Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kävin tänään ensimmäistä kertaa ikinä salilla. Pyysin omistajalta neuvoa/ohjeita esim. kyykkyyn ja näytin ohjelmani - Arnoldin G6:n - ja hän haukkui ohjelman pystyyn. Mitä sain rivien välistä luettua niin takakyykky on tosiproille ja sarjoja oli yksi liikaa (4) tms. jotain mutinaa sarjoista. Tarjosi jotain 3-jakoista jumppajumppa-ohjelmaa, mutta treenasin kuitenkin G6:lla max. 30kg painoilla näin ensalkuun.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa ikinä salilla. Pyysin omistajalta neuvoa/ohjeita esim. kyykkyyn ja näytin ohjelmani - Arnoldin G6:n - ja hän haukkui ohjelman pystyyn. Mitä sain rivien välistä luettua niin takakyykky on tosiproille ja sarjoja oli yksi liikaa (4) tms. jotain mutinaa sarjoista. Tarjosi jotain 3-jakoista jumppajumppa-ohjelmaa, mutta treenasin kuitenkin G6:lla max. 30kg painoilla näin ensalkuun.

..... Hyvä että pidit pääsi :D

..... Hyvä että pidit pääsi :D

Nyt ajan päästä muistuu lisää mieleen tuosta keskustelusta. Piti lähinnä minuakin vitsinä, koska a) olen ottanut tyypillisen aloittelijan tyyliin ohjelman netistä b) ottamani ohjelma on per**stä c) vetosi vielä siihen että Arnold on tehnyt ohjelman huippuaikanansa ("luuletko että aloittelijat voi treenata ohjelmalla jolla Arnold on treenannut parhaimpina päivinänsä 70-luvulla. eikä tosta oo mitään hyötyä kun tuo on niin vanha ohjelma, nykyään on paljon parempi" -> "kyllä tällä aika moni aloittelija treenaa ja tuloksia on tullut, ja tää palvelee tarkoituksianikin parhaiten" -> "just joo hahahaha" ja tarjosi kolmejakoista kiskolaiteohjelmaa (kiskolaite = ei vapaat painot).. d) heti alussa näin raskasta treeniä

Ja tosiaan kyykkyyn oli selityksenä se että "älä noin nuorena riko selkääs" ja juurikin nuo että ne on ammattilaishommia.. Naurattaa nyt, mutta tilanteessa v**utti.

noni nyt 3vk arskaa takana, kehitystä tullu kun heittäny löylyä lisää

Pena: +15kg
Kyykky: +30kg
Lisäks otellu mavea yhen kovan sarjan kerran viikossa, siinä tulokset tullu ylös +40kg

Saapi nährä kui pitkälle pääsee suihkukonevauhtia lihasmuistin ansiosta...

30.1.2012 alkoi G6
Aloitus painot:
Kyykky 45kg
penkki 35kg
Ylätalja 40kg
Haukkarikääntö 15kg
Niskantakaa 20kg
Vatsoja 19>16>14>8

Päivittelen tässä tuloksia parikertaa kuussa.

Hei,
Pelaan futista 2-3kertaa viikos, 1 kerta on 10km juoksulenkki ja lihaskuntoo ja 1kerta säbää viikos..
Eihän se oo liikaa/häiritsevää tätä G6 kohtaan?

Eiliseltä reeniltä paikat mukavan kipeet:;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Hmm, nyt meni vaikeeks..
Salilla on vaan niin mahtava vuodattaa hikeä ja sillei.. Että ei viittis salista luopuu.. Futista on 12v takana ja kausialuillaan.. Ideoit?
Erilainen reeni salilla vai miten?

Samaa mieltä liikaa treeniä tulee. Mitä jos keventäisit saliosuutta esim. siten että otat 2 treeniä arskaa viikossa, ja pudotat sarjojen määrän 4->2.

Haetaanko tässä nyt sitä, että jaksan reenaa futist, vai että lihakset palautuu salille?
Ajattelin itse jos vähentäis kyykkyjä, mut muuten vetäis normaalist, ni jalat ois sit jees reeneihi.

Vähän vajaa kuukausi takana ilman aikaisempaa salitreeniä. Olen melko ruipelo, vähän vajaa 180cm ja päälle 55kg painoa. Tässä näitä tuloksia. Kommenttia otan mielellään vastaan.

Kyykky: 55kg -> 70kg (jätän hivenen vajaaksi, koska paikat tuntuu muuten hajoovan)
Penkki: 37,5kg -> 45kg (tanko osuu joka toistolla rintaan. Tulee perkuleen pitkä liikerata, kun mul on niin pieni rintakehä)
Leuat: Max 7 -> Max 13
Hauis: 17,5kg -> 24kg
Vatsat: 5kg niskantakana max 30 -> 10kg 10x3
NTP:n olen korvannut sivuviparilla, jossa käytän 12,5kg käsipainoa 10x3

Rasvaprossa mulla on aivan mitätön - kroppa on käytännössä pelkkää luuta ja sitkeetä lihasta. Tuntuu, että olkapäät ja haba on paisunut eniten. Vatsalihakset paistaa entistä selkeemmin. Boobsit ei vaan tunnu kasvavan vaikka sarjapainot nousee. Onko muuten lihaskasvun kannalta huono vetää vika sarja failureen. Paikat ei ainakaan ole kipeytynyt.

Mulla on tätä reilu 1,5kk takana enkä ole saanut juurikaan haukkaria kehittymään. En oo oikeen saanu tuntumaa noihin haukkareihin vaan poltetta tuntuu oikeastaan vaan ojentajissa. (Käytössä suora tanko)

Tyhmiä kysymyksiä

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

Millainen tauko näiden sarjojen välissä pitäisi pitää (vai suoraan putkeenko ne vedetään)?
Vedetäänkö leuat kämmenet naamaan päin vai poispäin?

Tein pieniä muutoksia ohjelmaan.

- kyykky 3x8 toistoa
- penkkipunnerrus kapealla otteella (ojentajille enemmän rasitusta)
- vipunostot tasapenkissä pienellä vastuksella
- leuanveto leveällä myötä- tai kapealla vastaotteella otetta vaihdellen
- hauiskääntö käsipainoilla vasaraotteella, forkut kasvuun
- istumaannousut lisäpainoilla (3x10)

Pidä sen verran taukoa, että pystyt tekemään kunnolla seuraavan sarjan. xMax sarja leuoissa saa ainakin mulla pumpum hakkaamaan siihen malliin että tarvii 2-3min taukoa.

Leuoissa otteella ei kovasti väliä. Leveää myötäotetta suositellaan koska se lähtökohtaisesti menee selälle paremmin kun ohjelmassa ei muita selkäliikkeitä ole. Todellisuudessa leuat saa menemään selälle otteesta riippumatta, hartialevysellä vastaotteella vaatii vähän enemmän tekniikkaa ja keskittymistä. Tee sillä mikä tuntuu parhaalta sulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom