Auto japanista kontissa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonski
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
14.3.2005
Viestejä
2 339
Mietittiin tässä kaverin kanssa, että millainen show on tuoda auto japanista kontissa kuljetettuna ja saada se vielä rekisteriin suomessa? Esim. Skylinen hinta n.10 000?(käytetty) ja suomessahan näitä ei paljoa ole niin missä mättää kun luulisi skyline monelle kelpaavan jotka ulkomailta autoja tuo?
Paukkuuko verot liian koviksi, liian suuri vaiva yms.?
 
Onhan niissä, vähän ku suprissakin.
 
Kannattaa tutustua sellaisen firman kuin http://www.gt-r.com/ palveluksiin. Tuon firman pyörittäjä on varsin tunnettu autoharrastaja itsekkin suomen piireissä, omaa vähintää riittävät tiedot mm. Skylinestä kun sellainen hepulla itsekkin on ;)

Lisäksi tsekkaa dnsf.org:n sivut jossa Skylinen tuonnista paljon asiaa.
 
Minkä vuoden Skyline maksaa japanissa n. 10.000e?
 
mxm sanoi:
Minkä vuoden Skyline maksaa japanissa n. 10.000e?

Tohon nyt en ikävä kyllä osaa vastaa tarkasti ku jonki aikaa ku kattelin noita, mutta tuolta bladespeedistä nimenomaan joskus kattelin ja siellä oli skyline tohon kympin pintaa ja oisko tyyliin ollu joku 93-97 eikä mikään täysin loppuun rassattu peli :)

BS1 sanoi:
Kannattaa tutustua sellaisen firman kuin http://www.gt-r.com/ palveluksiin. Tuon firman pyörittäjä on varsin tunnettu autoharrastaja itsekkin suomen piireissä, omaa vähintää riittävät tiedot mm. Skylinestä kun sellainen hepulla itsekkin on
Lisäksi tsekkaa dnsf.org:n sivut jossa Skylinen tuonnista paljon asiaa.

Kiitoksia, pitääki mennä heti lueskelemaan :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eipä noi gt-r 32 oo enää mitään kalliita, tosin mun mielestä aivan älyttömän rumia:) Mutta se kulkupuolihan niissä monia kiinnostaa. Sitten taas gt-r 33 ja 34 saatkin maksaa reilummin, tosin alkaa jo olla ulkonäkökin kohdillaan. Jos oikein oon ymmärtänyt, niin myös 34 koppasen on mahdollista saada suomen kilpiin... vaati vaan sitä pätäkkää.
Yhdellä tyypillä meiltä päin, on juuri noilta kavereilta (gt-r.com) hommattu "blitz" supra... 700 heppanen tomaatti.
 
HXR sanoi:
Eipä noi gt-r 32 oo enää mitään kalliita, tosin mun mielestä aivan älyttömän rumia:) Mutta se kulkupuolihan niissä monia kiinnostaa. Sitten taas gt-r 33 ja 34 saatkin maksaa reilummin, tosin alkaa jo olla ulkonäkökin kohdillaan. Jos oikein oon ymmärtänyt, niin myös 34 koppasen on mahdollista saada suomen kilpiin... vaati vaan sitä pätäkkää.
Yhdellä tyypillä meiltä päin, on juuri noilta kavereilta (gt-r.com) hommattu "blitz" supra... 700 heppanen tomaatti.
Näin muistan lukeneeni joltain foorumilta, että 32 ja 33 koppasia saa kilpiin suomessa, mutta 34 ei voi saada kilpiin millään!
 
Joo, niinhän minäkin luin aikoinaan... mutta luinkohan nissani palstalta, että myös 34 on mahdollista saada kilpiin, muistaakseni juuri gt-r.comin omistaja näin väitti!!??
En kuitenkaan henkeäni laita tuon pantiksi :D Mutta siistiähän se olisi, jos alkaisi tännekin tuppukylään tulla erikoisempia autoja...
Gt-r 32 tulee muuten vain noin 5000e veroa, eli jo jollain 20 000 on mahdollista saada tuollainen peli.
 
hieman offtopic.

Meillä on Polo japanissa ja tosiaan täkäläiseen tapaan ratti "oikealla" puolella. sen johdosta jätinkin sen Japaniin ensi reissua odottamaan käytännön syistä.

Jotain tuontimalleissa olen nähnyt missä ratti on vasemalla puolella´mutta aika harvinaisia ne ovat.

Kontin lähettäminen Japanista maksoi noin 7000€ (about millin yeneissä), konttiin mahtuu auton lisäksi paljon muutakin.
 
Salomaa sanoi:
Pahin ongelma taitaa olla se, että esim. skyline ja supra eivät ole EU-tyyppihyväksyttyjä tj.

Hyvin on kuitenkin kilpiin menneet, taitaapi suomessakin jo olla useampi skyline tulossa kilpiin, ensimmäiset ovat ilmeisesti jo kilvissä ja ainakin yksi Gt-r33... Supraan ei tarvi niin paljo tehdä muutoksia, ilmeisesti lähinnä ajovalojen osalta. Tutun supra, odottaa kuulemma enää vain veropäätöstä ja asia on sillä selvä.
Noista tyyppihyväksymis jutuista en pahemmin tiedä, mutta onhan ainakin supraa tuotu eurooppaan, skylinet taitaa kaikki olla japanin tuonteja?? Mutta, kuitenkin... enää ei ole mikään ongelma saada niitä suomenkilpiin, jos vain on pätäkkää riittävästi. Tuossa erään tyypin GT-R33, kivan ensimmäisen auton on mennyt hommaamaan :D http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=14398.80


Niin ja semmoinen vielä noista suprista, että kilpiin saa helposti.. kunhan on vain rekisteröity aikaisemmin, kuin 1.6.1996
 
Uusimmass Tuulilasi Turbossa oli yhden Suomeen tuodun Supran tarina. Skylinestäkin oli jotain mainittu. Viihdearvoltaan ehkä asiasisältöä parempi tarina, mutta kannattanee tsekata joka tapauksessa.
 
Tättädää, eikö noista eu:n ulkopuolelta tulevista autoista joudu maksamaan veroa ihan vitukseen? Jotenkin on sellanen kuva piirtynyt ottaan...
 
Jesuiitta sanoi:
Tättädää, eikö noista eu:n ulkopuolelta tulevista autoista joudu maksamaan veroa ihan vitukseen? Jotenkin on sellanen kuva piirtynyt ottaan...

Joo, niin itsekin luulin... Mutta ei näköjään, tiedä syytä sitten. No, en viitsi alkaa arvailemaan, koska ei ole varmaa tietoa, mutta siihen tutun supraan pitäisi verot olla väliltä 5000-15000e... Saa nähä sitten, tulli nyt muutenkin saattaa "hieman" arpoa noita joskus...
 
Onkos se tuttusi supra sellainen uudempi? Sellaisen kun saisi hankittua, niin a´vot!! Mitenkäs tuo ohjauksen muutos, jääkö ohjaus oikealle? Täydellinen peilikuva ohjauksen muutoksesta maksaa n. 9000e, mut välttämätön maksaa jotain 2000e luokkaa..

Noissa GT-r34 se tyyppihyväksyntä maksaa aivan sikana, siis 25000e!! Ja hyväkuntoinen auto 40000e + sitten ne verot?!

Mut tuollainen supra olisi kyllä aika unelma.. :)
 
Joo, uuskoppanenhan se on. Kysyin niiltä sitä ohjauksen muuttamisesta, niin se tehdään kuulemma tuntityöllä. Riippuen käytettyjen osien hinnasta, niin 5000-6500e tulisi maksamaan... siis jos käytetyt osat kelpaavat. Niin siis ohjaus jää oikealle, jos ei halua sitä muuttaa. Mitä tarkoittaa välttämätön ohjauksen muutos???
 
Back
Ylös Bottom