Armeija ja punttisalin aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gouppi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!

Olen 19-vuotias poika täältä Kainuun Prikaatilta. Aloitin armeijan Heinäkuussa, ja nyt P-kauden loputtua ajattelin aloittaa punttisalitreenin ensi viikolla.

Sen verran voin kertoa ennakkoon, että armeijassa ruokavalio on erittäin säännöstelty ja terveellinen.
Tulee syötyä terveellisesti, mutta aina iltaisin menen sotkuun ja siellä menee sitten munkkikahvit naamaan. Tästä tulisi päästä eroon ensi viikolla.

Peruskulutus armeijassa on 2400 - 4400 kcal päivässä, riippuen päivän rasituksesta. Oli tuossa 15km marssi, jolloin kulutus oli mittarin mukaan 2400kcal + peruskulutus. Onhan se suolla täysvarustus päällä käveleminen suhteellisen raskasta.

Olen pitkään haaveillut painon laskemisesta, olen yrittänyt monesti kuntoilla, mutta homma on yleensä tyssännyt siihen etten ole löytänyt pitkäjänteisyyttä. Täällä armeijassa ei vapaa-aikana ole muuta tekemistä kun puntilla käyminen tai tuvassa istuminen (tai se sotku), joten ajattelin nyt aloittaa rasvanpolttotreenin.

Tarvitsisin hyviä neuvoja, jolla saisin laskettua painoa 10-15kg. Aikamääre olisi 18viikkoa, sen jälkeen on tj0. Armeijassa olisi siis tarkoitus laskea painoa mahdollisimman paljon. Läskiä löytyy eniten vatsan ja reisien alueelta.

Sanokaa ensinnäkin, onko tuo vauhti mahdollinen? karkeasti laskettuna tuo tekisi 0.6 - 0.9kg viikkoa
kohden.

Minkälainen kuntosalitreeni polttaa rasvaa mahdollisimman tehokkaasti?
Onko 18 viikon aikataulu liian tiukka muuttaakseen kaljamahan timmimpään, mahdollisesti jonkinsorttinen päkin alku siihen olisi hienoa saada?

Kuntosalitreeni todennäköisesti tulee jatkumaan armeijan jälkeen, mutta se alku on tärkein jotta saan pysyvän motivaation käymään punttisalilla armeijan jälkeen.

Paljonkohan mahdat olla tähän mennessä laihtunut intissä? Jos tosiaan oot ylipainonen niin kyllähän se paino putoo jo merkittävästi säännöllisellä ja suht terveellisellä ruokavaliolla mikäli vaan jättää ne sodessa käynnit väliin iltaisin ja tyytyy siihen yhteen banaaniin ja sämpylään minkä muonituskeskus iltapalaksi tarjoaa.

kaksi kuukautta takana, paino pudonnut 2 kiloa. Tosiaan lopetan tuon sotkun, ja jos se ei tuota painonlaskemiseen mitään uutta, aloittaisin punttisalin.

Ihan huolella voit noita munkkeja veellä kun alotat puntin. Pakko sun on jostain kaloreita repiä. Siis; alat vaan käymään puntilla ja syöt niitä munkkeja ihan normaalisti.

Mikä aselaji? :D

Tai sitten syö ihan liian vähän. Voipi olla että 2000 kaloria päivässä armeijassa tekee tiukkaa, en kyllä varmasti osaa sanoa. Eli muista syyä niin paljon ku mahollista ja mee niille iltapaloille ;)

Edit. ja alota se puntti, niin lihaskuntokin paranee.

Turhat röppöruuat vain pois, oikeaa ruokaa reilusti ja treeniä. Kunto ainakin kasvaa, vaikka ei kiloissa näkyisikään.

Ehdit varmasti käydä hakee punttisalilta ja lenkiltä peruskuntoon parannusta. Varmaan siinä samalla ehtii joku köllikin sali/juoksulenkkimerkinnöistäkin kertymään, mikäli semmoisia siellä jaetaan. Ja lopputesteissäkin on varmasti iloa lihaskunnon paranemisesta.

Pidä vain kiinni treenaamisen jatkamisesta intin jälkeen. Eli salikortti hankintaan :thumbs:

tee vaikka 2Xviikko 1 jakonen peruspuntti ja 1Xviikkoon 3-5 kertaa vaikka 100-400m metrin juoksu vetoja kevyt alku lämpö 15min alle ja radalle kevyt lihaskunto jumppa siihen päälle;)

ja jos jaksat ni peruskunto lenkki viel kerran viikkoon 45-60min....nii ja muista venytellä ees vähän.ja jonku protskulisän illaks jos viittii hankkia ni bueno.

Tervehdys!

Olen 19-vuotias poika täältä Kainuun Prikaatilta. Aloitin armeijan Heinäkuussa, ja nyt P-kauden loputtua ajattelin aloittaa punttisalitreenin ensi viikolla.

Sen verran voin kertoa ennakkoon, että armeijassa ruokavalio on erittäin säännöstelty ja terveellinen.
Tulee syötyä terveellisesti, mutta aina iltaisin menen sotkuun ja siellä menee sitten munkkikahvit naamaan. Tästä tulisi päästä eroon ensi viikolla.

Peruskulutus armeijassa on 2400 - 4400 kcal päivässä, riippuen päivän rasituksesta. Oli tuossa 15km marssi, jolloin kulutus oli mittarin mukaan 2400kcal + peruskulutus. Onhan se suolla täysvarustus päällä käveleminen suhteellisen raskasta.

Olen pitkään haaveillut painon laskemisesta, olen yrittänyt monesti kuntoilla, mutta homma on yleensä tyssännyt siihen etten ole löytänyt pitkäjänteisyyttä. Täällä armeijassa ei vapaa-aikana ole muuta tekemistä kun puntilla käyminen tai tuvassa istuminen (tai se sotku), joten ajattelin nyt aloittaa rasvanpolttotreenin.

Tarvitsisin hyviä neuvoja, jolla saisin laskettua painoa 10-15kg. Aikamääre olisi 18viikkoa, sen jälkeen on tj0. Armeijassa olisi siis tarkoitus laskea painoa mahdollisimman paljon. Läskiä löytyy eniten vatsan ja reisien alueelta.

Sanokaa ensinnäkin, onko tuo vauhti mahdollinen? karkeasti laskettuna tuo tekisi 0.6 - 0.9kg viikkoa
kohden.

Minkälainen kuntosalitreeni polttaa rasvaa mahdollisimman tehokkaasti?
Onko 18 viikon aikataulu liian tiukka muuttaakseen kaljamahan timmimpään, mahdollisesti jonkinsorttinen päkin alku siihen olisi hienoa saada?

Kuntosalitreeni todennäköisesti tulee jatkumaan armeijan jälkeen, mutta se alku on tärkein jotta saan pysyvän motivaation käymään punttisalilla armeijan jälkeen.

Muutama vinkki.. Mitä useampi osuu jo kohdalle sitä parempi (mun mielipide asiasta)

- Munkit pois illalta, kun tarkotus oli painoa pudottaa

- Iltapala muonituskeskuksesta ja kylkään jotain proteiinipitoista, maitoa, protskudrinkki, raejuusto jne..

- Lounaalla ja päivällisellä reilusti salaattia ruoan kanssa.

- Sotaharjotuksista karkit pois (laittaa verensokerin heittelemään, josta seuraa ylimäärästä väsymystä ja jäätäviä insuliinitason heittelyjä) Otat ennemmin vaikka maapähkinäsäkin mukaan (kilo maksaa vajaan 3€)

- Jos alkoholi maistuu, niin jätä suosiolla viikonloppulomilta pois.. Jaksaa viikon aloittaa paljon virkeämmin. Äläkä edes yritä selitellä, että pako vetää jurrit, että saa nollattua :) Viikonloppuun on hyvä sijoittaa "mässäilypäivä".. Ei tarkota, että meet aamu kuudelta paikallisee konditoriaa mässäämää kermakakkuja :)

-1-jakonen ohjelma on hyvä ottaa käyttöön. Pelkkiä raskaita perusliikkeitä 2-3 kertaa viikossa. Opettelee liiketekniikat kunnolla ja liittää treeniin simppelin progression (lähtee maltillisilla painoilla liikkeelle ja lisää joka kertaan) Jos alkaa treeni tuntumaa liian raskaalta, niin pitää lepopäivän, keventää treeniä tai tekee palauttavan lenkin tms..

- En tiedä mitkä on sun aiemmat taustat urheilun parissa, mutta alota maltilla kuormaa ja määrää nostaen kerta kerralta. Näin vältät turhat lihassäryt, jotka johtuu yleensä siitä, että hermosto ei ole tottunu kuormitukseen...
Itse pidän yhtenä tärkeimmistä asennetta.. Itsellä ei mikään boostaa niin hyvin motivaatiota, kun hiukan väsyneenä raahaa raajansa liikkumaa ja jo kesken treenin huomaa, kuinka se väsymys yleensä on korvien välissä ja treeni kulkee helvetin hyvin..

- Otat vähän mittoja "ongelmakohdista" ja kuukauden jälkeen katot mitä on tapahtunu ! Huomaat tuloksen ja treenikipinä muuttuukin yht'äkkiä roihuksi ! ! ! :thumbs:

Ei muuta kun helvetin kova tsemppi päälle ja raahaat jonkun kaverin mukaan salille !

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistäs sen tarvittavan 2000kcal energiaa elimistö sitten kaivaa?

Tiedän tuon säästöliekki efektin, mutta jotain selitystä olisi kiva kuullaa mistä se energia sitten otetaan?
Lihatkaan ei lähde jos paino ei putoa.

Kroppa kyllä "pärjää" jos saa liian vähän energiaa, mutta pitää sitten rasvavarastoistaan viimeiseen asti kiinni. Lihoista jonkun aikaa, sitten nekin alkavat lähtemään.

Muutama vinkki.. Mitä useampi osuu jo kohdalle sitä parempi (mun mielipide asiasta)

- Munkit pois illalta, kun tarkotus oli painoa pudottaa

- Iltapala muonituskeskuksesta ja kylkään jotain proteiinipitoista, maitoa, protskudrinkki, raejuusto jne..

- Lounaalla ja päivällisellä reilusti salaattia ruoan kanssa.

- Sotaharjotuksista karkit pois (laittaa verensokerin heittelemään, josta seuraa ylimäärästä väsymystä ja jäätäviä insuliinitason heittelyjä) Otat ennemmin vaikka maapähkinäsäkin mukaan (kilo maksaa vajaan 3€)

- Jos alkoholi maistuu, niin jätä suosiolla viikonloppulomilta pois.. Jaksaa viikon aloittaa paljon virkeämmin. Äläkä edes yritä selitellä, että pako vetää jurrit, että saa nollattua :) Viikonloppuun on hyvä sijoittaa "mässäilypäivä".. Ei tarkota, että meet aamu kuudelta paikallisee konditoriaa mässäämää kermakakkuja :)

-1-jakonen ohjelma on hyvä ottaa käyttöön. Pelkkiä raskaita perusliikkeitä 2-3 kertaa viikossa. Opettelee liiketekniikat kunnolla ja liittää treeniin simppelin progression (lähtee maltillisilla painoilla liikkeelle ja lisää joka kertaan) Jos alkaa treeni tuntumaa liian raskaalta, niin pitää lepopäivän, keventää treeniä tai tekee palauttavan lenkin tms..

- En tiedä mitkä on sun aiemmat taustat urheilun parissa, mutta alota maltilla kuormaa ja määrää nostaen kerta kerralta. Näin vältät turhat lihassäryt, jotka johtuu yleensä siitä, että hermosto ei ole tottunu kuormitukseen...
Itse pidän yhtenä tärkeimmistä asennetta.. Itsellä ei mikään boostaa niin hyvin motivaatiota, kun hiukan väsyneenä raahaa raajansa liikkumaa ja jo kesken treenin huomaa, kuinka se väsymys yleensä on korvien välissä ja treeni kulkee helvetin hyvin..

- Otat vähän mittoja "ongelmakohdista" ja kuukauden jälkeen katot mitä on tapahtunu ! Huomaat tuloksen ja treenikipinä muuttuukin yht'äkkiä roihuksi ! ! ! :thumbs:

Ei muuta kun helvetin kova tsemppi päälle ja raahaat jonkun kaverin mukaan salille !

Kiitos hyvistä neuvoista! Punttista on tullut harrasteltua jo aikaisemminkin. Ajattelin käydä puntilla tosiaan 2-3 kertaa viikkoa kohden, painottaen kuntopyörään ja keveät painot- pitkät sarjat.

Alkoholia juon 0 pulloa / vuodessa. Tästä ei minulle siis tule ongelmaa. Lautasmallin mukaan syön ruokaa, olen nyt lisännyt salaatin määrää ruuissa. Proteiinilisän hommaamista olen harkinnut. Mites voitte neuvoa tuon Lipo6n kanssa, sehän pitäisi toimia kun huolehtii säännöllisestä liikunnasta ja ruokavaliosta?

2 viikon gines takana, paino pudonnut lisää 4kg.

Kiitos hyvistä neuvoista! Punttista on tullut harrasteltua jo aikaisemminkin. Ajattelin käydä puntilla tosiaan 2-3 kertaa viikkoa kohden, painottaen kuntopyörään ja keveät painot- pitkät sarjat.

Alkoholia juon 0 pulloa / vuodessa. Tästä ei minulle siis tule ongelmaa. Lautasmallin mukaan syön ruokaa, olen nyt lisännyt salaatin määrää ruuissa. Proteiinilisän hommaamista olen harkinnut. Mites voitte neuvoa tuon Lipo6n kanssa, sehän pitäisi toimia kun huolehtii säännöllisestä liikunnasta ja ruokavaliosta?

2 viikon gines takana, paino pudonnut lisää 4kg.

Noista rasvanpolttajista en osaa sanoa mitään.. Jos susta edes tuntuu, että se toimii, niin käytä ihmeessä..

Proteiinilisän ottaisin mukaan.. Palkkari malton kera ja jos huomaat, että päivän ruokailuissa on protskut jääny vähiin, niin drinkki tai pari päivässä.

Älä missään nimessä jää niihin pitkiin ja kevyiden painojen sarjoihin.. Lisäät kuormaa kunnes seinä tulee vastaan ja sitten vähän takapakkia ja uuteen nousuun..

Esim.

3x6x50
3x6x52,5
3x6x55
3x6x57,5
3x6x60 jos tässä vaiheessa tulee seinä, niin seuraava treeni voi lähteä esim..
3x6x52,5 jne... Tajuat varmasti idean

Toinen hyvä vaihtoehto on vaan yksin kertasesti vaihdella muuttujia (sarja/toistot/painot)

Esim. seuraava kaava, jossa prosentit on ykkösmaksimeista ja tuonne kevyt viikko mallia 6x3x65 kun siltä tuntuu.

1. 4x4x75
2. 4x6x70
3. 4x3x80
4. 5x5x75
5. 5x4x80
6. 6x6x75
7. 4x4x85
8. 5x5x85
9. 6x6x80
10. 3x4x90

Riipaset vaikka seuraavan 2-jakosen

Kyykky/MAVE
Penkki/Kulmasoutu kp
Pystypunnerrus/Leuanveto
Dippi/Takaolkasoutu
Pohjenousu/Hauiskääntö

Tossa ottaa em.progression kyykylle,mavelle,penkille,pystypunnerrukselle ja kulmasoudulle..
Leuanvedossa käyttää tätä ohjelmaa ja muissa liikkeissä esim. 2-4x8-15

Treenejä ei missään tapaukses liikkeitä loppuun asti.. Toisto tai pari varastoo.. Jos on kevyttä viikkoa suunnitellu, niin sitä edeltävä viikko sitten entistä tiukemmin, ns. takki tyhjäks ennen keventelyjä

tere taasen.

Miten muutes viikonloppuina, kun tuo päivittäinen kulutus on vähäisempää ja tulee syötyä epäsäännöllisemmin... Proteiinin käyttö näinä päivinä? Tuli tänään kilon paketti erästä proteiinituotetta, painotettu käytettäväksi illalla. En tiedä että alanko käyttämään jo tänä iltana, vai vasta maanantaina, jolloin taas lähden kasarmille.

Ja sille joka kysyi: Olen pioneeri :)

Itse kyllä vetelisin aina kun saa vähemmän ruokaa, oli vuorokauden aika mikä tahansa. Jos siis se on _tavallista_ kaseiinia.

Toisekseen, kyllä se kulutus melkeen samana pysyy viikonloppunakin jos vaan treenaat säännöllisesti. Sillon ehkä just kannattas ämpätä niitä kaloreita kun viikolla todennäkösesti jäät miinukselle. Eihän se ihan optimaalista ole, mutta keski-arvollisesti auttaa jo paljon.

Itse haluan kans pioneeriksi, valmareihin jos mahollista :)

ei tule viikonloppuisin hirveästi treenailtua, lähinnä vaan oleskelen kämpillä ja datailen. On yleensä voimat niin vähissä viikon jälkeen.
oli kyllä kieltämättä hirveää tavaraa tuo proteiini. Enää 21 annosta jäljellä \o/

Back
Ylös Bottom