Apuja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pepetus
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
34
Postasin tän yhdelle toiselle foorumille mutta aattelin pistää kanssa tänne.

Olen 15v (synt 1990, kohta 16) poika, 170cm pitkä ja painoa löytyy 58kg ja lihasta vähän.
Peruskuntoni oli todella huonoa (punneruksia meni yksi ja 1600m juoksuaika oli 11.30 :S) nyt tosin kamppailulajien myötä parantunut todella paljon!

Aiempaa liikuntataustaa on jalkapalloa ja salibandya 6vuotta (lopetin kun olin 12v)
Nyt sitten syksyllä 2005 aloitin kamppailulajit. Lajeina karate ja bjj.
Treenejä on viikossa 4-5päivänä viidet-kuudet treenit

Nyt tarvittaisiin apua.
Niinkuin alussa lukee olen 170cm pitkä ja painoa 58kg. En haluaisi laihtua kuitenkaan, koska jos massa on liian pieni niin on ihan turha edes pärjätä jossain mattoväännöissä. Minulla on paljon rasvaa vatsan ympäryksillä, eli keskivartalo roikkuu.
Mitä on tehtävissä, punttikselle ei pääse kun ei aika riitä (ihan oikeasti...)
Olen kasvamassa tässä vielä n. 17cm (luult tänävuonna)
Ostin itselleni kuukauden tänään www.kalorilaskuri.fi :iin ihan vain tarkkaillakseni syömisiäni.
En tiedä millä pystyn ahtamaan itseeni +2300kcal (reenipäivinä) kun pitäisi olla vähärasvainen ruokavalio... :roll:
Onneksi raejuusto+tonnikala on suurtaherkkua proteiini puolelle...

Omavoima treenille on kuitenkin iltaisin aikaa hyvin, sitä olen aloittamassa tekemään nyt aktiivisesti. teen n. 3-4x viikossa(ennen tein ei niin aktiivisesti :D)
Omavoima treeniohjelma ei ole vielä kasassa, odottelen tässä yhtä kirjaa josta toivoisin saavani ideoita. Tähänkin saisi tulla neuvoja.
Nyt olen vetänyt tollasta
Vatsat (50 sellasessa penkissä "yläsuuntaan")
Punnerrukset(niin monta kun menee 13-14)
Selät (vaihtelen erillaisia tyylejä)
yhenjalanpohkeet (n.40 erillaisella rytmillä, kiihdytyksiä ja pysymisiä ylhäällä)
loitontajat + lähentäjät
kyykyt
Yleensä vielä tähän päälle sellaset kädenpuristajia joita tykkään tehä stressilelunakin. Noita sellaset 2 sarjaa. Toistoja niin montakun jaksaa tai vähän vähemmäån ja sarjoja pari. Tosiaan toi saattaa muuttua.

Ennen kamppailulajeja liikkumiseni oli nolla, ja rasvaa sun muuta meni mäkin ja pizzan myötä.
Nyt alkaa kunnon ruokavaliot ja hyvät elämäntavat!
Neuvoja otetaan vastaan täällä tai PM:ssä

KIITOS

kelasin ittelleni ruokavalioo tyyliin 30% 45% 25%.
Turhan rasvan ja sokerin yritän siis jättää pois ja välttää siis rasvapitoisia ruokia(siis ei että ei sais olla rasvaa, vaan että ei mitään rasvapommeja esim Pizza etc.)

Ongelmana vain se että olen vähäruokainen ja sitä "kunnon ruokaa" ei jaksa ahtaa niin paljon.
Tonnikalaa ja raejuustoa menee aina hyvin iltapalaksi.
vaalean leivän vaihtaminen tummaksi on vielä edessä. Vaaleaa leipää menee nimittäin hyvällä prosentilla.

Tää on kopipastettu useasta eri viestistä joten jos on jotain outoa niin yrittäkää ymmärtää..

Pepetus sanoi:
Ostin itselleni kuukauden tänään www.kalorilaskuri.fi :iin ihan vain tarkkaillakseni syömisiäni.
Jos siis lihaksia & voimaa haluat kunnolla kasvattaa niin kyllä se sali on se paikka. Laitas tähän vähän viikkohjelmaasi niin katellaan. Ehkä vain luulet että aika ei riitä :D. Ainoastaan kun jos olet kovin pituutta kasvamassa niin kovin kovaa ei ehkä pysty kyykkyjä/maveja vetämään. Mutta siltikin on laajempi valikoima liikkeitä kuin kotona.
Pepetus sanoi:
En tiedä millä pystyn ahtamaan itseeni +2300kcal (reenipäivinä) kun pitäisi olla vähärasvainen ruokavalio... :roll:
Ei mielestäni 2300 kcal pitäisi olla ongelma kenellekkään. :D Ei sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin ahtaa itsesi täyteen. Kun tuosta kasvat niin joudut syömään vielä enemmän (3000-5000kcal, sitten joskus) että paras alkaa totutella.
Pepetus sanoi:
Nyt olen vetänyt tollasta...
Kyllä tuolla ehkä jotain tekee... Mutta mieluiten salille, tai hanki kotiin ainakin käsipainot (Kunnolliset, ei mitään 3kg. Luulisi että säädettävät missä maksimipaino 15kg riittää...?) & leuanveto tanko. Niillä saat jo huomattavasti paremman "puntin".
Pepetus sanoi:
kelasin ittelleni ruokavalioo tyyliin 30% 45% 25%.
Turhan rasvan ja sokerin yritän siis jättää pois ja välttää siis rasvapitoisia ruokia(siis ei että ei sais olla rasvaa, vaan että ei mitään rasvapommeja esim Pizza etc.)
Siis 30% p 45%hh j 25% r? Tuo kuulostaa hyvältä. Rasvaa ja hiilareita (erityisesti nopeita) kannattaa välttää yhdessä (kuten juuri tuo pitsa), erikseen molemmat tärkeitä ravinteita (tosin puhdasta sokeria ainoastaan palautusjuomassa, ja kannattaa välttää tyydyttyneitä rasvoja (kiinteitä/eläinrasvoja).

Yritä syödä sellaisia ateroita missä on aina proteiinia ~20-30g ja sitten rasvaa TAI hiilihydraatteja. Ei tarvitse ihan nollatoleranssilla tuotakaan vetää. Eli maailma ei todellakaan kaadu jos aterialla onkin samaan aikaan rasvaa ja hiilareita. Ja kyllä sitä pitsaakin voit käydä syömässä ihan hyvällä omallatunnolla vaikka kerran viikossakin, kunhan muuten pysyy ruokailut suunnitelmissa.

Ja jos vain onnistuu niin yritä tähdätä hiilihydraatti ja proteiini ateriat aamupäivälle ja treenin jälkeen (pari seuraavaa ateriaa) ja loput (lähinnä iltapäivän/illan ateriat) sitten enemmän rasvaa ja proteiinia ja vähemmän hiilareita.

Kiitos tästä

Käsipainot pitää hommata juu, ja leuanveto tankoa yritän ajaa läpi.. Ongelmana vaan että mihin sen sitte laittas... Onko jotain minkä sais kiinni tiiliseinään silleen vaakatasossa kattoa käyttämättä... Katto kun meillä puuta ja tulee varmasti alas jos siinä rupee roikkumaan.

Joo eli 30%prot 45%hiilh 25%rasva.

Oon yrittänyt vetää sillee et aamulla hiilihydraatteja ja lounaalla sitä mitä sattuu, yleensä jotain kalaa/lihaa ja iltapalaksi sitten jotain tonnikalaa+raejuustoo jne.

Tässä ohjelmaa.

Maanantai.
Koulu 8-15.
Karate 18.30-20

Tiistai
Koulu 8-13.15
reenit 18.30-20.00

Keskiviikko
Koulu 8-oisko ollu 14
BJJ 18.30-19.30 tai KArate 18.30-21.00 (tai 19.45/21.00) yleensä BJJ

Torstai
Koulu 9.45-15.45
ei reenejä!

Perjantai
Koulu 8-13.15
BJJ 18.30-19.30 tai vapaatreenit karate 19.00-21.00 yleensä Bjj

Launtai
Ois treenit 16.00-17.30 mutta nää on peruskurssin johon meen aika harvoin.. eli periaattees yleensä vapaata.

Sunnuntai
13.30-14.30 kata (meen ehkä joka toinen viikko tai joka kolmas.)
16.00-17.30 IP treenit ja heti perään 17.30-19.00 karate
eli sunnuntai on täynnä :D

Pepetus sanoi:
Kiitos tästä

Käsipainot pitää hommata juu, ja leuanveto tankoa yritän ajaa läpi.. Ongelmana vaan että mihin sen sitte laittas... Onko jotain minkä sais kiinni tiiliseinään silleen vaakatasossa kattoa käyttämättä... Katto kun meillä puuta ja tulee varmasti alas jos siinä rupee roikkumaan.

Kai teillä nyt oviaukkoja on? siihe vaa kiinni.

Pepetus sanoi:
Olen 15v (synt 1990, kohta 16) poika, 170cm pitkä ja painoa löytyy 58kg ja lihasta vähän.
Peruskuntoni oli todella huonoa (punneruksia meni yksi ja 1600m juoksuaika oli 11.30 :S) nyt tosin kamppailulajien myötä parantunut todella paljon!

Aiempaa liikuntataustaa on jalkapalloa ja salibandya 6vuotta (lopetin kun olin 12v)
Nyt sitten syksyllä 2005 aloitin kamppailulajit. Lajeina karate ja bjj.
Treenejä on viikossa 4-5päivänä viidet-kuudet treenit

Nyt tarvittaisiin apua.
Niinkuin alussa lukee olen 170cm pitkä ja painoa 58kg. En haluaisi laihtua kuitenkaan, koska jos massa on liian pieni niin on ihan turha edes pärjätä jossain mattoväännöissä. Minulla on paljon rasvaa vatsan ympäryksillä, eli keskivartalo roikkuu.
Onneksi raejuusto+tonnikala on suurtaherkkua proteiini puolelle...
..
Paljon kysymyksiä, mutta yritän vastailla johonkin. Mittasi ovat nimittäin suht samat kuin itselläni aloittaessani kappailupuolella. BJJ:stä ja varsinkin mattoväännöstä saat hyvää perusvoimaa kroppaasi. Ja jos mattotekniikkasi on kunnossa, niin sitä voimaa ei matossa tarvita aivan ihmeesti; sitkeyttä, ärhäkkyyttä, järkeä ja kestävyyttä sitäkin enemmän. Itselläni oli elämäni huippukohtia kun pyöritin kansallisen tason voimannostajaa matossa noin 65-kiloisena pikkumiehenä. Hänen mattoontaputuksensa lopetuskuristuksessa oli yksi elämäni kauneimpia ääniä :) Voima kyllä auttaa asiaa ja ratkaisee silloin kun vastakkain on teknisesti samantasoiset ottelijat.

Jotain ideoita lisävoiman hankintaan sinulle (varoitus IMO-tekstiä ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa) :

Punttisalille sinun kannattaisi kyllä hakeutua tai hankkia kotiin levytankosarja, siellä se lisävoima odottaa.

Punttitreenin voisit ottaa kaksi kertaa viikossa, molemmilla kerroilla koko kroppa läpi ja perusliikkeisiin keskittyen, mielestäni sinun ei tarvitse treenata erikseen esim. pohkeisiin voimaan vaan pohkeisiin saat ruutia ottamalla esim. karatetreenien jälkeen hyppynarua (katsoppa esim. thainyrkkeilijöiden tai potkunyrkkeilijöiden pohkeita, naruhyppely kasvattaa kummasti).

Punttipäiviisi voisi kuulua esim.:
-Raaka rinnalleveto
-Syväkykky - tekee hyvää myös jalkojen liikkuvuudelle ja antaa jytinää potkuihin
-Kulmasoutu
-Leuanvedot
-Maastaveto
-Hauiskääntä levytangolla
-Dippi
-Hyvää huomenta-liike
-Vatsalihaksia lisäpainojen kanssa lyhyttä sarjaa - maratonsarjat vatsoille tulevat yleensä hoidettua kamppailutreenien yhteydessä
-Hieman penkkiä fiiliksen vuoksi ;)
Joka liikettä 2, maksimissaan 3 sarjaa ja toistot välille 6-10.

Jos mattoon tahdot voimaa niin vetävien lihasten harjoittelulla on suurempi merkitys kuin työntävillä

Punttipäivien lisäksi voisit jaksamisen mukaan tehdä kotona hieman kuntopiirejä suht kovilla toistomäärillä; auttaa kestämään maitohappoja joka on suhteellisen tärkeää mattoväännössä - eli happojen sieto ylös ja se tulee vain tuskan kautta.

Jos ja kun etenet kamppailu-urallasi niin saat varmasti valmentajiesi kautta tarkempia ja lajikohtaisempia omaharjoitteluohjelmia.

Noniin.

Päätös on syntynyt.

Rupean käymään salilla 2x viikossa.
Lauantai salipäiväksi ja muutan tiistain salipäiväksi.
Mahanympärys leveimmältä kohdalta, (hiukka navan alta) on n. 84cm
ja navan kohdalta n 81.cm, ja sellaset "rajat" näkyy renkaiden kohdilla.

Kun seisoo suorassa ja jännittää niin tuntuu että siellä lihaksia alla on n,1,5 cm rasvakerroksen alla.

Tavoitteena ei ole mikään absoluuttinen sixpack.

Tänään en päässyt salille enkä treeneihin joten teen tässä jotain omavoima treeniä himassa.

Ota Pakkotoiston aloittelijaosastolta jokin fiksu kaksijakoinen ohjelma, mikä sattuu edes jotenkin sopimaan yhteen kamppailutreenien aikataulujen kanssa.

Kelasin tommosta minkä Littledragon anto mutta tämäkin näyttäs hyvältä.
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Sopiiko kaksjakonen jos käy vaan kaks x viikos salilla?

Hyvältä ohjelmalta näyttää. Kaksijakoinen on varmaankin kaikkein sopivin ohjelma jos käy salilla 2 kertaa viikossa.

Back
Ylös Bottom