Apua treeniohjelman suunnitteluun muu harrastus huomioon ottaen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wtr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

wtr

Ikä
36
Olen 15, 185cm ja noin 73 kg ja tarkoituksena olisi siis saada lähinnä voimaa (ja samalla vähän massaa :) ) yläkroppaan ja selkään. "Ongelma" vain on, että toisen harrastuksen, futiksen takia, mahdollisia omia punttisalipäiviä mahtuisi viikkoon vain kaksi, tosin jalkoja eikä vatsaa tarvisi luultavasti ihan heti treenata, sillä futiksen puolella on aika hyvin näille osille suunnattu lihaskuntoa, mutta sitten selkä, niska, kädet ja rinta; millaisella ohjelmalla kannattaisi näitä lähteä treenaamaan ja mitä liikkeitä suosittelisitte, kun siis salille olisi mahdollisuus päästä kahdesti viikossa (ma/ti ja to)?

Muutaman kuukauden olen kyllä salilla käynyt, mutta se oli sellaista säätämistä että totesin että olisi parempi aloittaa homma ihan alusta, ammattilaisten neuvoja noudattaen ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
wtr sanoi:
Olen 15, 185cm ja noin 73 kg ja tarkoituksena olisi siis saada lähinnä voimaa (ja samalla vähän massaa :) ) yläkroppaan ja selkään. "Ongelma" vain on, että toisen harrastuksen, futiksen takia, mahdollisia omia punttisalipäiviä mahtuisi viikkoon vain kaksi, tosin jalkoja eikä vatsaa tarvisi luultavasti ihan heti treenata, sillä futiksen puolella on aika hyvin näille osille suunnattu lihaskuntoa, mutta sitten selkä, niska, kädet ja rinta; millaisella ohjelmalla kannattaisi näitä lähteä treenaamaan ja mitä liikkeitä suosittelisitte, kun siis salille olisi mahdollisuus päästä kahdesti viikossa (ma/ti ja to)?

Muutaman kuukauden olen kyllä salilla käynyt, mutta se oli sellaista säätämistä että totesin että olisi parempi aloittaa homma ihan alusta, ammattilaisten neuvoja noudattaen ;)

Vaikka näin:

Ma Rinta olat ojentajat

Penkki 3*6
vinpenkki 2*6
pystypunnerrus 3*6
viparit sivulle 2*8
ranskalainen 3*6

To selkä ja trapsit hauis

Kulmasoutu 3*6
leuanveto/ylätalja 3*8
alatalja 3*6
kohautus tangolla 2*8
kohautus kp 1*8
hauis tangolla 3*6
yhdenkäden scott 2*8

Ja siinä tulee voimaa ja massaa :thumbs:

Kiitoksia vaan neuvoista, sillä hyvinhän tuo ohjelma on mulle passannut, joskin joitain ojentaja- ja hauisliikkeitä olen vaihdellut aina silloin tällöin :)

Kannattaa sitä punttitreenin määrää lisätä. Siit on myöhemmin hyötyä fudikselle eikä haittaa, vaikka joku toisin väittäisi. Oot sellasessa iässä et nyt kannattais panostaa siihen voimailuun. Ja tee ihan rohkeesti vaa niitä jalkoja, kyl ne ehtii palautumaan...

Kaiser sanoi:
Kannattaa sitä punttitreenin määrää lisätä. Siit on myöhemmin hyötyä fudikselle eikä haittaa, vaikka joku toisin väittäisi. Oot sellasessa iässä et nyt kannattais panostaa siihen voimailuun. Ja tee ihan rohkeesti vaa niitä jalkoja, kyl ne ehtii palautumaan...

Ja mistäs sinä sen voit tietää, ehtiikö wtr : n jalat palautua vai ei?? :hyper:

janne321 sanoi:
Vaikka näin:

Ma Rinta olat ojentajat

Penkki 3*6
vinpenkki 2*6
pystypunnerrus 3*6
viparit sivulle 2*8
ranskalainen 3*6

Kulmasoutu 3*6
leuanveto/ylätalja 3*8
alatalja 3*6
kohautus tangolla 2*8
kohautus kp 1*8
hauis tangolla 3*6
yhdenkäden scott 2*8

Tuohon Ois kyllä järkevää ottaa jalat mukaan jos kerta palloa potkii.

Sierraz sanoi:
Tuohon Ois kyllä järkevää ottaa jalat mukaan jos kerta palloa potkii.

Wtr:hän ilmoitti että jalkoja treenataan futis treeneissä. mutta voishan jalkoja treenata ainakin koukistus ja ojennus vekottimissa....

Joo kyllä meillä futisharkoissa siis on vähän punttitreeniäkin, jaloille siis. Sarjat tosin tuppaa olemaan melkosen pitkiä, tässä vaiheessa kun haetaan kestävyyttä, eli siis tietenkin sitä voisi itse alkaa vähän etukäteen hakemaan nimenomaaan VOIMAA jalkoihin, niin olisi sitten vähän etumatkaa, kun muut vasta siirtyisivät voimaharjoitteluun :D

Jos Forsselilla olis enemmän voimaa, ni se olis ylivoimainen.

Nopeus = Voimaa

Kuqi on aika vahva ja suht nopee, mut hiton huono tekniikka.

Muutenkin fudisjengien voimaharjoittelu on ihan perseestä. Talvella korkeintaan 2 x viikossa ja tehään ihan päin vittua. Kesällä ei yhtään punttia.

Ei mikään ihme et ei suomalaiset pärjää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No nyt olen päättänyt repäistä sen kolmannen salipäivän viikkoon :kippis1: ja tarkoituksena siis ottaa jalat mukaan, eli millaista ohjelmaa kannattaisi nyt lähteä harjoittamaan? :whip:

wtr sanoi:
No nyt olen päättänyt repäistä sen kolmannen salipäivän viikkoon :kippis1: ja tarkoituksena siis ottaa jalat mukaan, eli millaista ohjelmaa kannattaisi nyt lähteä harjoittamaan? :whip:

tämä on ainakin toimiva:

maanantai Selkä ja hauis

keskiviikko rinta olat ja ojentjat

perjanta jalat

noi päivät voi mennä tietenkin erikin tavalla, mutta kannattais pitää välipäivä aina treenipäivän jälkeen.... ja treeni ohjelmia pakkis on täynnä, mutta jalkapäivälle suosittelen kyykkyä ja suorinjaloin maastavetoa.....

tai rustaa se ohjelmas tähän thrediin niin katotaan miltä näyttää...???

Tuli tässä mieleen, että jos ne jalat ei sitten meinaa palautua niin miltäs kuulostas jakaa ne jalat 2 treenipäivälle?

Muutamia kertoja oon nyt viime aikoina jalkoja treenannu ja ohjelma on ollut suunnilleen tämän näköinen:

kyykky 3*8
jalkaprässi 2*6
askelkyykky, 3*8 per jalka
ja noiden lisäksi oon tehnyt vielä pohkeita ja sisä- ja ulkoreisiä koneissa.

Tohon tietenkin voisi olla hyvä ottaa joku muu liike vaikka prässin tilalle...

Kaiser sanoi:
Oot sellasessa iässä et nyt kannattais panostaa siihen voimailuun.

15-vuotiaana kannattaisi panostaa kasvamiseen ja tyttöjen kyttäilyyn. Sitten kun kasvuikä on ohi niin puntit käsiin.

Krice sanoi:
15-vuotiaana kannattaisi panostaa kasvamiseen ja tyttöjen kyttäilyyn. Sitten kun kasvuikä on ohi niin puntit käsiin.

Kivempi niitä tyttöjäkin on kyttäillä jos olisi itsessäkin tytöille jotain kytättävää :D Ja vilkkain pituuskasvuvaihe on jo ohitse.

wtr sanoi:
Muutamia kertoja oon nyt viime aikoina jalkoja treenannu ja ohjelma on ollut suunnilleen tämän näköinen:

kyykky 3*8
jalkaprässi 2*6
askelkyykky, 3*8 per jalka
ja noiden lisäksi oon tehnyt vielä pohkeita ja sisä- ja ulkoreisiä koneissa.

Tohon tietenkin voisi olla hyvä ottaa joku muu liike vaikka prässin tilalle...

Askelkyykyn tai prässin tilalta ottaisin suorinjaloinvedon tai koukistuksen, koska mikään noista liikkeistä ei ota kunnolla takareisiin...

Siitä, kun alottaa punttitreenin, ni on tosi pitkä matka siihen, et tulis niin vahvaks ja isoks et siit olis haittaa fudikselle. Eli wtr: anna poika mennä vaan! Tietysti kannattaa pitää joku roti treenaamisessa, esim ei välttämättä kannata ottaa mitään kovaa veto- tai kyykkytreenii päivää ennen tärkeetä matsii.

Mä lisäisin tohon ohjelmaan rinnallevedon. Hiton hyvä perusvoimaliike, pystyy tekemään kaudenkin aikana ihan hyvin.

janne321 sanoi:
Vaikka näin:

Ma Rinta olat ojentajat

Penkki 3*6
vinpenkki 2*6
pystypunnerrus 3*6
viparit sivulle 2*8
ranskalainen 3*6

Kulmasoutu 3*6
leuanveto/ylätalja 3*8
alatalja 3*6
kohautus tangolla 2*8
kohautus kp 1*8
hauis tangolla 3*6
yhdenkäden scott 2*8

Laitetaan jokaiseen sarjaan vähemmän painoa, mutta 4 toistoa enemmän. Sitä voimaa tarttuu tuossa iässä tuollaisellakin treenillä. Samalla oppii myös paremmin tekniikat ja liikeradat, joiden oppimisen jälkeen voi alkaa riuhtoon isommilla painoilla kunnolla.
:jahas:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom