Apuja narulle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koin noin viikko sitten suuren valaistumisen, olen naru (vaikkakin painan n.75kg) ja haluaisinkin nyt neuvoa teiltä, millaisella ohjelmalla penkkitulosta kannattaisi nostaa. Nostan nyt 52.5kg ja pyrkimys olisi kohtuullisessa ajassa tuohon reiluun 70 kiloon.

Niin ja treenaan myös muuta kroppaa, mutta niistä tietoa löytyy jo. Kiitos

Penkkiä jos haluat lisää niin ´ylläripylläri´se paranee penkkaamalla.
Rakenna koko ohjelmasi penkin ympärille. Penkki+ apuliikkeet niin se on muutama kuukausi ja 70kg on tangossa.
Mutta miksi penkkiä? Jos olet naru niin ei tossa kauheasti lihakset vielä kasva, eikö jotain koko kehon body- ohjelmaa ennemmin?
Joku veto tms?

Homma ei oo noin simppeli. helpoin on kun otat täältä jonkun valmiin penkki-ohjelman käyttöön.
Itse teen penkkipäivänä 2x6 penkki, 2x8 vinopenkki, 3x10 vipunosto sivuille etc etc.
Eli pelkällä penkilläkin voit tottakai sitä treenata mutta uskallan väittää että kun rakennat ohjelman järkevästi lisäten apuliikkeet niin saat paremman tuloksen ja lihastakin tulee tasaisesti kehoon, et näytä sitten miltään pingviini- tuutilta ;)

Aluksi kannattaa penkkipunnerruksessa ottaa tekniikka haltuun ja perusvoimaa hankkia. Eli ei kannata suoraan ruveta lyhyitä ja kovia sarjoja tekemään..

Jos on aloittelija(chris toden. on?), niin suosittelisin ihan normaalia sali ohjelmaa, minkä nappaat täältä pakkotoistolta. Ei mee kauan niin penkki on 70kg jos vielä vähän panostat ravintookin.

Enemmän saat näyttävää paksuutta kunnon hauistreenillä :D (ei oikeasti; kannattaa ottaa koko kroppa työn alle heti alussa, sujuu paremmin ja lopputuloskin on mielyttävämpi silmälle IMO)

Tuossa varmaankin kaikki tärkein info tullut jo. Kuitenkaan ei kannata pelkään penkkiin treenausta jättää, vaan koko vartaloa reenataan. Ei kuitenkaan mitään korvanliikuttajalihaksia ym. hilavitkutinlihaksia.

2x6 löydät helposti "Treeni" -osiosta etusivulta (ainakin siinä sen pitäisi olla, ja jos ei ole, haku on pakkislaisen ystävä). 2x6 idean löydät siis ks. tredistä, enkä jaksakaan sitä ruveta tänne selittämään, vaikka yksinkertainen se onkin.

Jos muutenkin haluat panostaa treenaamseen, kannattaa aika paljon keskittää huomiota ruokavalioon, sillä se on todella tärkeä osa treeniä. Melkeinpä voisi sanoa sitä tärkeämmäksi, kuin mitä ohjelma on (kunhan ohjelma on edes jotenkin kelvollinen).

EDITAATIOTA

Perskeles, kaikki mitä yritin itsekin selittää, on jo sanottu! Aikamoinen :david: olen...

Kunnon koko kropan ohjelma vaan käyttöön. Se penkki nousee vasta-alkajalla tuon 20kg hyvin nopeasti.

Kyllä, tuon asian olen itsekin huomannut, rupesin vasta noin 2kk sitten erillisesti ihan penkkiä treenaamaan siten, että yritin maksimia kasvattaa. Siinä ajassa maksimi on jo kasvanut noin 6kg, vaikka kiertäjäkalvosimen kipeytymisen ym. takia en oikein intensiivisesti ole päässyt treenaamaan. Ihmeellisen nopeasti kyllä kehittyy aluksi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mielestäni kannattaa ottaa käyttöön arnoldin goldensix ohjelma(hae haulla), itsekkin käytin sitä ensimmäiset 3kk ja toimi todella hyvin, penkkitulos nousi hyvin yms. suosittelen!

Morjesta,
MASSAA VOIMAA kirjassa on mun mielestä penkkipunnerrusohjelma ja se on mun mielestä aika hyvä.

Tai mun muistaakseni on se ohjelma ku itte oon lukenu sen kirjan puol vuotta sitte.

Back
Ylös Bottom