Auto ei käynnisty??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ml1981
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
5.2.2006
Viestejä
8
Terve!

Auto ei siis lähe virta-avainta kääntämällä käyntiin vaan pitää vaimeaa hurinaa.Ei myöskään käynnisty virtaa toisesta autosta ottamalla, mutta työntämällä lähtee käyntiin.
Onkohan starttimoottori hajalla mahdollisesti?

Opel Vectra 1.6gls -90
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Riippuu millaista hurinaa ja mistä se tulee. Päryytätkö itse, kun innokkaana odotat jo hummien kesälaitumille pääsyä(1,6l kone, yeah), vai tuleeko se hurina siitä, kun hammaskehä ei kohtaa toista hammaskehää. Vai onko tuulettimen moottori jäänyt päälle ja käynnistyy, kun laitat virrat päälle avaimesta ;)

Jokatapauksessa, vika on virtalukon pohjassa, startissa, tai tarkemmin solenoidissa. Vanha kenttätesti, sinä renkutat starttia avaimesta ja kaverisi kopauttaa vasaralla(startin kylkeen, ei sinuun), jos sen jälkeen ottaa startti päälle, jatketaan sitten avustusta.
 
Heh,jospa se oiskin tuuletin vain:)(Toiveajattelua)

Jep eli ei auttanu vasaran kans heiluminen mitään, joten eiköhän se startti lähde suoraa vaihtoon kuhan sais ekaks sen irti.On muuten pirun tiukas pultit ku ruosteessa vielä ovat.Oisko mitää vinkkejä millä noi ruosteiset pultit sais avattua ilman et täytyy korjaamolle viedä?CRC??Muita?
 
ei se vasara tollasissa tapauksissa auta, silloin auttaa jos startti ei pyöri tai se vain napsuu mutta ei laita starttia pyörimään. hae hajottamolta uus startti.

laita räikän nokkaan putken pätkä(räikän vääntö varsi menee putken sisään) jatkoksi jolla saat lisää vääntö voimaa. jos räikkä on laadukas ja hajoaa, niin silloin ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin pultti pyssy.
 
ei se vasara tollasissa tapauksissa auta, silloin auttaa jos startti ei pyöri tai se vain napsuu mutta ei laita starttia pyörimään. hae hajottamolta uus startti.

Ei pidä kokonaan paikkaansa. Joskus startti pyörii, mutta ei ota hammaskehään akselin paskaisuuden takia. Monesti leka auttaa myös tälläisissä tapauksissa hetkellisesti, tosin vika poistuu vasta, kun käy varaosastartin, tai kunnostaa vanhan(ei onnistu ihan joka jantterilta).
 
On muuten pirun tiukas pultit ku ruosteessa vielä ovat.Oisko mitää vinkkejä millä noi ruosteiset pultit sais avattua ilman et täytyy korjaamolle viedä?CRC??Muita?

Uitat Crc:ssä ja otat kuusikantaisen hylsyn + jäykän vaantövarren + putken siihen vääntövarteen.. Ei missään nimessä räikkää, räikän takuu ei korvaa kenenkään tyhmyyttä, jos räikkänsä hajoittaa lisäputkella riehuessa. Räikät on tehty vain omalla varrellaan väännettäväksi, ei lisäputkilla.
 
Uitat Crc:ssä ja otat kuusikantaisen hylsyn + jäykän vaantövarren + putken siihen vääntövarteen.. Ei missään nimessä räikkää, räikän takuu ei korvaa kenenkään tyhmyyttä, jos räikkänsä hajoittaa lisäputkella riehuessa. Räikät on tehty vain omalla varrellaan väännettäväksi, ei lisäputkilla.

hehee. eikä takuu korvaa kenenkään tyhmyyttä jos hylsyt halkeaa ;)


tuosta startin likaisuudesta vielä. ei oo kyllä vastaan moista itellä tullut, vaikka aivan mahdollistahan se on.
 
Romuttamolta startin hain ja huomen rautakaupasta tai jostain kyselemään jotain järeetä vääntövartta+hylsysettiä.Sit ei muuta ku vääntää, saas nähä miten käy:)
 
Pitää nostaa threadi ylös kun tuli vähän tähän liittyvä ongelma.

Eli yritin käynnistää autoa ja käänsin virta-avainta mutta mitään ei tapahdu. Avain kääntyy virtalukossa mutta auto on kuin kuollut eikä reagoi yhtään mitenkään.

Mistähän kysymys? Kuten tekstistä näkyy niin minä en autojen tekniikasta paljoa tiedä, osaan vain ajaa.
Eli mikähän neuvoksi?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitää nostaa threadi ylös kun tuli vähän tähän liittyvä ongelma.

Eli yritin käynnistää autoa ja käänsin virta-avainta mutta mitään ei tapahdu. Avain kääntyy virtalukossa mutta auto on kuin kuollut eikä reagoi yhtään mitenkään.

Mistähän kysymys? Kuten tekstistä näkyy niin minä en autojen tekniikasta paljoa tiedä, osaan vain ajaa.
Eli mikähän neuvoksi?
Kun virrat on päällä niin toimiiko sisäpuhallin, sisävalo, ajovalot, mittariston valot tai mikään sähkölaite mitenkään?

Jos ei mikään sähkölaite toimi (ei edes sisävalo tai tupakansytytin, nää toimii yleensä riippumatta mahdollisesta virtalukon viasta) niin akku on kuollut tai akulta on kaapeli/kaapelikenkä irti. Jos sisävalo ja tupakansytytin toimii mutta mittaristossa ei valot syty vaikka avainta kääntää niin vika saattaapi olla virtalukossa.
 
Kysynpä tässä samassa:

Mistä voisi johtua, että auto ei käynnisty. Tilanne seuraava: 90-luvun alun japsini on seisonut tammikuusta lähtien täysin ajamattomana. Silloin se toimi täysin. Nyt koitin käynnistää, akussa hyvin virtaa ja ekalla käyntiin - tosin pariksi sekunniksi. Toinen käynnistys-yritys - taas käyntiin, yritin antaa kaasua mutta en ehtinyt, vaan sammui heti. Tämän jälkeen akku kyllä kierrättää, mutta ei vaan starttaa.

En usko, että mitään on ajamattomana muutamassa kuukaudessa mennyt varsinaisesti rikki, mutta ensin tuli mieleen, että kun tankki oli jäänyt melkein tyhjäksi, niin sinne olisi vaihtelevien ilmojen myötä (välillä pakkasta, välillä plussaa jne) kertynyt kondenssivettä, eli seos ei oikein rassille menovedeksi kelpaisi, voisiko olla syynä? En ole katsonut antaako kipinää, mutta tulpilla ajettu vain joitakin tuhansia kilometrejä.

Vinkkejä, anyone?

Ikävä homma on se, että auto on tosi hyvä käyttöarvoltaan, tekniikka pelannut moitteetta, mutta muuta arvoa sillä ei olekaan (nettiautosta saa vastaavia puolella tonnilla). Eli jos ei poropeukalo saa kotikonstein japaniatarta toimimaan, niin romuttamolle hinattavaksihan se todennäköisesti joutaa =(. Kilometrejä ja vuosia sillä olisi muuten edessään vaikka kuinka, mutta korjaamot kun nykyään kiskovat vaivan kuin vaivan hoidosta satasia, niin business case jää uupumaan.
 
Tarinaa....

Tiedän autoista melkein yhtä paljon kun ne tietävät musta, mutta vastaan silti:D

Eli tuo bensajuttu saattaa hyvinkin olla ongelma ja ainakin näin ensiapuna voisi tankkiin kaata tuoretta bensaa. Talven yli levänneissä ruohonleikkureissa on ollut usein samanlaisia ongelmia ja ne on ratkennu kun on laittanut tuoretta ainetta tankkiin ja ruvennu repimään;)
 
Laitoin tänään tuoretta löpöä tankkiin, taas ekalla käyntiin pariksi sekunniksi, sitten sammui ja sitten ei enää inahtanutkaan, kierrätti kyllä, mutta ei starttia. Tämän jälkeen yritettiin työntämällä käyntiin ettei akkua turhaan ihan loppuun kulutettaisi, mutta ei toivoakaan.

Huomenna voisin koittaa irroittaa tulpat varmuuden vuoksi ja puunata niitä. Olisiko ne voineet kastua jotenkin esim noissa lukemattomissa epäonnistuneissa startti-yrityksissä...? Tuon enempää en osaakaan autolle itse tehdä.

Btw, rakas japsini on muuten ruiskukoneella!
 
Laitoin tänään tuoretta löpöä tankkiin, taas ekalla käyntiin pariksi sekunniksi, sitten sammui ja sitten ei enää inahtanutkaan, kierrätti kyllä, mutta ei starttia. Tämän jälkeen yritettiin työntämällä käyntiin ettei akkua turhaan ihan loppuun kulutettaisi, mutta ei toivoakaan.

Huomenna voisin koittaa irroittaa tulpat varmuuden vuoksi ja puunata niitä. Olisiko ne voineet kastua jotenkin esim noissa lukemattomissa epäonnistuneissa startti-yrityksissä...? Tuon enempää en osaakaan autolle itse tehdä.

Btw, rakas japsini on muuten ruiskukoneella!

Jospa se tankissa ollut vesi on nyt kulkeutunut starttailuyrityksissä bensasuodattimeen ja suodatin tukossa? Veikkaisin, että kosteutta kerääntynyt johonkin auton sytytyslaitteisiin seisonnan aikana.
 
Olisiko se silloin käynnistynyt ollenkaan kertaakaan? Nythän olen sen saanut käyntiin jo 3 eri kertaa, tosin vain pariksi sekunniksi. Eli eikö se kielisi siitä, että sytytys kyllä tapahtuu?
 
No miten Andylla on käynyt....joko se romu on startannut?:D
 
Zone-sarja -42%
Miten paljon tankissa oli bensaa, kun jätit auton seisomaan? Jollei ihan tyhjänä ole ollut, niin ei se muutamassa kuukaudessa niin paljoa vettä kerää, ettei sen takia käymään lähtisi.

Jos auto on muutaman kerran hörähtänyt, nin kuulostaa bensan puutteelta. Ekana ruiskisin CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ruiskun liittimiin konepellin alla ja yrittäisin sitten uudelleen. Myös bensapumppu voi mennä jumiin pitkässä seisonnassa.
 
No miten Andylla on käynyt....joko se romu on startannut?:D

Jeba! Starttasihan se! Jotenkin ei akun omin voimin kierrätys riittänyt, vaan se tarvitsi sellaisen Power Startterin, niin johan hyrähti käyntiin. Ei muuta kuin kovaa ajoa! Laitan myyntiin kiesin nyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom