Askelkyykky ilman askelta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
Eli onko kuinka tehokas liike tuo askel kyykky ilman askelta?

Suoritustapa : Askelkyykyn alaasento ja noustaa ylös mutta pidetään molemmat jalat koko ajan maassa.

Puhut ilmeisesti yhden jalan kyykystä :)!Itse tykkään siitä ehkä enemmänkin kuin askelkyykystä,koska siinä ei tule jalan vaihdon aiheuttamaa lepotaukoa yhdelle jalalle vaan jalka kerrallaan tehtynä voi väsyttää lihaksen ehkä vieläkin enemmän loppuun asti. Tällä perusteella voisin sanoa että se on tehokkaampi kuin askelkyykky.

Ei ole yhdenjalan kyykky. Yhdenjalan kyykyssä toisen jalan aktiivisuus liikkeestä yritetään minimoida. Eli tuo kuvailemasi tyyli on ihan normaali askelkyykky, jossa suoritus tehdään ensin toiselle puolelle ja sitten toiselle. Suoritustavassa ei ole mitään vikaa, kehomielessä ehkä jopa parempi suoritustapa kuin "normaali"

toolate sanoi:
Ei ole yhdenjalan kyykky. Yhdenjalan kyykyssä toisen jalan aktiivisuus liikkeestä yritetään minimoida. Eli tuo kuvailemasi tyyli on ihan normaali askelkyykky, jossa suoritus tehdään ensin toiselle puolelle ja sitten toiselle. Suoritustavassa ei ole mitään vikaa, kehomielessä ehkä jopa parempi suoritustapa kuin "normaali"

OK. Ajattelin näköjään liiaksi tuota "molemmat jalat pidetään koko ajan maassa".

Voihan normaalin askelkyykynkin tehdä ensin vaikka 15 toistoa toiselle puolen ja sitten toiselle. Tässä jalat paikallaan versiossa olisi vain parempi kontrolli kun ei tarvi toista jalkaa siirrellä ees taas.

askelkyykkyyn suosittelen kävelytyyliä. levy syliin ja käytävälle kärsimään. pitkiä askelia suoraa linjaa pitkin pitäen lantio koko ajan edessä. lisävaikeutta levykierrolla etummaisen tai takimmaisen jalan puolelle.

yhden jalan kyykky on kova ja suositeltava liike. takimmainen jalka pikku korokkeella tasapainottamassa liikettä, mutta etummainen tekee työn. jos saa omalla painolla kympin, menee jo hyvin. jalkojen etäisyys sellainen, että ala-asennossa etujalan polvi on pystysuoralla linjalla samassa kohdassa varpaiden kanssa.

jto sanoi:
yhden jalan kyykky on kova ja suositeltava liike. takimmainen jalka pikku korokkeella tasapainottamassa liikettä, mutta etummainen tekee työn. jos saa omalla painolla kympin, menee jo hyvin. jalkojen etäisyys sellainen, että ala-asennossa etujalan polvi on pystysuoralla linjalla samassa kohdassa varpaiden kanssa.

Tuota polvea kannataa tarkkailla etta ei mene varpaiden etupuolelle. Loistava liike tulee usein tehtya peinilla painoilla kyykyn jalkeen.

:offtopic: En ole kyllä aikaan tipahtanut threadin nimelle näin paljoa :hyper: Olin aivan varma, että sisältö olisi jotain hysteerisempää. Mitä seuraavaksi, hauiskääntö ilman kääntöä, kulmasoutu ilman kulmaa, vai kenties penkkipunnerrus ilman penkkiä JA punnerrusta?

Itsellä toimii parhaiten tuo eteenpäin kävely tyyli, tosin olen sitä tehnyt ihan tanko niskassa, enkä tuollai paino sylissä. Vaatii paljon tilaa, mutta varsinkin persauksiin tuntuu ottavan pirusti.

Mulla on aina alakroppa-treneeissä joku yhden jalan variaatio pääliikkeen jälkeen, tykkään kovasti. Poistaa lihasepätasapainoja ja vahvistaa just oikeita lihaksia.

MKM sanoi:
Yhdyn aiempiin kirjoittajiin. Yhden jalan kyykky, jossa itse suosin käsipainoja, on hieno liike.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSingleLegSplitSquat.html

...etujalan pistäisin ehkä vielä sentin pari tuota edemmäs, jottei varvaslinja ylity.

Jees, ihan lemppari liike kun pistää vielä ETUJALAN alle korokkeen, jotta liikerata kasvaa. "Käänteinen" askelkyykky (askel siis taakse ja etujalalla takaisin eteen) ja askelkyykky korkealle korokkeelle on kans loistavia.

pienet painot saa unohtaa myös. ei ole mikään synti lyödä romua niskaan ja tehdä itelleen kunnolla woimaa. toi ei oo mikään höpöhöpöliike vaan erinomanen perusvoimaliike myös. se polvi saa mennä varpaiden yli, jos ei polvissa ole erityisiä ongelmia ollut. muussa tapauksessa saapi jäädä samaan linjaan. polvikulma ei niin pieneksi mene, että se suurempaa haittaa aiheuttas. sitten, kun sieltä alhaalta nousee 150kg, puhutaan jo eri rasituksista.

jalkakyykky ilman jalkoja hehe! Itse teen aina askenkyykyn ilman askelta. Askeleet vievät mielestäni vain turhaan energiaa. En kyllä ole liikkeeseen hirveästi perehtynyt mutta tuntuu paremmalta noin.

Mitäs on kokeneemmat mieltä onko ok tehdä askelkyykkyä telineessä? Tämäkin versio siis ilman askelta..:) Itse saan siinä paremmin pidettyä tasapainon kurissa ja keskittyminen itse liikkeeseen on helpompaa.

Siru sanoi:
Mitäs on kokeneemmat mieltä onko ok tehdä askelkyykkyä telineessä? Tämäkin versio siis ilman askelta..:) Itse saan siinä paremmin pidettyä tasapainon kurissa ja keskittyminen itse liikkeeseen on helpompaa.

Toki liikkeen voi tehdä smith -laitteellakin, mutta suosin ehdottomasti vapaita painoja. Tasapainottelu kutsuu mukaan lisää lihaksia ja mitä useampia lihaksia toiminnassa on mukana, sitä tehokkaammin ne kaikki aktivoituvat.

Olen nyt vähän confused. Tarkoitatteko askelkyykyllä yhden jalan kyykkyä, vai sitä ihan oikeaa askelkyykkyä ilman askeliä. Sitä jossa alkiasennossa on jalat erillään ja sitten vain painutaan alaspäin, joka on loistava esim smitissä tehtynä??!

Ite teen prässiä yksi jalka kerrallaan. Siinä jää toi tasapainoilu kokonaan pois mut heikomman ja vahvemman jalan välinen ero on kyllä tasaantunut. Normikyykyssäkään heikompi jalka ei vispaa enää sinne tänne kuten joskus. Sillointällöin teen myös korokkeelle nousua tanko niskassa sekä yhenjalankyykkyä smithissä.

Siru sanoi:

Mulla ainakin yksi suurimpia syitä tehdä yhenjalan juttuja on nimenomaan se stabilointi. On muuten helvetin vaikea alussa pysyä pystyssä kun yhenjalankyykkyjä vääntää, mutta aika äkkiä sen tasapainon kehittää.

edit: Habanlimppu? :lol2: Seuraava postaaja on varmaan sitten Habankaali. :D

MrIks sanoi:
Olen nyt vähän confused. Tarkoitatteko askelkyykyllä yhden jalan kyykkyä, vai sitä ihan oikeaa askelkyykkyä ilman askeliä. Sitä jossa alkiasennossa on jalat erillään ja sitten vain painutaan alaspäin, joka on loistava esim smitissä tehtynä??!

Mä tarkotin ainakin askelkyykkyä ilman askelta jalat erillään ja siitä sitte alas. Teen sen itse smithissä ja sen takia kyselinkin onko se muiden mielestä ok? En ole omalla salilla nimittäin juuri muiden nähnyt tekevän sitä niin... Mulle ainakin liike on aivan loistava. Tuntuma tulee tosi hyvin pakaraan.

Siru sanoi:
Mä tarkotin ainakin askelkyykkyä ilman askelta jalat erillään ja siitä sitte alas. Teen sen itse smithissä ja sen takia kyselinkin onko se muiden mielestä ok? En ole omalla salilla nimittäin juuri muiden nähnyt tekevän sitä niin... Mulle ainakin liike on aivan loistava. Tuntuma tulee tosi hyvin pakaraan.
Tarkoitatko suurinpiirtein tätä liikettä: http://spidersport.com/pistol_en.php mutta painojen kanssa? Itse en saa kuin kolme tehtyä ilman mitään painoja. No, olenkin vielä aika aloittelija.

Back
Ylös Bottom