Apuja!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo huitasin takas ja sen jälkee meni painiks ja se toinen puri mua.

Nyt odottelen testi tuloksia ettei se tartuttanut mitään hepatiittia tms

Ja oot varmaan toinen noista sun avatarin tyypeistä? :D

Ja sori vaan mut repesin tolle lopulle :hyvä:

Mitä eroa oli tuohon mun tilanteeseen? Mitään kuvia ei kukaan viranomainen ottanu, mutta ite räpsin kotona kuvia.

No mä kävin sairaalan kautta.Siellä ottivat kuvat.Ja tuohon mun tilanteeseen tuli poliisit paikalle ja saivat tekijän kiinni verekseltään.
Sen lyöjän kans saatiin kuitenkin ns.välit selviksi ja oikeuteen ei menty.

Ja sori vaan mut repesin tolle lopulle :hyvä:

:offtopic: Ihmisen purema on suht vaarallinen hoitamattomana, toiki kyynervarsi mihin se hampaat iski turpos helvetisti ja tulehtu.

Nyt vetelen penisiliini kuuria et se tulehdus lähtis...
Ja ihmiset kuten nistit yms osaa kyllä käyttää tautejansa hyväkseen, sen tietää monet stevet,JV:t ja poliisit .

Aloittajan asia lienee jo mennyt eteenpäin, mutta aloittajan kuvaamassa tapauksessa poliisi kutsuu pahoinpidellyn kuulusteluun asianomistajana ja rikosnimikkeenä tulee olemaan kaiken järjen mukaan pahoinpitely. Kuulustelussa kysytään, että vaaditko tekijälle rangaistusta. Tämä tarkoittaa sitä, että suostutko siihen, että epäiltyä voidaan rangaista lainmukaisella tavalla. Sinä et itse päätä sitä, vaan tuomioistuin päättää sen. Lisäksi sinulta kysytään, vaaditko vahingonkorvauksia.

Voit hankkia itsellesi avustajan esim. oman paikkakuntasi oikeusaputoimistosta, joka ajaa asiaasi ja korvausvaatimuksiasi oikeudessa. Maksu määräytyy oikeusaputoimistossa tulojen mukaan. Jos epäilty katsotaan syylliseksi, menee oikeudenkäyntikulut hänen maksettavaksi tai viime kädessä valtion, jos hän on varaton. Toinen vaihtoehto on olla ilman avustajaa ja ajaa itse korvausvaatimukset oikeudessa tai pyytää, että syyttäjä ajaa ne puolestasi.

Tärkeää on se, että jos vammat ovat tällä hetkellä näkyvissä, niin että ne kuvataan. Kuvat voidaan liittää esitutkintapöytäkirjaan. Lisäksi kannattaa käydä näyttämässä vammoja lääkärissä ja antaa poliisille luvan tilata tätä asiaa koskeva lääkärinlausunto, joka toimii esitutkintapöytäkirjassa todisteena siitä, että pahoinpidellylle on aiheutunut fyysisiä vammoja.

Jos miettii sitä, kuinka paljon voi vaatia korvauksia, voi käyttää suuntaa-antavana taulukkona liikennevahinkolautakunnan ohjeistusta, joita voi soveltaa pahoinpitelytapauksiin. Avustajilla on ehkä paras tuntuma näihin korvausasioihin. Poliisilta on mahdollisuus saada valmiita korvausvaatimuskaavakkeita, joita voi täyttää.

Pahoinpitely (Rikoslaki 21:5)

Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava.

www.liikennevahinkolautakunta.fi --> normit ja ohjeet 2007 --> tilapäinen haitta, kosmeettinen haitta jne…

Joissain tapauksissa asioita voidaan käsitellä tuomioistuimessa kirjallisena menettelynä: http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/36D402F9B50C824AC22571DB0042C918?opendocument

Lisäksi asioita voi sovitella: http://www.sovittelu.fi/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom