Athlon-kuntokeskusta haetaan konkurssiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja massa
  • Aloitettu Aloitettu
Aamun Helsingin Sanomien mukaan vakuutusyhtiö Tapiola hakee Athlonia konkurssiin ja vaatii Athlonilta lähes 700000 euroa maksamattomia vuokria. Tapiola omistaa Athlonin vuokraamat tilat Helsingin Simonkadulla. Athlonin velat ovat 1,2 milj. euroa ja varat 0,4 milj. euroa. Yhtiön suurin omistaja on nykyisin liikunnanopettaja Elina Sorakunnas. Athlonin perustajiin kuulunut Jari Kurrihan myi osakkeensa viime keväänä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olipas aikamoinen uutinen! Kovasti on Helsingin keskustaan noussut viimeisen parin vuoden aikana uusia kuntosaleja: Athlon, Wellnes rautatieasema ja Esport tulevat mieleen. Athlonissa kävin pari kolme kertaa tutustumiskäynnillä, joka kerta paikka oli melko tyhjän tuntuinen. Hinnat olivat todella kovat ja tietysti nykyaikana yleistynyt pakkojäsenyys. Ei ihme, että kävijöitä ei riittänyt.

Onko toi se sali jonka tiimoilta oli juttua Suomen kuvalehdessä 2-3v sitten? "Salien täytyy hankkia clubiasiakkaita pärjätäkseen." "Englannissa kuntokeskusten vuosijäsenyydet myydään loppuun ennen avajaisia" "Englannisa useat kuntokeskusketjut ovat pörssissä."

Paska juttu, koska ostin juuri uuden kuukauden......

Samaa mieltä. Ikinä en tule viemään rahojani lafkaan, missä täytyy jotenkin perustella asiakassuhteen lopettaminen.

Pakkojäsenyys sai itseni vaihtamaan aikanaan Tampereen Atleticolta Wolffille. Olin 4 vuotta treenannut Ticolla ja yksi kerta kun uusin vuosikorttiani, sanoi täti, että pitäisi maksaa 100mk jäsenmaksua että saa sen kortin. Pidin tätä kohtuu vittumaisena nipottamisena ja vaihdoin salia.

Luulisi sen olevan iso etu salille jos EI ole näitä pakkojäsenyyksiä ja papereita jossa testamentataan koko omaisuus jotta pääsee treenaa. Mun puolesta tollaset Athlonit ja Elixiat voi mennä konkkaan. Mulle kävi kerran niin että olin tutustumassa Elixian saliin niin tuli myyjä sanoo treenin jälkeen että sulla on 1/2 tuntia aikaa päättää jos sitoudut 2 vuodeksi meidän systeemiin. Hintakin oli aivan sairas. Se päätös oli helppo.

Sääli että hyvä sali on katoamassa. Vaihdoin alkuvuodesta kuntosalia ja kävin useammallakin keskustan salilla tutustumassa. Valitsin lopulta Athlonin mm. sen takia, että siellä EI vaadittu pakkojäsenyyttä ja kk-hintakin oli melko kohtuulliset 55 euroa. Rautaakin löytyi huomattavasti enemmän kuin muilta ydinkeskustan saleilta.
Loppukesän ulkomaankomennuksen jälkeen tosin vaihdoin takaisin entiseen saliin, mutta tuskin Athlon sen takia konkurssiin meni...

bruce_x sanoi:
... kk-hintakin oli melko kohtuulliset 55 euroa.

:eek: Ehkä minulla on jotenkin väärä kuva asiasta, mutta IMO tuo ei hinta ei ole kohtuullista nähnytkään! Huhhuh, kyllä meikäläisellä se kriittinen kipuraja menee tuolla 45 euroa/kk vaiheilla, sen yli en kyllä hevillä tai humpalla suostu maksamaan.

Itse aiheeseen sen verran, olen käynyt Athlonilla tasan kerran ja silloinkin jumpassa, en salilla lainkaan. Sen verran kuitenkin salin puolelle kurkistin, että tilavalta ja hienolta näytti - ja varsin tyhjältä.

Silloin kun minä kävin Athlonilla, ei siellä ollut mitään pakkojäsenyyksiä. Toki oli mahdollisuus liittyä CMS-klubin jäseneksi, jolla sai kaikki palvelut käyttöönsä, mutta oli siellä myynnissä ihan perinteisiä kuukauden, kolmen kuukauden, jne. korttejakin. Kalliimmanpuoleisia olivan ne kuitenkin, joten sai jäädä... Ja mitä sitten tulee noihin jäsenyyssaleihin, oma kantani on se, että jos asiakkaat täytyy sitouttaa jäseniksi vuodeksi tai pidemmäksi aikaa, jotta pääsee asiakkaaksi, ei ole bisnes ihan terveellä pohjalla. Sellaista salia kannattaa karttaa viimeiseen asti, sillä jos salin palvelut huononevat (esim. laitteita ei huolleta tms.), joudut jatkamaan asiakkaana, vaikka et tahtoisikaan. Luulisi sen muuten olevan bisneksellekin parempi, että ei karkotettaisi suurta määrää potentiaalisia asiakkaita pois pakkojäsenyyksillä?

Gillyanne sanoi:
Ehkä minulla on jotenkin väärä kuva asiasta, mutta IMO tuo ei hinta ei ole kohtuullista nähnytkään! Huhhuh, kyllä meikäläisellä se kriittinen kipuraja menee tuolla 45 euroa/kk vaiheilla, sen yli en kyllä hevillä tai humpalla suostu maksamaan.

Tervetuloa aurinkoiseen Leppävaaraan missä kk-maksu on tanttanttaaaa! 60e.
Löytys jo se pirun kämppä töölöstä niin pääsis pois täältä saatanan metästä!

Järjettömän hintaisia salimaksuja. :confused: Tai siltä ne tuntuu kun saa itse treenata työpaikan salilla. Varmaan mun saliharrastus jäisi jos pitäisi yli 30 € maksaa joka kuukausi.
Itte näyttäisin persettä tuollaisille pitkäaikaisjäsenyyttä vaativille saleille.
Toivottavasti kaikilta paikkakunnilta löytyy vaihtoehtoja.

Heh, aika kovia hintoja näyttäis muilla saleilla olevan, kun mä maksan opiskelija- & jäsenhinnalla 54€/3kk salista.

EDIT: Niin ja jäsenmaksu on siis kaikille sama eli 20€/kalenterivuosi, mutta se ei sido mihinkään muuta kun ilman jäsenyyttä ei saa jäsenhintaan salikorttia.

elasto sanoi:
Heh, aika kovia hintoja näyttäis muilla saleilla olevan, kun mä maksan opiskelija- & jäsenhinnalla 54€/3kk salista.

No jos täällä aletaan halvemmuudella leuhkimaan, niin yliopiston 3 salia (uusinta uutta) ja jumpat ym. 40 €/v. :rock:

elasto sanoi:

EDIT: Niin ja jäsenmaksu on siis kaikille sama eli 20€/kalenterivuosi, mutta se ei sido mihinkään muuta kun ilman jäsenyyttä ei saa jäsenhintaan salikorttia.

:offtopic:

Tapanilan Erä?

Jos arvasin oikein, niin kyllä muuten hyvässä paikassa treenaat! :kippis1: Kävisin siellä itsekin, jos asuisin sielläpäin.

WTA sanoi:
No jos täällä aletaan halvemmuudella leuhkimaan, niin yliopiston 3 salia (uusinta uutta) ja jumpat ym. 40 €/v. :rock:
IMHO: Noi on kyllä kaikki niin paskoja saleja, että 40 €/vuosikin on ihan tarpeeksi hintaa. :)

Eipä tule meikäläistä näkymään sellaisella salilla, jossa 'saa' maksaa siitä, että sitoutuu maksamaan joka kuukausi x määrän euroja. Mä en yksinkertaisesti voi ymmärtää tuota yhtälöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom