Auto, jossa TILAVA takapenkki?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jos W220:n hankkii niin nää on hyviä puolia:

- Facelift (2003 eteenpäin). Sähkövikojen määrä huomattavasti pienempi.
- 320 CDI kuluttaa tosi vähän isoksi autoksi, ei silti jää jalkoihin
- L-mallissa takana jalkatilaa aivan tolkuttomasti, normissakin aivan riittävästi.

Huonoja puolia:

- 400 CDI on aika riskaapeli, ei kestävyydeltään parhaasta päästä.
- Airmatic eli ilmajousitus on kallis rempata ja hajoaa helposti. Itse jos osaa vaihtaa osaa ja tilata niitä Saksasta niin on toki mukava, mutta rautajousilla varmempi sijoitus.
- Ruosteongelmaa osassa, kannattaa kurkkia ovien tiivisteiden alle kunnolla.
- Bensakoneet aikamoisia syöppöjä.

S 320 L CDI Facelift 2003-2005 kohtuukilsoilla ja hopeanvärisenä alkuperäisillä vanteilla olisi siis omasta mielestäni täydellinen auto alle 20k€ hintaluokassa, vaaleilla kangaspenkeillä jos vielä saisi. On meinaan hieno.

E400 CDI jakoketjuongelmia(ohjurit kuluu nopeasti, vai mitä lie). 420 CDI taas muistaakseni varsin hyvä moottori.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
E400 CDI jakoketjuongelmia(ohjurit kuluu nopeasti, vai mitä lie). 420 CDI taas muistaakseni varsin hyvä moottori.

Joo, nimenomaan jakopään ohjurien kulumisesta johtuvaa ketjun hyppimistä ja sen jälkeen isoa tuhoa. 420 CDI on ilmeisesti parempi, mutta en osaa varmaksi sanoa onko sekään yhtä pomminvarma kuin tuo suora dieselkutonen (tai kumpi vaan niistä, muuttui nimittäin motti faceliftin myötä OM 613 DE 32 LA -> OM 648 DE 32 LA ja kulutus pieneni samalla kun tehot ja 0-100 paranivat).
 
Myös Volkswagenin Phaetonissa on tilava takapenkki. Onkohan sen vaarallisempi ostos kuin S-Mese? Hinta tosin nousee itselle liikaa...
 
Eikös S-Max ole tila-auto?
Kai se virallisestin Fordtilla tuo Galaxy on tila-auto, mutta oikeessa siinä oot, että S-Maxissa on tilaa:D
En tiedä mitkä kroteerit määrittelee tila-auton, mutta S-Maxissa ei esim ole liukuovia ja penkkejä ei pysty irroittamaan/muuttamaan paikkoja.
 
Zone-sarja -42%
Myös Volkswagenin Phaetonissa on tilava takapenkki. Onkohan sen vaarallisempi ostos kuin S-Mese? Hinta tosin nousee itselle liikaa...

Phaetonin takapenkki on tosi hyvä ja sitähän saa myös 12cm pidempänä Lang-mallina. Ongelmina noissa on neliveto ja automaattiloota, ovat tosi kalliita korjata ja Mobilessa on läjäpäin pikkurahalla noita myynnissä laatikkovikaisina. Jos on vähän kilsoja takana, uskoisin olevan aika varma ratkaisu. Jos huoltohistoria ei ole kunnossa eikä kilsoista takuuta, en ostaisi jos ei saa lähes ilmaiseksi.

Diggaan Phaetonista tosi paljon, olen ajanut vain 3.0 TDI:tä mutta on se vaan messevä. Jotain _ihan muuta_ kuin vaikka E-sarjan Mersut. Hintakin tietty jotain ihan muuta uutena.
 
Diggaan Phaetonista tosi paljon, olen ajanut vain 3.0 TDI:tä mutta on se vaan messevä. Jotain _ihan muuta_ kuin vaikka E-sarjan Mersut. Hintakin tietty jotain ihan muuta uutena.

Onhan Eemeli ja Phaeton eri segmentin autoja... selkeää eroa on siis oltavakin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Phaetonin takapenkki on tosi hyvä ja sitähän saa myös 12cm pidempänä Lang-mallina. Ongelmina noissa on neliveto ja automaattiloota, ovat tosi kalliita korjata ja Mobilessa on läjäpäin pikkurahalla noita myynnissä laatikkovikaisina. Jos on vähän kilsoja takana, uskoisin olevan aika varma ratkaisu. Jos huoltohistoria ei ole kunnossa eikä kilsoista takuuta, en ostaisi jos ei saa lähes ilmaiseksi.

Diggaan Phaetonista tosi paljon, olen ajanut vain 3.0 TDI:tä mutta on se vaan messevä. Jotain _ihan muuta_ kuin vaikka E-sarjan Mersut. Hintakin tietty jotain ihan muuta uutena.

Phaetonia tullu joskus paljon ihasteltua. Top gearissakin siitä juttua kohdasta 16:00-> : http://tvali.eu/index.php?action=watch&v=29810


Vähän nippelitietoa Phaetonista:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Phaeton

Phaeton on Volkswagen-konsernin tuolloisen pääjohtajan, nykyisen hallituksen puheenjohtajan Ferdinand Piechin luomus. Piech antoi Volkswagenin insinööreille 1990-luvun lopulla tehtäväksi rakentaa auton, joka jättäisi edustusautojen mittapuun, S-luokan Mercedeksen, kaikilta osin varjoonsa. Tehtävän evästeeksi Piechin sanotaan antaneen insinööreille 10-kohtaisen luettelon vaatimuksia, jotka auton tulisi täyttää, sekä lähes rajattoman budjetin. Kymmenen kohdan vaatimusluettelo ei ole vuotanut julkisuuteen, mutta siitä kerrotaan mm. että Piech vaati auton suoriutuvan koko päivän kestävästä matkanteosta 300km/h matkanopeudella 50 asteen helteessä niin, että auton ilmastointilaite pitää matkustamon tasaisessa 22 asteessa. Lisäksi, tiettävästi yhtenä Piechin listan vaatimuksena, Phaetonissa oli kaikkien aikojen vääntöjäykin korirakenne (37 000 Nm/aste).
 
Tähän uusi tulokas. Skoda Octavia III, eli 2013 malli. Järjettömät tilat takana, lähentelee jo entistä Superbia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom