Arvoituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu
Ratkaisu jorma ja kaaleppi- kysymykseen
Jorma laittaa kortsut päällekkäin ja alkaa panna naista numero 1. sitten hän ottaa päälimmäisen pois ja siirtyy numero 2:teen. Kaaleppi voi vielä käyttää päällä ollutta kortsua koska siinä ei vielä eritteitä ole ja ryhtyy hommiin numero 1. kanssa. Ennen kakkoseen siirtymistä hän laittaa Jorman käyttämän kortsun päälimmäiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

As I was going to St. Ives I met a man with seven wives. Each wife had seven sacks, each sack had seven cats, each cat had seven kits. Kits, cats, sacks, wives, how many were going to St. Ives?

Bonuspisteet: Mistä elokuvasta?

Oisko?

Yksi, tämä kertoja.

Elokuvaa en saa päähän, mutta tutun kuuloinen se on.

Nick_:n vastaus St.Ives-juttuun ol oikein.

Olikohan tuo säkki vaimo kysymys pulp fictionista? Samuel Jackson sen kuitenni tais sanoo..

Samuel L. Jackson vastas siihen kysymykseen ja sen kysys puhelimitse John McLanen perivihollinen :D

Ja leffahan oli Die Hard III: With a Vengeance. Samuel L. Jackson sanoi jotain tyyliin "what the fuck those other people were doing, sitting on the side of the road picking their nose perhaps?"

Maailmassa on olemassa 7 valtiota, joiden nimen suomenkielisessä kirjoitusasussa ei ole yhtään samaa kirjainta, kuin sanassa "Suomi". Mitkä maat ovat?
Esim. Japani ei kuulu näihin, kun nimi suomeksi on Japani eikä Japan.

Noiden mainittujen lisäksi öö... Chad, Ghana, Grenada

Kappas, :D kaksi niistä oli jo mainittu. Nyt jos vielä saivarrellaan niin Chad on suomeksi Tšad eli siitä jonkunmoinen s löytyy. :(

No katoppa :puusilmä:

Eli lukitaan vastaus:
Olet yksi munkki ja
-ekana päivänä et näe yhtään pistettä muilla -> olet sairastunut, koska vähintään yksi on sairastunut.
-näet yhden pisteen, ja hän ei ole poistunut ekana päivänä -> kaksi sairasta (muutenhan se pistepäinen olisi lähtenyt ensimmäisen ruokailun jälkeen). Eli olet se toinen
-näet kaksi pistettä, kumpikaan ei poistu kahden ruokailun jälkeen -> kolme sairasta -jne.

Yhteenveto:
Sinun pitää laskea montako sairastunutta näet. Sitten odotat yhtä monta ruokailua. Jos sairaat eivät ole silloin poistuneet, olet sairas ja te kaikki poistutte ruokailun jälkeen.

Jos olet oikeesti ratkassut ton itse, niin :worship:

Meinasin jo vetää "Kaarlot", mutta noinhan se menee. Toi on kyllä meikäläisellä just siinä rajoilla, että menee jakeluun.

Eli mikä on seuraava esine/tavara: Jos sen itse ostaa sitä ei itse tarviste, mutta jos sen itse tarvitsee sitä ei itse osta?

Luostariarvoitus
Jokainen munkki laskee näkemänsä sairaat munkit. Sairas munkki näkee yhden sairaan munkin vähemmän kuin terve munkki. Nyt sitten jokainen jättää osallistumatta päivittäiseen ruokailuun niin monta kertaa, kuinka monta sairasta munkkia näki. Paastoa ei kuitenkaan pidetä putkeen, vaan joka toinen päivä kaikki käyvät syömässä.

Sairas munkki: (tapahtuu päivänä P)
Kun munkki on pitänyt niin monta paastopäivää, kuin näki sairaita munkkeja, ja on seuraava paastopäivä (jos siis vielä paastoa jatkaisi), niin syömässä on tällöin vain sairaita munkkeja (terveet munkit ovat paastoamassa viimeistä päivää). Syömään tulleet munkit lähtevät samantien pois luostarista.

Terve munkki: (tapahtuu päivänä P + 1)
Viimeistä paastopäivää edeltävänä päivänä (jolloin siis kaikki syövät), kaikki munkit eivät tulekaan syömään. Osa munkeista on siis havainnut olevansa sairaita ja he ovat lähteneet luostarista. Tänä päivänä syömässä olevat ovat siis terveitä.

Erikoistapauksena on, että kaikki munkit ovat sairaita, jolloin kaikki paastoavat yhtä pitkään ja tulevat taas syömään yhtä monen paastopäivän jälkeen.

Joutui tätä vähän aikaa miettimään, enkä tästäkään ratkaisusta tiedä, rikonko jotain sääntöä...

EDIT: no tulihan sääntöjä vähän rikottua ja näköjään tehtyä homma ylimonimutkaisesti :)

tämä on aika vanha, mutta laitan silti:

Mies on käymässä illalla nukkumaan. Ennen nukkumaan menoa hän tepastelee ikkunalle, katsoo tyytyväisenä ulos ja sulkee verhot. Sitten hän sammuttaa valot ja käy petiin. Aamulla mies nousee ylös ja kävelee ikkunalle. Hän avaa verhot, katsoo ulos, avaa ikkunan ja hyppää alas kuolemaansa. Mikäs miehelle tuli?

Mies on käymässä illalla nukkumaan. Ennen nukkumaan menoa hän tepastelee ikkunalle, katsoo tyytyväisenä ulos ja sulkee verhot. Sitten hän sammuttaa valot ja käy petiin. Aamulla mies nousee ylös ja kävelee ikkunalle. Hän avaa verhot, katsoo ulos, avaa ikkunan ja hyppää alas kuolemaansa. Mikäs miehelle tuli?
ööh... Kuolema?

olisko
laiva ajanut karille, mies oli majakanvartija

olisko
laiva ajanut karille, mies oli majakanvartija

Tuo taitaa olla oikea vastaus arvoitukseen, mutta tuossa arvoituksessa ei kyllä silti ole oikein mitään tolkkua. Miksi ihmeessä mies sammutti majakan valot? Oliko tarkoitus alunperinkin tehdä itsemurha aamulla? Onko majakkavalon kytkin vessan valokytkimen vieressä niin, että sen voi sammuttaa vahingossa? Miksi aamulla piti tappaa itsensä? Olisiko tuosta työtapaturmasta saanut kuolemantuomion?

Tuo taitaa olla oikea vastaus arvoitukseen, mutta tuossa arvoituksessa ei kyllä silti ole oikein mitään tolkkua. Miksi ihmeessä mies sammutti majakan valot? Oliko tarkoitus alunperinkin tehdä itsemurha aamulla? Onko majakkavalon kytkin vessan valokytkimen vieressä niin, että sen voi sammuttaa vahingossa? Miksi aamulla piti tappaa itsensä? Olisiko tuosta työtapaturmasta saanut kuolemantuomion?

Se menee oikeesti jotenkin, että Mies asuu työpaikallaan. Hän oli ollut juhlimassa ulkona. Kun hän tuli yöllä kotiinsa väsyneenä ja vähän huppelissa. Hän meni rappuja yläkertaan ja käveli huoneeseensa. Sammutti valot ja meni nukkumaan. Aamulla mies heräsi, kurkkasi ikkunasta ulos ja teki itsemurhan. Mikä oli miehen ammatti?

Ja sitten Harry Potterista

Ensin mieti, mikä aina seuraa päivää, valoa sen,
mikä lankeaa yötä ennen, edellä pimeyden.
Nyt kerro, miten lamppu syttyy, välähtää salama,
tapahtuu se millä kiire on kamala.
Vielä nappaa alusta pois tavu viimeinen
ja lopun lopusta kirjain yksinäinen.
Kun jollain osaat sitoa yhteen tuloksen, jo vastaat:
Mitä otusta pussaamaan suostu et?

Tota samaa olen aina ihmetellyt. Tätä on kerrottu joskus yläasteella, ja kun joku ei ole arvannut (lue: ei kukaan), niin häntä on voinut haukkua tyhmäksi. Tämä lienee arvoituksen tarkoitus.

Ja sitten Harry Potterista

Ensin mieti, mikä aina seuraa päivää, valoa sen,
mikä lankeaa yötä ennen, edellä pimeyden.
Nyt kerro, miten lamppu syttyy, välähtää salama,
tapahtuu se millä kiire on kamala.
Vielä nappaa alusta pois tavu viimeinen
ja lopun lopusta kirjain yksinäinen.
Kun jollain osaat sitoa yhteen tuloksen, jo vastaat:
Mitä otusta pussaamaan suostu et?

Tyttöä?

Eli mikä on seuraava esine/tavara: Jos sen itse ostaa sitä ei itse tarviste, mutta jos sen itse tarvitsee sitä ei itse osta?

Tuohon käy vastaukseksi mikä tahansa vauvantarvike. Esimerkiksi tutti tai vaippa.

Itse olen kuullut arvoituksesta tämän version, jossa vastauksia on vain se yksi:

Who makes it, has no need of it.
Who buys it, has no use for it.
Who uses it can neither see nor feel it.

What is it?

Tuohon käy vastaukseksi mikä tahansa vauvantarvike. Esimerkiksi tutti tai vaippa.

Itse olen kuullut arvoituksesta tämän version, jossa vastauksia on vain se yksi:

Who makes it, has no need of it.
Who buys it, has no use for it.
Who uses it can neither see nor feel it.

What is it?

Mutta mitä tähän sanovat ne kansanopiston kurssilla itselleen ruumisarkkua tekevät?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom