Arginiini ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MR.D sanoi:
Oon aina välillä ottanut 10g Arginiinia ja 6mg Melatoniinia ja Kalkkia ennen nukkumaan menoa(Melatoniini n.1-1 1/2 h ennen) ja esim.viime viikolla nukuin yhtenä yönä niin sikeästi,että huh huh.Nyt sitä L-Arginiinia on taas saanut suht halvalla,niin viitsii/raattii ostaa.

Mä otin alussa ennen nukkumaan menoa ~6 grammaa, mutta viimeiset pari viikkoa olen ottanut sitten ~18 grammaa.
Vaikutuksesta vois sen verran sanoa, että tuntuu kuin treeneissä "happi" riittäis paremmin.

Isot annokset L-arginiinia laukaisee herkästi herpeksen jos sellaista vaivaa kantaa.
L-lysiini vastaavasti ehkäisee sen puhkeamista.

colemanni sanoi:
Isot annokset L-arginiinia...

Mikäs lasketaan "isoksi" annokseksi? Mulla ois tarkoitus vielä reilu viikko ottaa tuota ennen loman alkua.

Onkos muuta ajankohtaa kuin ennen nukkumaan menoa jolloin arginiinia kannattais ottaa? Ennen treeniä tahi jälkeen esmes?

Ei perse, joskus kersana ollu HUULESSA herba eikä se kyllä puhjennu vaikka rouskuttelin arginiinia reilu 10g päivässä kuukauden ajan. Kyllä jotenkin tuntu että veri olis kiertäny paremmin, pumppia jotenkin lisäs, kai? ainakin peenikseen:lol2:

Olis hyvä jos joku tosiaan uhrautuis kysyyn apteekista, jotta tietäis kannattaako köyhän opiskelijan alkaa sijoittaa moiseen hifistelyyn. Mitä netistä katselin niin katteet kyseistä ainetta sisältävien tuotteiden kohdalla ovat järkyttävät!

colemanni sanoi:
Isot annokset L-arginiinia laukaisee herkästi herpeksen jos sellaista vaivaa kantaa.
L-lysiini vastaavasti ehkäisee sen puhkeamista.

Näin olen kanssa kuullut herpeksestä, jollei ole taipumusta kyseiseen vaivaan, niin ei sitten haittaa. Joskus 20v iässä söinArginiini+ornitiini kapseleita. Treenikaverin kanssa syötiin muutaman vuoden ajan. Illalla kun otti, niin enempi hikoili yöllä ja ihan kuin vähän tiukistaisivat. Treenikaveri on 6 vuotta vanhempi ja hänkin silloin huomasi hyödyn. Kumpikin saatiin hauiksista nahat repeämään naturaalina, ilman hyljemäistä rasvakerrosta. Melkein kaikkia lisäravinteita kokeilin nuorempana ja nuo olivat mielestäni toimivia ainakin nuorelle miehelle. Tässä en puffaa erään firman tuotteita, kun en ole niitä edes kokeillut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
zenbuilding sanoi:
Soitin juuri Yliopiston Apteekin palvelunumeroon jossa sanoivat että arginiinijauhetta ei saa ilman reseptiä.

Jännä homma. Tänään vaan oli Aamulehdessä yhden firman mainos arginiinista, ja siinä sanottiin että on juuri vapautettu reseptivapaaksi. :rolleyes:

Joo ja siinäkin valmisteessa on arginiina 1000mg/kapseli ja sen erään nimeltämainitsemattoman firman ihme pillereissä on saman verran. Toi apoteekin arginiin on takuulla aivan vitusti halvempaa. Sitä kyllä pitää ottaa reilusti yli suosituksen. Mutta tosiaan toi ornitiini on kuulemma aika tärkee tossa kombossa. Ei kokemusta pelkästä arginiinista, mutta kyllä toi kombo hiukka turvotti. Katosi vaan sekin turvotus heti kun jätin sen pois. Vaikee sanoo auttoko sillain mitään, pitäähän tulosten nousta muutenkin.

Nightkin sanoi:
Jännä homma. Tänään vaan oli Aamulehdessä yhden firman mainos arginiinista, ja siinä sanottiin että on juuri vapautettu reseptivapaaksi. :rolleyes:

Jep. Samaisesta apteekista saa hyllystä Argi-Tabsia 1000mg kapseleina ilman reseptiä, mutta (edullisemmat)500mg arginiinikapselit ja -jauhe ovat reseptitavaraa.. :david:

No niin. Jos se on vapautettu, niin apteekilla ei ole asiaan mitään inisemistä. Pitää vaan käskeä niitä tarkistamaan tuoreemmasta tietolähteestä kuin jostain Neuvostoliiton aikaisista lappusista.

Voihan se olla, että esim. argi-tabsit ovat vapaata, mutta
tohon jauheeseen tarttee reseptin. Ei olisi mitenkään ihmeellistä, eikä todellakaan uutta. Jopa buranaan tarttee reseptin jos aikoo ostaa isoja määriä(tai vahvaa).

Kannetaanpas omakin korsi kekoon aiheesta: Eli menin vuosia sitten ostamaan kaverilta (joka toimi silloin suuren& mahtavan Golden-verkostomarkkinoinnin edustajana/jälleenmyyjänä tai jonain) purkillisen valkoista jauhetta, ja tuoteselosteessa kehuttiin että sisältää L-arginiinia hemmetisti. Jotain muutakin sisälsi tottakai, mutta L-A:ta erityisen paljon. Kaveri tuumasikin että tämä aine on hieman siinä ja siinä laillisuuden rajamailla tai jotain, näin häntä ainakin oli infonnut toinen Goldenin myyjä. Tämä kaiketi siksi kun arginiini oli silloin ainakin tuota reseptitavaraa? Jauhe itsessään muistutti aikalailla sokuria, maku oli aika kirpeä, veteen piti sekoittaa ehdottomasti.

Mutta ostaa päräytin purkillisen, ja teelusikallisen verran oli päiväannos muistaakseni. Treeni oli tuohon aikaan epäsäännöllistä, kuten nytkin, johtuen kolmivuorotyöstä- mutta muistan hyvin, että vireystaso nousi aika kovasti, pärjäsi lyhyemmillä yöunilla (uni oli syvempää) ja mikä yllättävintä, tuntui että treeneistäkin olisi palautunut nopeammin.

Oliko sitten vain luulotautia vai mitä, mutta kun purnukan olin tyhjentänyt, olin havaitsevinani vireystason laskevan hiukkasen. Nyt kun markkinoivat kovasti tuota uutta arginiini- tuotetta, kokeilen huvikseni, olihan se metkaa silloin aikoinaan että jaksoi 4-5 tunnin yöunilla painaa koko päivän ja puoli yötäkin. Katsotaan nyt sitten vaikuttaako, viime aikoina on ollut väsymystä niskassa niin ettei 8-10 tunnin yöunikaan tunnu riittävän kun väsyttää koko ajan. Saas nähdä.

Lex sanoi:
Mutta ostaa päräytin purkillisen, ja teelusikallisen verran oli päiväannos muistaakseni. Treeni oli tuohon aikaan epäsäännöllistä, kuten nytkin, johtuen kolmivuorotyöstä- mutta muistan hyvin, että vireystaso nousi aika kovasti, pärjäsi lyhyemmillä yöunilla (uni oli syvempää) ja mikä yllättävintä, tuntui että treeneistäkin olisi palautunut nopeammin.

Oliko sitten vain luulotautia vai mitä, mutta kun purnukan olin tyhjentänyt, olin havaitsevinani vireystason laskevan hiukkasen. Nyt kun markkinoivat kovasti tuota uutta arginiini- tuotetta, kokeilen huvikseni, olihan se metkaa silloin aikoinaan että jaksoi 4-5 tunnin yöunilla painaa koko päivän ja puoli yötäkin. Katsotaan nyt sitten vaikuttaako, viime aikoina on ollut väsymystä niskassa niin ettei 8-10 tunnin yöunikaan tunnu riittävän kun väsyttää koko ajan. Saas nähdä.

Juuri tuon mahdollisen paremman unenlaadun takia olen kiinnostunut tuosta aineesta. Kun tuntuu usein väsyttävän, nukkui sitten liian vähän, sopivasti tai liikaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom