Laukesiko airbagit? Käsittääkseni tällöin lähtee auto lunastukseen.
Ei mene, auto menee lunastukseen kun vakuutusyhtiö niin päättää, tiettyjen rajojen puitteissa. Esim. kaskossa auto yleensä lunastetaan aikaisintaan kun korjauskulut ovat 60% auton käyvästä arvosta, auto voidaan myös korjata 110% auton arvosta jos niin haluavat ja asiakas siihen suostuu.
Ja tosiaan jos bagit laukeaa niin pussit jää kyllä esille...
Vahinkoja: uudet ovet, takalokarissa oikomista, uusi sivupeili, uusi umpio ja tietty maalaus. Ovet ei menneet kiinni, joten jonkinasteista vääntymistä varmaan on tapahtunut...vaikka korjattaiskin, niin onhan se jokatapauksessa kolariauto. Eli hinta putoaa ja paljon.
Harhaluuloa ja tietämättömyyttä. Todennäköisyys siihen että kun ostaa käytetyn auton on melkein 50%, joka päivä tuolla liikenteessä napsuu peltiä yhteen ja kaikki ne palaavat tielle. Nykyään korjausjälki on 90% tapauksista sitä luokkaa että sinä et tiedä onko auto kolaroitu vai ei.
Mitä mä itse googletin, niin aika vaihtelevaa tuo korvauskäytäntö tuntuu olevan. Jotkut on tyytyväisiä, toiset ei. Kattellaan.
Tämä taas johtuu henkilökohtaisista olettamuksista auton arvoon nähden, tiedän tapauksia jossa asiakkaan mielestä ajoneuvon arvo on 10x käypä arvo, se on selvää että tälläisessä tilanteessa ei voi toinen osapuoli olla tyytyväinen. Myös useimmiten se asiakas on se joka on väärässä, mutta ei ymmärrä sitä.
Nyt pitää maksaa minimissään 6 % vuokra-auton hinnasta.
Se on 6%, ei mitään minimissän. Vastaa oman auton käyttökuluja.
Vahinkoja: uudet ovet, takalokarissa oikomista, uusi sivupeili, uusi umpio ja tietty maalaus. Ovet ei menneet kiinni, joten jonkinasteista vääntymistä varmaan on tapahtunut...vaikka korjattaiskin, niin onhan se jokatapauksessa kolariauto.
Määrittele kolariauto, uudet ovet tehtaalta, uusi umpio tehtaalta, uusi peili tehtaalta.. niin mikä muuttui verrattuna uuteen autoon??? Lokasuojaa oikaistaa, no sama homma on tehty joka toiseen autoon, toisessa oli pelti enemmän väärää kuin toisessa mutta yhtä suoraksi se saadaan. Jos koti vääntyy jostakin palkista niin rautaa se vain on, muotoon se on väännetty ja muotoon se tullaan vääntämään.
Bagit laukeaa kun tietyt kiihtyvyysrajat ylittyy, tässäkin tapauksessa vaikuttaisi että niiden laukeaminen ei olisi auttanut yhtään, eli parempi kun eivät aktivoituneet.
Eli ihan hyvä siitä tulee, ei ressiä. Ja jos ei korjaukseen jälkeen miellytä niin auto myyntiin ja toinen tilalle, se on niin helppoa.