- Ikä
- 37
Olettaen että autoa ei ole vielä löytynyt, niin suosittelen automallia johon juuri itse päädyin, eli BMW E39 540. Pappalookilla (porkkanavilkut, perus 16" vanteet, vakioalusta ym.) ei välttämättä niin tyylikäs, mutta pienellä laitolla varsin siistin näköiseksi (vanteet, madallus, facelift valot, m-sport puskurit jne). Laatuvaikutelma on mielestäni kiitettävä, ja on hiljaisin auto minkä kyydissä olen itse ollut (omani on tosin tuplalaseilla). Koneena toimii 4.4l V8, 285hv ja 420nm, ja näillä suoriutuu 0-100km/h 6.2/6.4 sekunnissa (manuaali/automaatti) ja huippunopeus rajoitettu 250km/h eli suorituskyky ihan kunnossa. Uutena ollut varmasti vähän varakkaampien valinta, ja sen seurauksena varusteitakin löytyy yleensä kivasti (ainakin tuontiautoista), joten sitä ilmastointia ja nahkasisustaa ei tarvitse metsästää. Suurin osa on automaattivaihteisia mikä voi olla miinusta, mutta kaikissa on tietääkseni steptronic vaihteisto jolla pystyy vaihtamaan itse kepistä, ja pelaa muutenkin hyvin.
Oma yksilöni on alkupään (540 tuli 1996) vuosimallia ja oli sieltä nettiauton halvemmasta päästä (selvästi alle kympin), mutta kunto ikään ja kilometreihin nähden on kiitettävä ja varusteitakin löytyy mukavasti. Konepellin etuosasta on kiveniskemien myötä lähtenyt maali kupruilemaan ja pari pienempää kupruilukohtaa löytyy, mutta muuten maalipinta hyvässä kunnossa, kaikki varusteet toimii, alusta ja jarrut hyvässä kunnossa jne. eli kyllä tolla budjetilla pitäisi hyvä yksilö löytyä.
Vakuutukset ja käyttökustannukset eivät tietenkään ole halvimmasta päästä, mutta eiköhän se ole odotettavissa noilla kriteereillä. :thumbs:
Oma yksilöni on alkupään (540 tuli 1996) vuosimallia ja oli sieltä nettiauton halvemmasta päästä (selvästi alle kympin), mutta kunto ikään ja kilometreihin nähden on kiitettävä ja varusteitakin löytyy mukavasti. Konepellin etuosasta on kiveniskemien myötä lähtenyt maali kupruilemaan ja pari pienempää kupruilukohtaa löytyy, mutta muuten maalipinta hyvässä kunnossa, kaikki varusteet toimii, alusta ja jarrut hyvässä kunnossa jne. eli kyllä tolla budjetilla pitäisi hyvä yksilö löytyä.
Vakuutukset ja käyttökustannukset eivät tietenkään ole halvimmasta päästä, mutta eiköhän se ole odotettavissa noilla kriteereillä. :thumbs: