Apuja diettaamiseeni. Anyone?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Yritin hakua, mut en löytäny ihan samaa mitä hain. Eli aloitin dieetin, ja tiputin 2500-2700kcal:sta suoraan tuonne 1500-1650 kcal:iin. Eli teinköhän tän muutoksen turhan rajusti, pitäiskö ne kalorit hilata vähitellen alaspäin? Öö..Kommentteja? Nyt en voi laittaa makroravinteiden määriä, kun olen duunissa ja ruokapäiväkirja on kotikoneella. Laittelen ne myöhemmin tänne.

Tarkoitus olisi pitää kerran viikossa tai kahdessa ns. mässypäivä, et aineenvaihdunta saa vähän potkua. Mihin noi mässypäivän kalorit kannattaisi asettaa? Oisko esim.2200-2500?

Teen kolmeen jaettua ohjelmaa 7 päivän kierrolla ja 2-3 krav maga-treenit/vk. Tähän ajattelin lisäksi aerobista 30min-45min punttitreenin päälle/krav maga päivinä aamuaerobista 45-60min. Onko ok?

1. Kaloreiden laskeminen meni sulla kyllä ihan pyllylleen, kuten itsekin ounastelit. Tiputa vaikka 200 - 300 kaloria aluksi. Jatka näillä kaloreilla niin kauan, kuin paino tippuu ja sitten taas tiputat m a l t i l l i s e s t i . Jos tiputat kalorit heti kättelyssä noin alas, kuinka ihmeessä voisit niitä vielä tiputtaa lisää, kun paino jossain vaiheessa ei enää vähenekään?

2. Mässypäivää ei IMO kuulu ottaa mukaan heti dieetin aluksi, itse asiassa mässypäivä niin kuin sen monet käsittävät ei kuulu dieettamiseen ollenkaan. Ehkäpä 10 viikon kuluttua voit sellaista harkita, eikä se silloinkaan saa olla mikään syön-kaiken-minkä-kiinni-saan -tyyppinen. Palstalta varmaan löytyy enemmänkin juttua kalorivaihteluista, jotka otetaan käyttöön vasta dieetin loppupuolella, aineenvaihdunnan todella hidastuessa.

3. Aerobisen määrän lisäämiseen pätee sama juttu kuin kaloreihin. Et voi lyödä kaikkia korttejasi pöytään heti kerralla. Aloita maltillisella määrällä, esim. 3 x 30 -45 min viikossa ja lisäilet määrää vähitellen, kun paino ei enää tipu.

Tässä minun ajatuksiani, joku muu saa jatkaa. :)

Sakael on ihan oikeassa!

Älä missään nimessä jatka nykyistä tyyliäsi vaan nosta äkkiä ne kalorit yli 2000!

Kroppa menee hurjista miinuskaloreista ihan jumiin - säästöliekille - ja sitten sitä vasta ottaakin pannuun kun paino ei alene vaikka syöt tuskin mitään ja teet pahimmassa tapauksessa aerobistakin hullun lailla.
Hmm... kuulostaa muuten tutulta - ainiin, mä tein just noin... keturalleen meni!

Jahas, ja taas menin metsään oikein ryminällä.. :jahas: No, onneks olette olemassa, eikä pahempaa vahinkoa vielä päässyt tapahtumaan. Thanks :worship:

Ja sitä nimenomaan tuolla ns. mässypäivällä tarkoitin, et silloinkin syödään järkevästi hyvistä lähteistä, mutta vain määrällisesti hieman enemmän. Eli mitään himobulkkipäivää en tarkoittanut. ;)

Tuli lisää kysymyksiä mieleen. Eli mites sitten dieetin jälkeen palataan plussille? Jos olen 4 kuukautta dieetillä, ja vähitellen tiputtelen niitä kaloreita, niin käännetäänkö kelkka sitten maltillisesti nousuun ja palataan normaaliin ruokamäärään esim. 3 kuukauden aikana? Vai pitäisikö paluun tapahtua hitaammin tai nopeammin? Please, help.. :)

Taluksen neuvojen mukaan kroppaa pitäisi alkaa vähitellen totuttaa taas korkeampiin kalorimääriin, ja vähentää aerobisen määrää samalla. Voisit nostaa kalorimäärää vaikka 200kcal/pv ja noudattaa tuota pari viikkoa, sitten taas nostaa kaloreita. Samalla asteittain tiputtaa esimerkiksi aamuaerobisia pois tai lyhentää niiden kestoa (jos sellaisia teet). Ja tätä pitäisi varmaan sitten jatkaa, kunnes löydetään se tasapaino, jossa paino pysyy suunnilleen samassa, eikä rasvaa ala kertymään. Näin muistelen lukeneeni :)

Olen itse jostain lukenut, että kannattaa myös kikkailla liikunnan kanssa eikä pelkästään ruoalla. Eli ei heti kaikkea liikuntaa peliin, vaan pikkuhiljaa lisätään.

Molemmat kun vaikuttavat siihen lopputulokseen :)

Sakael sanoi:
2. Mässypäivää ei IMO kuulu ottaa mukaan heti dieetin aluksi, itse asiassa mässypäivä niin kuin sen monet käsittävät ei kuulu dieettamiseen ollenkaan.

Päteekö sama myös ketodieetillä? Eli ei hiilaripäiviä?? :(

Luulen Sakaelin tarkoittavan, että ihmisten käsitys mässypäivästä vaihtelee.

Jotkut tarkoittaa mässypäivällä sitä, että voi syödä ihan mitä vaan ja ihan miten paljon vaan. Tämä sitten menee siihen, että sitä herkkua vedetään ihan sikana.

Jotkut tarkoittaa mässypäivällä sitä, että ko. päivänä syödään enemmän hiilareita, mutta hiilareiden lähteet ovat parempia eli ei mitään yltiöherkkuilua, vaan samoja ruoka-aineita kuin dieetin muina päivinä, mutta hiilareita enempi.

Se on sitten eri asia kuuluuko tuollaiset päivät dieettiin vai ei. Mielipiteet kun vaihtelevat aika paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom