Autoa hankkimassa, hintaluokka n.15000-19000

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen havainnut hyväksi keinoksi autoa ostettaessa käyttää merkkien omia foorumeita. Sieltä saa käyttäjiltä oikeaa tietoa, toki SINNEKIN joskus mutuilua sekaan mahtuu, mutta pääosin saa erittäin hyödyllistä infoa. Jos siis oikeasta informaatiosta kiinnostunut on...

Yleensä noilla foorumeilla on jo pitkät viestiketjut yleisimmistä malleista ja niistä voi sitten onkia ongelmakohtia, jotka voi sitten ottaa huomioon sitä omaa pirssiä ostettaessa.

Itse ainakin olen jättänyt nämä Esson baaritiskin takana olevassa vessassa kuullut jutut ja jotkut pinttyneet käsitykset omaan arvoonsa ja olen lueskellut minua kiinnostaneista malleista ja merkeistä ihan oikeiden käyttäjien foorumeilta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tyggis sanoi:
Minä hakisin ehdottomasti saksasta auton. Kaksi haettu jo ja olen enemmän kuin tyytyväinen ollut.

Periaatteessa kiinnostais kyllä tuoda auto Saksasta. Omat resurssit siihen ei riittäisi kylläkään, täytyisi palkata yritys joka tuo autoja Saksasta. Rahoitus on taas sitten toinen asia. Säästöjä ei oikeestaan ole, sain juuri vakituisen työpaikan mutta opiskelija tässä vielä olen(opinnäytetyö perkele puuttuu).
Pankista kun lainaa hakee täytyis olla takaajat lainalle, mutta en viitsi sukulaisiani omaan lainaani sotkea...

Miten muut on hakeneet Saksasta? Suomalaisen tuontifirman kautta? Kustannukset?

Itse ostin bayerncars firmasta Seinäjoella. Heillä on kaveri joka asuu vakituisesti Munchenissa. Kirjoitin tarkat speksit siitä mitä haluan, kaveri soitti Saksasta ja kertoi millainen olisi tarjolla, sanoin että ok, lähettivät minulle PDF formaatissa sopparin missä sitoudun ostamaan heiltä auton (paperissa oli runkonumerot, varusteet, väri, vauriot yms. yms. speksattu) ja parin viikon päästä kävin hakemassa ja maksamassa auton. Katsastettuna, pestynä ja tankattuna. Ja auto oli juuri sitä mitä puhelimessa luvattiin.

Ei ole tarkoitus mainostaa. Moni muukin firma tekee samaa. Työkaveri osti oman Bemunsa välittäjältä, Matti Kukkonen nimeltään. Kuulemma tosi hyvä sekin. Ja sitten on tietty www.ottoauto.de. Sitä en ole itse kokeillut mutta vaikuttaa hyvältä kansa. Pitää aina muistaa että hyvä ja halpa ostetaan erikseen. Jos joku tuo autoja sikahalvalla, niin älä ainakaan ennakkoon maksa mitään. Ja katso tarkkaan että auto kans oli sitä mitä tilattiin.

Moi

Ainakin Sampo-pankista saat 10 000€ asti lainaa helposti. Pienellä neuvottelulla saat enemmänkin. Itse olen tosiaan jo kaksi autoa tuonut ja ei ole kaduttanut yhtään. Niissä on usein varusteet ja yleinen kunto paljon parempi kuin vastaavan ikäisissä Suomi-autoissa.

Kohta varmaan joku rupee haukkumaan tuonti-autoja kolaroiduiksi, kilsaruuvatuiksi ruosteisiksi paskoiksi ja kertoo ostaneensa oman ehdan ruosteettoman suomiauton sokealta 88v eläkeläispapilta saaresta ja autoa pidetty vain kesäajossa ja talvisin ilmastoidussa erikoisautotallissa:rolleyes:

Niin ja kustannukse tuontifirman kautta kokonaisuudessaan ovat noin 1500€.

Supersonic sanoi:
Periaatteessa kiinnostais kyllä tuoda auto Saksasta. Omat resurssit siihen ei riittäisi kylläkään, täytyisi palkata yritys joka tuo autoja Saksasta. Rahoitus on taas sitten toinen asia. Säästöjä ei oikeestaan ole, sain juuri vakituisen työpaikan mutta opiskelija tässä vielä olen(opinnäytetyö perkele puuttuu).
Pankista kun lainaa hakee täytyis olla takaajat lainalle, mutta en viitsi sukulaisiani omaan lainaani sotkea...

Miten muut on hakeneet Saksasta? Suomalaisen tuontifirman kautta? Kustannukset?

Zone-sarja -42%
Tyggis sanoi:
Moi

Ainakin Sampo-pankista saat 10 000€ asti lainaa helposti. Pienellä neuvottelulla saat enemmänkin. Itse olen tosiaan jo kaksi autoa tuonut ja ei ole kaduttanut yhtään. Niissä on usein varusteet ja yleinen kunto paljon parempi kuin vastaavan ikäisissä Suomi-autoissa.

Kohta varmaan joku rupee haukkumaan tuonti-autoja kolaroiduiksi, kilsaruuvatuiksi ruosteisiksi paskoiksi ja kertoo ostaneensa oman ehdan ruosteettoman suomiauton sokealta 88v eläkeläispapilta saaresta ja autoa pidetty vain kesäajossa ja talvisin ilmastoidussa erikoisautotallissa:rolleyes:

Niin ja kustannukse tuontifirman kautta kokonaisuudessaan ovat noin 1500€.

10 000 euroa ei riitä, ei sitten millään :D

kirk sanoi:
Ford Mondeo on paras hintaluokassaan, bar none!

Mitä muita autoja tuohon hintaluokkaan kuuluu?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kirk sanoi:
Ford Mondeo on paras hintaluokassaan, bar none!

Noniin, selvitin tuota asiaa. Muut samaan luokkaan kuuluvat autot ovat.

Lada 1200S
Skoda fabia
Talbot Horizon
Fiat 127
Seat panda

Ford mondeo ei tosin ole paras, vaan jakaa 1. sijan Talbot Horizonin kanssa.

seppo-x sanoi:
Noniin, selvitin tuota asiaa. Muut samaan luokkaan kuuluvat autot ovat.

Lada 1200S
Skoda fabia
Talbot Horizon
Fiat 127
Seat panda

Ford mondeo ei tosin ole paras, vaan jakaa 1. sijan Talbot Horizonin kanssa.

Aivan. Olen samaa mieltä kanssasi. :thumbs:

Auto tuli sitten ostettua, mutta en ostanut Mersua enkä Volvoa. Yllätyin vähän itsekin auton merkistä. Pikku-Bemari tuli sitten ostettua, eli BMW 316 Compact, 2002 vuosimalli, ajettu 59000km, sporttialusta, VUODEN takuu, ilmastointi, cd-soitin, puolinahkasisusta, jne. Hintaa tuli vajaat 20000 eur, tutun myyjän kautta sai hintaa vähän laskettua auton pyyntihinnasta.

Todella tyytyväinen olen autoon tähän asti, tosi hyvä ajaa vaikka ei mikään iso auto olekaan. Matka Helsingistä Ouluun meni tosi sujuvasti - ehkäpä liiankin sujuvasti kun loppumatkasta poliisin automaattikamera välähti(nopeusrajoitus oli 60km/h, ajoin 80km/h), taitaapa sakot olla tulossa... :itku:

Supersonic sanoi:
Matka Helsingistä Ouluun meni tosi sujuvasti - ehkäpä liiankin sujuvasti kun loppumatkasta poliisin automaattikamera välähti(nopeusrajoitus oli 60km/h, ajoin 80km/h), taitaapa sakot olla tulossa... :itku:

Ei kai vaan tapahtunut Rantsilassa, siinä Kylmäsen kohdalla jossa on 60km/h nopeusrajoitusmerkin jälkeen 100m päässä kamera?

seppo-x sanoi:
Ei kai vaan tapahtunut Rantsilassa, siinä Kylmäsen kohdalla jossa on 60km/h nopeusrajoitusmerkin jälkeen 100m päässä kamera?

Tais olla muuten juuri siinä. Onko kokemusta ylinopeudesta automaattikameraan? Minkähänlainen käytäntö, sakottavatko joka kerta kun kuva otetaan? Mun kasvoja ei siinä kuvassa näy, mutta omistajaahan ne nykyään saa vissiin suoraa sakottaa...eli mua, perkele.

Supersonic sanoi:
Auto tuli sitten ostettua, mutta en ostanut Mersua enkä Volvoa. Yllätyin vähän itsekin auton merkistä. Pikku-Bemari tuli sitten ostettua, eli BMW 316 Compact, 2002 vuosimalli, ajettu 59000km, sporttialusta, VUODEN takuu, ilmastointi, cd-soitin, puolinahkasisusta, jne. Hintaa tuli vajaat 20000 eur, tutun myyjän kautta sai hintaa vähän laskettua auton pyyntihinnasta.

Todella tyytyväinen olen autoon tähän asti, tosi hyvä ajaa vaikka ei mikään iso auto olekaan. Matka Helsingistä Ouluun meni tosi sujuvasti - ehkäpä liiankin sujuvasti kun loppumatkasta poliisin automaattikamera välähti(nopeusrajoitus oli 60km/h, ajoin 80km/h), taitaapa sakot olla tulossa... :itku:

Meinasin alunperin ehdottaa juuri tuollaista :) Ei näköjään sitten tarvinnut....

Supersonic sanoi:
Tais olla muuten juuri siinä. Onko kokemusta ylinopeudesta automaattikameraan? Minkähänlainen käytäntö, sakottavatko joka kerta kun kuva otetaan? Mun kasvoja ei siinä kuvassa näy, mutta omistajaahan ne nykyään saa vissiin suoraa sakottaa...eli mua, perkele.

Itsellä ei oo noista kameroista kokemusta. Eikä paljon muutenkaan. Yhden ainoan ylinopeussakon olen saanut ja siitäkin on 9 vuotta aikaa. Taajamassa ajelin tutkaan 54 km/h 40 km/h rajoituksella. 300mk rikesakko napsahti.

Kaveri oli juuri tuossa Rantsilan tienoilla ajanut 20 km/h ylinopeutta kameraan. Tuolloin olivat pyytäneet käymään laitoksella ja olivat näyttäneet kuvan. Oli kuulemma ollut todella hyvälaatuinen ja tarkka kuva. Nykyään taitavat tosiaan lähettää maksulaput suoraan postissa.

Maksuaikaahan sakoille saa sovittua helposti ja ne voi maksaa erissä jos sattuu olemaan talous tiukilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom