Asunto kesäksi Helsingistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mmn
  • Aloitettu Aloitettu

Mmn

Ikä
35
Aikeena olisi mennä kesäksi helsinkiin 1-2 kuukaudeksi kesätöihin. Ainoa asia vaan josta homma kiikastaa on asunto. Eli mitä kautta mun kannattaisi alkaa asuntoa katselemaan/kyselemään. Toisaalta ei haluaisi kauheen kallista asuntoa ottaa että palkasta jää sentään jotain käteen, muttei kyllä toisaalta haluais minnekkään kauheen levottomalle seudulle muuttaa... :rolleyes:
Jotenka minkälaisia vinkkejä pakkislaisilla olis tarjota, onko mulla mitään mahdollisuutta saada jonkinsortin tukea tai vastaavaa? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon, minne ei ainakaan kannata muuttaa? Heittäkääs nyt tähän jotain neuvoja ja kokemuksia :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mmn sanoi:
Aikeena olisi mennä kesäksi helsinkiin 1-2 kuukaudeksi kesätöihin. Ainoa asia vaan josta homma kiikastaa on asunto. Eli mitä kautta mun kannattaisi alkaa asuntoa katselemaan/kyselemään. Toisaalta ei haluaisi kauheen kallista asuntoa ottaa että palkasta jää sentään jotain käteen, muttei kyllä toisaalta haluais minnekkään kauheen levottomalle seudulle muuttaa... :rolleyes:
Jotenka minkälaisia vinkkejä pakkislaisilla olis tarjota, onko mulla mitään mahdollisuutta saada jonkinsortin tukea tai vastaavaa? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon, minne ei ainakaan kannata muuttaa? Heittäkääs nyt tähän jotain neuvoja ja kokemuksia :kippis1:

Itsellä oli joskus Hoasin kautta hommattu kämppä 3 hengen tyttösolusta. :rock:
Eli tuolta sivuilta kohta kesäasunto. Tai sitten kirppis kohta jossa noiden Hoasin asuntojen varsinaiset vuokraajat tarjoavat kämppiään suoraan.

Helsingin opiskelija-asuntosäätiön sivuilta (hoas.fi) lainattua:

Kesäasuntoa voi hakea kuka tahansa, mutta opiskelijat, jotka tulevat pääkaupunkiseudulle esim. kesätöihin tai erilaisille kursseille ovat ensisijaisia asunnon saajia. Kesäasunnot ovat kalustamattomia solu- tai perheasuntoja. Yksiöitä ei tarjota kesäasunnoiksi.

...

Kesäasuntoa voi hakea aikaisintaan maaliskuussa.

Kesäaikana peritään solusta vakuusmaksua 500 euroa ja muista asunnoista 1000 euroa.

EDIT: Hidas...

Mulla oli pari kesää sitten pari kuukautta HOAS:n kämppä Vantaan puolella,
3n hengen solu.
Vuokra hulppeat 168€ ja nettipiuha bonuksena, eli hyvin jäi rahaa sukan varteen.

Koivukylässä asustelin, eli jos monikulttuurinen asuinympäristö kiinnostaa
ja pidät graffiteista, etkä koe spurguja pahana miinuksena niin sinne vain :thumbs:

Nostetaan vanhaa ylös.

Olisi tarvetta asunnolle, mielellään kaksio tai isompi, Helsingin alueelta, ajalle toukokuu - elokuu. Kalustettuna parempi, mutta kalustamatonkin käy hyvin. Mikäli teikäläisellä on asuntoa tuolle ajalle vailla käyttöä, ilmoittele asiasta niin laitetaan nimeä paperille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom