Autoa ostamassa budjetti n.10000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pelti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olettaen että autoa ei ole vielä löytynyt, niin suosittelen automallia johon juuri itse päädyin, eli BMW E39 540. Pappalookilla (porkkanavilkut, perus 16" vanteet, vakioalusta ym.) ei välttämättä niin tyylikäs, mutta pienellä laitolla varsin siistin näköiseksi (vanteet, madallus, facelift valot, m-sport puskurit jne). Laatuvaikutelma on mielestäni kiitettävä, ja on hiljaisin auto minkä kyydissä olen itse ollut (omani on tosin tuplalaseilla). Koneena toimii 4.4l V8, 285hv ja 420nm, ja näillä suoriutuu 0-100km/h 6.2/6.4 sekunnissa (manuaali/automaatti) ja huippunopeus rajoitettu 250km/h eli suorituskyky ihan kunnossa. Uutena ollut varmasti vähän varakkaampien valinta, ja sen seurauksena varusteitakin löytyy yleensä kivasti (ainakin tuontiautoista), joten sitä ilmastointia ja nahkasisustaa ei tarvitse metsästää. Suurin osa on automaattivaihteisia mikä voi olla miinusta, mutta kaikissa on tietääkseni steptronic vaihteisto jolla pystyy vaihtamaan itse kepistä, ja pelaa muutenkin hyvin.

Oma yksilöni on alkupään (540 tuli 1996) vuosimallia ja oli sieltä nettiauton halvemmasta päästä (selvästi alle kympin), mutta kunto ikään ja kilometreihin nähden on kiitettävä ja varusteitakin löytyy mukavasti. Konepellin etuosasta on kiveniskemien myötä lähtenyt maali kupruilemaan ja pari pienempää kupruilukohtaa löytyy, mutta muuten maalipinta hyvässä kunnossa, kaikki varusteet toimii, alusta ja jarrut hyvässä kunnossa jne. eli kyllä tolla budjetilla pitäisi hyvä yksilö löytyä.

Vakuutukset ja käyttökustannukset eivät tietenkään ole halvimmasta päästä, mutta eiköhän se ole odotettavissa noilla kriteereillä. :thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Biili

Itse ostin volvo s60 2.4T 200hv ja oikein tyytyväinen oon ollu. Hyvä ajaa ja potkua riittää, harmi vaan että korttini ajoin jo hyllylle :P
 
Olettaen että autoa ei ole vielä löytynyt, niin suosittelen automallia johon juuri itse päädyin, eli BMW E39 540. Pappalookilla (porkkanavilkut, perus 16" vanteet, vakioalusta ym.) ei välttämättä niin tyylikäs, mutta pienellä laitolla varsin siistin näköiseksi (vanteet, madallus, facelift valot, m-sport puskurit jne). Laatuvaikutelma on mielestäni kiitettävä, ja on hiljaisin auto minkä kyydissä olen itse ollut (omani on tosin tuplalaseilla). Koneena toimii 4.4l V8, 285hv ja 420nm, ja näillä suoriutuu 0-100km/h 6.2/6.4 sekunnissa (manuaali/automaatti) ja huippunopeus rajoitettu 250km/h eli suorituskyky ihan kunnossa. Uutena ollut varmasti vähän varakkaampien valinta, ja sen seurauksena varusteitakin löytyy yleensä kivasti (ainakin tuontiautoista), joten sitä ilmastointia ja nahkasisustaa ei tarvitse metsästää. Suurin osa on automaattivaihteisia mikä voi olla miinusta, mutta kaikissa on tietääkseni steptronic vaihteisto jolla pystyy vaihtamaan itse kepistä, ja pelaa muutenkin hyvin.

Oma yksilöni on alkupään (540 tuli 1996) vuosimallia ja oli sieltä nettiauton halvemmasta päästä (selvästi alle kympin), mutta kunto ikään ja kilometreihin nähden on kiitettävä ja varusteitakin löytyy mukavasti. Konepellin etuosasta on kiveniskemien myötä lähtenyt maali kupruilemaan ja pari pienempää kupruilukohtaa löytyy, mutta muuten maalipinta hyvässä kunnossa, kaikki varusteet toimii, alusta ja jarrut hyvässä kunnossa jne. eli kyllä tolla budjetilla pitäisi hyvä yksilö löytyä.

Vakuutukset ja käyttökustannukset eivät tietenkään ole halvimmasta päästä, mutta eiköhän se ole odotettavissa noilla kriteereillä. :thumbs:

Tollanen 540 on varmasti mainio käyttöauto. En kyllä itse laittaisi yhtään mitään lisää tohon ns. pappalookiin, lähinnä varmaan siksi että on alkanut vituttaa se ettei liikenteessä näy ikinä yhtään hienoja orkkisbemareita ja tollanen prefacelift femmakin on tuunaamattomana parhaimmillaan sopivalla värillä ja vanteilla todella hieno, mielestäni. Alustasarjan vois kyllä laittaa muttei kuitenkaan kovin tonttiin.
 
Tollanen 540 on varmasti mainio käyttöauto. En kyllä itse laittaisi yhtään mitään lisää tohon ns. pappalookiin, lähinnä varmaan siksi että on alkanut vituttaa se ettei liikenteessä näy ikinä yhtään hienoja orkkisbemareita ja tollanen prefacelift femmakin on tuunaamattomana parhaimmillaan sopivalla värillä ja vanteilla todella hieno, mielestäni. Alustasarjan vois kyllä laittaa muttei kuitenkaan kovin tonttiin.


Ai, ja musta taas noi oikein tuunatut vanhukset ovat helvetin hyvännäköisiä. Esim tämä W126:nen

syyskuu096.jpg

10038.jpg
 
Tollanen 540 on varmasti mainio käyttöauto. En kyllä itse laittaisi yhtään mitään lisää tohon ns. pappalookiin, lähinnä varmaan siksi että on alkanut vituttaa se ettei liikenteessä näy ikinä yhtään hienoja orkkisbemareita ja tollanen prefacelift femmakin on tuunaamattomana parhaimmillaan sopivalla värillä ja vanteilla todella hieno, mielestäni. Alustasarjan vois kyllä laittaa muttei kuitenkaan kovin tonttiin.
En nyt kehuisi käyttöautona ihan siitä syystä että ylläpitokustannukset ovat aika korkeat, mutta mukavahan tolla on päivittäiset ajot ajella vaikka onkin jämäkämpää alustaa ja rengasta pienellä profiililla. Ennen tätä 540:stä oli prätkän kaveriksi hommattu E28 518i, ja kyllähän esim. vakuutusten hintaero oli aika järkytys :D. Mutta kyllä se kulujen nousu oli tiedossa jo automallia valittaessa, ja tarkoituksella myin prätkän pois että saa kunnon auton.

Pappalook prefacelift E39 on mielestäni varsin tylsän ja ankean näköinen, mutta tossa "tuunauksessa" olen vahvasti orkkisosien kannalla, eli facelift valoa, m-sport korisarjaa jne. eikä mitään helvetin goatsepuskureita ja lexusvaloja. Orkkistuunauksessa on tietysti se miinus, että joka toinen E39 on aivan saman näköinen, mutta imo ei juuri haittaa kun kerran näyttää hyvältä.
 
Itsehän ajelen :nolo: isin e46 320Ci coupella. 2,2l moottorista löytyy vakkarina 170hp. Ei se mikään tykki ole, mutta ei liikenteessä jalkoihinkaan jää. Ja onhan nuo aika aliviritteisiä, että jos löytyy intoa (ja rahaa) laittaa niin kiva peli on ja vielä kivemman siitä saa!
 
jos voin suositella niin Audi, ite osti A6 -98 2.4 litrasella koneella ja ei voi kuin kehua. 45,000 kilsaa huoletonta ajoa takana, kertaakaan ei oo jättäny tielle tai nikotellu mitenkään.
tehoa ei löydy kuin 160 hp, mutta vääntöä on senkin edestä V6 kone kun on, maantiellä voi rauhassa ohittaa 5. vaihteellakin. Eli paikaltaan ei lähde ku ronskisti kaasua käyttäen, mutta kun päästään tuonne 1800 kierrokseen niin alkaa tapahtua. Ja vääntöä riittäkin sitten aika korkeille kierroksille.

Perheautona menee myös varsin mukavasti, itellä emäntä ja muksu kulkee mukavasti ja on mökillekkin menny meidän perheen, anopin ja yhen kaverin tavarat kerralla ja mukana oli kuiteskin minn kota perämoottori ja akku sille. Jatää on sedan mallissa, farmariin menee tietysti enemmän tavaraa.

itellä auto on kaikilla mahdollisilla herkuilla nahkapenkeistä sähköseen kattoluukkuun. ja sen verran täytyy sanoa noista penkeistä että on aivan erilaatua ku bmw 5 sarjan tai mersun e sarjan.

noita myös kattelin sillon ku ton ostin ja audi oli niistä selvästi laadukkain sisältä, audi käyttää erilaista nahkaa noissa, audilla härkää ja bmw mersu käyttää lehmän nahkaa, halkeilee helpommin.

kulutus on itellä kesällä n 9.5 ja talvella 10, yleensä ajan rauhassa, mut välillä tulee annettua kenkääkin aika paljon, puhdistuu karstat nääs, tai sit pitää kouluttaa jotain teinejä jotka ajelee isin bemarilla.
 
jos voin suositella niin Audi, ite osti A6 -98 2.4 litrasella koneella ja ei voi kuin kehua. 45,000 kilsaa huoletonta ajoa takana, kertaakaan ei oo jättäny tielle tai nikotellu mitenkään.
tehoa ei löydy kuin 160 hp, mutta vääntöä on senkin edestä V6 kone kun on, maantiellä voi rauhassa ohittaa 5. vaihteellakin. Eli paikaltaan ei lähde ku ronskisti kaasua käyttäen, mutta kun päästään tuonne 1800 kierrokseen niin alkaa tapahtua. Ja vääntöä riittäkin sitten aika korkeille kierroksille.

Perheautona menee myös varsin mukavasti, itellä emäntä ja muksu kulkee mukavasti ja on mökillekkin menny meidän perheen, anopin ja yhen kaverin tavarat kerralla ja mukana oli kuiteskin minn kota perämoottori ja akku sille. Jatää on sedan mallissa, farmariin menee tietysti enemmän tavaraa.

itellä auto on kaikilla mahdollisilla herkuilla nahkapenkeistä sähköseen kattoluukkuun. ja sen verran täytyy sanoa noista penkeistä että on aivan erilaatua ku bmw 5 sarjan tai mersun e sarjan.

noita myös kattelin sillon ku ton ostin ja audi oli niistä selvästi laadukkain sisältä, audi käyttää erilaista nahkaa noissa, audilla härkää ja bmw mersu käyttää lehmän nahkaa, halkeilee helpommin.

kulutus on itellä kesällä n 9.5 ja talvella 10, yleensä ajan rauhassa, mut välillä tulee annettua kenkääkin aika paljon, puhdistuu karstat nääs, tai sit pitää kouluttaa jotain teinejä jotka ajelee isin bemarilla.

Paljonkohan mahtaa tota maagista vääntöä löytyä, tuskin kauheesti enempää kun tosta ylläolevasta isin 320Ci:stä :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
250 newtonia, ei kuullosta hirveältä, mutta kun sen ajotuksen osaa pistää kohdilleen niin se riittää.

itse asiassa, taitaa olla vieläkin ennätys mitä vapari koneesta on ikinä otettu, jos suhteuttaa väännön moottorin kokoon. ja vaikka ei enään kärjessä olis niin ei ihme, on kuiteskin jo 12 vuotta vanha.

bemarissa on näyttävästi 210 newtonia, mutta heppoja 10 enemmän ja kiihtyvyys parempi. no, onhan se pienempikin. mutta lentävällä lähdöllä kisa vois olla tiukka.

paikoiltaan muutenkaan kannata hirveesti lähetellä, voi vetari katketa, kaverille kävi kerran sillain. vaikka autokin oli vasta 8 vuotta vanha. ja toinen kaveri joka on isossa autoliikkeessä töissä sano et tollasia tulee aika usein huoltoon jossa on vetari katkennu ku yritetään kiihdytellä.
 
250 newtonia, ei kuullosta hirveältä, mutta kun sen ajotuksen osaa pistää kohdilleen niin se riittää.

itse asiassa, taitaa olla vieläkin ennätys mitä vapari koneesta on ikinä otettu, jos suhteuttaa väännön moottorin kokoon. ja vaikka ei enään kärjessä olis niin ei ihme, on kuiteskin jo 12 vuotta vanha.
Kuulostaa vähän siltä, että oma Audi on tehnyt turhankin hyvän vaikutuksen. 250Nm 2.4l bensavaparista ei ole ollut ennätys edes auton esittelyhetkellä. Autodb ja wikipedia tarjoaa itse asiassa väännöksi 230Nm, mutta noiden lähteiden luotettavuus on toki kyseenalaista.
 
Jos on 250Nm niin on kyllä kieltämättä ihan hyvin 2.4sta, vaikka ei ennätys oliskaan ollu ilmestymishetkellä. Varmaan kyllä aika paljon mukavampi kone kun bemarin 2.2 mutta eiköhän toi 320 voita sen kisatessa ainakin jos kehtaa kierrättää tarpeeksi :D
 
Nämähän näyttää ihan varteenotettavilta amisjutuilta. Itse toki ajelen vain 1,8 litran bensakoneella ja silläkin ehtii ihan hyvin.
 
jos voin suositella niin Audi, ite osti A6 -98 2.4 litrasella koneella ja ei voi kuin kehua. 45,000 kilsaa huoletonta ajoa takana, kertaakaan ei oo jättäny tielle tai nikotellu mitenkään.
tehoa ei löydy kuin 160 hp, mutta vääntöä on senkin edestä V6 kone kun on, maantiellä voi rauhassa ohittaa 5. vaihteellakin. Eli paikaltaan ei lähde ku ronskisti kaasua käyttäen, mutta kun päästään tuonne 1800 kierrokseen niin alkaa tapahtua. Ja vääntöä riittäkin sitten aika korkeille kierroksille.

Perheautona menee myös varsin mukavasti, itellä emäntä ja muksu kulkee mukavasti ja on mökillekkin menny meidän perheen, anopin ja yhen kaverin tavarat kerralla ja mukana oli kuiteskin minn kota perämoottori ja akku sille. Jatää on sedan mallissa, farmariin menee tietysti enemmän tavaraa.

itellä auto on kaikilla mahdollisilla herkuilla nahkapenkeistä sähköseen kattoluukkuun. ja sen verran täytyy sanoa noista penkeistä että on aivan erilaatua ku bmw 5 sarjan tai mersun e sarjan.

noita myös kattelin sillon ku ton ostin ja audi oli niistä selvästi laadukkain sisältä, audi käyttää erilaista nahkaa noissa, audilla härkää ja bmw mersu käyttää lehmän nahkaa, halkeilee helpommin.

kulutus on itellä kesällä n 9.5 ja talvella 10, yleensä ajan rauhassa, mut välillä tulee annettua kenkääkin aika paljon, puhdistuu karstat nääs, tai sit pitää kouluttaa jotain teinejä jotka ajelee isin bemarilla.

Kuulostaa vähän siltä, että oma Audi on tehnyt turhankin hyvän vaikutuksen. 250Nm 2.4l bensavaparista ei ole ollut ennätys edes auton esittelyhetkellä. Autodb ja wikipedia tarjoaa itse asiassa väännöksi 230Nm, mutta noiden lähteiden luotettavuus on toki kyseenalaista.


niinhän ne sanoo ja samaa sanoo auton paperitkin, mutta noihan ei ole ikinä luotettavia. Itse asiassa, autossa saattaa olla +-15% heittelevät tehot jo tehtaalta tullessa.

Mutta mitä noita samojen autojen penkitystuloksia olen kuullut, niin keskiarvo on tuolla 165hp ja 250nm.
Omassa autossa tietenkin saattaa olla pienemmät tai isommat, who knows.
En oo ajatellu viedä sitä dynolle ku en tehoa ajatellu lisätä, mutta nää jokka lisää tehoo, kyllä dynottaakin auton aina ennen asennuksia jotta tietää paljon sitä tehua tuli lissää.
 
Zone-sarja -42%
Itse meinasin T25 koppaisen Avensiksen hankkia. Menee jonkun verran yli ton 10t euron.
Sedaninakin todella tilava ja kai sillä 2.0 (149hv) ohistustilanteissa ohikin pääsee..
Vähän pappa-auto, mutta onpahan luotettava ja edulliset käyttökustannukset.
 
Verrattuna tohon 2.4 koneesen 1.8T maksaa about saman verran. Lastulla tehoa +190hp +270Nm. Kulutus jää ton 2.4 koneen alapuolelle (jos haluaa).
 
Auton ostaminen on tullut ajankoihtaiseksi.

Olen katsellut lähinnä e46 bemareita ja Seat ibiza FR:ä, mutta olisiko teillä esittää muitakin vaihtoehtoja?

Kriteereinä riittävä suorituskyky, tyylikäs ulkonäkö ja hyvät ajo-ominaisuudet.
Varusteista ilmastointi ja nahkasisusta ovat plussaa.

Taka- tai neliveto plussaa, mutta etuvetokin käy.

Budjatista voi hieman joustaa.


Noihin kriteereihin ehdottomasti täällä jo mainittukin Volvo s60. Kympillä saa suht vähän ajetun esim 2.4t koneella olevan kuuskybäsen. Itsellä oli tollanen pari vuotta sitten ja olin erittäin tyytyväinen. Suorituskyky riittävä, ajo-ominaisuudet hyvät ja penkit maailman parhaat. Ajoin sillä 50tkm ilman pienintäkään vikaa. Ainoa miinus koko autossa iso kääntösäde(vaatii lentokentän.):)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom