Audioslave - mitä mieltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja metalman
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs porukka tykkää Audioslavesta? Ite löysin bändin vasta ihan vähän aikaa sitten..

Ei mitään kovin mullistavaa, mutta muutamia helmiä oon löytäny kuten Show me how to live. Hemmetin hyvä ääni tällä laulajalla, sellasta särmää!

olen itsekin löytänyt bändin vasta hiljattain ja siitä onkin tullut yksi tämänhetken lempibändeistäni.
hieno nimi ja laulajan äänen erottuvuus "tavallisesta äänestä" kiinnitti aluksi huomiota. Ja vielä kun musiikkikin on hyvää niin ei voi muuta kuin :worship:.
tuo show me how to live on tämänhetken lempikappaleeni audioslavelta, ainoa huono kohta mielestäni siinä on kitarasoolo.

Chris Cornell on tämän hetken maailman paras rock'n'roll laulaja, ja se on fakta eikä mielipide. :D Kaikki Soundgardenin levyt on ja Cornellin soololevy myös (suosittelen, aika samanlaista kuin Soundgarden, mutta rauhallisempaa). Pitänee ostaa toi Audioslavenkin levy, kun ne pari sinkkukipaletta kuulostavat hyviltä ja moni kehuu, tai ainakin koekuunnella.

Originally posted by Mike
Onhan siinä ainakin ihan päteviä kavereita musisoimassa, mm. Rage against the machinen kitaristi ja Soundgardenin vokalisti.

Mä oon ymmärtäny et siin on kaikki muut paitsi laulaja Ragen tyyppejä..
Korjatkaa jos oon väärässä

Herkkua vanhalle Soundgardenin fanille. Soi melko usein duunissa taustalla.

Voi olla pätetiviä tyyppejä kokoonpanossa mutta musa on mun mielestä...:urjo: , liian vaisuu.....

kyllä, vanhana rage-fanina en osaa löytää audioslavesta yhtään mitään. soitantakin on osin melko samanlaista kuin ragella, ilmeisistäkin syistä, mutta jumalauta jos kerran on uusi bändi, eri bändi, niin miksi vitussa ei voida ottaa kokonaan (siis täysin) uutta lähestymistapaa siihen hommaan. cornell on kova, siitä ei epäilystäkään, kuten myös morello & kumppanit mut ei vittu tällanen ole mistään kotosin. EI!

Originally posted by Rautakoura
Mutta Rage Against The Machine vuoden 96 Ruisrokissa, se oli asiaa!

jeh, todellakin :kippis1: saatiin auto ja teltat parkkiin 10 min ennen keikan alkua, sit pikajuoksua eturiviin ja rage vetäsee ehkä parhaan keikan mitä oon ikinä nähny... sen jälkeen pysty hyvin ottaan tuhdit festarijurrit :D

olin myös provinssirockis tänä vuonna ja päätin mennä kattoo audioslavea, kun en sitä ennen ollut kuullut, mutta kun oon tällänen hieman rankemman musan ystävä, en oikein pitäny niiden pimputuksesta!

Tsekatkaa myös Temple Of The Dogin levy, jolla melkeen joka biisi on Cornelin kirjoittama, kaikki laulamia - pari Pearl Jam -kitaristilta Stone Gossardilta! Se on 90-luvun alusta, tribuutti menehtyneelle Mother love Bone -miehelle. Sielukasta kamaa.

Mutta Muffyn kanssa samaa mieltä: kun tehdään uutta, tehdään uutta ja jätetään ramppaaminen muille, eikös joo? Silti Morelloa ja poikia on AINA hienompi kuulla ku sataatuhatta muuta tusinajäbää.

Audioslave rokkaa ihan ok, mutta pikkaisen liikaa äijät yrittää semmosta Led Zeppelin vetoa? Todella monella biisillä puskee tutut Zeppelin riffit läpi, ihan laulajan maneereja myöten. Tsekatkaa jos ette usko.

Yksi mun lempparilevyistä. Ketään muita tulossa Audioslaven konserttiin jäähalliin kesäkuun lopulla (29.6)? Uusi levy tulee 23.5, Audioslave - Out Of Exile. :rock:

Mun mielestä just laulaja pilaa kaiken, muutenkin levy on paska. Kovasti on DelaRochaa ikävä. Morello sais taas alkaa puuhastelemaan omia projektejaan. Ei oo RATMin voittanutta.

keijo s sanoi:
Mun mielestä just laulaja pilaa kaiken, muutenkin levy on paska. Kovasti on DelaRochaa ikävä. Morello sais taas alkaa puuhastelemaan omia projektejaan. Ei oo RATMin voittanutta.

Tää taitaa olla aika tyypillinen RATM-fanin näkemys. Itse en ole RATM kuunnellut, Audioslaven jälkeen olen kyllä yrittänyt, mutta ei ole ainakaan vielä iskenyt. Pettymys taitaa vain olla suuri, kun levy (ja laulaja) ei kuulostakaan samalta kuin RATM. Kannattaa pitää mielessä, että levyn kannessa lukee Audioslave eikä Race Agaist the Machine. Toiset tykkää äidistä ja toiset pojasta tjsp.

Newton sanoi:
Tää taitaa olla aika tyypillinen RATM-fanin näkemys. Itse en ole RATM kuunnellut, Audioslaven jälkeen olen kyllä yrittänyt, mutta ei ole ainakaan vielä iskenyt. .

Ostapa se eka levy jossa munkki palaa kannessa, jokaikinen biisi on klassikko :rock:

Liian kevyttä mulle.

Mun mielipiteeni on se, että RATM on loistobändi, ja se ensimmäinen levy on HUIPPU. Myös Soundgarden on loistobändi, Superunknown... ooh mikä levy.

Sen sijaan Audioslave kuulostaa väsyneeltä. Biiseissä ei ole oikeen energiaa eikä musiikillista ideaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Cornellin ääni on toki mahtava. Livenä provinssissa pari vuotta sitten ei vakuuttanut ainakaan meikäläistä, aika rutiininomaista jankkaamista oli mielestäni koko keikka. Toisin oli asiat RATM:n keikalla vuonna -96.

Tuo mielipiteeni Audioslavesta muodostuu täysin sen ensimmäisen levyn perusteella, joka on mielestäni aika tasapaksu. Ei oikeen hyvä eikä huono... Mutta eikös ko. bändiltä ole uus levy tulossa tässä jossakin vaiheessa? Tuossa on kuitenkin potentiaalia, ja uskon että on mahdollista että Audioslavestakin muodostuu keskinkertaisuuden sijasta oikeasti hyvä ja innovatiivinen bändi. Nyt vaan tuntuu siltä että äijät kierrättää samoja kaavoja jokseenkin väsyneen tuntuisesti. Ei siinä ole sellasta energiaa ja raivoa mitä noiden äijien entisissä bändeissä oli.

EDIT. Tossahan se on näköjään ylempänä jo mainittu että uus levy tulee 23.5.

Back
Ylös Bottom