Audi TT/S3 Kokemuksia kellään?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Majori
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
23.4.2004
Viestejä
106
Moro!

Elikkäs alkaa olemaan autokuume siinä vaiheessa, että siihen täytyy jotain lääkettä pikkuhiljaa alkaa saamaan. Jos vaan pankkineiti yhtään ymmärtää tätä hätää, niin tt quattron vois käydä kaupasta noutamassa. Muutaman vuoden vanhana niitä saa ihan kohtuu hintaan. Tai toinen vaihtoehto olisi S3.
Nyt haluaisinkin tietää onko kellään pakkislaisella kokemuksia em. autoista?
S3 on varmasti käytännöllisempi isonpine takapenkkeineen, mutta toisaalta tt
istuu meikäläisen silmään kuin valettu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Audi TT on aivan loistava auto. Käytännöllisyys ei ole avainsana tuota autoa hankkiessa mutta pienet lapset menevät takapenkillä kuin turvaistuimessa ja taittuvien takapenkkien ansiosta yllättävän isot tavarat mahtuivat kyytiin... Ajettavuus ja kiihtyvyys todella loistavia, auto oli vakaa kuin juna jopa huipuilla ajaessa(240++), Tuli Saksassa luukutettua joskus, kun oli eurooppaa kiertämässä. Autolla pärjää talvellakin kohtuu hyvin. Nautittava kuskin auto, ja respektikin kasvaa(tai mulkun leima) kun tuolla ajaa mutta ainoa selkeä miinus, jonka havaitsin oli kunnon vesikelillä auton pyrkiminen liirtoon nopeudessa 120++ ilmeisesti johtu auton keveydestä ja siihen nähden leveistä tassuista.
 
Velipojan uudehkolla TT:llä on tullut huristeltua aika paljon. Loistava talviauto nelivedon ansiosta ja muutenkin tykkään sen ajettavuudesta. Miinuksena voisin sanoa että sakkoja tuolla saa vaan vähän turhan hereästi, varsinkin ohitustilanteissa vauhti karkaa helposti kohtuu korkeisiin lukemiin. :D

Ostan itsellekin tt:n heti kun vaan mahdollista, on se sen verran mukava pirssi. Suosittelen! :thumbs:
 
Kiitoksia vastauksista!
On se kait pakko sitten mennä huomenna pankkiin kerjäämään rahaa.
Eihän mullakaan oikeesti tohon varaa ois, mutta joskus pitää tehdä tyhmiä sijoituksia. Varsinkin nyt, kun on menossa muijan kanssa poikki, niin sitä alkaa tarvitsemaan poikamiehen menopeliä;)
 
Jotta ei menisi ihan pelkäksi kehumiseksi, niin annetaan vähän risujakin. Meluisuus eli sama vika mikä vaivaa kaikkia muitakin Golfiin perustuvia autoja, vaivaa myös TT:tä. Kuitenkin puhutaan sen luokan autosta, että tuollaisten asioiden pitäisi olla kunnossa. Ajettavuudesta sen verran, että TT kärsii siinä varsin paljon sukulaisuudestaan Golfiin. Etupainoisuiden ja aerodynaamisten ongelmien takia auto ei ole mitenkään hyvä reagoimaan ohjaukseen, luontainen aliohjautuminen ei oikein kuulu tuon luokan autoihin. Neloskone sopii myös paremmin Golfiin kuin TT:n nokalle.

Plussaa tietysti ajattoman tyylikkäästä Designista ja lisävarustelistan baseball-optik -sisustasta. Punaruskea nahkanyörein ommeltu sisusta on kyllä yksi hienoimmista mitä on. Ja sekin lämmittää mieltä, kun joskus on tullut tehtyä noita TT:eitä.
 
Majori sanoi:
Muutaman vuoden vanhana niitä saa ihan kohtuu hintaan.
Käytettyä TT ostettaessa kannattaa tarkistaa muutama tyyppivika. Mittaristot tuntuvat menevän kaikista alkupään autoista siinä 100-140tkm:n kohdalla. Ikkunannostimet kannattaa stekata. Ne on kans mennyt melkein kaikista. Lue tota Audi foorumia, siellä on pari hyvää topicia, missä on käsitelty noi tyyppiviat.
 
matrix sanoi:
Ajettavuus ja kiihtyvyys todella loistavia, auto oli vakaa kuin juna jopa huipuilla ajaessa(240++),

Nyt en mene vannomaan, mutta jossain julkaisussa tuota TT Audin aerodynamiikkaa hieman arvosteltiin. Itse asiassa totesivat auton käyttäytyvän vaarallisesti juurikin suuremmilla nopeuksilla.

Googlettamalla näyttäisi siltä että Audi on korjannut ongelman ja viallisia autojakin on kutsuttu takaisin. Toisaalta eipä tuo Suomessa paljoa haittaa, kun yli 200km/h suoritukset palkitaan nimismiehen toimistolla juhlvaissa ajokortinpoisto tilaisuuksissa :D Ota quattro niin ei vituta talvella. Tarkennettuna: sama minkä VAGin otat, niin ota neliveto :D

Epämäärinen lähde
Audi, whose radical TT is the styling trendsetter which has other designers playing catch-up, has been forced to offer modifications to the car's handling.

A statement by the factory says it is in response "to recent criticism of the car's handling in certain situations at high speed, close to the limits of stability".

European reports say there have been two high-speed cornering accidents involving TTs, both of which resulted in fatalities, and it is these incidents which have caused Audi to offer the modifications. The move is not, Audi is at pains to point out, a safety recall, but a "voluntary campaign".
 
kodari76 sanoi:
Nyt en mene vannomaan, mutta jossain julkaisussa tuota TT Audin aerodynamiikkaa hieman arvosteltiin. Itse asiassa totesivat auton käyttäytyvän vaarallisesti juurikin suuremmilla nopeuksilla.
[/URL]
Alkupään malleissa oli tosiaan ongelmia peräpään kanssa. Kovissa vauhdeissa peräpään hurja noste teki käytöksestä arvaamatonta. Ennen vuosituhannen vaihdetta Audilla töissä ollessani tuosta nousi hurja haloo. Mutta ei niitä "viallisia" autoja kovin pitkään tehty, muistaakseni ekan mallivuoden aikana tehtiin monia muutoksia joilla tilannetta korjattiin. Takapäähän tuli pientä aerodynamiikka pakettia, lisää painoa taka-akselille ja jousitusgeometriaa muutettiin puskevampaan suuntaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NHB sanoi:
Alkupään malleissa oli tosiaan ongelmia peräpään kanssa. Kovissa vauhdeissa peräpään hurja noste teki käytöksestä arvaamatonta. Ennen vuosituhannen vaihdetta Audilla töissä ollessani tuosta nousi hurja haloo. Mutta ei niitä "viallisia" autoja kovin pitkään tehty, muistaakseni ekan mallivuoden aikana tehtiin monia muutoksia joilla tilannetta korjattiin. Takapäähän tuli pientä aerodynamiikka pakettia, lisää painoa taka-akselille ja jousitusgeometriaa muutettiin puskevampaan suuntaan.

Muistaakseni tapahtumaketju sai alkunsa Saksassa, jossa joku kaveri tappoi itsensa TT:lla kun auto karkasi kovasta vauhdista bahnalla ulos tielta.
 
Kävin ajamassa tuota ja harkittiin ostoakin joskus vuonna 2002. Ihan mukava, miinusta meluisuudesta, ehkä pienoisesta feminiinisyydestä ja lussuhkoista koneista. Tosin jos käytettynä ostaa nyt niin väittäisin että saa mukavan lelun. Itse ostaisin metallinmustan (kaikissa uudemmissa taitaa olla se spoileri? näyttää nimittäin tyhmältä ilman) sillä baseball-nahalla <3
 
Eikös se spoileri ollut osa tuota aerodynaamista
korjaussarjaa? Minusta TT kyllä näytti
nätimmältä ilman sitä.

-Franco
 
Pics



Tuli vielä mieleen tuosta aiemmasta 'design trendsetter'
quotesta ja noista aerodynaamisista ongelmista.
Wanhaan Hyvään Aikaan (tm) isot pojat ajoivat
kilpaa mm. tuollaisilla ja tiesivät jo silloin, että
ko. muoto oli aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan
puutteellinen.
Ei mitään uutta auringon alla?

-Franco

Jaahas, tuli rasti :=( Linkki siis pastettavaksi ohessa:
http://www.supercars.net/Pics?viewCarPic=y&source=carGal&carID=40&pgID=1&pID=4720
 
uppaillaan ettei tarvitse uutta ketjua aloitella..onko joku uittanut sakelandiasta tt:itä? kiinnostaisi nimittäin tietää missä päin tällä hetkellä verot huitelevat..tosin eipä nuo suomenmaallakaan enää järin hinnoissaan ole.
 
uppaillaan ettei tarvitse uutta ketjua aloitella..onko joku uittanut sakelandiasta tt:itä? kiinnostaisi nimittäin tietää missä päin tällä hetkellä verot huitelevat..tosin eipä nuo suomenmaallakaan enää järin hinnoissaan ole.

Mahtaako tullin sivuilla olla enää listaa mistä näkee tuotujen autojen verotus arvot...?
 
aa kiitosta paljon..kuulen toki tuollaisen kikottimen omistaneiden ajatuksia, vaikka aika hyvin on audimiesten forum lueskeltu
 
Zone-sarja -42%
TT on pärjänny pirun hyvin maailman homoin auto äänestyksissä. Varsinainen Hairdressers car se kyllä onkin. Hymy tulee huulille aina kun näkee, muttei siitä syystä kuin ylpeä kuski luulee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom