Apuja penkkipunnerrukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Radar
  • Aloitettu Aloitettu
Kokeilin tuossa salilla kapeanpenkin tulosta karhennuksen alusta ja tulos oli 165kg, eli enemmän kuin saan omalla normipenkillä (162,5kg), joka sekin on varsin kapea eli noin 2 senttiä pikkusormesta merkkeihin.
Millä tavalla kannattaisi ruveta treenaamaan, jotta saisi levennettyä otetta ja lisää kiloja tankoon? Olisiko jotain hyviä liikkeitä joilla aloittaa otteen levennys..

Ei se leveä automaattisesti tarkoita lisää kiloja tankoon kaikille, jos kapea on vahvempi kropan rakenteen takia niin sitä tukeva treeni voi ihan helposti tuoda enemmän kiloja tankoon kuin leveään otteeseen siirtyminen.

Ei se leveä automaattisesti tarkoita lisää kiloja tankoon kaikille, jos kapea on vahvempi kropan rakenteen takia niin sitä tukeva treeni voi ihan helposti tuoda enemmän kiloja tankoon kuin leveään otteeseen siirtyminen.
Tuo varmaan voi olla ihan totta. Eräs 200kg penkkaaja vain totesi, että kannattaisi alkaa leventää otetta, niin tulisi mukavasti kiloja lisää. Tiedä sitten tuosta.

Onhan se ihan mahdollista, että niitä kiloja voisi sieltä lisää tullakin. Oot ilmeisesti kuitenkin tehnyt koko ajan myös penkkiä tolla normileveydellä vai ootko panostanu tohon kapeeseen jotenkin erityisesti?

Onhan se ihan mahdollista, että niitä kiloja voisi sieltä lisää tullakin. Oot ilmeisesti kuitenkin tehnyt koko ajan myös penkkiä tolla normileveydellä vai ootko panostanu tohon kapeeseen jotenkin erityisesti?
Enimmäkseen normileveydellä. Satunnaisesti oon tehny kapealla sarjan.

Itse olen kyllä aloittelija mutta jostain syystä kapea tuntuu aina paljon helpommalta kuin leveämpi pikkurillit merkeillä. Kapeaa teen karhennuksen alusta. Leveällä teen vähän isommalla painolla kuin kapealla mutta toisaalta en ole edes koittanut kapean maksimeita. Olenkin ihmetellyt miten leveällä pitäisi muka irrota enemmän voimaa kun se ei ikinä kovin vahvalle tunnu vaikka rauta liikkuukin ja kehitystä tulee.

Back
Ylös Bottom