ATP-ravintolisät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 40111
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 40111

Minne hävisi atp-valmisteet lisäravinnemarkkinoilta? Olen yrittänyt etsiä ko. tuotetta voimailuprojektin yhteyteen kokeiluun, mutta ei näytä nykyään myynnissä olevan kuten takavuosina oli. Tietenkin atp:n imeytyminen oraalisesti nautittuna on kai kyseenalaista ja toimivuus niillä annoksilla, joita ravintolisissä sitä oli. Yksi tutkimus oli kuitenkin ainakin, jossa atp-lisää syöneet koehenkilöt kehittivät keskimäärin selkeästi enemmän maksimivoimaa vakioidulla ruokavaliolla ja harjoitusohjelmalla verrattuna lumeryhmään. Onko jollakin käyttökokemusta atp-tuotteista suorituskykyhakuisessa voimaharjoittelussa? Varmasti purkin kokeilen vielä, jos jostakin käsiini saan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tiedän kyllä, mutta kuitenkin vähän eri mekanismilla kun se muuntuu atp:ksi. Kreatiiniin ei ainakaan suorituskyvyllistä vastetta itselläni ole, mutta samahan tuo olisi kokeilla tämäkin. Beta-alaniini omalla kohdalla ainut merkittävän tehokas suorituskykyä buustaava ravinne, toki se ei vaikuta maksimivoimaalueella tehtäviin sarjoihin.

Minne hävisi atp-valmisteet lisäravinnemarkkinoilta? Olen yrittänyt etsiä ko. tuotetta voimailuprojektin yhteyteen kokeiluun, mutta ei näytä nykyään myynnissä olevan kuten takavuosina oli. Tietenkin atp:n imeytyminen oraalisesti nautittuna on kai kyseenalaista ja toimivuus niillä annoksilla, joita ravintolisissä sitä oli. Yksi tutkimus oli kuitenkin ainakin, jossa atp-lisää syöneet koehenkilöt kehittivät keskimäärin selkeästi enemmän maksimivoimaa vakioidulla ruokavaliolla ja harjoitusohjelmalla verrattuna lumeryhmään. Onko jollakin käyttökokemusta atp-tuotteista suorituskykyhakuisessa voimaharjoittelussa? Varmasti purkin kokeilen vielä, jos jostakin käsiini saan.
Outoa muuten, ei ole kuin joku 6kk kun tilasin ATP-ignitea, eikä enää ole laisinkaan.

Joo tiedän kyllä, mutta kuitenkin vähän eri mekanismilla kun se muuntuu atp:ksi. Kreatiiniin ei ainakaan suorituskyvyllistä vastetta itselläni ole, mutta samahan tuo olisi kokeilla tämäkin. Beta-alaniini omalla kohdalla ainut merkittävän tehokas suorituskykyä buustaava ravinne, toki se ei vaikuta maksimivoimaalueella tehtäviin sarjoihin.
Mitä hyötyä koet saavasi beta alaniinistä? Pistää kyllä ihon pisteleen, mutta onko oikeaa hyötyä? Mietin että ostaisiko purkin ja testaisi itsekkin huomaako jotain hyötyjä.

Mitä hyötyä koet saavasi beta alaniinistä? Pistää kyllä ihon pisteleen, mutta onko oikeaa hyötyä? Mietin että ostaisiko purkin ja testaisi itsekkin huomaako jotain hyötyjä.
Päivittäin käytettynä merkittävä hyöty voimakestävyydessä. Maitohappopuskurinahan se karnosiini toimii soluissa, jonka määrää beta-alaniini lisää. Minulla tuo ilmenee jo 8-10 toiston maksimaalisissa sarjoissa. Eli toistoja tulee tuommosella 8-10RM raudalla pari lisää. Minulla ei edes tuota kihelmöintiä esiinny kun olen vuosia syönyt päivittäin, sillon jos on suorituskyvyllisiä tavotteita ollut. Ja mulla on esim. 5v takaisella 10rep-maxilla oon parhaimmillaan saanut 11 toistoa, niin minun kohdalla minkään tuotteen placebolla ei ole enää mitään merkitystä. Eli se parin toiston lisäys tuntuu aika merkittävältä hyödyltä, kun treenaamalla sen kehittäminen tuntuu jo vievän vuosia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Beeta-alaniinilla on tutkitusti ihan hyvät vaikutukset suorituskykyyn (keskimäärin 3%), maitohapon puskuroinnin kautta. Suurin osa tutkimuksista puoltaa käyttöä lyhyillä matkoilla joissa suoritukset on 1-4 minuuttia täydellä teholla tai useita toistuvia lyhytkestoisia maksimaalisia suorituksia. Esimerkiksi intervaltyyppinen harjoittelu tai pallopelit tms. Voimaharjoittelun puolella näyttö ei ole kovin tehokasta, mutta siellä tutkimuksia ei myöskään ole riittävästi jotta voisi täysin dumatakaan.

Pitääpä ottaa testiin jos olisi itelle apua. Joissain liikkeissä hapottaa välillä turhan herkästi.
Nyt oon jonkin aikaa testannut ja taisi selvitä mistä johtuu Lidlin preworkoutin nukuttava vaikutus.. Toimisi unilääkkeenä. Kun tuota beta alaniinia ottaa ennen treeniä niin tulee sellainen veltto olo ja melkein tuntuu että oksennus lentää pian. Ehkä tuota pitäis tankata mahdollisimman kaukana treenistä tai jättää vaan suosiolla pois kun ei pelaa ainakaan ennen treeniä.

Nyt oon jonkin aikaa testannut ja taisi selvitä mistä johtuu Lidlin preworkoutin nukuttava vaikutus.. Toimisi unilääkkeenä. Kun tuota beta alaniinia ottaa ennen treeniä niin tulee sellainen veltto olo ja melkein tuntuu että oksennus lentää pian. Ehkä tuota pitäis tankata mahdollisimman kaukana treenistä tai jättää vaan suosiolla pois kun ei pelaa ainakaan ennen treeniä.
Joillekin kuulemma aiheuttaa lievää pahoinvointia. Kyllä keho tottuu tuohon, jos sitä päivittäin pidempään käyttää. Eikä ole merkitystä mihin aikaan vuorokaudesta sen ottaa.

Laadukas pwo :D
Joo sillä oli minulle sellainen vaikutus, piti aina jonkin aikaa sohvalla torkkua ennen salille lähtöä. Siinä taisi olla ihan hyvät määrät kaikkea ja oli halpaa. Saattoi johtua juurikin tuosta beta alaniinista tai sitten tauriinista se nukuttava vaikutus. Kun sen yli pääsi niin ainakin kuvittelin että leuanvedossa ja muissa mihin silloin tuli panostettava, olisi saanut muutamia toistoja enempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom