Auto takaisin korikorjaamolta, työn jälki surkeaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No tämä mun tapaus lienee aika vitun kaukana noista mainitsemistasi esimerkeistä. Vanha vauriokohta kärsinyt iskun yhteydessä, joka on tullut lähelle sitä vanhaa vauriota. Onpa kaukaa haettua :rolleyes: Ootko sattumoisin töissä Laakkosella tai If:fillä :D

Haloo vaan sullekin.

Sä nyt poimit vaan ton lopun tosta mun viestistä, se oli vaan esimerkki mitä ihmiset yrittää maksattaa vakuutusyhtiöllä, noi oli muuten ihan oikeasta elämästä poimittuja. Ja en työskentele kummassakaan noista, mutta näiden asioiden kanssa painin päivittäin.
Nyt sanot, että vanha vauriokohta kärsi iskussa, mutta aikaisemmin sanoit sen kärsineen muussa vaiheessa? Noh, aivan sama, soita sille tarkastajalle, joka on sen vahingon tarkastanut/ laskelman hyväksynyt, hän edustaa maksajaa ja on puolueeton sanomaan tähän asiaan jotain, hän on se jonka lausunnoilla on jotain ratkaisevaa painoarvoa teidän kiistaan, tämä saivartelu ei johda mihinkään, mutta haluaisin tietää miten tässä kävi, eli voitko kertoa kun olette päässeet finaaliin?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jyrpä: Niin siis ulkoisesti se vahinkokohta ei juurikaan muuttunut törmäyksen jälkeen, kun sain auton korjauksesta niin siihen oli ilmestynyt uutta epätasaisuutta ja murtuman alkua viereen, oli siis aivan eri näköinen eikä todellakaan parempaan suuntaan. Ajatuksena oli lähinnä se että se törmäys on voinut ja todennäköisesti onkin heikentänyt sitä entisen vaurion saumakohtaa. En tiedä kuinka moni täällä hyväksyisi mukisematta tällaista? Minä en ainakaan.

Pahimmassa tapauksessa joudun maksamaan vielä omavastuun + menetän bonukset vahingosta joka tapahtui parkkipaikalla (vastapuoli on myöntänyt syyllisyytensä - peruutti siis mun päälle -, tällä ei kuulemma ole merkitystä, jää vakuutusyhtiön päätettäväksi kuka on syyllinen). Ja nyt pitäisi vielä omalla rahalla lähteä muka korjaamaan uudestaan takapuskuria kuntoon joka alunperin fiksattiin päin helvettiä.. Ketäpä ei vituttaisi tällanen tilanne? Kiitti kuitenkin kaikille niille jotka on pistäny tähän trediin järkeviä posteja jeesistä, ilmottelen kuinka käy..

Korjaamo ei ole velvollinen korjaamaan tuota vanhempaa vauriota. Puskuria ei mitenkään vahingossa rikota. Aiempi korjaus on tullut tiensä päähän eikä kestänyt uutta korjausta. Siitä voidaan syyttää korjauksen aiemmin suorittanutta korjaamoa tai aiempaa maksajaa, joka ei ole suostunut maksamaan uutta puskuria vaikka mahdollisesti/ilmeisesti korjaaminen ei ollut oikea vaihtoehto. Korjausta/vaihtoa voit toki korjaamolta vaatia ja usein hyvyyttään ja asiakaspalvelun vuoksi voivat jonkun fiksauksen keksiä, mutta voi olla että ei.

Tapauksia on korjaamoilla jatkuvasti, että tuodaan aiemmin (jossain muualla huonosti) korjattu auto uutta saman kohdan vauriota korjauttamaan tai vanhat vieressä olevat huonot korjaukset tulevat esiin. Ne tietysti samalla usein aspa-mielessä korjataan ja korjaamon piikkiin menee koska vakuutusyhtiö ei niistä maksa ja peltiseppä ei saa keikkaa niistä. Mutta tässä tapauksessa ei ole puskuria ilmeisesti juurikaan "työstetty", ei vain ole kestänyt vanha korjaus irroitus/asennus/uunitusta ja se ei ole korjaamon vika. Hyvin muovihitsattu muovi kyllä kestää vääntelyä ja pyörittelyä, mitä noiden lötköjen ja pitkien puskurien pyörittelyssä korjaamolla väkisin tulee.

Oikeastaan ainoa vaihtoehto on ottaa yhteys vakuutustarkastajaan ja näyttää sitä vanhaa vauriota. Tod.näk. jos vakuutusyhtiö korvaa, niin ei mahdollisesti täyttä hintaa.

Löpinät sikseen. Löysin oikeasti hyväkuntoisen käytetyn puskurin alle 100€ hintaan ja sovittiin korjaamon kanssa, että he maalaavat ja asentavat. Tätä myötä mulle jää hyvä maku suuhun eikä pitäisi olla paha diili korjaamollekaan. End of story.

Zone-sarja -42%
Löpinät sikseen. Löysin oikeasti hyväkuntoisen käytetyn puskurin alle 100€ hintaan ja sovittiin korjaamon kanssa, että he maalaavat ja asentavat. Tätä myötä mulle jää hyvä maku suuhun eikä pitäisi olla paha diili korjaamollekaan. End of story.

Kuulostaa ihan reilulta touhulta, hyvä että löysitte molemmille käyvän ratkaisun!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom