleja ei ole tuotu uutena eurooppaan, nykyisin niitä tosin löytyy englannista ja ruotsista kohtuu paljon. Esim. STI Type R(A) toimi WRC:n luokitusmallina 90-luvun lopussa ja onkin kohtuu haluttu kohde harrastelijoiden keskuudessa, koska on kevyt (1100 kg) ja sisältää herkkuja (mm. säädettävä keskuslukko joka tuli euroopan malleihin vasta 2005). 2-ovisen Imprezan rekisteröinti suomeen onnistuu kohtuu helposti jos se on vanhempi kuin 98.
 
Timbbe tuossa hyvin listasikin auton plussat ja miinukset.
Iiiiiiiihana auto :haart:, niin kuin Subarut yleensäkin.
 
Nyt on soiteltu parista autosta, ensi viikolla varmaan lähden kokeilemaan yhtä yksilöä.. prkleen juhannus kun sotkee nää viikonloput, tahtoo mennä ajelemaan jo!

<embed src="http://www.metacafe.com/fplayer/537678/subaru_impreza_gt_turbo_brutal_acceleration.swf" width="400" height="345" wmode="transparent" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suomen kilvissä, vasemmalta ohjattava ja passeliin hintaan?
Noista piti minunkin mainita, ja sen lisäksi haluaisin vaihteeksi Suomi-auton. Tuontiautoista alkaa olla jo ihan tarpeeksi "hyviä" kokemuksia... :(
 
Piti nyt vielä ilmoitella tänne että tänään kävin hakemassa itselleni tuollaisen Imprezan. Vuosimallia 2000, Impreza WR240, eli 240Hv ja 350Nm. Yllättävän hyvin kyllä liikahtaa vakionakin, yllätyin täysin! :) Vaikka eihän mikään teho ole riittävä, kaikkeen kun tottuu (paitsi jääpuikkoon perseessä). Eli seuraava threadini syntyy varmaan ensi viikolla, "miten lisää tehoa Imppuun" :D
 
Piti nyt vielä ilmoitella tänne että tänään kävin hakemassa itselleni tuollaisen Imprezan. Vuosimallia 2000, Impreza WR240, eli 240Hv ja 350Nm. Yllättävän hyvin kyllä liikahtaa vakionakin, yllätyin täysin! :) Vaikka eihän mikään teho ole riittävä, kaikkeen kun tottuu (paitsi jääpuikkoon perseessä). Eli seuraava threadini syntyy varmaan ensi viikolla, "miten lisää tehoa Imppuun" :D

Tai sitten vaihtoehtoisesti lähdet ajoissa töihin/muihin paikkoihin, niin ei tarvitse vedättää niin pirusti ;) . Hyvällä tuurilla vielä pääset hengissä perille.
Tosin itsellekin kelpaisi muutama lisäheppa nykyiseen autoon, nimim. viikko sitten pappa ladalla meinasi voittaa :wall:
 
Piti nyt vielä ilmoitella tänne että tänään kävin hakemassa itselleni tuollaisen Imprezan. Vuosimallia 2000, Impreza WR240, eli 240Hv ja 350Nm. Yllättävän hyvin kyllä liikahtaa vakionakin, yllätyin täysin! :) Vaikka eihän mikään teho ole riittävä, kaikkeen kun tottuu (paitsi jääpuikkoon perseessä). Eli seuraava threadini syntyy varmaan ensi viikolla, "miten lisää tehoa Imppuun" :D

Onneksi olkoon, taas on yksi heikkouskoinen käännytetty Subarujen pariin :D

WR240 on Suomen maahantuojan erikoismalli, joka eroaa perus GT:stä seuraavasti:
- Prodriven ECU-ohjelma, jolla tulee +20hv ja +50 Nm
- Prodriven pakoputki downpipesta eteenpäin
- Airbagit poistettu, -50kg eli auto painaa n.1200 kg
- Coolerin y-putki korvattu Prodriven vastaavalla

Olikohan siinä jotain muutakin..

Lisää tehoa jos haluaa niin vakio downpipen vaihto 3" katittomaan versioon.
Sen jälkeen auto kannattaa yleensä softan vaihto ECU:n eli jos ei ole mappaus taitoa niin kannattaa suunnata Kuopioon Artec Poweriin, sieltä löytyy Ecutek-mappaaja jolla saadaan vakio-turbolla n.280 hv. Enempään TD04 ei oikein riitä.

Alustalle suosittelen Whitelinen tuotteita, esim. takavakaajan vaihto jäykempään (vakio on 20 mm) vaikuttaa mutkissa puskevuuteen todella paljon.

Tässä vielä pari englantilaista foorumia josta löytyy vinkkejä rakenteluun.
http://www.scoobynet.com/
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom