Mites sä munakas toteutit nämä kymppikakskymppiset? Rupes vaan mietityttämään, että jos sarjat tehdään tossa alusta asti vähääkään kovempaa (lähelle failurea) niin sarja sarjalta painoa joutuu tiputtamaan todella paljon. Sarjatauotkin kun näköjään pitäis olla ihan minimaaliset (ja 10(!!!) sarjaa). Vetääkkö sit se kolmassadas kickbacki suosiolla vaan jollain gramman painolla?
Hauiksille olen tehnyt tätä 10/20 settiä vähän mukaillen. Mulla itsellä on hauisten osalta viikossa aina yksi extrapäivä, jolloin olen hyödyntänyt tätä yhtenä liikkeenä.
Tänään tein muistaakseni 6 sarjaa ja se oli kyllä ihan riittävästi. Alusta asti pyrin vetämään sarjat failureen asti kummassakin liikkeessä. 4-5 sarja taisi jäädä jo alle kympin, mutta en sitä niin vakavana näkisi. Viimeiseen sarjaan vähensin 5kg (scott-hauis taljassa), jotta sain kympin täyteen.
Tuon kickbackin osalta en valitettavasti pysty kokemuksia kertomaan, kun en ole vielä testannut. Liikkeenä saattanee olla herkempi juurikin painon vähentymiselle.
Tuossa 10/20 ideana oli, että se liike, jossa suoritetaan 20 toistoa, niin siinä voi suosiolla veivata vähän rumemmallakin tekniikalla. Eli käytä niissä kickbackeissa hieman momenttia tarvittaessa.
Jos ne painot tuppaa vähenemään aivan onnettomiksi, niin ota suosiolla vähän pidempi breikki sarjojen välissä. Minun mielestä tämmöisissäkin treenisysteemeissä kannattaa mennä sen oman työkapasiteetin ehdoilla. Jos tuntuu, ettei vain yksinertaisesti pysty tekemään tarvittavaa työmäärää, niin aloittaa suosiolla vähän pienemmällä määrällä ja koittaa vaikka treeni treeniltä vähitellen kasvattaa sitä volyymia (=kehitys).
Varsinkin, jos ei ole paljoa kokemusta/pohjaa erikoistekniikoista sun muiden hulluttelujen käytöstä, niin takuuvarmasti tulee suorituskyky näissä joutumaan koetukselle.