Totta. Talossa jossa asun tällä hetkellä, tuntuvat olevan naapurin ikäneidot varsin hanakoita valittamaan... Saa nähdä kuinka tuossa selviää, normaalia elämää kummempaa en tosin asunnossani vietä, en pidä bileitä tms. Samassa talossa tiedän kuitenkin ainakin kahden eri asukkaan saaneen häädön kahden viikon asumisen jälkeen. Tiedä sitten miten tuo on mahdollista ja mitä siihen on vaadittu.Eniten ärsyttäisi jostain normaaleista asumisen äänistä valittavat naapurit ---
IMO kerrostalossa (tai kaupungissa muutenkaan) ei voi valittaa normaaleista elämisen äänistä, vaan itse pitää sopeutua niihin, esim. tuo edellä mainittu vuorotyöläinen vois hankkia korvatulpat tms.
Eihän tuollaisessa asumismuodossa kuin kerrostalo, voi vaatia, ettei naapuri saisi klo 22:00 jälkeen kävellä, katsoa tv:tä, vetää vessaa... Vaikka tuo yleensä onkin hiljaisuuden alkamisen rajana, ei tarkoittane kuitenkaan sitä että kaikki sillä sekunnilla ovat ketarat ojossa sängyssä hiljaa aina aamuseitsemään saakka? En toki itsekään siedä yltiöpäistä möykkäämistä yöaikaan, mutta eipä tulisi mieleeni valittaa pyykkikoneen äänestä, wc:n vetämisestä tms. Tällaiset kun ei oikeasti voi kenenkään elämää häiritä... Kai?
Vuokraisäntä minulle kyllä sanoikin, että "on taloyhtiön muutamalla mummolla turhan hyvät kuulolaitteet" ... Näin taitaa olla :D Se on jo aika hyvin, jos kuulee ääniä asunnosta, jossa kukaan ei edes asu.
Tuo jos mikä vituttaa. Näin kesäaikaan on suoranainen pakko pitää ikkunaa ja parvekkeen ovea auki, mikäpä "ihanampaa" kuin naapuriparvekkeelta kantautuva tupakan käry. Itse kun en ole koskaan polttanut, haju on hirveä.Dymond sanoi:olisin kyllä sen kannalla että sen parvekkeella tupakoinnin voisi kieltää, koska ei ole oikein, että joutuu pitämään ikkunoita ja partsin ovea säpissä sen takia että joku muu polttaa.