Askelkyykky ilman askelta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
CCC sanoi:
Tarkoitatko suurinpiirtein tätä liikettä: http://spidersport.com/pistol_en.php mutta painojen kanssa? Itse en saa kuin kolme tehtyä ilman mitään painoja. No, olenkin vielä aika aloittelija.

Mä en jostain syystä pääse katsomaan tota linkkiä...

CCC sanoi:

Toi linkki toimii, mutta liike ei oo sama. Eli mä pidän molemmat jalat maassa toinen edessä ja toinen takana, siitä kyykkään suoraan alaspäin. Eli etummainen jalka tulee 90 asteen kulmaan ja takimmaisen jalan polvi koukistuu kohti maata.. Sekavaa, mutta toivottavasti ymmärrät.:)

Siru sanoi:
Toi linkki toimii, mutta liike ei oo sama. Eli mä pidän molemmat jalat maassa toinen edessä ja toinen takana, siitä kyykkään suoraan alaspäin. Eli etummainen jalka tulee 90 asteen kulmaan ja takimmaisen jalan polvi koukistuu kohti maata.. Sekavaa, mutta toivottavasti ymmärrät.:)
Ok, ymmärrän. :) Aika kova kunto ja hyvä tasapaino täytyy olla, jos tuota linkittämääni liikettä tekee lisäpainoilla..

CCC sanoi:
Ok, ymmärrän. :) Aika kova kunto ja hyvä tasapaino täytyy olla, jos tuota linkittämääni liikettä tekee lisäpainoilla..

Siinä oot kyllä ihan oikeessa. Aikamoiselta taituroinnilta näytti mun silmiin.:)

TheLORD sanoi:
Eli onko kuinka tehokas liike tuo askel kyykky ilman askelta?

Suoritustapa : Askelkyykyn alaasento ja noustaa ylös mutta pidetään molemmat jalat koko ajan maassa.

eikös tämä ole sama liike mitä Lee Priest tekee videossa The Blond Myth? joo, kyllä se on :thumbs:

CCC sanoi:

ihme hommia sitä kokee.

vanhana lätkän pelaajana noita luistimilla tein iha helposti ulkojäillä viime talvena. nyt koetan tässä, ei mitää toivoa tasapainosta. luistimilla pitää ottaa huomioo että pienessä vauhissahan siinä ollaan, auttaa tasapainoon. mutta kyllä noita ainaki niin ihan helposti jakso tehä :)

Kerran ton liikkeen kun opettelee, niin ei sita unohda. Itse tein tuota junnuna tosi palojon kun valmentaja ei paastany punttisalille. Ihan omalla painolla tuli vaannettya sellasia 15 - 25 sarjoja.
ensimmaista kertaa kun kyykasin sain 90 kg 5 kertaa. ompaino oli silloin 68, ja ikaa 16 vee.
yhden jalan kyykky toimii. suositelvaaa jos esim vikaa lonkissa, toinen jalka lyhyempi.
Mainitsin pienet painot tossa aikaisemmin, tarkoitin 50 - 60 kg. Tata on myos joteinkin turvallisempi pumppailla kun on vasynyt muutamasta kyykkysarjasta. Ei ole niin paljon romua niskassa.
Polvea jos paastan varpaiden etupuolelle, niiin ajai. Mulla on molemmista polvista patella revenny monta kertaa, oon ikani harrastanu kaikkia hyppylajeja.

Siru sanoi:
. Eli mä pidän molemmat jalat maassa toinen edessä ja toinen takana, siitä kyykkään suoraan alaspäin. Eli etummainen jalka tulee 90 asteen kulmaan ja takimmaisen jalan polvi koukistuu kohti maata..

Minä teen myös näin, tuntuu paremmin persuuksissa. Eikös toi linkitetty kyykky ole jotain niitä soturi-juttuja, mikäs se linkki oli, harjoittelu.net tai harjoitus.net, siellä taisi olla myös siitä giryan-kuulasta, jos muistan oikein. Sen verran on heikot jalat, ettei toi kyykky onnistu vaikka ottaisin tukea kädellä.

Joo siis toi CCC linkki on yhen jalan kyykky, mutta se askelkyykky ilman askelia on ihan loistava liike ja paljon helpommin hallittavissa kuin se normaali. Kannattaa kokeilla, Pauliina Taluskin suosittelee lämpimästi!:D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
MrIks sanoi:
Joo siis toi CCC linkki on yhen jalan kyykky, mutta se askelkyykky ilman askelia on ihan loistava liike ja paljon helpommin hallittavissa kuin se normaali. Kannattaa kokeilla, Pauliina Taluskin suosittelee lämpimästi!:D

No hyvä tietää, etten tee mitään mikä rikkoo paikkoja. Tänään taas reenivuorossa kyykkäilyä.:)

Mun mielestä se askeltaminen askelkyykyssä on haitallista,
siis kun tekee aina vuorotellen yhden toiston toiselle jalalle ja sit seuraavan toiston taas toiselle.
Ainakin kun näkee miten iso osa jengistä askeltaa,
eli se on sellasta pongahtelua jalalta toiselle.
Liikaa painoa ja olematon kontrolli, poing poing poing poing....

Mutta nyt kysmä: onko siinä mitään mieltä tehdä tuota yhden jalan kyykkyä ja normikyykkyä samassa reenissä?
Siis tarkoitan kun kovin samoihin lihaksiin kuitenkin ottavat hyvin samankaltaisella liikeradalla.

SerialLoser sanoi:
Mun mielestä se askeltaminen askelkyykyssä on haitallista,
siis kun tekee aina vuorotellen yhden toiston toiselle jalalle ja sit seuraavan toiston taas toiselle.
Ainakin kun näkee miten iso osa jengistä askeltaa,
eli se on sellasta pongahtelua jalalta toiselle.
Liikaa painoa ja olematon kontrolli, poing poing poing poing....

Mutta nyt kysmä: onko siinä mitään mieltä tehdä tuota yhden jalan kyykkyä ja normikyykkyä samassa reenissä?
Siis tarkoitan kun kovin samoihin lihaksiin kuitenkin ottavat hyvin samankaltaisella liikeradalla.

Siksi se eteenpäin kävellen tehty tyyli on ehdottomasti paras. Siinä liikerata säilyy luonnollisena ja työntö tulee kokoajan ylöspäin eikä takaviistoon kuten usein paikallaan tehtynä.

Miksi ei voisi tehdä kyykyn kanssa samassa treenissä? Esimerkiksi kyykyn päälle 2-3x15-30m sopivat romut niskassa, niin tuska on helvetillinen.

Siis tarkoitan kun kovin samoihin lihaksiin kuitenkin ottavat hyvin samankaltaisella liikeradalla.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin saan paremman tuntuman tohon pakaraan askelkyykyllä, mutta mä en hyppele jalalta toisella vaan jalat pysyy visusti maassa koko suorituksen ajan. Ja teen askelkyykkyä vaan joka toisena jalkatreenipäivänä. Tavallinen kyykky ei ota niin hyvon takalistoon kun askelkyykky.

Jos joku tekisi aidosti yhden jalan voimanostokyykkyä ilman varusteita edes yhden toiston 150 kilolla, niin siinä olis ehkäpä paras kyykkääjä koskaan. Mikäs mahtaa olla suurin ilman varusteita tehty kyykky?

CCC sanoi:

En tee tuota liikettä, koska asento on epämukava, mutta teen yhden jalan kyykkyä kuitenkin. Eli korkean laatikon päältä laskeudun yhdellä jalalla alas aivan kuin kyykkäisin. Toinen jalka ei siis kuin hipaise lattiaa alhaalla. Siinä käytän pieniä painoja (30 kg ->).

eräs bulgarialainen kolmiloikkaaja khristo markov (17.92) teki yhden jalan kyykkyä 200 kilolla. toki syvyys ei vaakasuoran alle mennyt hyvin oletettavasti, mutta tuskin se mikään 4/5 kääkkäkään oli bulgarialaiset tuntien.
reipas poika :D

Jos saitilta loytyy pikaluistelijoita, niin luulis tollaisia reilysti yli 100kg miehia loytyvan.
Kolmiloikkaajia on muuten kahta eri sorttia. Voimalla hyppaajia, ja sitten tietysti tama britti jonka yhenjalan kyykky on varmaan -2 kiloo :)

Yks tehokas askelkyykky variaatio on laittaa takimmainen jalka penkin päälle ja etummaisella laskeutua ales. Raskaan kyykkäämisen jälkeen tämä askelvariaatio polttaa etureisiä ja vie mehut lopullisesti jaloista! kokeilemisen arvoinen!

Bisley sanoi:
Yks tehokas askelkyykky variaatio on laittaa takimmainen jalka penkin päälle ja etummaisella laskeutua ales. Raskaan kyykkäämisen jälkeen tämä askelvariaatio polttaa etureisiä ja vie mehut lopullisesti jaloista! kokeilemisen arvoinen!

Tai laittaa se etummainen jalka pienen korokkeen päälle ja kyykätä pohjaan asti. :whip:

Bisley sanoi:

Jep. Vaikka yleensä en pidäkään lihaskipua tai pumppia minään, täytyy kyllä myöntää että kipu etureisissä on aika uskomaton. Ite teen tuota toisena alakroppapäivänä sillain, että etujalka on vielä korokkeen päällä ja menen ihan pohjiin. Etujalassa polttaa niin paljon viimesillä toistoilla että meinaa itku tulla, lisäksi liike venyttää kivasti takajalan puoleisia lonkankoukistajia. :D
Lisäpainoina käytän käsipainoja molemmissa käsissä. Saa samalla epäkkäätkin treeniä. ;)

edit: Oho, miten en huomannutkaan tota Sepsiksen lisäystä ollenkaan? Heh.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom