Hei! Olen 15-vuotias tyttö(158cm ja 48kg)olen alkanut käymään salilla(oikeastaan käynyt vain kerran) ja tarkoituksena olisi kasvattaa lihasta. Nyt olen laatinut itselleni selkeämmän treeniohjelman ettei treeni menisi vain eri laitteissa juoksemiseen, mutta en ole varma onko liikkeitä liikaa jne. Teen yksijakoista treeniä 3 kertaa viikossa ja tämä olisi siis treenisuunnitelma 4 viikolle.
1-4 viikkoa
JALKATREENI
Syväkyykky smithissä 3×8-12(pelkkä tangonpaino)
Yhden jalan prässi 3×8-12 per jalka(n.20kg)
Smith-askelkyykky 3x8-12 per jalka(pelkkä tangonpaino
Glute bridge etureisi-laitteessa 3x8-12(painomäärästä en tiedä, koska tätä en ole vielä kokeillut)
Loitontaja 3×8-12
KÄSITREENI
Tässä videolla on käsitreeni mitä ajattelin:
View: https://youtu.be/tivtasGps-c
Kahdella kädellä tehtävät liikkeet tekisin n. 10 kilolla ja yhden käden 3-5 kilolla, koska käteni ovat niin heikot. Tässä vielä videon liikkeet lueteltuna ja sarjoja olen saattanut vähän muokata:
Scott-hauiskääntö+keskitetty ojentaja 3+3×10-15(supersarja)
Keskitetty hauis+ojentaja taljassa 3+3×10-15(supersarja)
Hauiskääntö+ojentaja taljassa 2+2×10(50% pudotus)
SELKÄTREENI
Ylätalja 3×10-12
Kulmasoutu 3×10-12
Selkäpenkki 3×10-12
Tätäkään treeniä en ole kokeillut joten en painoista ole vielä varma. Vatsatreenin teen kotona.
Mietin vain että onko jalkatreenissä liikaa liikkeitä ja jos teen aina saman kokokropan treenin 3 kertaa viikossa 4 viikon ajan ja sen jälkeen vaihdan/muokkaan treeniä onko se hyvä aika vai pitäisikö treeniliikkeitä jne vaihdella useammin kuin 4 viikon välein. Tiestysti lisään painoa sitä mukaan kun lihakset kehittyy.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii nähdä vaivaa minua auttaakseen☺
1-4 viikkoa
JALKATREENI
Syväkyykky smithissä 3×8-12(pelkkä tangonpaino)
Yhden jalan prässi 3×8-12 per jalka(n.20kg)
Smith-askelkyykky 3x8-12 per jalka(pelkkä tangonpaino
Glute bridge etureisi-laitteessa 3x8-12(painomäärästä en tiedä, koska tätä en ole vielä kokeillut)
Loitontaja 3×8-12
KÄSITREENI
Tässä videolla on käsitreeni mitä ajattelin:
View: https://youtu.be/tivtasGps-c
Kahdella kädellä tehtävät liikkeet tekisin n. 10 kilolla ja yhden käden 3-5 kilolla, koska käteni ovat niin heikot. Tässä vielä videon liikkeet lueteltuna ja sarjoja olen saattanut vähän muokata:
Scott-hauiskääntö+keskitetty ojentaja 3+3×10-15(supersarja)
Keskitetty hauis+ojentaja taljassa 3+3×10-15(supersarja)
Hauiskääntö+ojentaja taljassa 2+2×10(50% pudotus)
SELKÄTREENI
Ylätalja 3×10-12
Kulmasoutu 3×10-12
Selkäpenkki 3×10-12
Tätäkään treeniä en ole kokeillut joten en painoista ole vielä varma. Vatsatreenin teen kotona.
Mietin vain että onko jalkatreenissä liikaa liikkeitä ja jos teen aina saman kokokropan treenin 3 kertaa viikossa 4 viikon ajan ja sen jälkeen vaihdan/muokkaan treeniä onko se hyvä aika vai pitäisikö treeniliikkeitä jne vaihdella useammin kuin 4 viikon välein. Tiestysti lisään painoa sitä mukaan kun lihakset kehittyy.
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii nähdä vaivaa minua auttaakseen☺