Audi TT 165 kW quatro vai bmw 330d

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Evossa on balanssi HIEMAN paremmin kohdallaan kuin TT:ssä. TT tykkää puskea kovaa ajettaessa, ja puskeja autohan on oikeasti ihan perseestä ajaa. Evo menee kuin kiskoilla ja sen saa mukavasti sladiin tarpeen vaatiessa. Evon ja TT:n nelivedolla ja ajettavuudella on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Tässä olet kyllä harvinaisen oikeassa. :D ;)
Mutta, on Audinkin nelikko hyvä, jos vertailukohtana on vajaavetoinen. Ja sitä nelivetoa voi "virittää", Haldexiin vaan parempaa ohjainyksikköä + tukevampaa vakaajaa(myös alusta hyvä vaihtaa) ja johan muuttuu auton käytös yliohjaavammaks. ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nuo autot ovat niin erilaisia, että valinnan pitäisi olla hyvin selvä. Tämä tietenkin sillä sivuehdola, että ostaja tietää mitä autolta haluaa.
 
^Mitä mitä? Kyllähän neliveto on eriveto ku oikeasti ruetaan ajamaan. Evon jälkeen tuntuu, ettei tehokkaalla bemulla tee mitään, jos kovaa halutaan päästä. Etuvedolla sit asia kääntyykin jo takavedon puolelle, vaikkakin etuvedostakin saa erittäin nopean. Mutta eihän tässä nyt tälläisistä asioista ollutkaan kyse. Ja ei TT:ssä ole paljon rengasmelua, vaikka joku niin väitti.
Olipa vetotapa mikä tahansa, niin toteutuksella pystyy kusemaan ajonautinnon hyvin helposti, eikä neliveto ole mikään oikotie onneen.

Eka TT ei tarjoa mulle oikein mitään positiivisiä tuntemuksia ajettavuuden suhteen. Sisämelua siinä on reilusti, aivan eri malliin kuin tuossa verrokissa. TT:n vahvuudet näkisin olevan lähinnä muotoilussa. Baseball sisäverhoilu on myös todella hieno. Siinä suhteessa muotoilultaan umpitylsä E46 jää selvästi kakkoseksi.
 
Nuo autot ovat niin erilaisia, että valinnan pitäisi olla hyvin selvä. Tämä tietenkin sillä sivuehdola, että ostaja tietää mitä autolta haluaa.
Nyt on tullut vaihtoehdoksi myös tuo bemarin coupekin. Yksi vaihtoehto (järkevä) olisi myös ostaa parin tonnin käyttöpeli.

Valinnan vaikeutta lisää se, että autolta en varsinaisesta tarvitse muuta kuin, että se kuljettaa minua töissä ja vapaa-ajalla. Kilometrejä tosiaan tulee vähän (10 000 km/v.). Tällä hetkellä, oman auton myynnistä johtuen, on ollut lainapelinä vanha (80-luvulta) Nissan Sunny 1,6 l ja tuo täyttää sen autotarpeen jonka oikeasti tarvitsen ja kaikki sen ylimenevä on sitten turhamaisuutta. Mutta ilmeisesti sitä on pikkasen turhamainen.
 
Joo toi Nissani on just passeli vekotin. Itselle semmoisesta tilapäisestä autosta jäi hyvä auto lähes 3 vuodeksi. Sit "möin" sen systerille kuka kolaroi sen paskaksi. Siistii. Itte ajelisin jollain -90 luvun corollalla jos en asuisi täällä halpojen bemareiden maassa.
Ihan hullua kyllä maksaa vakuutuksista jo sen verran 70% bonareilla että silläkin summalla saisi joka vuosi "uuden" auton.
 
Olipa vetotapa mikä tahansa, niin toteutuksella pystyy kusemaan ajonautinnon hyvin helposti, eikä neliveto ole mikään oikotie onneen.

Sittenpä olet mielipiteelläsi aika lailla yksin, jos puhutaan urheilullisista autoista. Se vaan nyt on selvää, että kun laitetaan tehoja tarpeeksi, nelikko on erinomainen. Saadaan se teho tiehen, eikä taivaalle. :D
 
Tuli ajettua tuo TT. Jotenkin vaikutti vanhahkolta ja kankealta. Jää hankkimatta. Nyt polttelis Z4 vm -03 2,5 l pitänee alkaa katsomaan josko uittais Saksasta sais jonku tonnin halvemmalla. Kävin tänään koeajamassa Metroautossa 200 tkm ajetun ja vaikutti ihan hyvältä. Itselle olisi kyllä tarkoitus hankkia joku vähän alle 100 tkm ajettu.

Huppe kun siellä Saksassa asustelet mitä osaat sanoa paikallisista autokaupoista. Löytyykö mobilesta ja autoscoutista suurin osa autoista vai onko jotain muita hyviä kanavia? Sullahan on muutenkin kokemusta noista bemuista (kun niitä aina hehkutat), että mitäs mieltä olet Z4:sta. Onko mittareiden rukkaaminen helppoa/yleistä, toisaalta tuollainen -03 on suht'kot uusi joten ei varmaan ole pois suljettua, että alle 100 tkm pitää paikansa. Mistäs Huppe paikallisena suosittelisi kattelemaan yllä mainittuja pelejä?
 
Mittarien ruuvaaminen on itse asiassa kaiketi laillista mutta siitä kysyessä asiasta on lain mukaan kerrottava. Itse ostaisin noinkin uuden auton varmaan BMW Niederlassungista. Autoista en tiedä höykäsen pöläystä, paitsi 80-luvun rieskoista sitten jonkinverran, eli ostin Bemarilta suoraan omani vuoden takuulla ja takuukilsoilla, myyjänä oli siis BMW Munchen :D Hieman kalliimmat hinnat kuin Mobilen halvimmat mutta kun muutaman noita Mobilen häkkivarastoja kävin läpi niin eipä tehnyt enää mieli koko autoa. Vähän samaa suuntaa kuin Tuusulassa Hyrylän autokauppahäkit, myyjät puhuvat parempaa turkkia kuin saksaa/suomea :D
Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen että mustalaisten kanssa en kauppaa tee.

Eli täältä:
http://gebrauchtwagen.bmw-muenchen.de/bmw/de/start/default.aspx

Talossa sisällä on noin 2000 autoa (bemaria) ja about 1000 (bemaria) vielä pihalla. Ongelmana tuolla on luovutus, ainakaan "saksalaisena" autoa ei saanut kuin vasta n. 10 päivän kuluttua.
 
Sittenpä olet mielipiteelläsi aika lailla yksin, jos puhutaan urheilullisista autoista. Se vaan nyt on selvää, että kun laitetaan tehoja tarpeeksi, nelikko on erinomainen. Saadaan se teho tiehen, eikä taivaalle. :D
Mitä iloa nelivedosta on tuollaisissa autoissa, joista ei pito lopu kaksivetoisinakaan kesken? Väitätkö että tuo vanha TT olisi erinomaisen hyvä ajettava, vai mitä yrität kertoa? Itse en ole sen ohjaimissa kokenut oikein mitään positiivisiä tuntemuksia. Moni etuvetoinenkin on enemmän ajajan auto kuin tuo TT.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko mittareiden rukkaaminen helppoa/yleistä, toisaalta tuollainen -03 on suht'kot uusi joten ei varmaan ole pois suljettua, että alle 100 tkm pitää paikansa. Mistäs Huppe paikallisena suosittelisi kattelemaan yllä mainittuja pelejä?
Z4 ei ole varmaankaan ollut se ainoa auto saksalaiselle, joten tuskinpa noilla on keskimäärin kovin valtavasti ajettu.
 
Ite ostasin Z4:n sijaan ton Z8:n :kuola:

BMW_Z8.jpg

tosin hintaakin on sitten 5x enempi :(
 
Ite ostasin Z4:n sijaan ton Z8:n :kuola:

tosin hintaakin on sitten 5x enempi :(
Kyllä minäkin ottaisin jos samalla hinnalla saisin, vaikka pidän ehkä hieman rumempana. Olen kyllä ihan kahden vaiheilla. Z4 on ehkä pikkasen modernimman näköinen. Mutta jos Huppe katsot mulle sieltä Saksasta jonkun hyvä kuntoisen Z8:n Z4:sen hinnalla niin voin tulla hakemaan ja maksaa sullekin muutaman huntin.
 
Kyllä minäkin ottaisin jos samalla hinnalla saisin, vaikka pidän ehkä hieman rumempana. Olen kyllä ihan kahden vaiheilla. Z4 on ehkä pikkasen modernimman näköinen. Mutta jos Huppe katsot mulle sieltä Saksasta jonkun hyvä kuntoisen Z8:n Z4:sen hinnalla niin voin tulla hakemaan ja maksaa sullekin muutaman huntin.


Miksi "EHKÄ" tuo z8 han on aivan saa***an ruma.
 
Miksi "EHKÄ" tuo z8 han on aivan saa***an ruma.
Noku se tuossa kuvassa näyttää ihan OK:lta. Ja kai siinä se hinta ym. kaunistaa sitä. Jokuhan liitti siistien autojen threadiin sen järkyttävän ruman ralli Audinkin, mikä näytti amisräpellykseltä. Kai siitäkin siistin teki se teho.
 
Toi on luonnossa aivan saamarin upee auto, toi Z8. No mutta palataan aiheeseen. Osta se bemari.
 
Z8 ei ole ikääntynyt kovin hyvin designinsa puolesta. Mutta onhan se muuten ihan arvokas auto. Z4 on paljon modernimman oloinen. TT:n vanha korimalli, vaikkakin ihan kilpikonnan oloinen, on muotoiluklassikko, ja siltä osin haluttavin näistä kolmesta.

Autona vanha TT on, no jaa. TT-roadsterilla olen ajanut nyt kohta kuusi vuotta (pääasiallinen käyttöauto), ja voisin harkita sen vaihtamista Z4:een, mutta vain ja ainoastaan uuteen.
 
Mitä iloa nelivedosta on tuollaisissa autoissa, joista ei pito lopu kaksivetoisinakaan kesken? Väitätkö että tuo vanha TT olisi erinomaisen hyvä ajettava, vai mitä yrität kertoa? Itse en ole sen ohjaimissa kokenut oikein mitään positiivisiä tuntemuksia. Moni etuvetoinenkin on enemmän ajajan auto kuin tuo TT.

Suomea tässä kirjoitan, etkö nyt ymmärrä? Vanha(kin) TT on hyvä ajettava, nelikkona tasapainoisempi ku etuvetona. 225HV versiossa(ja varsinkin jos on esim. lastutettu!!!) nelikosta on jo hyötyä. Etuveto sutii jo noilla tehoilla paljonkin. 180HV versioon sit riittääkin etuveto, mutta siitähän tässä ei taas ollutkaan kyse. Niin ja olen ajanut etuveto TT:tä, nelikko TT:tä, viritettyä TT:tä ja paljon muutakin. :D Tiedän kyllä mistä tässä nyt "puhun".
 
Samaa kolinaa kuuluu myös saman korimallin M3:sta. Lieneekö sama vika siinäkin? Kovasti ihmeteltiin, missä vika ja epäiltiin puslia jne. Mitään vikaa ei kuitenlaan löytynyt.
Kyllä melkovarmasti samavika on. Ei ne löytäneet veholla siitä mitään vikaa sillonkaan kunnes tämä nuuka omistaja päätti selvittää asian perinpohjin ja valitti, valitti ja valitti kunnes alkoi vika löytymään josta eivät olleet "tietoisia" saksassakaan bemarin tehtaalla. Muistaakseni 4kertaa auto kävi saman vian takia takuuhuollossa jossa tätä rutinaa/kolinaa etsittiin.
 
Suomea tässä kirjoitan, etkö nyt ymmärrä? Vanha(kin) TT on hyvä ajettava

Tiedän kyllä mistä tässä nyt "puhun".
Ymmärrän kyllä mitä kirjoitat. Perustelusi väitteellesi ovat vain aika heikot. Oikeastaan niitä ei ole. Odottaisi kyllä enemmän tyypiltä, joka kehuu omaa asiantuntemustaan... "Se on hyvä kun niin sanon ja mä tiedän kyllä tämän paremmin kuin sä".

Itse olen ajettavuudesta eri mieltä. Ohjauksen tunto ei ole ollenkaan sitä luokkaa, mitä sporttisemmalta autolta odottaisi. Paljon painoa etuakselin etupuolella tekee autosta kuin autosta "audimaisen" ajettavuudeltaan. Eli mutkiin auto taittuu aika kankeasti. Korkea ja kapea kori tuo myös omat ongelmansa. Siihenkin on aika selvä syy, miksi autosta on tehty niin aliohjaava kuin se on. Saksassa (ainakin Audin tehtaalla) oli vuonna -98 aika paljon juttua TT:n ajettavuusongelmista. Auto tuli nopeasti kuuluisaksi epävakaudestaan baana-nopeuksissa. Muutama kuolemaan johtanut onnettomuus sai Audin tekemään muutoksia pian auton markkinoille tulon jälkeen. Siinä yhteydessä mm. autosta tehtiin aliohjaavampi. Surkea aerodynamiikka (paljon nostetta perässä) yhdistettynä keveään perään ei ole hyvä yhdistelmä suurissa nopeuksissa.

Lueskelin eilen erästä autolehteä. Siinä verrattiin nelipyöräohjattua Laguna GT:tä muutamiin muihin pujottelussa. Ajatuksenä oli etsiä nelipyöräohjauksen hyötyä. Viiden auton vertailusta A3 quattro jäi toiseksi viimeiseksi. Sen etupuolella oli mm. diesel sedan, etuvetoinen kauppakassi ja tuo rellu. Paljonko neliveto pelastaa, jos peruskäytös ei ole kunnossa?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom