Askelkyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
BUMP

Tässä just valmistaudun taas askelkyykkytreeniin, kun kotona treenaan ilman kyykkytelineitä niin pakko tehdä tätä. Muuten tosi kiva liike mutta hengästyttää! (kunto surkea kyllä) Onkos täällä muita jotka tykkää? Luulis että pakaroihin ainakin ottaa kivasti. Etureidet ehkä jää vähän liian vähälle treenille tässä?

Kokeile PPP80 bulgarialaista kyykkyä :)

Joo kiitti, pitää kokeilla. Aika pitkälti näyttää samalta kuin askelkyykky kylläkin. Alkaa jo askelkyykynkin kanssa olla ongelma noi painot, 60 kg saan vielä itse niskan taakse, mutta teen nykyään 70 kilolla, jossa kämppiksen pitää auttaa että saan ne niskaan. 80 kg en usko että saan enää mitenkään niskan taakse. Pakko ostaa telineet... kallista :(

Minä teen askelkyykkyä ihan vakituisesti, tosin aika harvoin ku kierrätän liikkeitä. Kerran kahdessa viikossa tulee tehtyä. Askelkyykkykävelynä käsipainoilla teen. Keväällä tein tätä ekaa kertaa, tais olla 10kg tai 12,5kg käsipainot käsissä ja oliskohan mennyt jotain 20-30 askelta eli 10-15 per jalka. Viimeks ku tein nii meni 20kg käsipainoilla 40 askelta. Tuntuu hyvin perseessä ja reisissä :)

Minä teen askelkyykkyä ihan vakituisesti, tosin aika harvoin ku kierrätän liikkeitä. Kerran kahdessa viikossa tulee tehtyä. Askelkyykkykävelynä käsipainoilla teen. Keväällä tein tätä ekaa kertaa, tais olla 10kg tai 12,5kg käsipainot käsissä ja oliskohan mennyt jotain 20-30 askelta eli 10-15 per jalka. Viimeks ku tein nii meni 20kg käsipainoilla 40 askelta. Tuntuu hyvin perseessä ja reisissä :)

Mä yritän saada tässäkin sarjapituudet sinne 6-10 per jalka... tosin nyt oon joutunu tyytymään välillä 12-14 toiston sarjoihin 60 kilolla (levytanko) jos ei saa kavereilta apua isompien painojen niskaanlaittoon.

Mutta joo, etenkin perseessä tuntuu hyvin.

Minä taas tykkään tehdä vähä pitempää sarjaa, nykyään ei tuu alle 15 toiston settejä askelkyykyssä tehtyä.. Kohta tulee onneks oikeen kokoset käsipainot tonne salille nii saa vähä lisätä rautaa :) Tangolla on imo aika ikävä tehdä..

Mulla askelkyykky kuuluu käytännössä jokaiseen (jalka)treeniin. Itselleni paremmin toimiva liike kuin esim takakyykky(jossa en saa etureisiin kuitenkaan kunnolla osumaa, ja alaselkä kipeytyy jos tyyli pettää yhtään) tai prässi. 1-jakoisilla treenatessa tulee tehtyä askelkyykky ja reiden ojennus(joka muuten on huomattavan rankkaa kolmen askelkyykky setin jälkeen, vaikka takareidet ja perse saavatkin eniten osumaa niissä), muilla ohjelmilla yleensä takakyykky kevyillä painoilla noiden jälkeen.

Yleensä teen käsipainoilla(viimeks 25kg käsipaino per käsi) 6-8 toistoa per jalka, 2-3 sarjaa. Jos tilaa löytyy, niin kyykin eteenpäin, muuten vaan paikallaan vuorotellen. Ylivoimainen suosikkini jalkaliikkeistä :)

Oot Feint ilmeisesti nainen? Mitä tirkistelin teidän punttimimmi-puolella, niin ilmeisesti tosi monet mimmit suosii askelkyykkyä. Mä teen sitä myös siksi, että en jaksa tehdä maastavetoa ja se ottaa niin hyvin perseeseen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa tehdä askelkyykky astumalla taaksepäin eikä eteenpäin! Paino koko ajan etummaisella jalalla. Liike on paremmin hallinnassa eikä tarvitse ponnistaa takaisin aloitusasentoon. Taaksepäin astuminen myös eristää liikkeen vaikutuksen paremmin pakaran seudulle.

Mulla askelkyykky on kuulunut jokaiseen jalkatreeniin jo 7-8 vuoden ajan. :) Tytöt tykkää kun on perseessä hyvin lihaa.

Joo itekki muistan kuinka askelkyykyn teho pääs yllättämään ku pitkän tauon jälkeen teki - seuraavat 3 päivää piti kävellä jalat tikkusuorina ja portaita ei voinu nousta ku ois pitäny koukistaa jalkaa ja ponnistaa :D 20kg kässäreillä vedän 10:n toiston sarjaa... pisteet vaan yhelle meiän salilla käyvälle hirmulle joka puskee 120 kiloa rautaa niskan takana 10:n toiston settejä :worship:

Kaihdan askelkyykkyä just sen raakuuden takia. Perse huutaa hoosiannaa varsinki jos tekee tota etenevää askelkyykkyä.

Tykkäättekö muuten laskea polven ihan maahan asti?

Oi, askelkyykky, tuo pakaroiden ihana kipeyttäjä ja kasvattaja :)

Itse teen myös lähes joka jalkatreenissä askelkyykkyä. Lisäpainojen määrä vaihtelee tavoitellun toistomäärän mukaan. 50 kilon käsipainoilla n. 12 askeleen sarjasta 35 kilon käsipainoilla n. 25 askeleen sarjaan.

no vielä enemmän (y)sjmv on sitä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom