Apuja ohjelmaan(osa 15643)

Eli olen suunnitellut tällaista:

1.olkapäät/kädet + pohkeet
Ojentadippi 2x8
Kapea penkki 2x8
Ojentajapunnerus taljassa 1x12

Viparit sivulle 2x10
Pystysoutu 2x8
Viparit taakse 1x12

Hauiskääntö taljassa 2x10
Hauiskääntö kp 2x8
Hauiskääntö myötäotteella 1x12
Pohkeet 2x20

2. rinta/selkä
(Mave 1x5)
Leuat 1xmax
Kulmasoutu 2x10
Alatalja 2x10
Ylätalja 1x12

Vinopenkki 2x10
Penkki kp 2x8
Ristikkäistalja 1x12

3. jalat
Kyykky 2x12
Prässi 2x8
Ojennus 2x10
Koukistus 2x10
Pohkeet 3x10

Sarjoja ei tehdä hamaan loppuun asti, vaan viimeinenkin toisto tulee puhtaasti. Toistomääriä vaihdellaan.

Haluaisin nyt saada kommentteja seuraaviin seikkohin liittyen:
1. Olkapäiden rasittuminen: Joutuvatko olkapäät liian kovalle rasitukselle tuolla ohjelmalla? Etuolkapäille ei tule varsinaista suoraa treeniä kertaakaan, mutta epäsuora kahdesti.

2.Mave: Onko maven tekeminen mahdollista/järkevää?

kaipaisi jotai pystypunnerrus liikettä:whip:

Originally posted by pori1980
kaipaisi jotai pystypunnerrus liikettä:whip:

Ei minusta. Kun katsotaan ton olkapää/kädet-päivän liikkeitä, siellä on mukana kapea pena ja dippi, jotka molemmat rasittavat etuolkapäitä. Olen jättänyt pystypunneruksen pois ylirasittumisen pelossa. Lisäksi niille tulee rasitusta rintatreenissä.

Riippuen vähän siitä mitä haluat saavuttaa, mutta minusta ainakin saisi joka liikkeeseen yksi sarja lisää. Tuollainen toimii todella hyvin minulla.

Originally posted by pollo
Riippuen vähän siitä mitä haluat saavuttaa, mutta minusta ainakin saisi joka liikkeeseen yksi sarja lisää. Tuollainen toimii todella hyvin minulla.

Tuon sarjojen vähyyden takana on pelko ylikunnosta. Lisäksi pystyn keskittymään sarjoihin paremmin ja treenin kesto pysyy siedettävänä.

Tuli vielä tämmönen mieleen: Onko mitään järkeä tehdä joka toinen viikkko enemmän massahakuisesti(toistot 8-12) ja joka toinen voimapainotteisesti(toistot 4-6)?

Miksi ihmeessä niin moni haluaa treenata selän ja rinnan - kaksi kolmesta suurimmasta lihasryhmästä - samana päivänä? Raskasta, raskasta...

Mä olen samoilla linjoilla mitä tohon pystypunnerrukseen tulee. Tuskin osottautuu välttämättömäksi.

Ja Mike, eikös MAVE ois välillä suotavaa bodareillekin, jos haluaa alaselkään paksuutta ja erottuvuutta, siis hyvän maun rajoissa kuitenkin. Hyperejä ja hyvää huomenta saa tietysti tehdä, mutta kun se keskiruumiin paksuuntuminen ei oo kaikilla niin suuri riski (anatominen kysymys), niin vähän liian ehdoton ohje tuo on.

Ite duunaisin tolla ohjelmalla kuudesta kahdeksaan viikkoon pitäen toistomäärät ja sarjat samana - ja vaihtaen sit koko paskan kerralla. Näin on helpompi pitää rekkarii, et missä mennään ja mikä on kehittyny ym.

Olen AK-47 kanssa samoilla linjoilla tuon isojen lihasryhmien treenaamisen samalla kertaa kanssa. Treeneistä voi mahdollisesti tulla liian raskaita. Itselläni tuo ei ainakaan toimi, mutta kokeile ihmeessä ja mikäli tuntuu että et saa parasta tehoa irti molemmista isoista lihasryhmistä, jaa ne eri päiville.

Itse olen saanut erinomaisia tuloksia vaihtelemalla reeniä voimapainotteisesta viikosta (tyyliin: toistot 4-8 ja maustettuna erikoistekniikoilla) kehopainotteiseen viikkoon, jolloin toistomäärät ovat suuremmat.

Ja myöskin olen saanut hyviä tuloksia tekemällä esimerkiksi jokatoisessa selkä reenissä polvilta vetoa, näin saa kuten joku aiemmin mainitsikin, selkään hyvin paksuutta.. tätä myöskin kannattaa kokeilla. Kokeilemalla oppii parhaimman itselle sopivan reeni tyylin. Tietenkin ratkaisee reenaatko keho- vai voimatyylillä.

Mitä kysymykseesi olkapäiden ylireenaamisesta tulee, ei mielestäni tuolla ohjelmalla tule ylireenattua olkapäitä. Kaipaisin myöskin jonkun sortin punnerrus-liikettä olkapäille..

hyviä reenejä!:kippis1:

Back
Ylös Bottom