Audi A6 2,5 V6 tdi -99 kokemuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyselen siis vanhempieni puolesta, että millanen peli toi oikeen on? Onko tyyppivikoja, mistä ruostuu jos ruostuu? Millanen peli ajettavaksi pitemmillä reissuilla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ymmärtääkseni ton pelin heikoin kohta on juuri tuo 2.5 v6 tdi, jonka nokka-akseleissa on suuria ongelmia. Korjaus kai 4000 €:n kieppeillä.

Zone-sarja -42%
Vw-forumilla muistaakseni 5-7 tonnia tuo remppa, josta maahantuoja kustansi puolet(autoihin joissa ei ollu enää takuu voimassa). Jossakin toisessa yhteydessä oli kyllä mainintaa että nokka-akseliongelma korjattiin eli viimeisimmät 2,5 tdi:t eivät kärsisi kyseistä viasta.

joo en suosittele nokat se kallein (kuluu karkaisu vika)muutenkin kaikkee pientä:D
ja jotain tiedän kun olen vvautossa mekaanikkona

Mitään käsitystä mistä vuosimallista eteenpäin toi ois korjattu jos on? Onko ton lisäksi muita huomioon otettavia vikoja? Auto on kuitenkin käytettu eli voisi olettaa että toi on jo tehty (en muistanu tarkastaa huoltokirjaa)

joo en suosittele nokat se kallein (kuluu karkaisu vika)muutenkin kaikkee pientä:D
ja jotain tiedän kun olen vvautossa mekaanikkona

Nosto.

Voiko siis olettaa, että 200tkm ajetussa otsikon mukaisessa Audissa nokat olisi vaihdettu ja tätä ongelmaa ei enää olisi? Mitäs toi mr1 mainitsema kaikkea pientä pitää sisällään?
Mietin vaan tällaisen hakemista esim Virosta.

Nosto.

Voiko siis olettaa, että 200tkm ajetussa otsikon mukaisessa Audissa nokat olisi vaihdettu ja tätä ongelmaa ei enää olisi? Mitäs toi mr1 mainitsema kaikkea pientä pitää sisällään?
Mietin vaan tällaisen hakemista esim Virosta.

Ei todellakaan voi olettaa näin. Perhe, ystävä ja tuttavapiirissä ollut ja osalla on vieläkin tuolla tekniikalla olevia audeja. Kaikissa on tähän mennessä mennyt nokat vaihtoon eli juurikin tuo remontti. Osassa meni alle satkun ajettuina ja toisissa laukesivat päälle kahdensadan, taisi olla liki kolmeekinsataa erään yksilön taulussa kun ongelmat alkoi ja tällöin kone oli avaamaton.

Kierrä hyvä mies kaukaa tuo tekniikka josset ole 100% varma että remontti on tehty hiljattain tai muuten saa autoa todella sopivaan hintaan. Varmempia, tehokkaampia ja uudemmalla tekniikallakin olevia "premium-merkkejä" saa myös edukkaasti.

Audista tykkään ja toi olisi tilava, kohtuu tehokas ja saatavilla nelikkona. Myös tarjonta on kohtuullinen Viron puolella.. 1,9 koneella noita dieseleitä on taas aika vähän tarjolla...
Oliskohan sit 530d e39 korilla parempi vaihtoehto?

Audista tykkään ja toi olisi tilava, kohtuu tehokas ja saatavilla nelikkona. Myös tarjonta on kohtuullinen Viron puolella.. 1,9 koneella noita dieseleitä on taas aika vähän tarjolla...
Oliskohan sit 530d e39 korilla parempi vaihtoehto?

Noh, mulla on ollut +20 autoa joista valtaosa on ollut bemareita, audeja tai mersuja. Nyt on just tuollainen 2002 mallin 530D M-sportti farmarina ja sit mersun vito. Tämä siis alustuksena siksi että mielipiteeni voi olla hieman puolueellinen...

Mun mielestä ehjä faceliftin E39 530D on ehdottomasti parempi. Ajettavuus, kestävyys (kunhan on imusarjasta otettu läpät veke, 1,5 tunnin homma), laatu, tehokkuus yms. on parempia kuin noissa audeissa. Ainoa "miinus" on se et E39:siä ei ole tehty nelikkona mutta takaveto on ainakin omaan makuun myös. Quattroja olen kans omistanut ja ohan niillä kiva kyllä talvella päästellä mutta jotenkin kankeitahan ne on verrattuna takavetoseen. Nelikko on kyllä muuten mahtava joten onhan sen olemassa olo talvikaudella suuri plussa. Tee mitä teet mutta jos haet "tiukalla" budjetilla kumpaa tahansa näistä autoista niin oo tarkkana koska pommeja liikkuu markkinoilla ihan julmetusti.

Minkä verran olet muuten aatellut kokonaisuudessaan autoon laittaa rahaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä vitun väliä.
Jos ostaa kymmenen vuotta vanhan 200tkm ajetun auton, niin voi varmaan varautua ongelmiin.
Hohhoijaa.

Älykäs kommentti.

Kyseessä on kuitenkin auton ostohintaan suhteutettuna erittäin suuri kustannus jos tuota tyyppivikaa ei ole hoidettu jo kuntoon. Harvassa on meinaan ne vian korjaukset autoihin joiden kustannukset voivat olla +5t€ teetettynä.

Jos tuo Virosta kymmenen vuotta vanhan auton jossa mittarilukema on 200000km, niin auton ostohintaan suhteutettuna mikä tahansa remontti on aika suuri. Varsinkin verrattuna auton jälleenmyyntiarvoon. Mutta jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa.

Älykäs kommentti.

Kyseessä on kuitenkin auton ostohintaan suhteutettuna erittäin suuri kustannus jos tuota tyyppivikaa ei ole hoidettu jo kuntoon. Harvassa on meinaan ne vian korjaukset autoihin joiden kustannukset voivat olla +5t€ teetettynä.

No joo mutta 10vuotta vanha auto on aina 10vuotta vanha auto. 200tkm on jo sellanen lukema että ihan sokeasti ei siihen edes kannata uskoa. Itella tuommonen otsikon mukanen audi mutta sillä vahvemmalla 5-pyttysellä koneella. Mulla mittarissa 390tkm ja voin sanoa että paremmat kyydit antaa kuin useimmat joilla mukamas ajettu 200tkm. Tosin vikaa löytyy, en sitä sano. Mulla ollut nyt 4autoa honda, mersu, mersu ja nyt tämä audi ja jokanen ollut 90luvun mallia ja kaikki vähän ajettuja paitsi tämä audi. Melkeimpä voisin sanoa että joka autossa oli mittaria viilattu koska jos auto on oikeasti ajettu 200tkm niin sen huomaa!

Muutenkaan en ymmärrä miksi pitää "pohtia" noin vanhan auton ostamista. Jos ei helvetti rahat riitä oikeasti hyvään autoon nii järkevintä olisi ostaa joku 1000e maksava malli jolla pääsee eteen ja joskus jopa taaksekkin, samalla kerätä massia ja lopulta ostaa se 20k € maksava malli.

Enkä perusta mielipiteitäni mihinkään, olen humalassa, mutta kyllä se poijjaat on niin että auto on maailman paskin sijoitus ja näillä 2000e-12000e maksavien vehkeitten ostossa häviää aina! Ite kun ostin 8k € maksaneen hondan niin 2vuoden päästä kun lähdin myymään niin kukaan maksanut 3000e enempää. Kerroin asiasta työpaikalla niin pomo naureskeli että hän ajaa 2000e maksavalla mersulla jo viidettä vuotta ja siitä ihan milloin vain sen 2000e takasin. Otan uuden paukun ja mietin seuraavaa siirtoa.

No joo mutta 10vuotta vanha auto on aina 10vuotta vanha auto. 200tkm on jo sellanen lukema että ihan sokeasti ei siihen edes kannata uskoa. Itella tuommonen otsikon mukanen audi mutta sillä vahvemmalla 5-pyttysellä koneella. Mulla mittarissa 390tkm ja voin sanoa että paremmat kyydit antaa kuin useimmat joilla mukamas ajettu 200tkm. Tosin vikaa löytyy, en sitä sano. Mulla ollut nyt 4autoa honda, mersu, mersu ja nyt tämä audi ja jokanen ollut 90luvun mallia ja kaikki vähän ajettuja paitsi tämä audi. Melkeimpä voisin sanoa että joka autossa oli mittaria viilattu koska jos auto on oikeasti ajettu 200tkm niin sen huomaa!

Muutenkaan en ymmärrä miksi pitää "pohtia" noin vanhan auton ostamista. Jos ei helvetti rahat riitä oikeasti hyvään autoon nii järkevintä olisi ostaa joku 1000e maksava malli jolla pääsee eteen ja joskus jopa taaksekkin, samalla kerätä massia ja lopulta ostaa se 20k € maksava malli.

Enkä perusta mielipiteitäni mihinkään, olen humalassa, mutta kyllä se poijjaat on niin että auto on maailman paskin sijoitus ja näillä 2000e-12000e maksavien vehkeitten ostossa häviää aina! Ite kun ostin 8k € maksaneen hondan niin 2vuoden päästä kun lähdin myymään niin kukaan maksanut 3000e enempää. Kerroin asiasta työpaikalla niin pomo naureskeli että hän ajaa 2000e maksavalla mersulla jo viidettä vuotta ja siitä ihan milloin vain sen 2000e takasin. Otan uuden paukun ja mietin seuraavaa siirtoa.

:thumbs::lol2:

Mitä vitun väliä.
Jos ostaa kymmenen vuotta vanhan 200tkm ajetun auton, niin voi varmaan varautua ongelmiin.
Hohhoijaa.

Onko kiukkuviinaa koneessa?

Jos auto maksaa verovapaana esim 6te, niin mun mielestä on väliä tuleeko siihen pian 5te remppa vai selviääkö normaaleilla muutamien satasten rempoilla. Mutta kommentoi toki ihmeessä jos sulla on noin paljon annettavaa :D

Minkä verran olet muuten aatellut kokonaisuudessaan autoon laittaa rahaa?

Ei ole budjettia. Järki sanoo, että pysyis noin 10te autossa, mutta mieli tekee ostaa 25te auto.. Pitää vähän vertailla saisko sillä 10te:llä mitään järkevää.

Jos auto maksaa verovapaana esim 6te, niin mun mielestä on väliä tuleeko siihen pian 5te remppa vai selviääkö normaaleilla muutamien satasten rempoilla. Mutta kommentoi toki ihmeessä jos sulla on noin paljon annettavaa :D

On toki väliä. Siinä mielessä, että ottaako takkiin tonnin vai viisi. Kun et kuitenkaan tiedä mitä sillä autolla on siellä Virossa tehty.
Pointtihan on siinä, että ajatteleeko asiaa niin lyhyt näköisesti että "haen nyt halvalla Virosta auton (aka. HAH!) ja ajan sillä loppuelämäni" vai "haen nyt auton, "voitan" vähän rahaa että saan ostettua joskusoikean auton..". Yksi lisävaihtoehtohan on se, että "haen nyt Virosta kymmenen vuotta vanhan kaksisataatuhatta ajetun ""halvan"" auton, ajelen sillä "huolettomia kilometrejä (ps. Laakkonen ei tule vastaan... :( ...) ja myyn sen lopulta tonnilla jollekin ns. premium-luokkaan kaipaavalle nettiautossa ja otan siinä omat pois.."

97%:lla varmuudella saat paskaa käteesi, jos hommaat noin vanhan auton noilla kilometreillä ja vielä ulkomailta. Kotimaisella autoliikkeellä olisi edes jonkinlainen vastuu myymästään tuotteesta.

Edit ja PS. Luin tuon ylläolevan uudestaan ja sehän on aivan kauheata paskaa, josta ei saa mitään selvää.
Mutta pointti on siis se, että jos sinulla (tai äidilläsi tai sedälläsi tai serkullasi) on kymppi rahaa autoon niin älkää nyt herrajumala sentään pistäkö sitä mihinkään 10v vanhaan kakssataa ajettuun Viron-tuonti Audiin! Ajatelkaa nyt vähän tulevaisuuttakin (ja jos auton ostajat on kovin iäkkäitä, niin ajatelkaa perintöä). Kympillä saa Suomestakin jo oikeasti hyvän ja TAKUULLA varustetun auton!

No kuule JUURI NOIN! Voiko kukaan sanoa autoa ostaessa että onko siihen tulossa sitä 5000e remppaa, no ei kuule voi! Sempä takia kun plussaa 5k , 6k plus verot niin tadaa kakskymppiä on kasassa jolla haet kaupan hyllyltä jo pikku mersun!

Mutta tosin toi on ihan fakta että noin siinä käy kun ihmiset ei ymmärrä antaa myymälleen autollee sitä oikeaa hintaa. Merkki kuin merkki ja koneen koko mikä tahansa niin onko 30tuhatta mummonmarkkaa sen väärti että ajat sillä sanotaanko max 100tkm ilman ongelmia? Vituttaa kun laitan nettiautoon oman kärryni myyntiin sillä hinnalla minkä arvoinen se todellisuudessa on, niin vastapuoli tulee ehdottamaan vaihtoa vuoden -87 golffiin. Sen jälkeen ihmetellään että miksi kieltäydin vaihtamasta vaikka meillä oli pyyntihinta autoilla sama.. Ite olen mersumies vaikka autilla ajelen ja menkää ny vittu kattomaan ku jengi pyytää yli puoli miljoonaa aujetuista paskoista vähintään 5000e! MITÄ helvettiä semmosella paskalla tekee 5ke arvosta?! Järki käteen niin ostajalle kuin myyjälle näissä hommissa. Ite ostin audin ja se oli nettiauton halvin 3000e ja sain tingattua 2800e. kattokaan tällä hetkellä mikä on nettiauton halvin 2,5TDI audi a6. veikkaisin että sillä on ajettu 400tkm ja sen hinta on jotain 4000e. Huomatkaa että mulla oli ostohetkellä mitarissa 340tkm ja vielä näillä 50tkm ei ole lunastanut itsenään takaisin tuo 2800e! miettikää jos olisin ottanut sen "200tkm" ajetun mallin ja maksanut siitä 7000e.. vittu taas vituttaa kun on tuota kiukkuvelliä mahassa ja housuissa. sitte vielä vingutaan kun autot on niin kalliita. elkää vittu otasko niitä ylihintasia paskoja!

nii vittu!

Plaah, yritä tässä nyt sitten juovuksissa todistaa pointtia.
Mutta se nyt on varmaa, että jos haet 10 vuotta vanhaa 200000 ajettua autoa, ilman mitään takuuta jostain helvetin Virosta, niin se nyt on aivan sama vaikka pitäs pistää uusiksi koko auto, koska hyvää siitä ei tule ikinä (tai sitten tulee, heitä noppaa).
Pyydä sitä sukulaistas (tai myöhempien todisteiden valossa sinä itse...) pistämään se kymppi vaikka lottoon ja kädet ristiin, että saisi sen verran rahaa, että voisi ostaa semmoisen auton jolla on jonkinmoinen todistettu historia tai edes jonkinlainen takuu ettei tarvitsisi miettiä tämmöisiä. .
Helvetin tuontitötteröt... Eihän niissä ole edes penkinlämmittimiä.

-edit- Hah, sori meni näköjään ketjun aloittaja ja jatkaja sekaisin noissa sukulaisuus-suhteissa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom