Astianpesukonetta hankkimassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Ai niin, ei ne Indesitit huonoja ole. Muijan vanhemmilla on nyt 14 vuotta vanha Indesit, ja siellä se vaan pesee ja jyllää, seinään kytkemisen jälkeen sille ei ole tehty yhtään mitään. Että voi halvalla saada jopa joskus hyvääkin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi APK ostaa, kun vuokralaisella vetelee viimeisiä moinen. Veikon Koneella oli joku perus-Siemens tarjouksessa vajaa 300e. Onkohan moinen laatua? 2v takuun antavat... Asennus + kuljetus huikeat 60 euroa, Saksassa moinen palvelu maksoi 12 euroa ja matkaa 5x enemmän.

Mikähän voisi olla vikana kun yläosan astiat eivät lähde enää puhtaiksi, eli se yläsuihku on olematon. Myöskään vastus ei lämpiä eikä vesi sen mukana...

Gigantista tommonen:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...D=YnDD4QFHrAcAAAESPgYjTiOD&CatalogCategoryID=

Joko sitä ostaa halvan tai sitten ostaa Mielen. Itse päädyin jälkimmäiseen vuonna 1997 ja kerran piti tilata alkuperäisvaraosa joka meni heittämällä sisään. Epäilen, että vehje kestää vielä toiset 12 vuotta.

Vuokraisäntänä olen sitä mieltä että halvin on paras. Tuon saa kuitenkin verovähennyksiin vaikka hajoisi joka vuosi.

Meillä on tommonen pikku-siemens pelannu hyvin...oisko tuo kolmisen vuotta (tai ylikin) ollu käytössä...

Huppe, mulla on halpisastianpesukone ja vituttaa joka kerta kun sen avaa pesun jälkeen. Se ei meinaan kuivaa niitä astioita kunnolla, kaikki muut paitsi lautaset ja aterimet pitää pistää erikseen kuivauskaappiin kuivumaan. Vuokranantajana sua ei ehkä kiinnosta, mutta vuokralaistasi saattaa kiinnostaa :D. Kuivaustoiminto oli tuossa koneessa luokiteltu B:ksi ja oliskohan se A-luokan kuivumistuloksen antava maksanu 50e enemmän, mut kun ei just sillon ollu rahaa. Enkä tod ajatellu että se olis niin iso asia, mut nykyään kyllä vituttaa.

AAA-kone tietenkin hankitaan eikä mitään paskaa...

Mikähän voisi olla vikana kun yläosan astiat eivät lähde enää puhtaiksi, eli se yläsuihku on olematon.

Onko yläosan suihku puhdistettu lähiaikoina? Meillä ainakin sinne päätyy välillä pientä moskaa ja esim. pienetkin kananmunankuorien sirpaleet tukkii suihkun tehokkaasti. Plus jos siellä on moskaa, suihku lähinnä levittelee sitä ympäri konetta.

No tuo olisi varmasti mahdollista puhdistaakin, mutta eipä tuota vettä mitenkään lämpimäksi saa.... Huonolla tsägällä pumppu + lämpövastus rikki, vaihtaminen maksanee maltaita.

Pikkuvihjeenä voin kertoa, että nykyisen kulutuskulttuurin vallitessa on helppo löytää ilmaiseksi toimivia ja pikkuvikaisia kodinkoneita. Mulla on esimerkiksi apk, pesukone, arkkupakastin ja jääkaappi dyykattu elektroniikka keräyspisteestä. Kaikki muut oli ehjiä paitsi jääkaappi johon jouduin vaihtamaan virtakytkimen.

Mutta toisaalta nykyään on suurimmalla osalla ihmisistä sellainen periaate, että aina pakko ostaa kaikki uutena. Harmillista sikäli, että valinnan varaa noilla keräyspisteillä riittää.

Pikkuvihjeenä voin kertoa, että nykyisen kulutuskulttuurin vallitessa on helppo löytää ilmaiseksi toimivia ja pikkuvikaisia kodinkoneita. Mulla on esimerkiksi apk, pesukone, arkkupakastin ja jääkaappi dyykattu elektroniikka keräyspisteestä. Kaikki muut oli ehjiä paitsi jääkaappi johon jouduin vaihtamaan virtakytkimen.

Mutta toisaalta nykyään on suurimmalla osalla ihmisistä sellainen periaate, että aina pakko ostaa kaikki uutena. Harmillista sikäli, että valinnan varaa noilla keräyspisteillä riittää.

Mä tunnustan kuuluneeni ennen tuohon "vaan uus kelpaa"ryhmään, mut perjantaina tein huutonetistä ihan kivan löydön eikä kaduta pätkääkään..
Tiskari oli ihan uuden veroinen ja hinta kohdallaan.

Itelläni käyny mäihä ku kaverini haluu myydä väkisin kallista vähänkäytettyä kamaa pikkurahalla. Ensiks n 800e pesukone satasella, ja eilen Sony 32" taulu-tv 200e. Kyllä mulle kelpaa.

Ostettiin tuossa viime syksynä citymarketista Hoover merkkinen pesukone, jossa oli AAA-pesuluokka ja kaikkee muuta sälää. Helppo käyttää ja kohtuu hiljainen 5 pesuohjelmaa, jossa mukana eco, rapid ym. Oli silloin tarjouksessa about 300 € ja oikea hinta oli 499 €

Viime viikolla näky olevan samanlainen kone taas tarjouksessa cittarissa ja hinta oli alle 300€

edit: Kannattaa tsekata että pesukoneessa on sisuskalut metallia, eikä muovia...

Onkos kellään kokemusta näistä pöytämallin astianpesukoneista? Eilen tiskasin parisen tuntia ja tulin taas siihen lopputulokseen ettei tuo oo ihmisen hommaa. Isoa astianpesukonetta ei oikein saa mahtumaan keittiöön ja vähän turhakin se olisi näin yhden ihmisen talouteen.

Jos joku viitsisi vähän kertoa kokemuksia ja vinkkejä niin helpottaisi asioita taas kummasti :)

Edit: Hintahaarukka olisi noin 200-400 euroa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom