Auto ostettu autokaupasta, autossa vikaa, autokauppias on mulkku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en tiedä mitä "asiantuntijoita" täällä on, mutta jos tuossa toyossa on 1,6 16valve mylly niin se on yks lujimmista bensa myllyistä mitä on olemassa ja vielä tämänkin päivän vertailussa todella kestävä, itse tiedän useita 1,6 myllyllä olevia jotka eivät vie öljyä vaikka mittarissa on +400tkm, parhaassa jopa +600tkm(ilman kone remppoja). 1,3corollan koneet taas rupeavat poikkeuksetta viemään öljyä jo ennen 200tkm. eli jos 1.6 corolla rupeaa syömään öljyä ennen 300tkm on se pikemminkmin harvinaista kuin yleistä, toisin kuin 1,3.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
enceli sanoi:
Henk.koht jos ostaisin 15 vuotta vanhan auton, en olettaisi siinä toimivan juuri minkään. Onko sinulle muuten kauppasopimukseen kirjattu jotain erikoisehtoja?

Kyllä autoa on saanut pitää todella paskasti, jos ei juuri mikään toimisi. Edellinen auto oli melkein 15v vanha. Auto oli aivan loistavassa kunnossa, yhtä vikaa lukuunottamatta joka oli tehtaalta asti peräisin.

treenaisko sanoi:
Jos 14 vuotta vanha yli 200 tkm ajettu auto vie öljyä ei kai se ole vika, vaan enempi vanhan auton ominaisuus.
Minulla on 15v yli 200tkm ajettu japsiauto ja pitäisin kyllä suurena vikana jos se öljyä kävisi kuluttamaan. Litra per tuhat km? Mahtaa olla melkoinen savupilvi takana! Mihin se öljy voi edes mennä, jos (muka) männänrenkaat ja venttiilinohjurit on vaihdettu?

Porukoilla ollut useampi n. 200 tkm ajettu japsiauto ja on niitä itselläkin pari kappaletta ollut. Vikoja toki löytyi aina, mutta ei ne öljyä syöneet. Ihan normaalisti tuli 10-15 tkm välein tai kerran vuoteen öljyt vaihdettua, enkä muista että olisi edes välillä lisäillä tarvinnut.

Ja huomaahan sen jo savuttamisesta jos öljyä palaa, tai jos ei näe niin ainakin haistaa. ;)

neutraali sanoi:
en tiedä mitä "asiantuntijoita" täällä on, mutta jos tuossa toyossa on 1,6 16valve mylly niin se on yks lujimmista bensa myllyistä mitä on olemassa ja vielä tämänkin päivän vertailussa todella kestävä, itse tiedän useita 1,6 myllyllä olevia jotka eivät vie öljyä vaikka mittarissa on +400tkm, parhaassa jopa +600tkm(ilman kone remppoja). 1,3corollan koneet taas rupeavat poikkeuksetta viemään öljyä jo ennen 200tkm. eli jos 1.6 corolla rupeaa syömään öljyä ennen 300tkm on se pikemminkmin harvinaista kuin yleistä, toisin kuin 1,3.
Toyotan 1.6 mylly on kyllä yksi lujimmista koneista. Tiedän monta tapausta, että moottorilla on ajettu yli 400 tkm ilman, että on koneelle tarvinnut tehä mitään.
1.3 kone on vähän huonompi, se syö monesti uutenakin n. desin kaksi tuhannella.
Minun autossa on 1.3 kone.

D.Yates sanoi:
Minulla on 15v yli 200tkm ajettu japsiauto ja pitäisin kyllä suurena vikana jos se öljyä kävisi kuluttamaan. Litra per tuhat km? Mahtaa olla melkoinen savupilvi takana! Mihin se öljy voi edes mennä, jos (muka) männänrenkaat ja venttiilinohjurit on vaihdettu?
Ei ole savupilveä, sehän tässä mystistä onkin. Ei vuoda eikä savuta :jahas:

enceli sanoi:
Tossa takapihalla kävin tupakalla (hyi minua :jahas: ) ja kysyin naapuriliikkeen asentajien mielipidettä, kaikki olivat yksimielisesti sitä mieltä, ettei tuon ikäisessä Toyotassa ole ihme, että kuluttaa noin paljon öljyä.
Mitähän asentajia olivat? Minkä liikeen? Mitä minä olen haastatellut mekaanikkoja, niin ei toyotan kone pitäisi syödä öljyä, ja noin kattavan moottorirempan jälkeen ei varsinkaan.

Kuluttajaneuvoja otti yhteyttä myyjään, ja sen jälkeen myyjä soitti minulle . Oli heti eri ääni kellossa. Tod.näk huomenna käyn vaihtamassa auton. Saa nähä, että paljonko tuosta loppujen lopuksi saa, mutta kuulosti ihan hyvältä.
Tarkoitus on vaihtaa johonkin 10-16000 euron autoon.

Merkkisuosituksia? alustavina vaihtoehtoina ovat Avensis 98-99 aj:140tkm, corolla -02 aj 86tkm , tai bwm 316 i compact 90tkm -98.

avensis, paitsi jos corolla on jo sitä uutta koppaa niin sitten se, sehän vaihtuu just tuonna 2002vuonna siihen uus koppaseen muistaakseni.

neutraali sanoi:
avensis, paitsi jos corolla on jo sitä uutta koppaa niin sitten se, sehän vaihtuu just tuonna 2002vuonna siihen uus koppaseen muistaakseni.
Joo, 2002 vaihtui koppa. Ja on tuo uudempi koppa paljon parempi. Avensiksen puoleen alan kääntyä. Tosin bmw:tä vielä harkitsen.

Mitä kerrottavaa teillä on bemareista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä kyllä autokauppias on toiminut varsin reilusti, kun on tarjonnut hyvittämään noinkin paljon vanhan paskan korjaamisesta. Jos ostaa ton ikäsen auton niin voiko ihan oikeasti olettaa sen olevan uuden veroinen? Ja litra tonnilla ei ole mitään pahaa kulutusta ton ikäisessä autossa. Aina voi kokeilla vaihtaa jäykempiin öljyihin, ei ton ikäsissä väljissä myllyissä mitkään Rally Formulat pysy sisässä.

Ja sitten siihen remonttiin. Pojat on korjaamolla kelanneet, että alakerta falskaa öljyt pihalle väljien pyttyjen ja männänrenkaitten takia. Ovat sitten vaihtaneet uudet männänrenkaat, mikä on kallista hommaa. Todennäköisesti öljyt ovatkin vuotaneet venttiilivarren kumien kautta eli yläkerta on vuotanut, joten siksi kulutus ei muuttunut mihinkään suuntaan.

Zone-sarja -42%
edelbrock sanoi:
Aina voi kokeilla vaihtaa jäykempiin öljyihin, ei ton ikäsissä väljissä myllyissä mitkään Rally Formulat pysy sisässä.
Kaikkia mahdollisia öljyjä on testattu ilman tulosta.

ace-oo- sanoi:
Joo, 2002 vaihtui koppa. Ja on tuo uudempi koppa paljon parempi. Avensiksen puoleen alan kääntyä.
ootko ajanut tuolla uus koppasella corollalla? IMO huomattavasti parempi ajettava mitä tuo vanha koppanen ave.

neutraali sanoi:
ootko ajanut tuolla uus koppasella corollalla? IMO huomattavasti parempi ajettava mitä tuo vanha koppanen ave.
En ole, mutta jostain olen joko lukenut/kuullut, että se on hyvä pirssi.

edelbrock sanoi:
Jos ostaa ton ikäsen auton niin voiko ihan oikeasti olettaa sen olevan uuden veroinen? Ja litra tonnilla ei ole mitään pahaa kulutusta ton ikäisessä autossa.

Teillä sitten kummia autoja on. :)
Ei itsellä, ei tutuilla ole ollut tuon ikäistä autoa, joka hörppii öljyä melkein yhtä paljon kuin bensaa.
Uusi se auto ei ole, mutta tuollainen kulutus on jo liikaa ja sitä autoa on pidetty ihan miten sattuu.

ei kellään käyny mielessä että -91 auto voi olla ajettu ihan mitä vaan......
kilsoilla kikkailu on sikahelppoo jopa uusissa autoissa.

edelbrock sanoi:
Mun mielestä kyllä autokauppias on toiminut varsin reilusti, kun on tarjonnut hyvittämään noinkin paljon vanhan paskan korjaamisesta.

Niin...Sitten voidaankin miettiä onko autoliikkeeltä ylipäätään reilua edes myydä "vanhoja paskoja". Kerrottiinko asiakkaalle myyntihetkellä, että kyseinen auto on vanha paska? Vai myytiinkö hyvin pidettynä ja hyväkuntoisena? ;)

bb23 sanoi:
kun ei ole. takuu on Kirjallinen joka annetaan erikseen ja siinä mainitaan myös mitä takuu pitää sisällään.

Mitä tulee noihin kuluttaja-asiamiehen suosituksiin niin ne on SUOSITUKSIA ei mitään velvotteita. huom kuluttaja-asiamies on varsin monesti ollut väärässä kun näitä on lähdetty oikeudessa selvittämään, varsinkin uudet ja innokkaat jotka ollu virassa vähän aikaa. Suu vaahdossa mussutettu pykälöistä mutta kun ne ei näitten autojen kohdalla olekkaan niin yksiselitteisiä niin häntä koipien välissä sitten palattu oikeudesta.

....huom yrittäkää nyt ymmärtää että kyseessä on kohta museoautoikään tuleva vekotin hyvät ihmiset..

ja niin miksi autokauppias on kusipää jos se on suostunut korjaamaan puolet??korjaamohan se on ryssinyt hommansa.

Usko nyt jo saatana että jos ostat autoLIIKKEESTÄ auton NYKYPÄIVÄNÄ on sinulla 6kk "TAKUU".

ei nyt koske sitten mitään ruostumisesta johtuvaa vaan voimansiirtoa,vaihteistoa yms.

:piis:

oletko autojobbari?

kodari76 sanoi:
Niin...Sitten voidaankin miettiä onko autoliikkeeltä ylipäätään reilua edes myydä "vanhoja paskoja". Kerrottiinko asiakkaalle myyntihetkellä, että kyseinen auto on vanha paska? Vai myytiinkö hyvin pidettynä ja hyväkuntoisena? ;)

Näinhän se on. Useimmissa paikoissa ne kaikkein paskimmatkin romut ovat todellisia helmiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom