- Liittynyt
- 6.2.2003
- Viestejä
- 13 631
- Ikä
- 42
Tässä tulee taas se ongelma, että asiakas on äkkiä sitä mieltä, että te rikoitte sen ja firma on toista mieltä. Kumpi sen sitten lopulta häviää? Kyllä mä olen sitä mieltä, että rikkoja maksaa. Tekee sitten vaikka samanlaiseksi kuin oli, eli ihme patenteilla. Mutta sellaiseksi se pitäisi saada kuin se on ollut. Ja kuka voi todistaa, että se vanha korjaus on hajonnut ihan vain normaalissa käsittelyssä? Kyllä se rikkoja on näissä aika heikoilla aina.Taas tuohon kittipuskurivertaukseesi voisi sen sanoa, että tietenkin paja on vastuussa jos rikkovat jotakin ihan suoraan. Ei tuota kittipuskuriakaan olisi korvattu jos se olisi normaalisti irroitettaessa hajonnut ja irroitus olisi tehty vaikkapa jäähdyttimen vaihtoa varten.
Mietipä omalle kohdalle, jos sulla olis joku vanha ritsa josta olet korjannut lokarinkaaret kitillä ja olet luonnollisesti oikein ylpeä hienosta aikaansaannoksestasi. Sitten viet sen korjaamolle ja takaisin tullessaan siitä on tiputeltu kitit pois. Oletko tyytyväinen vai haluatko lokarinkaaret korjattavaksi sellaiseksi kuin ne olikin? Tässäkin korjaamo voisi väittää, että ne kitit tippui itsestään, eikä korvata.
Tuli mieleen omalta kohdalta yksi esimerkki. Asiakas tulee vihaisena huutamaan kun vanteesta tippui keskiöstä mersun merkki pois, että me ollaan se rikottu. Vannetta oltiin kuulemma heitelty kausisäilytyksen aikana ja merkki sitten tippui sen takia. Tosiasiassa merkki nyt vain oli vanha kulunut paska joka tykkäsi tippua ihan omia aikojaan, mutta millä senkin todistat. Uusi merkki oli hommattava, kun ei noin pikkuasiasta jaksa kukaan alkaa vääntämäänkään.