Armeijasta lykkäystä, onko mahdollista näillä perustein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n4kk3
  • Aloitettu Aloitettu
Moro,

Olen asunut ulkomailla jo 8 vuotiaasti asti, mutta koska suomalainen olen, on mulla vielä palvelus edessä. Mulla ei mitään inttiä vastaan sinäänsä ole ja Santahaminaan meninkin 18 vuotiaana, mutta jouduin keskeyttämään puolessa välissä syövän takia. Tästä en kuitenkaan saanut C-papruja vaan B:tä tuli. Palvelusta on sitten lykätty kandin ja maisterinopintojen takia useita vuosia.

Nyt tilanne on sellainen, että asun ja työskentelen Kaakkois-Aasiassa. Muuttaminen Suomeen muutamaksi kuukaudeksi ei nyt vaan mitenkään onnistu. Olen eräässä firmassa töissä johtohommissa ja poismuuttaminen aiheuttaisi erittäin suuren ongelman kyseiselle firmalle. Lisäksi, mulla on oma firma pystyssä jonka johtaminen tuskin onnistuisi armeijasta käsin. Asuntolaina on myös maksettavana, joka onnistuisi huonosti intin päivärahoilla...

Olen jo yllämainituilla perusteilla saanut lykkäystä kerran, mutta onkohan se mahdollista uudestaan/jatkuvasti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rupee jehovaks, kuittaa intin parilla herätkää vartiotorni kaatuu lehden jako keikalla ja rahalliseksi korvaukseksi riittää pieni testamentti lahjoitus.

Lykkäystä voi tosiaan anoa jonnekin kylmekymppiseksi asti, oiskohan ollu 32v takarajana ja siinäkin vaiheessa voi yrittää anoa vapautusta kokonaan erikoistilanteen takia. Parhaiten tuo selviää kun oot suoraan esikuntaan yhteydessä ja käytte läpi tilanteen. Yks vaihtoehto on tietysti luopua Suomen kansalaisuudesta jos oot jo saanu toisen maan paperit maailmalta, hankaloittaa tietysti matkustamista täällä suunnalla, jne. mutta vapauttaa kaikista velvollisuuksista Suomessa, ite sitten vaan määriteltävä miten tärkeenä pitää sitä Suomen passia...

Lojut vaan siellä Aasiassa siihen asti, et oot yli 28v(?), ni et joudu enää palvelukseen. Sulla näyttäis olevan elämä kasassa. Et sä tossa vaiheessa saa intistä irti, ku kovan vitutuksen.

Eiköhän tolla saa lykättyä ihan hyvin. Ite kävin lääkäriltä hakemassa C:n paperit, jottei enää vanhemmalla iällä tarvi lähteä palvelukseen. Sinun tilanteessa kokisin tuon kaikkein parhaaksi.

Luettele muutamat ehdot että inttiin en tule ennenku saat hyvät luontaisedut ja rahaa saman verran mitä palkkasi tällähetkellä.

Ja ylennys mieluiten everstiksi tai majuriksi niin ja "työsuhde" auto. Ja alkuun semmoset 2 kk hl:ää. :)

Eiköhän tuossa sun tilanteessa lykkäys ole ihan hyväksyttävää. :)

Lykkäyksen saaminen ymmärtääkseni on vaikeampaa jo hiukan vanhemmalle miehelle. Turha sinne inttiin nyt muutenkaan on lähteä aikaa tuhlaamaan kun kerran on kunnon duunikin. Itse lähtisin varmasti hakemaan C-papruja etenkin, kun ottaa huomioon, että olet ulkomailla töissä eikä siellä ketään kiinnosta intti. Tuskin kai C Suomessakaan uodostuisi esteeksi työn saannille.

Rupee jehovaks, kuittaa intin parilla herätkää vartiotorni kaatuu lehden jako keikalla ja rahalliseksi korvaukseksi riittää pieni testamentti lahjoitus.

14v (18->32v) saarnaamista ja kokouksissa istumista vs pari kk armeijassa :whistle:

Mistäs toi 14 vuotta tulee,oma kokemus?

No tuossa suluissa sen koitin avata. 18v kutsunnat alkaa ja muistaakseni 32v asevelvollisuus loppuu. Koko tuon ajan kerran vuodessa uskon status on saatava paikalliselta johtotasolta.
Eli on oltava ihan oikeasti hommassa mukana.

No tuossa suluissa sen koitin avata. 18v kutsunnat alkaa ja muistaakseni 32v asevelvollisuus loppuu. Koko tuon ajan kerran vuodessa uskon status on saatava paikalliselta johtotasolta.
Eli on oltava ihan oikeasti hommassa mukana.
Hommaa lykkäystä niin pitkään kun mahdollista ja sitten liittyy veljiin ja eroaa kun ei enää armeijaan huolita. Onko jokin syy miksei tuo onnistuisi,jos siis haluaa keplotella?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom