Mulle varmaan suurin motivaatio on aina ollut se liikunnan ilo. Joskus junnuna breikkasin ja voitin ihan pari kilpailuakin kunnes polvi pamahti ja tanssimisesta ei tullut mitään. Siitä jäi sitten liikunta melkein 7 vuodeksi kokonaan pois. Nyt päätin tän vuoden alussa että kaikki muuttuu. Ja on pikkuhiljaa muuttunutkin! Tossa pari viikkoa sitten tuli melkein itku silmään kun tajusin että nykyään sitä pitää pakottaa itsensä pitämään lepopäiviä, missä ennen vain odottamalla odotti et nyt ah lepäämään ja en jaksa nousta ylös jne. Samoin sellainen vahva, pikkuhiljaa, hitaasti sisälläni kasvava tunne siitä että "Tää on se juttu. Tää on JUST se juttu joka tulee olee _minua_ koko loppuelämäni. Tästä en halua luopua enää ikinä".
Eniten motivaatiota tuo se fiilis kun vaikka joogasta kotiin kävellessä keho tuntuu ihan uskomattomalta. Se on lämmin, notkea ja pehmeä. Tekee välillä vaan mieli halia itseään kun tulee niin hyvä olo siitä miltä tuntuu liikuntasuorituksen jälkeen. :haart:
Pikkuhiljaa tässä on tosiaan menty eteenpäin. Munkin liikunta alkoi tasan tarkkaan siitä että kävelin kaksi kertaa viikossa vaivasen 1,5km lenkin jonka jälkeen olin niin väsynyt
Nykyään sitä meneekin sitten punttia 3 kertaa, joogaa 2 kertaa ja vähän aerobista päälle joka viikko :whip:
Kyllä se liikunnan ilo tulee sieltä, pikkuhiljaa, omalla ajallaan varmasti!
Edit: Ainiin, tulikin mieleen että aika iso motivaati on ollut mulle myös asioista _lukeminen_. toisten kokemuksia, uusia tutkimuksia, ravitsemusterapiaa, liikunnanmuotoja ja kaikkea tulee luettua. Se tiedon saaminen ja se onnistumisen olo myös siitä että on sisäistänyt joitain asioita mitä on ennen pitänyt vaikeen on ollut hienoa.
Mä taidan myös olla niitä ihmisiä joita taulukot motivoi tosi paljon. Mulla on ollut tän vuoden alusta asti, vähän leikkimielellä pidetty,kalenteri seinällä josta oon vaan yliviivaustussilla aina värittänyt ne päivät jolloin oon harrastanut liikuntaa joka on kestänyt yli 30min. Saan jotain sairasta tyydytystä siitä kun katselen miten on vuoden aikana niitä merkkejä tullut pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Oon muutenkin tosi visuaalinen ihminen niin se näköärsytyksen saaminen on jotenkin hienoa
heh.