Autoa hankkimassa, hintaluokka n.15000-19000

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.10.2004
Viestejä
62
Olen avovaimoni kanssa hankkimassa autoa, vaihtoautoa ei ole. Tarkoituksena on ostaa auto johon mahtuu koirakin, mutta ei mielellään farmaria. Sporttisuus on plussaa ja tehoja täytyy löytyä jonkin verran. Auton täytyy olla 2000-luvun puolelta ja ajettu alle 80000km ja hintaluokka n. 15000-19000 eur.

Tällä hetkellä Mersun A-sarja tuntuu vahvimmalta ehdokkaalta. Netissä yksityinen myi A 190 Lang Avantgardea hintaan 15900 eur(myi ensin hintaan 18900, mutta tiputti hintaa "maastamuuton" takia), autolla ajettu 75000km ja runsas varustelu. Aika edullinen hinta nyt, mutta vähän mietityttää äkillinen hinnanlasku, autoon on tosin mahdollista ostaa Finntakuu esim. vuodeksi.

Onko kenelläkään kokemuksia A-sarjasta? Vanhemmillani oli aikoinaan kakkosautona A-Mersu ja hyvät kokemukset autosta jäi. Ajettavuus on hyvä, vaikkakin maantieajossa ton mallisella ja kokoisella autolla onkin hieman puutteita, mutta enemmän kiinnostaa A-sarjan tyyppiviat, huollot jne. Onko A-sarja kalliimpi pidettävä kuin muut samankokoiset "merkkiautot"?

Muita vaihtoehtoja A-Mersulle? Alfa Romeon 156 kiinnostaisi ajettavuudeltaan, ulkonäöltään ja sporttisuudeltaan, mutta Suomen pakkasissa se ei sitten olekaan se paras vaihtoehto. S40 olisi mahdollisesti toinen vaihtoehto, mutta koiraa ei voi laittaa tavaratilaan koska hattuhyllyä ei saa nostettua ylös.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Supersonic sanoi:
Alfa Romeon 156 kiinnostaisi ajettavuudeltaan, ulkonäöltään ja sporttisuudeltaan, mutta Suomen pakkasissa se ei sitten olekaan se paras vaihtoehto.
Tähän on pakko tarttua :) koska kyllä Alfan talviominaisuudet ovat ihan kohdillaan, lämmintä riittää ja toimii luotettavasti. Mutta hattuhylly ei nouse eikä penkitkään kaadu, joten sama juttu kuin S40:ssä.
 
Voi olla kriteereihin siellä pienen rajoilla, mutta Seatilla on tällä hetkellä melko edullinen tarjous uudesta Ibizasta, olisikos 19900 takuuvarmalla 1.8turbolla ja sporttivarusteilla. Sitä koppaa tuo moottori liikuttaa vallan mukavasti.
 
Makuasioitahan nämä ovat, mutta jos pitäisi koiraa kuljettaa ja olla "sporttinen", niin A-sarjan Mersu ei ainakaan minulle tule ihan heti mieleen. Itse olen mieltänyt sen aina vanhempien pappojen autoksi. Sellaisten jotka ovat aina halunneet Mersua, mutta ei ole ollut varaa ja ovat onnekseen saaneet tähdellä varustetun munakupin :D

Miksi ei farmaria? Olisi vaikka kuinka vaihtoehtoja...Golffia, V40:nen, Corolla, Astra.
 
mho sanoi:
Tähän on pakko tarttua :) koska kyllä Alfan talviominaisuudet ovat ihan kohdillaan, lämmintä riittää ja toimii luotettavasti. Mutta hattuhylly ei nouse eikä penkitkään kaadu, joten sama juttu kuin S40:ssä.

Kuinka pitkä kokemus sulla on sitten Alfasta? Mikä on autosi vuosimalli? Onko mitään vikoja ilmennyt? Sen mitä olen kuullut ja lukenut Alfasta niin sähkovikoja on ollut aika paljon ja jakopäähihna on kova kulumaan.
 
kodari76 sanoi:
Makuasioitahan nämä ovat, mutta jos pitäisi koiraa kuljettaa ja olla "sporttinen", niin A-sarjan Mersu ei ainakaan minulle tule ihan heti mieleen. Itse olen mieltänyt sen aina vanhempien pappojen autoksi. Sellaisten jotka ovat aina halunneet Mersua, mutta ei ole ollut varaa ja ovat onnekseen saaneet tähdellä varustetun munakupin :D

Miksi ei farmaria? Olisi vaikka kuinka vaihtoehtoja...Golffia, V40:nen, Corolla, Astra.

Joo, makuasioitahan ne loppujen lopuksi on. A-Mersu kiinnostaa koska siitä on hyvät kokemukset, ulkonäkö miellyttää, ja A 190 Avantgarde erottuu perus A-sarjalaisesta sporttisuudellaan, lisäksi tehoja on kohtuullisesti(125hv) ton kokoiseen autoon.

V40 on mahdollisesti yksi vaihtoehto, mutta hinta meinaa karata yli kahteenkymppiin jos haluaa esim. turbo-koneella ja alle 80 000km ajetun. Toyota, Opel ja Volkkari ei hirveenä innosta, avovaimoni mukaan ne ei näytä hyvältä ja sehän on yksi tärkeimmistä kriteereistä(ainakin tälle naiselle). :)
 
Naapurilla näkyi olevan vähän aikaa Seat Toledo mutta vaihtui äkkiä pois. Seat tuntuu periaatteessa ihan hyvältä autolta ja monesti on käynyt mielessä että siinä on ainakin edullinen ja ihan ok näköinen auto mutta onko sitten kuitenkin niin että halvalla ei saa hyvää. Jotakin nitinöitä naapuri kuului ainakin moittivan. Käyntiääni ei ainakaan dieselinä mitenkään hemmotellut korvia. Onko sitten lopulta kovin luotettavakaan auto.
 
Supersonic sanoi:
V40 on mahdollisesti yksi vaihtoehto, mutta hinta meinaa karata yli kahteenkymppiin jos haluaa esim. turbo-koneella ja alle 80 000km ajetun.

Kyllä noita jonkin verran liikkuu.

Ei tuo mikään tilaihme ole, mutta minun mielestä farkuksi ihan hyvännäköinen. Tosin tuon ikäiset taitaa kaikki jo olla sillä 160 heppaisella koneella. Olikos viimeiset T4:set vm 2000?

-edit- Sössin linkin...
-edit2- Toimiskohan nyt
 
Zone-sarja -42%
autotalli.com haulla näyttäisi siltä että V40 2.0T irtoaa kyllä alta 20t€, ihan reippaastikin. Kilometrejä siinä 80-90tkm välillä. Tietenkin kun semmoisen ostaa, niin saa kuulla kaikenlaista volvovittuilua ja kuinka v40 ei ole volvo vaan rellu/ford jne. No sama juttuhan se on Mesen kanssakin :D

A vastaan V40...Miksi toisessa riittää 125hp mutta toisen pitää olla ahdettu? Eikös ne kuitenkin paina about saman verran?
 
Alfa 156 v6:lla saa ihan 2000-luvun malleja ja suht vähän ajettuja. Ja suorituskykykin pitäis aluksi hyvinkin riittää. Vikaherkkyys on kyllä jossain yksilöissä huomattava ja bensankulutuskaan ei ihan minimaalinen, mut muuten loistava.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saab 9-3 2.0t ja Audi A3 1.8T sopivat myös kriteereihisi. Hunchbäckejä molemmat joten vuhku mahtuu myös kyytiin.
 
kodari76 sanoi:
autotalli.com haulla näyttäisi siltä että V40 2.0T irtoaa kyllä alta 20t€, ihan reippaastikin. Kilometrejä siinä 80-90tkm välillä. Tietenkin kun semmoisen ostaa, niin saa kuulla kaikenlaista volvovittuilua ja kuinka v40 ei ole volvo vaan rellu/ford jne. No sama juttuhan se on Mesen kanssakin :D

A vastaan V40...Miksi toisessa riittää 125hp mutta toisen pitää olla ahdettu? Eikös ne kuitenkin paina about saman verran?

Lähinnä siksi että tehokkaampaa A-Mersua muutaman vuoden vanhoista ei löydy, A210:n hinta nousisi liian korkeaksi ja eipä sellaista Suomen markkinoilta oikeastaan löydykään.

Kun teknisiä tietoja katsoo niin A190 Lang kiihtyy nollasta sataan 9,2 sekuntiin ja Volvon 2.0T muistaakseni suunnilleen yhtä ripeästi.
 
Supersonic sanoi:
Lähinnä siksi että tehokkaampaa A-Mersua muutaman vuoden vanhoista ei löydy, A210:n hinta nousisi liian korkeaksi ja eipä sellaista Suomen markkinoilta oikeastaan löydykään.

Kun teknisiä tietoja katsoo niin A190 Lang kiihtyy nollasta sataan 9,2 sekuntiin ja Volvon 2.0T muistaakseni suunnilleen yhtä ripeästi.

Voi olla, että muistan väärin... Muistaakseni 2.0T:lle ilmoitetaan 8,5s manuaalille ja 9,0s automaatille. Ei se tietysti kaukana tuosta 9,2s:sta ole, mutta se voi olla se ratkaiseva 0,7 sekuntia... ;)
 
Supersonic sanoi:
Kuinka pitkä kokemus sulla on sitten Alfasta? Mikä on autosi vuosimalli? Onko mitään vikoja ilmennyt? Sen mitä olen kuullut ja lukenut Alfasta niin sähkovikoja on ollut aika paljon ja jakopäähihna on kova kulumaan.
3 vuotta tuo on mulla ollut, 156nen viime vuosituhannen puolelta. Onhan tietty tuon ikäisessä jotain korjattavaakin ollut, mielestäni ei mitään ihmeellistä muihin merkkeihin verrattuna, pidän luotettavana. Mitään ihmeellisiä sähkövikoja ei ole ollut. Tuo hihnajakopää on mielestäni auton huonoin puoli, sillä on kuitenkin vaihtoväli josta pitää huolehtia ja on kai se joillakin mennyt rikkikin. Ei kai taloudellisin, monikäyttöisin tai halvin pitää, mutta tyylikäs, hyvä ajaa ja mukava omistaa, eikä ihan joka kulmassa tule vastaan toista vaikka yleisiähän nuo jo nykyään onkin.
 
Nollasta sataan....vaan entä satasesta sataan viiteenkymppiin? Maantiellä se voima vasta näkyy :D Sama tuo. Saabin joku jo sanoikin, sehän lie oiva peli myös. Mutta kun puhutaan "sporttisista pikkuautoista" niin silloin kyllä ollaan niin syvällä makuasioissa ettei mitään määrää.
 
Kyllähän saksasta hakea voi, mutta aika pirusti pitää tehdä taustatyötä että löytyy sellainen keissi, missä pääsee hinnaltaan edes samoihin kuin kotimaasta ostetussa. Ainakin mitä olen katsellut 2001-2003 vuoden pirssejä.
 
Nuo A-sarjan mersut ei kyllä todellakaan ole mitään sporttisimpia vaihtoehtoja, on ne vaan semmosia kanamunan muotoisia koppeja. Alfaromeo ehdottomasti parempi vahtoehto tai vaikka jonkun ehdottama turbo seatti.
 
Audi sanon minä. Eikä sieltä saksasta kannata lähteä autoa hakemaan, jos ei hirveesti ymmärrä autojen päälle. Ainakin "pitää osata kuunnella", että kone kuulostaa suht terveeltä.
 
Jos Mersu tai Audi kiinnostaa, niin toki Saksasta kannattaa harkita hakevansa, tai haetuttavanssa. Saksanmaalla kun nääs on ihan perkeleellisesti tarjontaa noista autoista. Vaikka hinta olisikin about sama kuin Suomessa, niin varmasti löytyy paremmin se yksilö minkä itse haluaa. Sama pätenee kyllä muihinkin eurooppalaisiin merkkeihin.

Autojen hinnathan lötyy www.mobile.de:stä, josta skipataan pari ekaa sivua ja sitten vasta etsitään se haluttu auto. Verot löytyy tullin sivuilta ja välityspalkkio sisältäen rahdin lienee siinä 1200€ nurkilla. Ja osto tapahtuu tietenkin vain tunnetun ja luotettavan (eli paljon netissä kehutun) välittäjän kautta, mieluiten vielä merkkiliikkeestä ostaen.

edit: No koitin itsekin laskea mitä A sarjan Mese tulisi tuotuna maksamaan. Vaan nyt näyttäisi siltä ettei niitä pahemmin tuoda. Tullin sivuilla oli jostain syystä taulukot vain viime maaliskuulle?! Pari diesel-A-saralaista oli tuotu. Ei liene siis mikään haviteltu auto? Lisää parikymmentä tkm lisää ja hanki C-sarjalainen, niin minä tekisin jos Mese pitäisi saada...Niitä olikin tuotu jo ihan eri määrät...

Se on totta että merkkiforumeilta saa melkein parhaan mielipiteet. Viimeinen paikka on tietenkin Suomi24. Siellä haukutaan kaikki merkit ja vittuillaan tuontiautoille. Jostain syystä siellä kuitenkin kysellään että mikä auto pitäisi ostaa kun ei osata koeajaa ja naapurillakin on hienompi..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom