Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
!Itse tykkään siitä ehkä enemmänkin kuin askelkyykystä,koska siinä ei tule jalan vaihdon aiheuttamaa lepotaukoa yhdelle jalalle vaan jalka kerrallaan tehtynä voi väsyttää lihaksen ehkä vieläkin enemmän loppuun asti. Tällä perusteella voisin sanoa että se on tehokkaampi kuin askelkyykky.toolate sanoi:Ei ole yhdenjalan kyykky. Yhdenjalan kyykyssä toisen jalan aktiivisuus liikkeestä yritetään minimoida. Eli tuo kuvailemasi tyyli on ihan normaali askelkyykky, jossa suoritus tehdään ensin toiselle puolelle ja sitten toiselle. Suoritustavassa ei ole mitään vikaa, kehomielessä ehkä jopa parempi suoritustapa kuin "normaali"
jto sanoi:yhden jalan kyykky on kova ja suositeltava liike. takimmainen jalka pikku korokkeella tasapainottamassa liikettä, mutta etummainen tekee työn. jos saa omalla painolla kympin, menee jo hyvin. jalkojen etäisyys sellainen, että ala-asennossa etujalan polvi on pystysuoralla linjalla samassa kohdassa varpaiden kanssa.
MKM sanoi:Yhdyn aiempiin kirjoittajiin. Yhden jalan kyykky, jossa itse suosin käsipainoja, on hieno liike.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSingleLegSplitSquat.html
...etujalan pistäisin ehkä vielä sentin pari tuota edemmäs, jottei varvaslinja ylity.
Siru sanoi:Mitäs on kokeneemmat mieltä onko ok tehdä askelkyykkyä telineessä? Tämäkin versio siis ilman askelta..Itse saan siinä paremmin pidettyä tasapainon kurissa ja keskittyminen itse liikkeeseen on helpompaa.
Siru sanoi:Mitäs on kokeneemmat mieltä onko ok tehdä askelkyykkyä telineessä? Tämäkin versio siis ilman askelta..Itse saan siinä paremmin pidettyä tasapainon kurissa ja keskittyminen itse liikkeeseen on helpompaa.
MrIks sanoi:Olen nyt vähän confused. Tarkoitatteko askelkyykyllä yhden jalan kyykkyä, vai sitä ihan oikeaa askelkyykkyä ilman askeliä. Sitä jossa alkiasennossa on jalat erillään ja sitten vain painutaan alaspäin, joka on loistava esim smitissä tehtynä??!
Tarkoitatko suurinpiirtein tätä liikettä: http://spidersport.com/pistol_en.php mutta painojen kanssa? Itse en saa kuin kolme tehtyä ilman mitään painoja. No, olenkin vielä aika aloittelija.Siru sanoi:Mä tarkotin ainakin askelkyykkyä ilman askelta jalat erillään ja siitä sitte alas. Teen sen itse smithissä ja sen takia kyselinkin onko se muiden mielestä ok? En ole omalla salilla nimittäin juuri muiden nähnyt tekevän sitä niin... Mulle ainakin liike on aivan loistava. Tuntuma tulee tosi hyvin pakaraan.