Auto, jossa TILAVA takapenkki?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Etsin vaihtoehtoa tila-autolle, mutta ei taida kätevästi mennä mihinkään "kunnnon" autoon kolmea istuinta taakse.. E-Mersu todettiin jo aiemmin pieneksi, samoin 500-sarjan Bemut, E39 ja E61. Mites sit Audi A6 tai Saab 9-5 vuosimalleissa 2006-->?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Etsin vaihtoehtoa tila-autolle, mutta ei taida kätevästi mennä mihinkään "kunnnon" autoon kolmea istuinta taakse.. E-Mersu todettiin jo aiemmin pieneksi, samoin 500-sarjan Bemut, E39 ja E61. Mites sit Audi A6 tai Saab 9-5 vuosimalleissa 2006-->?

Saabi on noista varmaan kapein. Ihan uusin mallihan on aika jäätävän kokoinen mutta on se aika kalliskin. Jos e-mersut ynnämuut on tosiaan liian kapeita niin ei ole varmaan muuta vaihtoehtoa kun: http://www.nettiauto.com/bmw/730/3842755 tai http://www.nettiauto.com/ford/crown-victoria/3728174 :D
 
Noniin, tässä nyt jonkun aikaa mietitty auton vaihtamista ns. pitkällä tähtäimellä, koska nyk. auton (Renault Laguna II vm. -02) tilat ei yksinkertaisesti riitä kun talouteen lähitulevaisuudessa tulee n. 50kg koira. Ennestään taloudesta löytyy myöskin juuri turvaistuimeen siirtynyt 9kk muksu.

Nyk. laguna ei ole farkku, ja rattaat menee konttiin kyllä hyvin, mutta yhtään isompaa kassia ei sinne sitten enää menekään, matkasänky ja joku pikku reppu ehkä. Eli reissuun lähtiessä takapenkeillä onkin sitten osa tavaroista. Lisäksi ongelmana on se, että turvaistuin on kohtalaisen järeän kokoinen ja ollessaan tällä hetkellä sijoitettuna keskipaikalle, takaistuinten turvavöiden "kotelot" jäävät aika pahasti alle, ainoastaan toisen takapenkin turvavyön saa kiinni, joten nyt auto on käytännössä kolmipaikkainen. Ja se kolmaskin paikka on kuin jostain Smartista, ihan saatanan ahdas nyt. Koira matkustanee takapenkillä valjaissa aikanaan, mutta noin ahtaassa paikassa se ei viihdy.

Eli hakusessa olis Lagunaa takapenkiltään mielellään reilusti tilavampi auto, käytännössä siis farkku/citymaasturi. Hintaluokka olis n.10k, venyy tarvittaessa ehkä jonkun verran. Mielellään halvempi. Muista ominaisuuksista ehdottomasti mahd. turvallinen, mielellään neliveto ja ajonvakautukset yms. systeemit mukana. Ja tarpeeksi tehokas kuljettamaan tollasta lastia, nyk. 1.8l/120hv ei oikeen tohon riitä. 2000-luvulta pitäis kiesin olla.

Rav4 käynyt mielessä, ilm. kuitenkaan ei ole kauhean tilava?

no kyllä se on mondeo. jos renu-hintaluokissa ollaan.
 
Ostin A6:sen, siinä on kyllä hyvät jalkatilat takamatkustajilla, mutta turvaistuinten kanssa saisi siinäkin olla lisää leveyttä.
 
Uudessa S80 Volvossa oli aika kivat ja hienot tilat takana.

BMW 7xx L-sarja lienee takapenkeiltään paras mahdollinen:
112_0807_21z+2009_BMW_7_series+rear_seats.jpg


Kuvassa vieläpä Comfort-penkein.
 
Zone-sarja -42%
Jos haluaa nimenomaan maksimimäärän jalkatilaa taakse kymppitonnilla, niin eikö Opelilta kannaisi katsoa Signumia Vectran sijaan? Tekniikkahan noissa on identtinen, mutta Signumissa on farkkuvectran tavaratilaa uhrattu takapenkkiläisille.
 
Miten mulle tuli tästä threadista ekana mieleen joku indie bangbros meininki?
 
Uudessa S80 Volvossa oli aika kivat ja hienot tilat takana.

S80:ssä niinkuin volvoissa yleensä on omasta mielestä ihan paskat tilat takana auton koko huomioon ottaen.

Jos haluaa nimenomaan maksimimäärän jalkatilaa taakse kymppitonnilla, niin eikö Opelilta kannaisi katsoa Signumia Vectran sijaan? Tekniikkahan noissa on identtinen, mutta Signumissa on farkkuvectran tavaratilaa uhrattu takapenkkiläisille.

Vectrassa on ainakin todella suuret takatilat, ei taida signumissa olla sen isompia, eiköhän se oo ikäänkuin perästä katkastu vectra wagon. Signumissa tais vaan olla lisäks se takapenkkien säätömahdollisuus.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pari omaa kokemusta Rav4:sen tilavuudesta.. Takapenkkihän siinä on säädettävä, et tilaa saa tarvittaessa lisää. Takapenkki liikkuu siis eestaas ja selkänojien kallistusta voi säätää. Meillä takapenkillä kulkee usein mökille mentäessä koira, yks aikuinen ja lapsi telakka mallisessa turvaistuimessa, peräkonttiin menee vielä helposti rattaat ja toinen koira. Ainut mikä joskus tökkii on se et pitää saada jotain pitempää tavaraa tavaratilaan, se on melko lyhyt, joten joutuu kaataa penkit jos sellaselle tarvetta.
 
Kohtuu hintaan iso takapenkki niin valinta olisi Vectra. -05 Vectran joskus omistin ja siihen tilaa riitti, siihen aikaan usein ajoin Kouvola-Kotka väliä niin että autossa oli ns täyskuorma, takapenkilläkin istui kolme yli satakiloista ukkoa ja ei koskaan valitusta tullut, ainoastaan kehuja että miten hyvin on tilaa. Myös takapaksi on todella iso.
 
Nostetaas tämä, eli nyt on päädytty siihen, että tuleva koira matkustaa sitten kontissa aikanaan, ja nyt olis syynin alla Mazda 6, kokemuksia ? Elegance-varustelulla ja 2 litrasena olis vähimmäisvaatimukset, kun nyt olen noihin perehtynyt ja paria käynyt jo koeajamassakin. Yksi sopiva itseasiassa on nyt vakavan harkinnan alla. Kävin koeajamassa myös tuota GT-mallia, mutten näe siinä järkeä, 2 litranen pata riittää hyvin, tehoero on 25 kaakkia geeteen eduksi, en viitsi siitä hyvästä paria "ekstra"-tonttua maksaa. Alta 15k noita saa jo aika hyvin.

Käsittääkseni ks. kosla on TODELLA luotettavan auton maineessa, ainoana murheenkryyninä ruosteongelmat. Muita tyyppivikoja ei vissiin ole? Ja bensakoneetkin on kaikki ketjulla, yks huolenaihe vähemmän. Ja tosiaan kun tonne konttiin kyllä mahtuu se iso koira helposti niin takapenkkikin tossa riittää hyvin.



edit. niin kärryhän siis tulee olemaan farkku.

Ihan hyvän auton maineessa tuo kutonen on, ruostuminen on kyllä melko suuri ongelma ja kannattaa etsiä yksilö johon on ylimääräinen ruostesuojaus tehty jo uutena. Toinen hieman mystinen ongelma on että jotkut yksilöt ei halua kulkea millään suoraan eli motarilla kampeaa yleensä oikealle aika vahvasti.
 
Nostetaan.. Tekis mieli vaihtaa Audi A6 pois. Vaihtelu virkistää. S-sarjan Mersut kiinnostaa, mutta samalla myös pelottaa. Onkohan miten riskiostos? Tilaa ja varusteita tuntuisi riittävän. 2 turvaistuinta ja 1 kaukalo tällä hetkellä takana.
 
Nostetaan.. Tekis mieli vaihtaa Audi A6 pois. Vaihtelu virkistää. S-sarjan Mersut kiinnostaa, mutta samalla myös pelottaa. Onkohan miten riskiostos? Tilaa ja varusteita tuntuisi riittävän. 2 turvaistuinta ja 1 kaukalo tällä hetkellä takana.

Mitä ikäluokkaa mietit? Bensa vai diesel?
 
Diesel ja W220, eli 1999--> 2005. Seuraava korimalli on jo liian arvokas.

Ihan sama mitä yleinen mielipide sanoo, mutta minusta tuo w220 on todella tyylikäs auto. Itse miettiny monta kertaa, jos saisi ihan sieltä loppupäästä yksilön, mutta jäänyt toteuttamatta. S211 -08 alla nyt ja ennen BMW-syrjähyppyä ajoin alkupään w211:llä.

Diesel-211:t E-Mersut ovat olleet hyviä ja kestäviä pelejä kaupparatsulle ja se sama tekniikka noissa w220:issa on hyvin pitkälti alla. Tottakai varmaan tiedät sen, että tuollainen w220 voi toki päräyttää kehiin jonkun hankalan ongelman, mutta tämä nyt on tätä "worst case scenario"-ajattelua... kaikki on nykypäivänä mahdollista oli alla mikä vain auto.

Aivan kuten oma alkupään w211, niin nuo w220:tkin ovat olleet herkäati ruostuvia ainakin sieltä alkupäästä. Entisessä duunissa työkaverilla oli 2004 vuoden w220, jota hän maalautti kolmesti kahden vuoden aikana. Lisäksi näistä E-segmentin diesel-autoista voi olla vaikea päästä sopuhinnalla eroon yli 200 tkm ajettuina. Ihmiset saa kaupaksi 400 tkm ajettuja 211-korisia, mutta paljon ajettu w220 ei kiinnosta yleensä kuin jotain harrastelijoita. Paljon ajettu E-segmentin auto mielletään erittäin kalliiksi ylläpitää eikä sellaista välttämättä enää kelpuuteta tai uskalleta ottaa kaupparatsuautoksikaan. Tuttu automyyjä kertoi, että E-segmentin asiakaskuntaa ovat yleensä ihmiset, joilla on varaa ostaa ko. auto uutena tai vähän ajettuna eikä yli 200 tkm ajettu meinaa lähteä liikkeelle autokaupasta muuten, kuin erittäin edulliseksi hinnoiteltuna. Vaikka sellaisten seassa olisikin yksilöitä, joilla voisi ajaa helposti +600 tkm, kuten pikkuveljellä, w211:sellä. Yksi vaihtoehtohan on toki ostaa se yli 200 tkm ajettu, josta on jo se pahin ilma tippunut hinnasta. Sitten ei myydessään ainakaan tee mitään rajua tappiota, etenkin jos auto on kestänyt hyvin ja pajattamista on harrastettu vähemmän. Toivottavasti tästä avautumisesta on jotain apua... en ole w220:aa omistanut, mutta jotain aiheesta tiedän.
 
Jos W220:n hankkii niin nää on hyviä puolia:

- Facelift (2003 eteenpäin). Sähkövikojen määrä huomattavasti pienempi.
- 320 CDI kuluttaa tosi vähän isoksi autoksi, ei silti jää jalkoihin
- L-mallissa takana jalkatilaa aivan tolkuttomasti, normissakin aivan riittävästi.

Huonoja puolia:

- 400 CDI on aika riskaapeli, ei kestävyydeltään parhaasta päästä.
- Airmatic eli ilmajousitus on kallis rempata ja hajoaa helposti. Itse jos osaa vaihtaa osaa ja tilata niitä Saksasta niin on toki mukava, mutta rautajousilla varmempi sijoitus.
- Ruosteongelmaa osassa, kannattaa kurkkia ovien tiivisteiden alle kunnolla.
- Bensakoneet aikamoisia syöppöjä.

S 320 L CDI Facelift 2003-2005 kohtuukilsoilla ja hopeanvärisenä alkuperäisillä vanteilla olisi siis omasta mielestäni täydellinen auto alle 20k€ hintaluokassa, vaaleilla kangaspenkeillä jos vielä saisi. On meinaan hieno.
 
W220:iin ei ilmeisesti ole tungettu SBC-jarruyksikköä 2000-luvun alkuvuosina... SBC oirehti omassa w211:sessä, mutta ei levinnyt onneksi missään vaiheessa. Kaverilta levisi ja 2 500-3 000 € muistaakseni kustansi. Kannattaa tähdätä Mersuun ilman SBC-jarruyksikköä :)
 
S 320 L CDI Facelift 2003-2005 kohtuukilsoilla ja hopeanvärisenä alkuperäisillä vanteilla olisi siis omasta mielestäni täydellinen auto alle 20k€ hintaluokassa, vaaleilla kangaspenkeillä jos vielä saisi. On meinaan hieno.

Itse en harmaasta pidä. Mutta esim. tämä olisi todella hieno. Onhan tuossa toki omat riskinsä, mutta niin on kaikissa "paremmissa" merkeissä. Eniten mietityttää, että miten tuosta pääsee eroon n. 300tkm ajettuna. Jos nyt ostaa n. 100tkm ajetun faceliftin, niin menee jo melko kalliiksi tai sit kilsat on varmasti kusetusta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom