Armeija tulevaisuutena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mrmacro
  • Aloitettu Aloitettu
Morjesta vaan kaikille! Olen lukenut legioonajuttuja täältä ja voin sanoa ihan suoraan et kiinnostaa... Olen tällä hetkellä 23 vuotias. Olen käynyt suomen armeijan olin vuoden kuskina ja tällä hetkellä olen Virossa armeijassa ns sotilaspoliiisikomppaniassa (tulin tänne tammikuussa ja 11 kk on maksimi palvelusaika) olen syntynyt virossa siksi olen täällä mutta olen 6 vuotiaasta saakka asunut suomessa. Syy miksi olen tällä hetkellä viron intissä että tuli vastoinkäymisiä yksityiselämässä ja en halunnut muuten vain hengailla ja ryypätä joten tulin vapaaehtoisesti tänne viron inttiiin....

Tulevaisuudessa kiinnostaisi legioona rauhanturvaamishommat tai jokin muu inttiin liittyvä myöskin kamppailulajit kiinnostaa minua. Onko teillä neuvoja antaa mitä tehdä legioona tai rauhanturvaamistehtävä hommiin valmistautuen?

Kiitoksia kaikille vastauksistanne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toki kannattaa tarkastaa Suomen Erikoisjääkäreiden vaatimukset ja millaisiin työtehtäviin heitä suunnataan. Ei kuitenkaan ole ihan perusvarusmieskouluttajia tai vastaavaa.

ois mielenkiintoista nähä millaista muualla on... kuvittelin et virossa ois asianmukainen meininki mut oon suoraan sanottuna pettynyt täällä löysempää kun suomen intissäkin.-.

No ei ranskan kielitaidosta kyllä ole yhtään haittaakaan. Vaikka se ei vaatimus olekkaan.

Näin olen minäkin käsittänyt. Ainakin mitä olen lukenut kokemuksia muukalaislegioonasta on niissä painotettu että vähintään alkeellinen ranska olisi syytä opiskella ennen legioonaa...

Saa nähä millanen paikka toi armeija on vuonna 2015 ku meikäläinen menee tonne

E: Eiku hetkinen! Ei tässä puhuttukkaan Suomen armeijan tulevaisuudesta pitäis lukee aloituspostaukset ekana.

Toki kannattaa tarkastaa Suomen Erikoisjääkäreiden vaatimukset ja millaisiin työtehtäviin heitä suunnataan. Ei kuitenkaan ole ihan perusvarusmieskouluttajia tai vastaavaa.

Käsittääkseni pitäisi olla ainakin AUK käytynä, mitä ketjun aloittaja ei vissiin ole tehnyt.

Oletko tarkistanut mahdollisuudet Viron kautta osallistua? Nato-maana ja jenkkien kaverina kentällä on miehiä.

Saa nähä millanen paikka toi armeija on vuonna 2015 ku meikäläinen menee tonne

E: Eiku hetkinen! Ei tässä puhuttukkaan Suomen armeijan tulevaisuudesta pitäis lukee aloituspostaukset ekana.
Varmaan pitkälti samanlainen kun se aina on ollu. Edellinen saapumiserä ja vanhemmat sukulaismiehet kertoo miten heillä oli paljon rankempaa ja että nykyajan asepalvelus on lasten leikkiä siihen verrattuna, paljon odottelua ja tyhjäntoimitusta, nakkien väistelyä ja aamujen laskemista.

Jos legioonaan aiot töihin, niin varmaa se sitoutumisen aste/oma motivaatio on ne ratkaisevimmat tekijät. Nämä molemmat kyllä varmasti legioonassa testataan, kun sinne ei käsittääkseni enään hyväksytä ihan ketä tahansa, joka menee värväystoimistoon. Ja se palvelusaika on heti se viisivuotta putkeen.

Jenkkiarmeijaan pääsee myös ulkomaalaisena, tosin pitää olla ensin Green Card eli käytännössä saada normaaleja töitä jenkkilässä eka.

Joku kranaatinheittimen kantaminen jossain Guayanan viidakossa ois varmaan yhtä tuskaa, mutta hupinsa kullakin. Tai duuni. Tai no voishan se olla virkistävää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Muugalaislegioonaan vaan. Suomessa ainakin aika hyvät respectit sellaiselle kuka siellä on palvellut ja jos järkevästi elää palveluksen niin varmasti ihan hyvän pohja kassan saa tulevaisuudelle.
Eiköhän tällä hetkellä ole vielä ihan mahdollista joutua sotimaan jos muugalaislegioonaan lähtee, eikös ranska jossakin selkkauskessa ole afrikan mantereella*??? vai olenko ihan pihalla.

Legioonassa ei edelleenkään tarvi osata ranskaa. Sitä oppii sitten siellä.

Ei, mutta sisäänpääsyprosentti on tätä nykyä todella pieni eikä kielitaisdosta varmasti ainakaan haittaa ole hakuprosessissa.

Muugalaislegioonaan vaan. Suomessa ainakin aika hyvät respectit sellaiselle kuka siellä on palvellut ja jos järkevästi elää palveluksen niin varmasti ihan hyvän pohja kassan saa tulevaisuudelle.
Eiköhän tällä hetkellä ole vielä ihan mahdollista joutua sotimaan jos muugalaislegioonaan lähtee, eikös ranska jossakin selkkauskessa ole afrikan mantereella*??? vai olenko ihan pihalla.

Kyllä, legioonasta Malin operaation osallistuu mm 1st Foreign Cavalry Regiment sekä 2nd Foreign Parachute Regiment

Ketjun aloittajana laittaisin vaan paperit vetämään mahdollisimman moneen paikkaan. Ota yhteys poriin ja pyri valmiuteen. Samoin kannattaa varmasti ottaa selvää myös mahdollisesta osallistumisesta Viron puollella. Tee lisäksi kevättrippi ranskaan ja käväise lomailun ohella legioonan värväystoimistossa. Ei sulla ole mitään hävittävääkään.

Toi on muuten hyvä idea. Eihän mulla oo mitään hävittävääkään. Täällä kohta ns P-kausi loppu alkaa lomat rullaamaan niin aikaa tutkia asioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom