Auto takaisin korikorjaamolta, työn jälki surkeaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas tuohon kittipuskurivertaukseesi voisi sen sanoa, että tietenkin paja on vastuussa jos rikkovat jotakin ihan suoraan. Ei tuota kittipuskuriakaan olisi korvattu jos se olisi normaalisti irroitettaessa hajonnut ja irroitus olisi tehty vaikkapa jäähdyttimen vaihtoa varten.
Tässä tulee taas se ongelma, että asiakas on äkkiä sitä mieltä, että te rikoitte sen ja firma on toista mieltä. Kumpi sen sitten lopulta häviää? Kyllä mä olen sitä mieltä, että rikkoja maksaa. Tekee sitten vaikka samanlaiseksi kuin oli, eli ihme patenteilla. Mutta sellaiseksi se pitäisi saada kuin se on ollut. Ja kuka voi todistaa, että se vanha korjaus on hajonnut ihan vain normaalissa käsittelyssä? Kyllä se rikkoja on näissä aika heikoilla aina.

Mietipä omalle kohdalle, jos sulla olis joku vanha ritsa josta olet korjannut lokarinkaaret kitillä ja olet luonnollisesti oikein ylpeä hienosta aikaansaannoksestasi. Sitten viet sen korjaamolle ja takaisin tullessaan siitä on tiputeltu kitit pois. Oletko tyytyväinen vai haluatko lokarinkaaret korjattavaksi sellaiseksi kuin ne olikin? Tässäkin korjaamo voisi väittää, että ne kitit tippui itsestään, eikä korvata.

Tuli mieleen omalta kohdalta yksi esimerkki. Asiakas tulee vihaisena huutamaan kun vanteesta tippui keskiöstä mersun merkki pois, että me ollaan se rikottu. Vannetta oltiin kuulemma heitelty kausisäilytyksen aikana ja merkki sitten tippui sen takia. Tosiasiassa merkki nyt vain oli vanha kulunut paska joka tykkäsi tippua ihan omia aikojaan, mutta millä senkin todistat. Uusi merkki oli hommattava, kun ei noin pikkuasiasta jaksa kukaan alkaa vääntämäänkään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mietipä omalle kohdalle, jos sulla olis joku vanha ritsa josta olet korjannut lokarinkaaret kitillä ja olet luonnollisesti oikein ylpeä hienosta aikaansaannoksestasi. Sitten viet sen korjaamolle ja takaisin tullessaan siitä on tiputeltu kitit pois. Oletko tyytyväinen vai haluatko lokarinkaaret korjattavaksi sellaiseksi kuin ne olikin? Tässäkin korjaamo voisi väittää, että ne kitit tippui itsestään, eikä korvata.
Mua todennäköisesti hävettäisi purkkaviritysten paljastuminen niin paljon, että en varmasti alkaisi siitä kenellekään vinkumaan. Mutta tietysti jotkin isot naarmut ja klommot vaatisin korjattavaksi omastakin autosta, mutta mun ajatusmaailmaan ei oikein sovi omien mokien maksattaminen muilla. Mutta jos mun autosta olisi takapuskuri rikottu jossakin, niin aivan varmasti nostaisin melkoisen äläkän. Sillä sitä rikkoessa olisivat todennäköisesti yhden tai useamman tilliseinän saaneet kaadettua. ;)

Ja tuo vanteen merkki ja vastaavat tapaukset, niin helpointahan se useimmiten on firman korvata tollaiset pikkujutut. Siinähän saisi puolet ajasta vääntää kaiken maailman renkaanpotkijoiden kanssa, nykyään kun tuntuu olevan suuremmassakin suosiossa kaiken maailman nettifoorumeilla vinkuminen ihan joka asiasta. Ja tuntuu että puolessa tapauksista yritetään omia mokia vierittää milloin minkäkin firman syyksi. Pakkohan se usein on yrittäjän maksaa asiakkaan kämmejä, halvemmaksi tulee kuin mahdollisesti seuraava negatiivinen julkisuus.

Mua todennäköisesti hävettäisi purkkaviritysten paljastuminen niin paljon, että en varmasti alkaisi siitä kenellekään vinkumaan. Mutta tietysti jotkin isot naarmut ja klommot vaatisin korjattavaksi omastakin autosta, mutta mun ajatusmaailmaan ei oikein sovi omien mokien maksattaminen muilla. Mutta jos mun autosta olisi takapuskuri rikottu jossakin, niin aivan varmasti nostaisin melkoisen äläkän. Sillä sitä rikkoessa olisivat todennäköisesti yhden tai useamman tilliseinän saaneet kaadettua. ;)

Siis mitä helvettiä sä nyt oikein höpötät? Miksi mun pitäisi hävetä jonkun muun tekemää korjausta tai omaa mokaa (mikäs se mun moka edes tässä tapauksessa on??), ihan asiallinen firma sen edellisen korjauksenkin teki, sen perusteella mitä puljusta tietoa etsin. Tämäkin sillä olettamuksella että se työ on edes ollut heikkolaatuista, mulla ei ole selkeätä muistikuvaa mitä siinä edellisessä fiksissä tehtiin mutta tähän päivään asti se on kestänyt ja kesti myös tuon törmäyksenkin, toiseksi oletko tullut ajattelleeksi että tuo Laakkonen puhuu kenties paskaa ja koittaa päästä kun koira veräjästä väittämällä että edellisessä korjauksessa on jotain vikaa, tätäkin tukee jossain määrin se että korjaamopäällikkö vähän kierteli aihetta sanomalla että hankala arvioida tässä vaiheessa tai lähteä tutkimaan edellisen työn laatua hän otti siis sanoja takaisin tuon palveluneuvojan edellisistä selittelyistä, eli ilmeisesti se ei edes ollutkaan niin paska purkkaviritelmä sittenkään.

toiseksi oletko tullut ajattelleeksi että tuo Laakkonen puhuu kenties paskaa ja koittaa päästä kun koira veräjästä väittämällä että edellisessä korjauksessa on jotain vikaa

Tätä ihmettelen aina, jos nyt vastassa on sen kokoinen talo kuin Laakkonen, yksi puskurin lisäkorjaus ei tunnu siellä yhtään missään. Tuohon perustuen harvemmin siellä valehdellaan tai kusetetaan, pitävät vain omia puoliaan. Huijareita siellä käy joka päivä, jos heti annetaan kaikille periksi niin sitten alkaakin mennä mönkään. Eli tässä nyt todennäköisesti homma hoidetaan perusteellisesti ja katsotaan onko korjaamo oikeasti korvausvastuussa, vai ei.

vähäinen naarmu ja maalivaurio vasemmassa kulmassa

Tuo on syy miksi uutta puskuria ei ole asennettu. Jos vahingossa syntyneet vauriot eivät ole niin vakavat että osa tarvitsee vaihtaa, osa korjataan.

Moni myös ääneen on lausunut sen että pitäisi saada uusi puskuri, mutta se ei todellakaan mene niin. Auto tulee korjata niin hyvin kuin se on kohtuudella mahdollista, eli jos on korjauskelpoista tavaraa, se korjataan, jos ei voi korjata, vaihdetaan. Jos on korjauskelvoton auto, sovelletaan muita vakuutusehtojen sallimia menetelmiä.

Siis mitä helvettiä sä nyt oikein höpötät? Miksi mun pitäisi hävetä jonkun muun tekemää korjausta tai omaa mokaa (mikäs se mun moka edes tässä tapauksessa on??), ihan asiallinen firma sen edellisen korjauksenkin teki, sen perusteella mitä puljusta tietoa etsin. Tämäkin sillä olettamuksella että se työ on edes ollut heikkolaatuista, mulla ei ole selkeätä muistikuvaa mitä siinä edellisessä fiksissä tehtiin mutta tähän päivään asti se on kestänyt ja kesti myös tuon törmäyksenkin,
Juu, ei sun tarvitse varmaankaan hävetä yhtään mitään, mikäli et itse ole seppäillyt puskinta kasaan. Mutta edelleen, oliko korjaus tehty vain taustapuolelta, ilman että puskuria tarvitsi maalata uudelleen? Ei sulla olis kuvia puskurista kummaltakin puolelta? Mutta jos puskuri on tosiaan korjattu vähän sinne päin, niin ei ole ihmekään että se hajosi irroituksessa. Ilmeisesti edellisessä korjauksessa on haluttu vähän oikoa että ei tarvitsisi maalata puskuria uudelleen ja näin päästä vähän halvemmalla, mutta nyt joutuu tuosta säästämisestä kärsimään.

Tuo on syy miksi uutta puskuria ei ole asennettu. Jos vahingossa syntyneet vauriot eivät ole niin vakavat että osa tarvitsee vaihtaa, osa korjataan.

Moni myös ääneen on lausunut sen että pitäisi saada uusi puskuri, mutta se ei todellakaan mene niin. Auto tulee korjata niin hyvin kuin se on kohtuudella mahdollista, eli jos on korjauskelpoista tavaraa, se korjataan, jos ei voi korjata, vaihdetaan. Jos on korjauskelvoton auto, sovelletaan muita vakuutusehtojen sallimia menetelmiä.

Niin mutta kyllähän olisi pitänyt harkita uuden puskurin asentamista jo ihan sen pohjalta että tuo edellinen vauriokohta hyvin mahdollisesti kärsii kun aletaan irrottamaan puskuria ja käsittelemään sitä. Viimeistään siinä vaiheessa olisi soitto ollut kohdallaan (sen suhteen että mitäs nyt tehdään) kun se puskuri hajosi siitä keskeltä uudestaan kesken korjauksen, mitään soittoa ei kuitenkaan tullut vaan parsittiin kasaan se se puskuri puolivillaisesti. Voiko joku tässä keskustelussa tosiaan väittää että oli esimerkillisesti toimittu autokorjaamon puolesta? Mun mielestä hyvin kaukana siitä.

Juu, ei sun tarvitse varmaankaan hävetä yhtään mitään, mikäli et itse ole seppäillyt puskinta kasaan. Mutta edelleen, oliko korjaus tehty vain taustapuolelta, ilman että puskuria tarvitsi maalata uudelleen? Ei sulla olis kuvia puskurista kummaltakin puolelta? Mutta jos puskuri on tosiaan korjattu vähän sinne päin, niin ei ole ihmekään että se hajosi irroituksessa. Ilmeisesti edellisessä korjauksessa on haluttu vähän oikoa että ei tarvitsisi maalata puskuria uudelleen ja näin päästä vähän halvemmalla, mutta nyt joutuu tuosta säästämisestä kärsimään.

Sen verran tiedän että se puskuri lämpöhitsattiin kiinni (en tiedä tarkalleen kuinka) JA puskuri myös maalattiin KOKONAAN uudestaan, ei siis paikkamaalausta.

Sen verran tiedän että se puskuri lämpöhitsattiin kiinni (en tiedä tarkalleen kuinka) JA puskuri myös maalattiin KOKONAAN uudestaan, ei siis paikkamaalausta.

Ja niin, nyt kävi ilmi että se puskuri ei edes mennyt rikki irrottaessa vaan myöhemin työstövaiheessa.

Alkaa pikkuhiljaa vitutuskäyrä nousemaan tän asian suhteen.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli maalauksen jälkeenkin siinä näkyi vielä se korjattu kohta? Se vähän viittaisi siihen että se on haljennut jo silloin ja nyt sitten halkesi kunnolla. Eli silloin kannattaisi varmaankin kysellä edellisen korjauksen tekijältä tuon halkeaman korjausta. Mutta no, kerro mihin lopputulokseen pajan kanssa asiassa päädytte, eipä tää tällä arvuuttelemisella taida ihmeemmäksi muuttua.

eipä tää tällä arvuuttelemisella taida ihmeemmäksi muuttua.

Niinpä, ota yhteyttä siihen tarkastajaan joka on sen vahingon korjauskustannukset arvioinut, hän ei välttämättä ole nähnyt ko vahinkoa "livenä" mutta hän on hyväksynyt korjauskustannuslaskelman, jonka mukaan korjaamo toimii ja laskuttaa työstänsä. Hän on aika ratkaisevassa asemassa tälläisissä tilanteissa, tarkastajan nimen saat selville, kun kysyt sitä sieltä korjaamolta, tai vakuutusyhtiöstä.

Ja noin muutenkin, ihmisillä on aika erikoinen käsitys siitä, mitä voi maksattaa vakuutusyhtiöllä vahingon sattuessa, ei ne tarkastajatkaan ihan tyhmiä ole, esim. radio hajosi tässä kolarissa, öljypohja ruostui puhki tässä samassa tilanteessa, tai että nahkajakkara muuttui karheaksi, kun rosvot ajeli mun autolla! Haloo!

...Ja noin muutenkin, ihmisillä on aika erikoinen käsitys siitä, mitä voi maksattaa vakuutusyhtiöllä vahingon sattuessa, ei ne tarkastajatkaan ihan tyhmiä ole, esim. radio hajosi tässä kolarissa...

Itellä oli pieni palon poikanen yhdessä mersussa ja pienien pohjavahinkojen paikkailu meni sitten vakuutusyhtiön piikkiin. Kun sain autoni takaisin huomasin että originaalit takaovi kajarit oli alkaneet kuulumaan vaikka aiemmin oli olleet mykät. Oli ilmeisesti huoltamon pojat kuvitelleet että kytkennät tai mikä siellä sitten ikinä olikaan on kärsinyt palossa ja olivat entranneet kajarit toimimaan :D

Ja noin muutenkin, ihmisillä on aika erikoinen käsitys siitä, mitä voi maksattaa vakuutusyhtiöllä vahingon sattuessa, ei ne tarkastajatkaan ihan tyhmiä ole, esim. radio hajosi tässä kolarissa, öljypohja ruostui puhki tässä samassa tilanteessa, tai että nahkajakkara muuttui karheaksi, kun rosvot ajeli mun autolla! Haloo!

No tämä mun tapaus lienee aika vitun kaukana noista mainitsemistasi esimerkeistä. Vanha vauriokohta kärsinyt iskun yhteydessä, joka on tullut lähelle sitä vanhaa vauriota. Onpa kaukaa haettua :rolleyes: Ootko sattumoisin töissä Laakkosella tai If:fillä :D

Haloo vaan sullekin.

Ihan järkevä oli!Sillä hetkellä nauratti helvetisti ja naurattaa vieläkin,Kiitos siitä :D

Kertoo ehkä enemmän siitä kuinka vitun dorka jätkä olet. Suomen kieli ei taida olla sun vahvuuksia?

Modet: Tähän trediin ei tunnu enää järkeviä viestejä tulevan, joten mun puolesta voi lukottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom