Arvostele mun dieetti

Elikkä threadin tarkoituksena on näppärästi arvostella toisten pakkislaisten dieettejä (myös bulkki on dieetti). Muistakaa kertoa vähintään seuraavat asiat kun esittelette ruokavalionne!

Ikä:
Paino:
Pituus:
Treenitausta:
Treenit & aerobiset/vko:
Tavoite (missä ajassa):

Eli tämä olis nyt mun arvosteltava dietti ruokavalioineen:

Aamupaino: 75kg
Pituus: 171cm
Treenitausta: 2,5v
Treenit & aerobiset/vko: tällä hetkellä nelijakoista treeniä 2on-1off, aerobinen ei vielä mukana.
Tavoite: Olla kesällä semmosessa kunnossa että kehtaa olla ilman paitaa (10%-15% rasvat)

Aamupala: hh pr r kcal
Kaurahiutale 100g 50 16 7,6 335
Whey-80 50g 2,5 40 3 210
omega-3 2kpl

Lounas:
Kanan filesuikaleet 200g 0 46 4,2 220
wok-vihannekset 200g 16 5 2 100
oliiviöljy 5g 0 0 5 45

Välipala:
Maitorahka 250g 13 23 0,2 143

Päivällinen:
Riisi/pasta 100g 43 10 3,5 250
kananfileesuik. 200g 0 46 4,2 220
wok-vihannekset 200g 16 5 2 100
oliiviöljy 5g 0 0 5 45

iltapala:
maitorahka 250g 13 23 0,2 143
mehukeitto 100g 2,2 0 0 9
vehnälese 10g 1,5 1,3 0,5 23

HH:157,2 P:215,3 R:37,4 kokonaiskalorit:1843

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos oisit vähän kattonu tarkemmin, nii oisit löytäny tälläisen threadin http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...ysymykset-paivittaisesta-ruokavaliosta-tanne/

Miten olet arvioinut rasvaprosenttisi? 10-15% heitto on aika iso arvio.

Painoosi nähden saat todella niukasti rasvaa, hyviä rasvoja tulisi ottaa dieetillä n. 1g/painokilo.

Aika niukasti tulee myös kaloreita, tai no enhän minä sun kulutusta tiedä, mutta mun silmään tuo näyttää aika vähältä.

Nuo rasvat jo sanottiinki, ja sitte proteiinia tossa on imo "liikaa". Varmaan 140-180 väliin ois parempi. Hiilaria sitte enempi niin jaksaa. Toi 1800 kcal/day on aikalailla sun lepokulutus, minkä alle ei käsittääkseni yleensä kannata mennä.

-> lähtisin isommilla kaloreilla liikkeelle ja seurailla pari vkoa painoa. Jos paino ei laske niin sitte on vielä varaa pudottaa siitä ruuasta. Sitte ku oot saanu sen pudotuksen käyntiin niin myöhemmin ottaa aerobisen mukaan. Just my 2 cents.

Ikä: 19
Paino: 93.5
Pituus: 184
Treenitausta: noin 2 vuotta
Treenit & aerobiset/vko: 3on1off työntävät/vetävät/jalat jaolla, ei aerobista vielä
Tavoite (missä ajassa): Heinäkuussa noin 10% rasvat. Tällä hetkellä arviolta 15% rasvat

Aloitin dietin noin 8 viikkoa sitten ja painoa oli silloin 97.5kg eli paino on tippunut noin 0.5kg per viikko. Tällä hetkellä kalorit 2900 ja makrot 30-35%p/40-45%h/20-25%r. Kaloreita ajattelin tiputtaa noin 100 aina kun painonlasku hidastuu tai loppuu. Kalorit tulee lähinnä lihasta, kanamunista, kasviksista, riisistä, perunasta, kaurahiutaleista, rypsiöljystä ja maitotuotteista.

treenipäivinä toki tulee palkkarin verran enemmän kaloreita, proteiinia jos miettii tiputtavansa niin olisko teidän mielestä järkevää siis ottaa esimerkiksi 100g pastaa myös lounaaseen ja tiputtaa kanan fileesuikaleiden määrä 150g lounaalla ja päivällisellä? :)

mun kulutus tällähetkellä on aika vähäistä päivinä jolloin treeniä ei ole, lähinnä vaan istun koneen ääres tehden tehtäviä tai koulussa.

- - - Updated - - -

Ikä: 19
Paino: 93.5
Pituus: 184
Treenitausta: noin 2 vuotta
Treenit & aerobiset/vko: 3on1off työntävät/vetävät/jalat jaolla, ei aerobista vielä
Tavoite (missä ajassa): Heinäkuussa noin 10% rasvat. Tällä hetkellä arviolta 15% rasvat

Aloitin dietin noin 8 viikkoa sitten ja painoa oli silloin 97.5kg eli paino on tippunut noin 0.5kg per viikko. Tällä hetkellä kalorit 2900 ja makrot 30-35%p/40-45%h/20-25%r. Kaloreita ajattelin tiputtaa noin 100 aina kun painonlasku hidastuu tai loppuu. Kalorit tulee lähinnä lihasta, kanamunista, kasviksista, riisistä, perunasta, kaurahiutaleista, rypsiöljystä ja maitotuotteista.

Maitotuotteet pois paitsi maitorahka. Tai ainakin näin mä aina oon tehny. muuten näyttää oikein hyvältä varsinkin jos tuotteet on jaoteltu näin:

aamupala: kaurahiutaleet kananmuna
lounas: liha riisi kasvikset (öljy)
välipala: maitotuotteet
päivällinen:peruna liha kasvikset (öljy)
iltapala:maitotuotteet/kananmuna (öljy)

tämä siis vain mun mielipide :)

treenipäivinä toki tulee palkkarin verran enemmän kaloreita, proteiinia jos miettii tiputtavansa niin olisko teidän mielestä järkevää siis ottaa esimerkiksi 100g pastaa myös lounaaseen ja tiputtaa kanan fileesuikaleiden määrä 150g lounaalla ja päivällisellä? :)
...

Jos näihin laskennallisiin kaavoihin, jotka kertoo peruskulutuksen, on uskominen niin sun painosella kaverilla kuluu ~1750kcal/d ihan vaan sillä että makaat sängyssä tekemättä mitään ja nukut 8h välissä.

Mun kehon elintoiminnot ja aivot yms. kuluttaa LASKENNALLISESTI 1880kcal/d ja painan 79-80.

Miehet: (66 + ( 13.7 x paino kg ) + ( 5 x pituus cm ) - ( 6.8 x ikä))*aktiivisuuskerroin
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...uksen-ja-kilokalorien-laskemisesta-dieetilla/

Helpommalla pääsee, kun kertoo 23,8 * omapaino * aktiivisuuskerroin (löytyy tuosta topicista.)

Kun oot laskenut itsellesi sen aktiivisuuskertoimella korjatun peruskulutuksen, niin siitä otat esim sen -500 kcal pois, kuitenkin niin että se ei menis sinne 1800kcal/d alle.

Jos näihin laskennallisiin kaavoihin, jotka kertoo peruskulutuksen, on uskominen niin sun painosella kaverilla kuluu ~1750kcal/d ihan vaan sillä että makaat sängyssä tekemättä mitään ja nukut 8h välissä.

Mun kehon elintoiminnot ja aivot yms. kuluttaa LASKENNALLISESTI 1880kcal/d ja painan 79-80.

Miehet: (66 + ( 13.7 x paino kg ) + ( 5 x pituus cm ) - ( 6.8 x ikä))*aktiivisuuskerroin
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...uksen-ja-kilokalorien-laskemisesta-dieetilla/

Helpommalla pääsee, kun kertoo 23,8 * omapaino * aktiivisuuskerroin (löytyy tuosta topicista.)

Kun oot laskenut itsellesi sen aktiivisuuskertoimella korjatun peruskulutuksen, niin siitä otat esim sen -500 kcal pois, kuitenkin niin että se ei menis sinne 1800kcal/d alle.

no kalorilaskurilla mä laskin tuon oman kulutukseni johonkin 2200kcal ilman treeniä jos en väärin muista. Mun mielestä toi on semmonen kalorimäärä, jolla painon pitäis lähteä alaviistoon kunhan lisään vielä aerobisia. Toki teidän vinkkien mukaan varmasti ehkä lisään hiilihydraatteja ja vähennän hieman proteiininsaantiani.

Itsehän aherran kesät talvet samalla tyylillä, dieetillä tosin aerobista n. 4h enempi viikossa. Offilla keräilen semmoset 200-400g LÄSKIÄ+lihaa viikossa, ennen dieettiä pyrin kuitenkin kuukauden pitämään painon samassa, jonka jälkeen aloitan aina 5 päivän "kitukuurin" eli 5 päivää mennään 1500-1600kcal/d ja viikonlopun aikaan tulee mässäiltyä semmonen reilu 10000kcal (Yleensä alkuviikosta aerobista + sunnuntaisin) ja ennen tota viikonloppua pumppaan lihat burnout -pisteeseen + lauantaiaamuna vetäsen vielä 3. tai 4. treenin ennen "herkkuja". Salilla ravataan 3-4krt viikossa + 6-8h aerobista (kuntopyöräillen tai juoksumatolla/mäkijuoksuna), "oikeita" töitä (eli kun poistun kotoa) ei ole kuin max. 2krt / viikko. Eli viikolla mennään melko pitkälle liha-kala-vihreävihannes-marja-öljy-manteli-linjalla ja viikonloppuisin syödään niin paljon kaikkea mahdollista kuin mitä ikinä vaan haluaa ja jaksaa. Dieettini etenee melko hyvin, mittaustulosten mukaan ei kataboliaa lihasten suhteen ole tapahtunut lainkaan, rasvaa palanut jo melkoisesti =D Tuloksista esimerkkinä kerrottakoon, että viime perjantai-iltana paino 58,9kg ja sitten viikonloppuna mätöt ja jo torstai-iltana vaaka näytti 58,1kg eli -0,8kg kuudessa päivässä. Dieettini on siitä mukava, että viikolla eletään "terveellisellä" vähähiilarisella dieetillä ja viikonloput syödään mitä ikinä tekeekään mieli, silti paino putoaa noin huimaa vauhtia. HUOM! Kaikki ruoka kulkee vaa'an kautta! Dieettini ei siis rajoita mitään eli joka viikonloppu saa mässyttää vaikka suklaata, sipsiä, pizzaa, alkoholia yms. pullamössöö ja tämä toimii... ainakin minulla =) Itse en myöskään ajattele ikinä että montako kaloria mikäkin kuluttaa, hulluksi tulee jos alkaa ravaamaan kalorilaskuri-sykemittareiden mukaan ja aletaan rajoittelemaan ruokavaliota turhan paljon.... Stressihän saa läskin tarraamaan entistä tiukemmin kroppaan? =D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom