Apuja jakoon kaivataan

Kumpiko nelijakoinen jako mielestäsi olis parempi?

A.

ma: kädet
ti: jalat/vatsat
ke: vapaa
to: rinta/olkapää
pe: vapaa
la: selkä
su: vapaa

B.

ma: rinta/hauis
ti: jalat/vatsat
ke: vapaa
to: olkapää/ojentaja
pe: vapaa
la: selkä
su; vapaa

Perustelujen kera kiitos!

Mulla on toiminu parhaiten:

1: jalat
2: selkä
3: rinta
4: välipäivä
5: olkapäät&kädet
6: välipäivä
7: jalat

1: selkä
2: rinta
.... and so on... Jalkojen jälkeen voi kyllä pitää välipäivän jos siltä tuntuu, ite en sitä tuntunu tarviivan..

Molempi parempi. Kantsii kokeilla kumpaakin ja valita se, mikä sopii ittelle. Mulla tuo rinta + olkapäät samana päivänä ei toimis. Paukut loppuis kesken ja olkapäät jäis jälkeen.

Nyt olen tehnyt 3 jakoista selkä/rinta...jalat....olkapää/kädet,tätä ennen yläkropan vetävät..jalat...yläkropan työntävät.
Ei vaan jaksa eikä tahdo palautua kun meikäläinen ei osaa rajoittaa pariin kolmeen liikkeeseen per lihas ja muutama sarja joten ajattelin nelijakoista niin pystyy runnomaan paremmin lihasryhmän tai max kaksi kerrallaan ja palautus aikakin vähän pitenis.
Jalat ja selkä ovat sen verran rankkoja treenattavia että niille haluan pyhittää omat päivät,muut on nyt vähän hakusessa että miten ne jakais?

Mulla on toiminu parhaiten:

1: jalat
2: selkä
3: rinta
4: välipäivä
5: olkapäät&kädet
6: välipäivä
7: jalat

1: selkä
2: rinta
.... and so on... Jalkojen jälkeen voi kyllä pitää välipäivän jos siltä tuntuu, ite en sitä tuntunu tarviivan..

Tuntuu äkkiseltään tosi kummalta että yhtenä päivänä treenataan jalat eli about puolet kehosta ja sitten yhtenä päivänä rinta mikä nyt ei järin suuri osa kehoa ole?

2on, 1off, 2on, 2off; yleesä ma, ti, to, pe treenipäivät. En muuten itse kerkeä palautumaan. Mulla on kans sama setti et ei kyllä mee rinta & olkapäät samaan pakettii.

Tuntuu äkkiseltään tosi kummalta että yhtenä päivänä treenataan jalat eli about puolet kehosta ja sitten yhtenä päivänä rinta mikä nyt ei järin suuri osa kehoa ole?

Erikoiselta kieltämättä kuulostaa. Itsellä riittää rintaan 8-10 sarjaa hyvin, kestää ehkä 30-35min lämmittelyjen kaa. Pakko siihe mukaan aina liittää hauis. :-)

Paljonko suosittelisitte liikkeitä ja sarjoja tuollaiseen nelijakoiseen per lihasryhmä?

Itsellä on painotus jaloilla ja selällä, koska ovat kevyesti jälessä; niille 13-20 sarjaa (sis. pohkeet). Toisaalta sitten rinta/ojentaja/hauis menee sillä 8-9 sarjalla. Kattelet vähän just sen mukaa, mitä tarvii kehittää. Toi mun 8 sarjaa voi olla liian vähän joillekin, itselläni riittää. Sit se ikuinen fakta - mikä mulla toimii, ei välttämättä sovi sulle. Liikkeet/lihasryhmä taitaa pyöriä mulla siinä 3-5kpl.

Toivottavasti oli jotai apua! :-)

B vaihtoehdolla lähdettiin tänään treenaamaan.

penkki tangolla 4x10
vinopenkki tangolla 4x
pec dek 4x
taljahauis polvien päältä 4x
scott 3x
hammer 4x
rannekääntö vastaotteella 3x

Mun jako menee näi:
-selkä (jalat, pohkeet)
-rinta & hauis (vatsat, forkut)
-jalat & pohkeet + vatsat (yläselkä)
-ojentajat, olkapäät & epäkkäät (rinta)

Eli nää suluissa olevat on kevyellä 2-3 sarjan pumppailulla tehtävät lihasryhmät. Tossa tuleeki sit kaikki tehtyä 2x viikos. Neuvona siis et niitä jalkoja, mitkä sulla o jääny vähä paitsioon (PARRACUDA), ni tee joku toinenki päivä. Voi tehä useemmanki ku 2-3 sarjaa, mut itsellä on riittäny sekin hyvin. Tsemppii treeniin vaa.

Jalat ja selkä eli isoimmat lihasryhmät teen omina päivinään ja kerran viikkoon koska teen niille sen 6 liikettä ja 3-4 sarjaa pääasiassa perusliikkeillä kyykky,prässi,leuvanveto,kulmis jne.näitten jälkeen ei paukut tahdo riittää jos meinais toisen lihasryhmän vielä tehdä,tai riittää ja riittää mutta vie tehoja ihan helvetisti ja on välillä aika pakkopullaa.
Olen tehnyt jalkoja/selkää myös kaksi kertaa viikossa ja se onnistuu jos tekee vähemmän ja olen tehnyt vielä toisenkin lihasryhmän niitten kanssa,mutta eipä tunnu niin hyvältä kuin että saa keskittyä vain ja ainoastaan vaikka niihin jalkoihin ja möyhentää niitä kunnolla.

Jos satuit lukee tota mun edellistä postia yhtää, nii siis teet vaa 2-3 sarjaa jonku päivän päätteeks jalkoja tai sitä selkää. Enpä usko et rasittuu liikoja, jos rintapäivän jälkee (tai jopa ennen treenin alkua) teet 2-3 pumppisarjaa ylätaljaa tai vaihtoehtosesti reiden ojennuksia/koukistuksia! Ja hyvin niitä jaksaa tehä toisen kerran viikkoon sen muutaman sarjaa, vaikka vetäis 6 liikkeellä ja paukut loppuun "virallisena" jalka-/selkäpäivänä. Makes any sense?

Enpä koe paljoa hyötyä olevan 2-3 pumppisarjalla,varsinkin jollain ylätaljalla mitä en tee muutenkaan,leuanveto ensin leveellä myötäotteella 4x10-12 ja perään 4x8-12 vastasella sen sijaan kuuluu selkäpäivään.

Ehkä en ole tarpeeksi vakuuttava asiassani. Mutta Powerhousun alottama juttu vois olla sulle hyvää luettavaa... :-)

http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?70667-Fiksu-nelijakoinen

Hyvää tekstiä,laitetaan kokeiluun jos ei tuo meikäläsen "normi" nelijakoinen ala potkia.
Tuleehan tuossa tämänhetkisessäkin ohjelmassani sitä epäsuoraa tahtomattakkin:

ma: rinta/hauis (ojentaja,olkapää,kai se yläselkäkin hieman rasittuu penkeissä)
ti: jalat,vatsat
ke: --
to: olka/ojentaja (rinta dipissä,selkä hieman pystärissä ja dipissä)
pe: --
la: selkä,vatsoja (jalat mavessa,hauis,olkäpää)
su: ----

Hyvää tekstiä,laitetaan kokeiluun jos ei tuo meikäläsen "normi" nelijakoinen ala potkia.
Tuleehan tuossa tämänhetkisessäkin ohjelmassani sitä epäsuoraa tahtomattakkin:

ma: rinta/hauis (ojentaja,olkapää,kai se yläselkäkin hieman rasittuu penkeissä)
ti: jalat,vatsat
ke: --
to: olka/ojentaja (rinta dipissä,selkä hieman pystärissä ja dipissä)
pe: --
la: selkä,vatsoja (jalat mavessa,hauis,olkäpää)
su: ----

Joo. :-) Mietin vaa sitä et lisää viel ne 2-3 kevyttä pumppisarjaa joilleki lihaksille iha suoralla rasituksella. Nyt jos vielä kommentois kumman otat, ni B-vaihtoehto noista sun ohjelmista (ilmeisesti sen otitkin). Mutta hyvältä tosissaa näyttää. Vielä enemmä vois heittää kommenttia, jos kertosit kaikki liikkeet mitä teet noina päivinä!

Joo. :-) Mietin vaa sitä et lisää viel ne 2-3 kevyttä pumppisarjaa joilleki lihaksille iha suoralla rasituksella. Nyt jos vielä kommentois kumman otat, ni B-vaihtoehto noista sun ohjelmista (ilmeisesti sen otitkin). Mutta hyvältä tosissaa näyttää. Vielä enemmä vois heittää kommenttia, jos kertosit kaikki liikkeet mitä teet noina päivinä!

Tässä tämä meikäläisen ohjelma:

ma: RINTA/HAUIS

-penkki tangolla 4x
-vinopenkki tangolla 4x
-pec dek 4x
-hauiskääntö seisten 4x
-scot 4x
-hammer 4x
-rannekääntö 3x

ti:JALAT

-kyykky 4x
-prässi 4x
-reiden ojennus 3x
-reiden koukistus 3x
-pohjenousu 3x
-pohjekone 3x
-vatsat,istumaannousut,jalannostot,rutistukset

to:OLKAPÄÄ/OJENTAJA

-pystypunnerrus 4x
-viparit sivulle 4x
-viparit eteen 3x
-takaolkapååkone 4x
-dippi 4x
-ranskalainen 4x
-pushdown 4x

la:SELKÄ

-mave 4x
-leuat myötä 3-4x
-leuat vasta/hammer 3-4x
-kulmasoutu tangolla 3-4x
-alatalja 3-4x
-selänojennukset 3x
-vatsoja

Liikkeitä,otteita ja kp/tanko tulee vaihdeltua aina välillä,risuja ja ruusuja kiitos!!!!!!!!

Näyttää melkee täysin samalta ku mun ohjelma liikkeiden puolesta (en tee yleensä alataljaa/dippiä/vipareita eteen). Hyvähä toi on. Itsellä ainakin toiminu ja toimii. Muista vaa treenata kovaa ku on noita liikkeitä sen verta vähäse. Joskus tuli ite väännettyä jollai tyyliin 75% tehoilla 9-10 liikettä/treeni, oli liikaa. Onnetonta toimintaa. :-D

Edit: Niin, ja tein 9-10 liikettä, joissa kaikissa 2-3 sarjaa. Oha se ok tehä nii montaa liikettä, jos tekee joissaki vaa yhen sarjan...

Kun ottaa huomioon että lähes koko jalat pystyy treenaamaan yhdellä liikkeellä (KYYKKY), toisinkun yläkroppa vaatii ainakin 3 liikettä. Ei tunnu mitenkään kummalta.

Kaverin kanssa kokeilussa 3-jakoinen toinen kierto alkanut, ennen tehtiin kolmesti viikossa koko kroppa läpi samoina päivinä nyt halutaan kokeilla tämmöistä suunnitelmaa.

Ma. Keskivartalo, Rinta (3- liikettä), Hauis
Ke. Jalat
Pe. Hartiat, ojentajat olkapäät, yläselkä

Back
Ylös Bottom