Auto saksasta, rahaa 5000 € ???

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KimOla
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Pforce sanoi:
Jos auto on (oikeasti) harvinainen Suomessa se myös maksaa paljon Suomessa.
Esim. Joku keräilyharvinaisuus Jaguaari maksaisi 1 000 000e, mutta saksasta sellaisen saisi 50 000e WOW, OSTA POIS! Sitten maksatkin vitusti veroa koska Suomessa yksilöt maksaa ihan saatanasti.

Tuskin 50 000€ Jaguarista joudu nyt kuitenkaan ihan 950 000€ veroa joutuisi maksamaan. Yksi sukulainen osti Jaguarin Saksasta 8500€:lla ja veroja tuli lisäksi noin 5000€. Nimenomaan "arvoautoja" on yleensä kannattavampaa Saksasta tuoda.

Monet tuo Saksasta harvinaisempia autoja (esim. joku V6 Vitara tms.) siinä toivossa että verot olisivat pienet koska ennakkotapauksia (tai tarkkaa vertailuarvoa) ei löydy Suomesta ja tietenkin ettei joka huoltiksella tulisi vastaan samanlaista.

Ongelmia saattaa tulla kuitenkin myöhemmin varaosien hankinnassa tai kun autoa tutkitaan testerillä, johon on ohjelmoitu vain Suomessa esiintyvät automallit.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no nii!

Mun mielipide on että tuo se auto vaikka ruotsista mieluummin. koska saksasta ku tuot ni voi olla huonommin ruostesuojattu, ei oo lokilämppäriä, ei oo talvirenkaita, kaikki öljyt ja nesteet tarkotettu plussa keleille. eihän noikaan nyt maata kaada mut pikkuasioista tulee äkkiä tonni ja ylikin huoltokuluja. osta vanha M5 jos haluat tehoja :)
 
napahermo sanoi:
Mun mielipide on että tuo se auto vaikka ruotsista mieluummin. koska saksasta ku tuot ni voi olla huonommin ruostesuojattu, ei oo lokilämppäriä, ei oo talvirenkaita, kaikki öljyt ja nesteet tarkotettu plussa keleille. eihän noikaan nyt maata kaada mut pikkuasioista tulee äkkiä tonni ja ylikin huoltokuluja. osta vanha M5 jos haluat tehoja :)

Itsekkin suosittelen kyllä bemuja, muista autoista kun en nyt hirveästi tiedäkkään. Mutta asiaan, esim. e36 325 bemarin saat saksasta jo viiteen tonniin. (ihan veroineen päivineen) Potkua 2,5 koneella 192 pollea, ja ennen kaikkea kaupan päälle tulee mielestäni todella onnistunut sporttinen ulkomuoto. Omassa pihassa ja ajossa tällä hetkellä kyseinen malli, (melkein vuoden sillä olen ajellut, ei kuitenkaan oma) ja täytyy sanoa vähällä autokokemuksella että on miellyttävä ajaa, ja tehot pysyy hanskassa. (ja tarpeen tullen..;)) 320-mallikin olisi varmaan ihan jees, tehoja on kyllä vähemmän ja toisena haittapuolena suurempi kulutus. (kyllä!) Äh, nyt loppu jorinat etten ihan metsään mene. Automakujahan on yhtä monta kuin autoilijoitakin:) Toivottavasti löydät mieleisesi auton! :thumbs:
 
Ensi vuoden keväällä ois tarkoitus muuttaa ruotsiin, joten hankin sitten sieltä sen paremman auton. Nyt on vaan pakko yrittää sinnitellä sinne asti tuolla 5000€ kaaralla.

Tuo M5 tosiaan ois aika raju peli, ja serkkupojalla ois sellainen myynnissäkin, vm. '94. Sitä on vielä jonkin verran viriteltykin (~480 hp.) ja tuntuu tosiaan että paskat pörähtää housuun ku sillä polkaisee. :D Sillä tappaisin kumminki vaan itteni... Lisäksi siihen on niin perkuleen kalliit varaosat ja vakuutusmaksut kustantavat myös keskivertoa enemmän. (bonukset 0)

Jotenkin tuo prelude ja corrado miellyttävät eniten silmää, joten jompaan kumpaan niistä se kait pitää päätyä. En meinaa kumminkaan sellaista autoa laittaa kuin isäni ehdotti- "diisseli mersu..." :arvi: :lol2:
Onneksi täältä internetin ihmeellisestä maailmasta saa paljon tietoa autoista, ei tarvi ihan pystymetästä niitä lähteä ostamaan.
Ja lisää perusteltuja ehdotuksia otetaan tosiaan vastaan!
 
MerZi sanoi:
Tuo taitaa olla aika yleinen nuorten jannujen keskuudessa. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa, kun eräässä nimeltä mainitsemattomassa kaupungissa vastaan pöristelee joka kulmalta yltäpäältä "nissan 200sx"-teipeillä teippailtu tollainen. Kyllä varmasti jokainen vastaantulija (huonompinäköisempikin) tietää, mikä auto on kyseessä. Ei jää mitään epäselvää, kun "tuning"teippejä on varmaan katossa ja joka kantilla, monen kokoisina ja eri värisinä.
jep noita on paljon..mutta tuunaamaan en ala!erottuvuutta hakisin viritetyllä koneella..tuohon kun lykkäisi isompaa ahdinta, isompaa cooleria, paremman putkiston, bensapaineen säätimen, lastun, isomman bensapumpun niin alkaisi tehot pyörimään siinä 250-300hp :hyper: ja noin pienelle korille alkais tuokin jo tuntumaan ;) tosin tuo laittaminenkin on iha jampasta kiinni..kellä on asennetta/rahaa tollaseen.

Ukon työkaverilla on viininpunainen Prelude..sairaan hieno ja enkä ole toista samanlaista kuunaan nähnykkään.argh en osaa päättää :(
 
Bateman sanoi:
Tuskin 50 000? Jaguarista joudu nyt kuitenkaan ihan 950 000? veroa joutuisi maksamaan. Yksi sukulainen osti Jaguarin Saksasta 8500?:lla ja veroja tuli lisäksi noin 5000?. Nimenomaan "arvoautoja" on yleensä kannattavampaa Saksasta tuoda.
No, enpäs ole niin onneksi väittänytkään. Jos jaguaarin superhyperharvinaisen automallin veroprosentti on 38% niin maksat siitä veroa karkeasti 1 000 000e*0,38 = 380 000e. Nii että sillee se toimii (muutkin asiat vaikuttaa ku vaan toi mallikohtanen veroprosentti, huom. _veroa karkeasti_), eikä millään erotusperiaatteella..

OFFTOPIC: Täälä kyllä huomaa ku pitää selventää kaikki saatanan tarkasti sulkuihin tai johonki että joku ei pääse nusustelemaan pilkkua omista kirjotuksista, mutta aina sieltä jotain löytyy.. love :piis:
 
Pforce sanoi:
OFFTOPIC: Täälä kyllä huomaa ku pitää selventää kaikki saatanan tarkasti sulkuihin...

No ymmärsin että sun kanta asiaan on että on ihan sama ostatko kyseisen auton Saksasta tai Suomesta koska Saksan autoon tulee kumminkin verot päälle.

Pforce sanoi:
Joku keräilyharvinaisuus Jaguaari maksaisi 1 000 000e, mutta saksasta sellaisen saisi 50 000e WOW, OSTA POIS! Sitten maksatkin vitusti veroa koska Suomessa yksilöt maksaa ihan saatanasti.

Piissiä :piis:
 
Zone-sarja -42%
Itse menisin ja ostaisin 94-96 vm Bmw 325i:n ,sopiva auto suomen olosuhteisiin, siisti, kaakkeja on 173hv ja muutenkin ajo-ominaisuuksiltaan vitun hyvä.
 
Tiedz sanoi:
Itse menisin ja ostaisin 94-96 vm Bmw 325i:n ,sopiva auto suomen olosuhteisiin, siisti, kaakkeja on 173hv ja muutenkin ajo-ominaisuuksiltaan vitun hyvä.
Tuota..Mistä repäisit tuon 173 heppaa? Jos e36 325:sta puhutaan, niin on siinä enemmän tehoja, 192 polleroista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
323i:ssä on 2.5 litranen kone ja noin 170 pollea. Mutta ei sellasta kannata tuoda ihan vaan sen takia, että niitä rupee olemaan joka perhanan pennulla. Tuo vaikka tollanen prelude, se on kuitenkin aika harvinainen ja kulkeekin 2.2 tai 2.3 litrasella koneella ihan mukavasti.
 
Aina mitä harvinaisempi auto suomessa, huolto ja varaosat maksaa hunajaa. Kaveri toi yhden Toyotan, ja suomessa ei oikein osata merkkihuollossa korjata kun ei ole koskaan nähneetkään sellaista.
 
Kyllä noihin preludeihin osaa ja huoltoa löytyy, sitäpaitsi taitaa olla aika vikavapaa auto kuten Hondat yleensä(ja muut japsit).
 
Jesuiitta sanoi:
Kyllä noihin preludeihin osaa ja huoltoa löytyy, sitäpaitsi taitaa olla aika vikavapaa auto kuten Hondat yleensä(ja muut japsit).

Tuo ois kieltämättä aika hyvä homma. Ja mitä enemmän tuota preludea kattelee, sitä enemmän se miellyttää silmää.

Nyt olen päättänyt ainakin etten tuota corradoa sieltä ainakaan tuo, olen kuullut niitä omistaneilta vähän negatiivista palautetta juuri noista vioista ym.. muuten se ois ihan siisti peli.
 
KimOla sanoi:
Tuo ois kieltämättä aika hyvä homma. Ja mitä enemmän tuota preludea kattelee, sitä enemmän se miellyttää silmää.

Nyt olen päättänyt ainakin etten tuota corradoa sieltä ainakaan tuo, olen kuullut niitä omistaneilta vähän negatiivista palautetta juuri noista vioista ym.. muuten se ois ihan siisti peli.


Loistavaa!!! :rock: :)
Itsekin haaveilen tommosesta Preludesta. Tosin saa vielä hetken keräillä rahoja ja luultvasti hankin sen ruotsista.
 
onko ruotsin maalta olemassa mitään samanlaisia nettisaitteja kuten saksan mobile.de??
 
kataq sanoi:
ei saksan autoissa ole ruostetta(yleisesti) koska siellä ei suolata teitä

:anssi:
Tuo on muuten paskapuhetta ja yksi suurimpi olettamuksia Saksan autoihmemaasta. Pohjois-Saksassa tulee lunta melkein kuin Suomessa konsanaan, siellä ajetaan kitkarenkailla kun nastat on kielletty.
Suolaa sivellään varsinkin vuoristoisille alueille aivan törkeästi, niin pidetään tiet sulana.

Jos haluaa pohjastaan ruostettoman tapaista autoa niin kannattaa suunnata etelä-Saksaan, siellä mahdollisuus saada sellainen on suurempi.
 
lepex sanoi:
:anssi:
Tuo on muuten paskapuhetta ja yksi suurimpi olettamuksia Saksan autoihmemaasta. Pohjois-Saksassa tulee lunta melkein kuin Suomessa konsanaan, siellä ajetaan kitkarenkailla kun nastat on kielletty.
Suolaa sivellään varsinkin vuoristoisille alueille aivan törkeästi, niin pidetään tiet sulana.

Jos haluaa pohjastaan ruostettoman tapaista autoa niin kannattaa suunnata etelä-Saksaan, siellä mahdollisuus saada sellainen on suurempi.

Tämän voin kyllä vahvista, kun yhden talven olen katsellut tätä paikallista suolauskäytäntöä. Tai en mä ainakaan suomessa ole missään nähnyt työnnettävää suolainta, jolla voi kätevästi suolata ratikkapysäkin.
Tosta eteläsaksasta en olisi kyllä ihan varma, tai riippuu ainakin mitä etelä.saksalla tarkoitat. Ainakin Garmisch Partenkirchenissä ja vastaavilla alppi aluilla riittää kyllä lunta ja myös reippaita saksalaisia sitä suolaamaan...

edit. ainaniin tuli vielä yksi juttu mieleen, juttelin tuossa taannoin pomoni kanssa joka on ollut myös suomessa töissä. Sanoi, että suomessa on miellyttävää kun autoista pidetään niin hyvää huolta...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom